Hoi Pricilla welkom hier. Ik doe dat ook met de boodschappen is niet zo dat ik niet durf want dat heb ik totaal niet maar bij mij is het meer energie probleem. Ieder is op zijn manier een goede ouder. Drank en drugs sorry als je dat gebruik bij je kids kan ik me niet zo goed bij. Wat ik wel mezelf toe dwing is naar buiten gaan als de zon schijnt. Ik kan gerust hele dagen binnen zitten omdat ik geen reden heb om weg te gaan. mensen hebben ook hun eigen leven en zitten niet altijd te wachten op mij hihihi. Dus nou als de zon schijnt pak ik de kinderwagen neem de hondjes mee en ga een blokje om.
"DE" echte poppoli zit idd in Amsterdam. Ik ben ook bij een poppoli geweest in Breda maar ik kom niet veel verder met mijn vragen. Nu mag ik volgende week naar de HA en die belt dan woensdagmiddag naar de poppoli in A'dam om hetgeen te bespreken.
Hai! Ben hier even een tijdje niet geweest, maar flink gekletst, leuk!! Bij mijn er eergisteren helaas weer rode duiveltjes gekomen..ik was zoooooo teleurgesteld...was ronde 10, dus nu maar weer op naar ronde 11... Ik vindt alcohol en al helemaal drugs verschrikkelijk als je dat gebruikt in zwangerschap of als je kinderen hebt...Ben sowieso anti drugs...en alcohol okay,maar dan wel met mate..heb genoeg gezien wat het kapot kan maken... Ik ga het zonder medicatie proberen...ik ben er nu een maand helemaal van af(had nog maar een hele lage dosering).Ik heb het immers ervoor ook 27 jaar zonder gedaan...Het gaat gewoon hartstikke goed nu...Mocht het zo zijn dat ik ooit zwanger raak en ik merk dat de angsten etc weer komen opspelen dan heb ik voor mezlef besloten en in overleg met psychiater dat ik dan wel ga straten weer met ad..maar dat zien we dan wel..eerst maar eens zwanger worden wat helaas maar niet lijkt te lukken Gr Liz
Liz balen dat je ongi ben geworden. Hopelijk de volgende ronde. Ik ben ook naar de poppoli in Amsterdam geweest. Vond het een fijne ontmoeting.
ik heb pleinvrees, paniekaanvallen, dangmatige handelingen ( soms erg soms helemaal niks) overgeeffobie en nog een paar dingen die ze nog vast moeten stellen.
ik heb vandaag kort telefoon gesprekje gehad met mijn psycholoog die gaat nog keer berichtje opstellen dat het goed met me gaat enzo bla bla bla. de hormonen zijn nu bijna uit me lijf van de curretage dus kunnen weer aan de gang
Hey Meiden, Ik ben vorige week naar de psych geweest. Daar een fijne huilbui gehad toen we bespraken over onze kinderwens. Mijn man was erbij met het gesprek. Ik ben nu bijna een week fluoxetine het slikken en het gaat met en met beter met me. Ik mag als ik zwanger word deze gewoon doorslikken en daarna mag ik geen borstvoeding geven. Eerst maar eens kijken dat zwanger worden gaat lukken. (please niks over bijwerkingen van fluoxetine hier neerzetten, ben zo'n muts die ze dan ook krijgt) Zo lang ik niks weet gaat het goed. Dikke knuff
Whahaha geweldig! Zo herkenbaar... ik heb dat ook namelijk! Als ik er niets van weet dan is het prima maar zodra ik dingen weet en kan verwachten dan denk ik ze ook te ervaren!
haha herkenbaar van die bijwerkingen ! als ik iets lees ga ik het meteen voelen ! Ik ben nu met de laatste benzo-afbouw bezig, alprazolam. Ben al 2 dagen enorm duizelig, maar nu gaat het weeer de goede kant op. Nog 1 halfje te gaan en ik ben helemaal klaar ! Balen voor je Liz! Same here helaas...ben ook weer ongesteld... ik vraag me ook weleens af of onze angsten invloed hebben op het zwanger worden. Ik vind het moeilijk steeds weer de teleurstelling te krijgen... onze wens is zo groot en we zijn er zo klaar voor ! Ik ben met mindfulness begonnen maar vond de eerste avond wat zweverig. Ben benieuwd hoe dat verder gaat..
wat fijn meid!! ik ben vandaag weer bij een nieuwe gyn geweest en mijn baarmoeder is gelukkig weer mooi schoon echt super super blij ik vroeg hem over de mirtazapine en hij heeft het nagekeken en ook volgens hem is het geen probleem dus volgens de pop poli niet, volgens mijn andere gyn niet, volgens deze gyn niet, volgens de kinderarts en psychiater ook niet.. ik snap dan ook echt niet waar de pop die jij bezoekt die info vandaan haalt dat het NIET mag?? heb je inmiddels daar nog wat over gehoord? maar super zeg dat alles goed is bij je en jullie er weer voor gaan
de voornaamste reden dat ze mij niet willen helpen waarschijnlijk is ook omdat ik op de dag van de positieve test een paniek aanval heb gehad omdat hun weer aan mijn medicijnen hebben gerommeld. En nu denken hun dat het dus beter is voor mij dat ik gewoon niet meer zwanger raak. En natuurlijk dat gezeur over de mirtazipine nog. Voel me echt slecht erbij door dit gedoe. Heb het gevoel dat ik stil sta
wat voor positieve test had je dan meid? omdat je nog niet zwanger bent en er voor wil gaan? maar vervelend voor je zeg.. wie weet toch een andere gyn zoeken in een ander ziekenhuis misschien?
