slechte rug

Discussion in 'Gezondheid' started by bianca3006, Dec 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hallo!!

Ik heb een vraagje. ik heb van mezelf een zwakke rug en nu hoorde ik ergens iets over een ondersteunende rugband voor tijdens de zwangerschap.
    Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand ook waar je die banden kan halen??
    Het zijn van die soort banden die sommige mensen tijdens het motorrijden ofzo bijvoorbeeld ook gebruiken, alleen dan 1 die je ook tijdens je zwangerschap kan gebruiken.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Groetjes...

2. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    Hi

Ik heb zelf ook een slechte rug. Maar een rugbad zou ik alleen op advies van mijn fysio of huisarts gebruiken. Het probleem is namelijk dat wanneer je zo een band gebruikt je spieren en banden ondersteund wordt en daardoor ook afzwakken in kracht. Dus er is kans dat je er dan nog ellendiger uit komt dan dat nu het geval is. Zelfde als bekkenband. ook ter ondersteuning.

Ik zou dus eerst je arts of fysio inlichten en als hun akkoord gaan weten zij vast wel waar je zo een steun kan halen.

Succes ermee!

3. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Oke dank je wel. Dat is inderdaad wel een goede tip. Zal morgen eens even bij mijn vk informeren!!
    Dank je!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb al sinds mijn 10de (phoe, dus al bijna 15 jaar) een zwakke en een kromme onderrug (2x s-vorm), en een ondersteunende band is mij altijd afgeraden. Je rug wordt dan wel ondersteund en het geeft een rustgevoel, MAAR je komt er idd wat natascha zegt slechter uit. Want je gebruikt die spieren en pezen dan nauwelijks of niet, en dan loopt je meer schade op.

Je kan veel beter rust houden (zoveel mogelijk), en slapen op een hard matras doet soms ook wonderen. Je kan eens vragen of je naar een mensendiecktherapeut mag gaan, die kijkt naar je rug en vertelt welke houding je het beste kan gebruiken om de pijn te ontlasten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb ook een zwakke rug, en heb niets gebruikt ter ondersteuning in de zwangerschap. Heb wel fysio gehad om alles soepel te houden. Een band raadde de therapeut af...

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb op advies neuroloog en fysio wel een band, die mag ik enkel en alleen dragen op he tmoment dat ik de pijn voel aankomen/hij er net is. Bij mij voorkomt het vaak net dat het helemaal fout loopt, en aangezien ik een klein kindje heb, kan ik mijn rug gewoon niet altijd ontzien.

Echter draag ik hem dus zo min mogelijk. Wist niet dat ze ook voor in de zwangerschap bestaan, maar ik zou het idd enkel doen in overleg met fysio/HA of de arts in het ziekenhuis.

7. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Bedankt voor jullie reacties. ik heb een afspraak gemaakt met de fysio en moet de 2e week van januari heen. ik ben erg benieuwd wat die zegt. Ik heb van kinds af aan al rugklachten. Dus een goede houding is er tijdens vele ceasartherapieen goed ingepeperd. maar ja, aangezien ik 1.85 ben en ik de zorg werk is een goede houding aannemen niet altijd te doen.
    Nou goed, we wachten even af.
    Toch erg bedankt allemaal

Fijne jaarwisseling!!!!

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier ook iemand met een slechte rug (ziekte van Scheuermann). En gek genoeg waren mijn zwangerschappen een verademing qua pijn, want die verdween helemaal!?! Nu na mijn zwangerschappen, gaat het met mijn rug veel beter dan ooit.

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Oke, dat is dus een goed vooruitzicht voor mij. hahahahaha. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de pijn niet erger is dan normaal, wat ik wel had verwacht. Het is gewoon vervelend. Maar niet extreme pijn, gelukkig!
    maar fijn zeg, dat het bij jou nu goed gaat!!!!!

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik heb mensendieck gedaan en dat was een wondermiddel voor me, had toen veel minder last van mijnrug en bekken. Bij de volgende ga ik het weer doen :)

11. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Misschien een hele domme vraag maar wat is mensendieck??? eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit van gehoord.
    Ik heb inmiddels een buikband van mn fysio gekregen om voor 2 weken te lenen. ik heb nu 2 late diensten gewerkt met deze band en het verlicht behoorlijk!! heb stuk minder last van mn rug omdat ik nu ook beter mn buikspieren aan kan spannen.
    Zo kan ik het hopelijk/denk ik nog wel een tijdje volhouden. hahahahaha

Share This Page