angststoornis en zwanger worden/zijn

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tiepetje, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja idd ik hoop echt gauw meer te weten.
    Want schiet zo niet op. Sta stil voor mijn idee.

Maar echt super stoer dat het goed gaat.

2. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Vandaag heeft mijn huisarts contact gehad met de pop pol Amsterdam. Morgen krijg ik antwoord over hoe en wat.... spannend!

3. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Hi allemaal :)

Ik heb vroeger 5 jaar lang last gehad van paniek aanvallen gepaard met hyperventilatie. Ik heb het aardig onder controle. Ik heb er alleen nog last van als ik hele enge dingen moet doen, zoals naar de tandarts of noem maar iets geks. Ik had het vroeger al als ik de deur uit moest. Heb dan ook van mijn 13 tot mijn 15e thuis gezeten. Tot mijn 18e altijd spanningen gehad.

Toch merk ik vaak zat dat bepaalde gevoelens weer naar boven willen kruipen. Als ik bang ben, of het idee heb dat er iets gaat gebeuren. Ben inmiddels 25. Laatste paniekaanval is begin vorig jaar geweest. Ik heb wel vaak hele enge dromen en onrealistische gedachtes, maar gelukkig weet ik dat dat niet echt is.

Fijn dat er een topic over is :)

4. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Senna, ik hoop dat je senl meer duidelijkheid krijgt. Ik kan me voorstellen dat het gevoel stil te staan terwijl je wens zo groot is erg moeilijk moet zijn....
    @enchanted, hoe ben jij van je angsten af gekomen?

Ik heb nog steeds enorme ongikrampen maar het zet niet door.. onzeker dus...

5. Dank je wel tiepetje.
    ik heb woensdag ook een telefonisch gesprek met Nijmegen hopelijk kunnen zij me mee helpen dan Woerden die weten zelf niet wat ze willen.

Hoe is het met de rest van de dames?

6. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Hier alles goed hoor! Lekker aan het aftellen tot mei.
    Soms denk ik er niet aan en dan paar dagen later is het van: He we zijn al weer een paar dagen verder! Zo lekker. Ik concentreer me nu ook gewoon op mn werk en leuke dingen doen enzo. En lekker luieren, want dat kan straks met een kleintje natuurlijk niet meer!
    Wordt alleen niet veel wijzer uit mn temp kaartje. Hoopte wat meer duidelijkheid te krijgen in mn cyclus door te tempen, maar tot nu toe nog niet echt een goed resultaat. Ook mn ovutestjes van z&w slaan maar niet positief uit. Naja, we zient wel. Als het goed is nog 2 of 3 cycli totdat we gaan beginnen met zwanger worden!!

7. Spannend hoor.

8. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    hey allemaal!

Hier alles goed!!We hebben besloten dat als ik volgende maand nog geen pos test heb dat we dan toch maar eens naar de dokter gaan om eventueel het een en ander te laten onderzoeken..

@Paniekertje..raar om je zo te noemen hihihi..maarre idd mei kruipt steeds dichterbij:)Van jouw tempkaartje werd ik idd ook niet echt wijzer:)van mkijn eigen ook niet trouwens..vanaf morgen weer met de ovutesten beginnen, zit dan op dag 10 van mijn cyclus..

@Senna, hopelijk heb je gauw meer duidelijk heid he meid, dat onzekere gevoel is zo vervelend..

@Tiepetje..spannend, wel krampen, maar er is nog niks???hmmzzz ;)

@Enchanted..je verhaal komt me heel erg bekend voor.Ik heb ook echt een tijd niet naar buiten gedurfd.Ben zelfs een tijde niet naar school geweest vanwege mijn angsten en had toen ook pfeiffer ervbij.Wat betreft die enge dromeen en irrele gedachten die heb ik helaas ook..maar idd ik kan nu wel goed relativerne en het reele van het irreele onderscheiden..

Weekend lekker naar mijn familie in groningen...(woon nu in Limburg)..daar lekker schaatsen en mijn pap zijn verjaardag vieren..

Groetjes Liz

9. heb vandaag leuk gesprek gehad met de vervangende huisarts.
    was ruim 5 jaar geleden dat ik haar voor het laatst heb gezien.
    kreeg compliment dat ik er goed uitzag en goed deed enzo en dat dat ook wel gezegd mocht worden.
    Ze vond het erg van mijn MA.