Ik heb ook last gehad van angst en paniek aanvallen die gepaard ging met hyperventilatie ! ben hiervoor ook een tijdje aan de antidepresiva geweest venlafaxine ... weet niet of iemand hier ook mee bekend is . Nu heb ik dus een kinderwens en dit besproken met de HA en die zei dat ik dan moest stoppen met de medicijnen .. dit ben ik gaan proberen en dit lukt heel goed gelukkig !!.. ben er nu zo'n 4 maanden vanaf ! maar het zwanger worden wil dus nog echt niet !.. ik ben sinds dat ik gestopt ben met de pil ongeveer de zelfde tijd als de medicijnen .. nog steeds niet ongesteld geworden ... en dan kan je als ik mensen moet geloven ook niet zwanger raken.. en het duurt zoiezo allemaal al wat langer ... als ik het allemaal goed begrijp.. hopelijk hebben jullie hier misschien ook ervaring mee en word het voor mij allemaal wat duidelijker .. want steeds negatief testen enzovoort is zo frustrernd !! x C.
Nee ik voelde me helemaal niet prettig om te stoppen vond het hartstikk eng .. maar heb toch doorgezet en dacht eerst kon ik ook zonder.. en toen na ongeveer 3 weken ging het een stukje beter en nu gaat het nog steeds goed x C.
Hey dames!! Hier ook weer een berichtje van mij.Ik heb het gevoel dat de ontwenningsverschijnselen van het stoppen met de ad inmiddels over zijnEn ik voel me goed!!Ik heb wel dat ik weer wat gauwer huil..bij bv All you need is love of een zielige film haha maar dat vind ik niet erg.Nog geen paniek of angstaanval gehad...nu al 2 jaar niet meer.. @Tiepetje..Ja ik weet niet of de ansgten ook iets temaken hebben met het niet zwanger raken...Ik merk wel dat ik soms misschien zelfs met het zwanger worden wat dwangmatig bezig ben, maar aan de andere kant als ik dan hier zo lees op het forum heeft iedereen dat die ovu testen doen en tempen etc..Ik wil het gewoon erg graagEn het is (nog)niet zo dat het mijn leven compleet beheerst..als dat wel zo was , dan was t niet goed.. Wat ik wel heel moeilijk vind is idd dat je elke maand weer die teleurstelling hebt..Ik wil idd zoooooooo graag..en weet dus precies wat je voelt als je weer menstrueert of nega test in handen hebt. Wat ik wel hoop is dat ik niet weer in een depressie raak van het niet zwanger raken...maar tot nu toe kan ik het allemaal goed relativeren...en voel ik me erg goed.. @ All Ik persoonlijk vind dat als je zwanger wilt raken dat je stabiel moet zijn en stevig in je schoenen moet staan.Ik denk dat het misschien niet de juiste periode is om proberen een kindje te krijgen als je nog met medicatie aan het starten cq afbouwen bent...Maar dat is mijn persoonlijke mening...en niet iedereen zal het daar mee eens zijn ik denk alleen niet dat je het moet onderschatten, zwanger zijn en moeder worden...ik zelf heb er bewust voor gekozen om nu ik al 2 jaar stabiel ben ervoor te gaan..al had ik dit graag eerder gewild..maar toen ging het gewoon niet goed genoeg met me..en ik vind dat je stabiel moet zijn wil je er aan beginnen, wat natuurlijk geen garantie is dat het goed blijft gaan..daar ben ik me ook van bewust..maar om al in een instabiele situatie er aan te beginnen, was niet mijn keuze.. Gr liz
wow wat goed van je liz ik ben stabiel met de medicatie en zodra ik op laagste dosis zit gaat het mis helaas
Als je met medicatie wel stabiel bent is het toch goed??Zo lang die medicatie geen schadelijke gevolgen heeft...dan is het beter om met medicatie zwanger te raken.Als je veel last hebt van angsten en of depressie tijdens je zwangerschap kan dat ook negatieve gevolgen hebben voor je kindje. Vaker zie je dan dat kindjes vaker huilbabys zijn, achter zijn in hun ontwikkeling zowel mentaal als fysiek gezien en vaker is er sprake van een hechtingsstoornis.Dit alles blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.. Dus meid, als je met medicatie groen licht hebt, ga ervoor!! Ik zeg ook eerlijk dat als het mocht blijken dat het bij mij zonder medicatie niet gaat, dat ik dan ook weer start met een lage dosering...maar tot nu toe gaat het gelukkig heel erg goed!!! Groetjes Liz