Ik ga deze week naar het ziekenhuis voor de glucose test. Mijn zoon was drie jaar geleden 8,8 pond en 54 cm, en tevens had ik veel vruchtwater. Dus nu glucose test. Maar hoe smerig is het drankje dat je moet drinken. Ik hoorde fink smerig, maar geen idee. Dus iemand ervaring?
Eerste twee slokken vond ik wel oke, aangezien ik nuchter was en dus wel wat lustte Daarna werd het wel zwaar.. ik vond het een grote hoeveelheid wat je moest drinken. Het is een soort onverdunde ranja. Mierzoet. Achteraf al met al... best te doen!
Ik vond het wel meevallen, gewoon bekertje in 1x leeg gedronken. Lekker is anders maar het viel me mee hoor. Het lijkt op een bekertje water met heel veel suikerklontjes er in opgelost
Vind het ook echt niet lekker maar wel goed te doen. Tis qua hoeveelheid twee van die plastic witte bekers flink vol. Ik goot het altijd maar in een keer achterover dan had ik het maar gehad.. Bij alle drie de zwangerschappen heb ik het moeten doen trouwens.
Ik vond het best meevallen. Net of je een paar happen uit de suikerpot eet Stinkt wel vreselijk, dus dat is op je nuchtere maag niet lekker.
Je kan het ook weigeren en bloed laten prikken, 1 x nuchter prikken en smiddags nog een keer. Heb ik ook aangegeven bij mijn vk toen, helemaal omdat het vermoeden van heeeeel misschien suiker bij mij gebaseerd was op 1 x meting met groter kind en ik al maanden misselijk was geweest dus de suikertest niet wilde doen. Hoorde veel vrouwen die misselijk erdoor waren en los daarvan werken veel verloskundigen niet meer met die glucosetest omdat t suikerwater gelijk staat aan 3 of meer stukken gebak en je dat nooit in een keer eet.
Hier 2 weken geleden gehad. Was niet heel lekker maar ik kon het heel makkelijk wegkrijgen. Verhalen zijn een stuk erger dan het drankje (mijn reactie was ook, nou maakt iedereen hier nu zo'n heisa over). Werd later wel wat misselijk maar dat was vanwege het nuchter zijn (ik ontbijt altijd) en koppijn door combinatie suikerrush en nuchter zijn maar tja. Beter even doen en dingen kunnen uitsluiten dan er mee rond blijven lopen. Wat mij betreft hoef je je er dus niet druk over te maken.
Dat drankje valt reuze mee. Maar daarna wordt he flauw etc omdat je nuchter bent. Dat is naar. En 2 uur wachten in de wachtkamer op een stoeltje die voor geen meter zit. Daar zou ik meer tegen op zien. Op een gegeven moment weet je echt niet meer hoe je zitten moet. Dat drankje zelf.. geen probleem. Niet lekker maar ook niet verschrikkelijk vies
Waar ik normaal niet snel iets vies vind, vond ik dit écht heel erg goor en met zeer veel moeite naar binnen weten te krijgen. Krijg nog de rillingen als ik eraan terugdenk. Niet zo zeer misselijkmakend, maar de combi van die fles, de geur, de chemische smaak...brr!