Ha allen, Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie bij Ikea? Ons matras is nu 3.5 jaar oud en er zit een flinke deuk in sinds kort en dat zou volgens de garantie voorwaarden onder de garantie vallen. Maar hoe pakken we dat aan. Ikea is telefonisch niet te bereiken, voor zover ik kan vinden op de site. We kunnen we met het matras erheen, maar hebben geen reserve matras en ik weet niet of we gelijk een nieuwe mee krijgen (die waarschijnlijk ook eerst 72 uur in vorm moet komen, voordat je erop kun slapen. Hoe zouden we dit aan moeten pakken?
Wij hebben jaar of 7 geleden aanspraak op de garantie gemaakt. Ik heb dat toen via de mail gedaan. Je moet even hele goede foto's maken, waar je duidelijk de deuk ziet. En kijken of je de kassabon nog hebt. Wij hebben toen nieuwe matrassen mogen uitzoeken.
Wij hadden dat vorig jaar, matras van 1 jaar oud met een gigantische deuk erin. Terwijl wij allebei niet zwaar waren (als het nou aan het eind van mijn zwangerschap was, dan had ik het begrepen #walvis ). Wij hadden ook gemaild met foto’s en konden gewoon een nieuw matras uitkiezen. Die is nu nog prima
Jip....mijn zus en schoonbroer hadden ook zo'n kuil na 3 jaar. Viel ook onder garantie. IKEA is voor hun niet heel ver rijden. Dus ze waren langs gegaan met foto's. Week later met de matrassen. Deze konden ze meteen omruilen. Prima service. Met de huidige matrassen zijn ze wel tevreden
Vorig jaar bij mijn ouders online contact opgenomen, moesten foto's sturen van de deuk met plank erop. Daarna een mailtje dat we een andere matras konden uitkiezen (wel zelfde maat) en bij levering van nieuwe matras (was niet meer op voorraad in onze filiaal),hebben ze de oude meegenomen.
Idd plank erop en meetlat erbij zodat zichtbaar is hoe diep de kuil is. qua formaat konden wij gewoon een ander formaat kiezen, ipv een tweepersoons hebben we 2x een eenpersoons gehaald.