angststoornis en zwanger worden/zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tiepetje, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Frommeltje, wat een fijn nieuws dat alles goed gaat. Lekker genieten.
    Nieltje, hoe is het nu met je? Gaat het weer de goede kant op?

Hoi pelikaantje en frietjemet,
    Welkom hier.

Frietjemet, ik ben ook bij de poppoli geweest en ik ben op hun aanraden met citalopram begonnen. Ik voel me er aardig goed bij.
    Al is het op dit moment even minder maar dat komt door de bbz.
    Ik zou het gewoon vragen aan iemand.

Pelikaantje, knap hoor. Ik hoop dat het snel raak is.

Hier gaat het op en neer. Het herstel na de operatie gaat me niet snel genoeg.
    En ik was al bang voor zwanger zijn( ook al wil ik het) maar nu is het erger geworden. Dus dat wordt nog een feest in de toekomst. 19 juli afspr met gyn. Hopelijk kunnen we wat bedenken ervoor.

Grtjs

2. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Rustig hier meiden...

Morgen heb ik de termijnecho, maar zal wel te vroeg zijn waardoor ik waarschijnlijk over een week of 3 weer terug moet... nou laat ik dat nou alles behalve vervelend vinden...

Vriendlief is een andere motor achter onze boot aan het hangen, kleine meid ligt op bed te brabbelen en hoop zo ook te slapen en ik ga lekker online shoppen!! Het is er perfect weer voor, zo regenachtig!

3. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zooo, na 2 weken rustig aan gedaan te hebben (agenda vrijwel leeg gehaald) gaat het weer een stuk beter. Afgelopen zaterdag zelfs een verjaardag gehad van mijn kleine nichtje van 3 en dat ging hartstikke goed! Dus dat geeft de burger weer moed.

Zat vanmorgen weer na te denken over een kindje en krijg het dan toch benauwd.. andere keren denk ik liever vandaag dan morgen.. verwarrend :)

Spannend Frommel, laat je het weten hoe het is geweest?

Wat zijn jullie ervaringen met de POP-poli? Benieuwd!!

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Goed zo Nieltje... weer lekker rustig aan, dat is het beste!

Mijn echo was goed! Mijn kleine meid was erbij en ze zwaaide naar het beeldschermpje... zo schattig! Hi Baby zei ze... *smelt*
    En wat ik al dacht, ik mag over 2,5 weer een x!! YES!!
    Deze echo was wel inwendig, kon het niet heel mooi zien uitwendig. Ach en wat stelt het ook voor!

pop poli Breda, ik heb ze alleen nodig gehad voor medicatie advies en uiteindelijk heb ik het via de Pop poli in A'dam gespeeld. Ik wilde alles perse weten... precies weten!

5. ik ben bij een pop poli in woerden en dat gaat goed.
    hoef niet af te bouwen.

6. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    En hoe verloopt de procedure bij de poli? Je bent zwanger, en dan...

7. zij begeleiden jou samen met de vk/gyn kinderarts en psychiater

8. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eh... ja dat was me wel duidelijk...
    Ben meer benieuwd naar jullie ervaringen, wat voor gesprekken ga je aan etc.

9. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Whaha Nieltje daar heb je idd niet veel aan. Ik kan je ook niet zoveel vertellen omdat ik daar enkel ben geweest voor medicatie-advies. Een vriendin van mij is nu 20 weken en krijgt een depressie van de hormonen. Zij heeft nu gesprekken met de Poppoli en heeft medicatie gekregen. Ik weet dat je over het algemeen contact hebt met een gyn maar dat er ook een psychiater is om mee te praten. Ze houden je dan goed in de gaten en ook na de bevalling.
    Inhoudelijk weet ik het ook niet, wellicht kan je daar wel iets over vinden op deze site.

Alles goed verder??

Hier wel... ben inmiddels alweer 11 weken... gaat zo snel!! Ik voel me prima! Beetje moe en soms wat misselijk maar that's it!

10. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi Frommel!!
    Ik heb via andere kanalen nog wat informatie inwinningen lopen ;) Natuurlijk de site van de pop-poli Amsterdam bekeken en ben zelf op gesprek geweest, dus dat scheelt al een hoop. Ik ben gewoon een controlefreak, wil graag alles van te voren weten (in hoeverre dat mogelijk is.. ik forceer nooit).

11 weken alweer, wat gaat dat hard! Doe jij alles via de normale weg (saai zeg)? Of ga je ook naar de pop-poli op den duur? En hoe reageer je op de misselijkheid, krijg je geen aanvallen van?

Gisteren toen ik naar huis reed van mijn werk zag ik een man fietsen met een klein jochie fietsend naast hem, net mijn vriend als klein jochie.. daar werd ik echt heel blij van..Ik zag ze samen al fietsen, te schattig.

xx

11. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Fijn dat je al wel wat info hebt kunnen vergaren her en der!
    En tja controle freak.... heel herkenbaar! :D

Ik doe het allemaal via de normale weg... saai inderdaad! Hihi.
    Volgens mij hoef ik later in de zwangerschap ook niet langs de pop.

