Hier in therapie gezeten voor angststoornis en depressie. Dat was ook 4 dagen in de week dus erg intensief. Gesprekken eens of 2x per week was niet genoeg meer en zo te lezen red ook je vriend het hier niet mee of zie ik dat verkeerd? Ik zou zeker proberen om te kijken of er meer hulp geboden kan worden. Ik heb heel veel gehad aan de therapie. Ik blijf gevoelig ervoor, maar weet er veel beter mee om te gaan. Ik heb geleerd dat er een piek in de angst zit waar je overheen moet. Klinkt makkelijk, is het niet maar toen ik dat geleerd had ging het bergopwaarts. Ik kan soms last hebben nog van depressieve klachten dan is het belangrijk dat ik het aanpak. Ik herken het ook sneller en kan er dan ook sneller wat mee. Ik heb een tijdje slaapmedicatie en antidepressiva geslikt. Vooral de laatste wilde ik niet te lang slikken omdat het je gevoel ook afstompt. Ik kreeg er zo intensieve therapie bij dat dit ook mogelijk was. Soms is het nog niet makkelijk ik loop nog wel tegen dingen aan maar ik ben heel blij dat ik uit het dal ben gekropen. Ik hoop er niet meer in te komen. Ik had echt nergens zin meer in en durfde de simpelste dingen zoals naar een winkel gaan niet meer. Mijn wereld is dus weer een stuk groter geworden. Ik heb ook Gilles de la tourette dat heeft ook wel met de angsten te maken. Ook zat ik daar voor dwang. Ik hoop dat je vriend de hulp kan vinden die hij nodig heeft. Als hij het hier niet mee red kijk dan alstjeblieft door. Heel veel sterkte voor je vriend en ook voor jou. Voor jou moet het ook moelijk zijn.
Ik slik fluoxetine. De eerste weken kreeg ik extra veel last van angsten, maar ik voel me nu veel rustiger. Als ik het een paar dagen vergeet merk ik dat ik angsten krijg en extreme schrikreacties. Het werkt dus wel bij angst. Van oxazepam werd ik wel suffer maar niet minder angstig, maar dat kan aan mij liggen...