Even een vraagje, mag je anijsmelk drinken als je zwanger bent? Dus gewoon warme melk met een anijsblokje erin? Dacht dat je op moet passen met anijs maar ik kan het eigenlijk niet vinden, dus jullie hulp maar even inschakelen
Heeeeerlijk, in m'n eerste zwangerschap dronk ik dit iedere avond (lekker om op in slaap te vallen). Nu wat minder behoefte aan, maar drink het nog steeds regelmatig. Kan geen kwaad; maar drink er geen liters per dag van (alleen al vanwege de suiker van het anijsblokje en het vet van de melk).
Dank je! Waarom het niet zou mogen? Nou ik vroeg het me af omdat mij bij stond dat ik het ergens gelezen had dat je moet oppassen met anijs... Stond niet bij waarom, vandaar dat ik het hier vroeg Maar gisteren had ik de vk aan de telefoon en had ik het ook nog gevraagd en ze zei ook dat het mocht dus ik neem af en toe lekker een beker anijsmelk
hi, weet niet of het tijdens de zwangerschap al zo is.... maar na de bevalling zorgt anijs voor stimulering van de aanmaak van melk.... dus weet je dat (alvast)...
Dat valt best wel mee hoor, in mijn zwangerschap veel anijsmelk gedronken voor mijn maag.... en na mijn zwangerschap ook een tijd, en ik drink ook redelijk wat venkel... Dit gaat over gebruik van meerdere bekers per dag, 7 dagen per week 365 dagen per jaar
Even offtopic, maar helpt het ook echt tegen slapeloosheid? Sinds een week of twee kom ik echt slecht in slaap, verschrikkelijk.
Bij mij helpt het wel zo af en toe. Heb ook periodes dat ik echt slecht slaap. Ga ik ff lekker beneden zitten. Warm melkje met anijsblokje en een boekje en daarna val ik redelijk goed in slaap....Succes!
Bij mij helpt het wel redelijk hoor even warme melk met anijs voordat ik ga slapen, misschien is het psychisch maar ja dan nog Maar ik neem het niet te veel, volgens de vk mag het wel, maar op internet toch wel hier en daar gevonden dat het niet heel goed is dus vandaar af en toe wel en daar zit ik dan ook niet over in.