Ikea Matras - garantie

Discussion in 'De lounge' started by nelta, Mar 24, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ha allen,


    Heeft iemand van jullie ervaring met de garantie bij Ikea?
    Ons matras is nu 3.5 jaar oud en er zit een flinke deuk in sinds kort en dat zou volgens de garantie voorwaarden onder de garantie vallen.
    Maar hoe pakken we dat aan. Ikea is telefonisch niet te bereiken, voor zover ik kan vinden op de site.
    We kunnen we met het matras erheen, maar hebben geen reserve matras en ik weet niet of we gelijk een nieuwe mee krijgen (die waarschijnlijk ook eerst 72 uur in vorm moet komen, voordat je erop kun slapen.
    Hoe zouden we dit aan moeten pakken?
     
  2. Casara

    Casara Fanatiek lid

    Aug 20, 2014
    2,267
    416
    83
    Wij hebben jaar of 7 geleden aanspraak op de garantie gemaakt. Ik heb dat toen via de mail gedaan. Je moet even hele goede foto's maken, waar je duidelijk de deuk ziet. En kijken of je de kassabon nog hebt.
    Wij hebben toen nieuwe matrassen mogen uitzoeken.
     
  3. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    Sep 21, 2021
    2,286
    3,965
    113
    Female
    Wij hadden dat vorig jaar, matras van 1 jaar oud met een gigantische deuk erin. Terwijl wij allebei niet zwaar waren (als het nou aan het eind van mijn zwangerschap was, dan had ik het begrepen #walvis :rolleyes:).

    Wij hadden ook gemaild met foto’s en konden gewoon een nieuw matras uitkiezen. Die is nu nog prima :thumup:
     
  4. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    Apr 16, 2016
    2,377
    2,857
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Het nummer van de klantenservice is 050-711 12 67 (van de website geplukt).
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Thx.
    Ik ga denk eerst maar een foto mailen.
     
    Suzy85 likes this.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja dat dus. Er zit ineens een forse deuk in. Volgens de voorwaarden zou dat idd garantie zijn.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    Aug 19, 2013
    22,421
    10,348
    113
    Je zou een plank kunnen leggen op het matras. Dan zie je hoe dikke kuil het is.
     
    Vero0504 likes this.
  8. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja dat gaan we inderdaad doen. En dan kunnen we met de foto's langs de klantenservice.
     
    owly likes this.
  9. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    Apr 9, 2019
    896
    628
    93
    Female
    Jip....mijn zus en schoonbroer hadden ook zo'n kuil na 3 jaar. Viel ook onder garantie. IKEA is voor hun niet heel ver rijden. Dus ze waren langs gegaan met foto's. Week later met de matrassen. Deze konden ze meteen omruilen. Prima service. Met de huidige matrassen zijn ze wel tevreden
     
  10. Vergeten

    Vergeten Fanatiek lid

    Dec 1, 2019
    1,016
    1,753
    113
    Female
    Vorig jaar bij mijn ouders online contact opgenomen, moesten foto's sturen van de deuk met plank erop. Daarna een mailtje dat we een andere matras konden uitkiezen (wel zelfde maat) en bij levering van nieuwe matras (was niet meer op voorraad in onze filiaal),hebben ze de oude meegenomen.
     
  11. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    Jul 21, 2018
    2,016
    1,560
    113
    Female
    Idd plank erop en meetlat erbij zodat zichtbaar is hoe diep de kuil is.

    qua formaat konden wij gewoon een ander formaat kiezen, ipv een tweepersoons hebben we 2x een eenpersoons gehaald.
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Heb idd zonder gedoe mn geld m/tegoedbon teruggehad en we nemen nu gelijk een nieuw matras mee.
     

Share This Page