Helaas is volgende weer bijgekomen heb rommelende luchtwegen.
    Kan een longontsteking worden of kan het nog onderdrukken met ibu's en paracetamolletjes en voldoende rust.
    Maar we blijven vrolijk toch :D

10. dames ben er weer.

heb van zaterdag tot gister in het zh gelegen met een fikse longontsteking.

maar heb geen paniek aanval gehad :d mocht mijn eigen meds door blijven gebruiken ging erg goed

11. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Senna, beterschap! Goed van je dat je geen paniekaanvaal hebt gehad! Tipje: zou die hoge temps van je koorts in je kaartje even discarde (dit kan je aanklikken waar je je temp invult). Of bij symptoms aangeven dat je fever had, dan gaan ze ook wel weg, anders snapt FF en jijzelf ook je kaartje niet meer zo goed denk ik ;)

12. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat kanp dat je dat zonder paniekaanvallen hebt doorstaan !! Gaat het nu wel weer beter?
    Ik ben 1 dag ongesteld geweest, heel raar. een paar dagen erna getest maar niks.. dus ga maar voor de volgende ronde denk ik...
    Pff afgelopen week een bruiloft gehad waar het alleen maar over baby's ging.. was wel ff moeilijk... En heb weer wat last van spanningen. HOe kom ik daar toch vanaf... Gelukkig bijna weekend !

13. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    Senna beterschap. Hopelijk knap je snel op.
    Tiepetje. Balen van de spanningen. Bij komen ze ook en gaan ze weer. Maar met de ad gaat het lekker. Alleen is mijn cyclus gruwelijk geworden. Erg lang ongi en veel last van:x

14. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    hoe is het hier met iedereen? Ik heb mijn medicijnen helemaal afgebouwd en dat gaat best goed. Alleen af en toe een vlaag draaiduizeligheid. Gister een positieve ovulatietest dus we hebben ons best weer gedaan ;)!!

15. Wow wat spannend tiepetje :D

Hier nog rustig doen na een flinke longontsteking.
    medicijnen zijn het zelfde gebleven en daar gaat het ontzettend goed mee. geen aanvallen meer gehad sinds december.

Onder tussen ook druk mijn oudste is morgen jarig dus druk druk druk

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@tiepetje; wat supergoed van het afbouwen van je medicatie, wauw!! en hopelijk heb je over 2 weken een mooie positieve test! :D

@Senna

wat fijn dat het goed met je gaat qua aanvallen, alleen balen van de longontsteking zeg :(

Hier gaat alles goed. volop bezig met voor een 2e gaan :D
    van mijn eigen gyn mag ik nu dus gewoon zonder problemen zwanger worden met de remeron 15mg, volgens de pop poli ook, en volgens de kinderarts, psych ook :D

17. hoi dames.

net gesprek gehad met de gyn in Nijmegen.
    wat een gedoe zeg.
    last hebben van paniek aanvallen maar dat het met de medicijnen erbij erg goed gaat en er dan ook geen last van heb.
    Nou kan ik pas over 2 maanden terecht bij haar om een gesprek te hebben en alle dingen die gebeurt zijn dus de curettage en medicijn gebruik goed vast te leggen pffff.

Leuk hoor pco en paniekaanvallen en je wil dan zo graag en overal word je eigenlijk als stront behandelt.

18. paniekertje

paniekertje Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.089
    60
    48
    Jemig Senna, wat een gedoe zeg.
    Nog 2 maanden moeten wachten terwijl je al zo wacht.
    Succes meis, volhouden he!

Aan deze kant goed nieuws! Mijn vent is er eindelijk klaar voor en per 1 maart gaan we dan ook voor ons eerste wondertje!! Ben zoooo benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren en hoe ik me ga voelen enzo.

19. Hoi dames.

Hoe is het met jullie.
    Heb alles beetje laten versloffen op het forum sorry.
    Mijn lader van mijn laptop is stuk en via de foon duurt het een eeuwigheid.

Manlief en ik hebben besloten omdat er zo vreselijk moeilijk gedaan word over dat ene halve tabletje mirtazipine dat we daarom over maar gaan zwijgen.
    Overal de afgelopen ruim 2 jaar word mijn eerlijkheid negatief tegen ons uitgewerkt en dat voelt niet goed.
    Het is niet helemaal eerlijk en dat weten we.

20. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik mag deze week naar de HA en dan ga ik over op citalopram... spannend dus!

Deel Deze Pagina