Ik ben eigenlijk amper misselijk geweest deze eerste 12 weken. wel met vlagen maar niet hinderlijk. Nu moet ik zeggen dat ik zwangerschapskwaaltjes ook heel goed kan "plaatsen". Ik weet waar het vandaan komt en dat het erbij hoort, raak er niet van in de stress.

Ja ik kan me het me helemaal inbeelden de gevoelens die je had bij het zien van dat jochie.... mooi he!
    Ach jouw tijd komt zeker nog wel... ineens heb je het gevoel dat je er aan toe bent....

Ik ga proberen even verder te slapen.... was bij dochterlief in slaap gevallen om 21:30 en nu vroeg wakker dus...

12. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoiii,

Wat fijn dat je je zo goed voelt.. scheelt ook weer een hoop andere vervelende gevoelens. Fijn he, dat je steeds beter leert omgaan met bepaalde sensaties en het kan plaatsen. Ik kon jaren geleden echt totaal in paniek raken als ik een opvlieger had ;) nu niet meer, nu zit ik hem gewoon uit ;)

Ik ben me echt aan het klaarmaken voor de volgende stap. Had altijd gedacht dat ik gewoon kinderen zou nemen, maar ben kennelijk toch geen oermoeder en moet er langzaam aan wennen.
    Hopelijk kunnen we het huis snel verkopen, dan kunnen we verdere plannen maken.

Ik heb nu ook contact met een vriendin van de vriendin van mijn zus, zij heeft ook angststoornis en in januari een kindje gekregen.. even naar haar verhaal kijken..

lfs!

13. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    En toch is iedere situatie weer uniek. Het blijft moeilijk he. Maar heb je nu al contact gehad met de Poppoli? Op gesprek geweest om je angsten te bespreken?

14. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Even iets heel leuks!!! Ik heb een goede echo gehad vandaag, ben 12 weken en 2 dagen zwanger en tot nu toe gaat alles top met de baby! Mijn dochter vindt het helemaal geweldig, het idee dat ze een zussie krijgt! Dat denkt ze dan hoor, weet het pas over een paar weken of het een zusje of een broertje is.

Ik voel me in de ochtend echt futloos, slap, moe en misselijk. Lijkt wel even een toppunt te bereiken.. maar ach, het hoort erbij!

15. nieltje78

nieltje78 Actief lid

13 mrt 2012
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoehoew, super Frommel! Wat gaat de tijd snel he, 1/3 heb je al gehad... Grappig dat ze een zussie wil, 50% kans.. ach en een broertje is vast ook heel welkom, al lijkt dat veeeeel minder leuk ;)

Balen dat je zo futloos en misselijk bent.. geen last van paniek?

Ik ben in feb bij de pop-poli geweest, gesprek met de psychiater gehad en dat was top! Echt, we liepen het ziekenhuis uit en dachten echt: Whoehoew.. nou dat valt mee.. moeten we niet een second opinion hebben, want het was bijna te goed ;)

Gisteren hebben we het er over gehad en afgesproken dat we tot het einde van het jaar kijken wat het huis gaat doen en dan maken we plannen of wel huis uit de verkoop, boel beetje veranderen en een kleintje erbij OF verhuizen, want dan betekent dat dat het huis verkocht is ;) We wachten af... Ach ben ik 35 bij de eerste, moet kunnen!

kus

16. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Hoi ik dacht dat ik deze topic in mijn ABO lijst had staan maar niet dus. Ik vond het al zo rustig.

Frommeltje. Een meisje wat leuk. Wel minder dat je in de ochtend niet top voelt. Maar wat je zegt het hoort erbij.

Nieltje spannend hopelijk verkoopt het huis snel. Hoest verder?

Hier gaat het beter. Vanaf morgen weer hele dagen werken. Kijken op dat gaat.
    Heb nog wel buikpijn maar niet heel erg meer

17. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Een meisje? Ben je helderziend? Whaha! Nee dat is flauw, nee ik weet nog niet wat het is. Mijn dochtertje denkt dat het een zussie wordt..

18. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0

Nee geen paniek te bekennen. Nu moet ik zeggen dat mijn dosering medicatie ook echt perfect is hoor. Er zijn nog dingen die ik spannend vind en uit de weg ga maar over het algemeen geen paniek meer!

En wat het beste voor jou is, tja dat weten jullie het beste he. Fijn dat het goed voelde bij de Pop. Denk ook dat ze je goed kunnen begeleiden, maar dan nog moet je het zelf doen he! En wanneer en of dat moment komt, ach je bent nog geen 40 he... je hebt nog ff! Alles op zijn tijd, op het juiste moment!

19. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Oh sorry frommeltje ik dacht dat ik dat had gelezen.:p nee ik ben niet helderziend hihi

20. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Jammer..... had het graag al willen weten!

Deel Deze Pagina