Hoi Dames, Ik ben nu bijna 15 weken zwanger en ik heb zooooooo een honger! Wat ik nu eet is ongeveer: Ochtend: 2 boterhammen met gezond beleg en een glas geperste sinaasappelsap Middag 2 boterhammen met gezond beleg of ei, soms 3, 2 mandarijntjes Tussendoor: Liga en wat nootjes Tijdens het koken: handje chipjes Avondeten: Groot bord avondeten Savonds: appel en 2 lichte crackers met rookvlees, soms handje chipjes, nootjes Drinken: alleen water en soms 1 glas appelsap Om de zoveel dagen neem ik een stukje chocolade of speculaas. Dit is wat ik zoal eet en ik kom opeens best snel aan. Nu al 3 kilo. Ben begonnen bij 52.3 en ben 1.60. Moet je hier nou aan toe geven of proberen jezelf in bedwang te houden? Ik heb het dan zeker niet over snoepen maar gewoon meer willen eten. Ik ben ook best bang om te snel aan te komen. Dat is ook wel een dingetje bij mij. Ik accepteer wel dat aankomen erbij hoort maar voor mijn gevoel gaat het nu te snel?! Hoe doen jullie dat en wat eten jullie zoal op een normale dag?
Ik vind niet dat je veel eet. denk dat je best wat meer kunt eten zoals een tudssendoortje 's ochtends (bijv fruit, of een boterham). En ook grotere lunch of een of twee extra boterhammen is niet erg lijkt mij. Het is niet zo dat je dan loopt te snoepen...maar je geeft wel toe aan de extra behoefte van je lijf (want vergeet niet dat er een kleintje in de maak is, en alles daarvoor weegt ook het een en ander he!) Zelf heb ik een eetstoornis verleden en vindt het aankomen ook niet echt geweldig. Maar kan het wel verdagen als ik weet dat het voor de uk is.. Nu iets meer dan 5 kg. De ene week komt er nagenoeg niks bij, de andere week iets meer. Zat ook nog te denken, mss dat je ook nog een dietiste kunt raadplegen, om te zie wat je zou 'mogen' eten? Heb ik ook gedaan. En geeft mij een gerust gevoel. aangezien ik niet boven de lijst uitkomt kan ik ook relativeren dat ik écht niet me vol loopt te proppen of te veel eet..
Ja dat kan ik misschien wel doen.. Ik heb ook een eetstoornis verleden. Ben helemaal beter maar een zwangerschap is altijd moeilijk omdat je gewicht dan wel erg snel kan stijgen. Kan je vertellen ( kan ook in privé berichtje) wat jou lijst is? En je lengte en gewicht erbij?
Je eet gewoon gezond dus als je extra honger hebt zou ik iets nemen. En dan niet iets van snoep maar een extra boterham of bakje yoghurt met fruit ofzo. Ik herken die onstilbare honger heel erg, gewoon aan toe geven... Je lijf heeft het nodig. Oh en, ik vind drie kilo met 15 weken erg netjes. Gemiddeld is 10-15kg in totaal. (Ik vond het aankomen vre-se-lijk, bij mij ging het stukken sneller dan bij jou helaas )
Ik heb het ook. Ik heb een bmi van 19 en dus ook vrij petite normaal heb ik geennhinger maar nu, het is vreselijk! Ik doe hetzelfde als jij wel aan toe geven maar wel gezond. Ik snoep sowieso niet. Maar goed ook ik heb het idee mega veel te eten en zometeen dicht groeien al is er in werrkelijkheid geen kilo nog bij maar ik ben dan nog pril zwanger.
Sochtend nog een tussendoortje nemen bv iets met eiwitten. Smiddags de liga vervangen door kwark. Chipjes vervangen door handje nootjes.
Ik heb bmi van 18,5 (171 cm en 54 kg) en eet alles wat los en vast zit momenteel. Weeg nog evenveel als mijn startgewicht. 07.00 - 3 boterhammen met (gezond) beleg + glas melk 10.00 - 2 stuks fruit + beker water 12.00 - 3 boterhammen (2 met vleeswaren en 1 zoet beleg) + thee 14.30 - 2 luchtige crackers + water 17.00 - groot bord avondeten + water 19.00 - komkommer/tomaatjes/etc. + 1 koffie 21.00 - hand nootjes + water Tussendoor soepstengel of rozijntjes (eigenlijk voor dochter hihi). In weekend klein lays zakje chips en af en toe glaasje cola. Ojaa en in de pauzes op mijn werk pak ik ook wel is krentenbrood. Jamjam. Ooh en ik kan zo een groot blik soep van unox opeten . Bij mijn dochter 10 kg aangekomen. Maargoed toen hing ik al met 5w boven de wc. Ben benieuwd. Nu nergens last van, maar beweeg nu wel wat meer (dochter wegbrengen/ophalen van kdv enz.)
Misschien wat meer eiwitten eten ipv koolhydraten? ik eet in de ochtend vaak volle yoghurt of ei, dan blijf ik langer vol.