Keuzes, keuzes.. welke vloer, woonstijl in het nw huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 29 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    JaJa ik ga alweer verhuizen..
    Eind januari krijg ik de sleutel van een duurzaam, gasloos nieuwbouw huurhuis.
    En dat betekent wederom veel keuzes maken. Wat voor vloer, wat te doen met de enorme hoge ramen (5-6 meter hoog)
    Qua woonstijl. Wat past bij mij en het huis?

    Daarnaast moet ik het nu echt helemaal alleen doen. Dus ik kies voor vinyl op de vloer. Dat is snel en voordelig te laten leggen en geschikt voor vloerverwarming. (Laminaat of pvc kost €700 voor het alleen laten leggen) Maar ja, kies ik voor betonlook, houten planken of een visgraat?
    Betonlook heb ik nog niet gehad (ik ben eind 40) Maar ja, wordt het dan kille look?
    De slaapkamer beneden (voor mijn 8 jarige dochter) is wel een sombere kamer, weinig daglicht. En ze wilt perse een lichtblauwe kamer.

    Dus ja, kies ik voor houtlook of betonlook?
    En dan wat op de muur (hoge wanden en plafonds worden wit geschilderd, rest moet ik doen)

    Heel apart, waar ik normaal snel een idee hebt, komt er nu te weinig naar boven borrelen. Het is geen gemakkelijk huis qua indeling. Waar de bank zou moeten staan is het maar 2,5 meter breed.

    Op het moment heb ik heel oud krakend huis waar alles scheef is. Met een wiebelde witte houten vloer, muren zoveel mogelijk wit (was verplicht) stijl Bali neutraal. (Wit, beige, hout, en rieten manden)

    Die stijl vind ik minder passen in dat huis.
    Het was ooit een gymzaal, waar nu 5 woningen worden gerealiseerd.

    Voor nu heb ik maar voorlopig besloten, ik neem de meeste meubels mee. En verander de woonstijl wel gefaseerd als ik er woon.
    Maar ik moet wel het besluit nemen: welke vloer?

    Wat zouden jullie kiezen?
    Voor het gemak heb ik een plattegrond bijgevoegd. Het plaatje klopt niet helemaal. De gang naar achter ligt achter de dichte trap. Keuken aan de rechterkant.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zou kiezen voor een houtlook vloer en dan een betonlook muur. Een betonlook muur heb je eerder weg gewerkt dan een vloer :)
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.713
    113
    Ik zou voor betonlook gaan. Vind een visgraat ook heel mooi, maar loop een willekeurig nieuwbouwhuis in en je vindt de visgraatvloer, vind ik zelf echt weinig aan.
     
    Eenkadootje en Luna86 vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    Wat voor keuken komt erin? Wel een heel tof huis!
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Een standaard woningstichting keuken.
    4 witte boven- en 4 witte onderkastjes en zwart kunststof granieten werkblad. (Dan verander ik gelijk de greepjes, zodat het er beter eruit ziet)
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    Dan zou ik voor hout gaan, misschien geen visgraat, kan prima (ik heb zo’n vreselijk huis met visgraat pvc en zwarte deur/ kozijnen:roflmao:) maar dat maakt het meteen warmer. Zou het een eiken keuken zijn, dan zou ik voor beton look gaan.
     
    11131618, Mammavantwee en Eenkadootje vinden dit leuk.
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.539
    2.389
    113
    Helemaal mee eens
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Heel leuk huis!
    Ik zou persoonlijk alleen echt niet voor vinyl gaan. Vind het zo goedkoop ogen.
    Ga dan voor niet al te dure pvc of laminaat bij de kwantum.
    Met zoveel lichtinval zou ik niet gaan voor een, qua kleur, egale vloer zoals beton look. Je gaat er echt alles op zien.
    Visgraat vind ik zoooo 2020/2021. Je ziet het overal. En ondanks dat ik het mooi vind ben ik zo blij dat wij er niet voor hebben gekozen.

    Qua raam bekleding zal het wel wat gaan kosten denk ik.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.405
    4.830
    113
    Vrouw
    Ik zou voor hout (look) gaan. Ook bij de kleur van je dochter haar kamer staat dat veel warmer.

    Ik ben ook zo'n mens met vissengraat vloer, zwarte grote kozijnen en een stalen tussen deur. Ik ben er super blij mee!
     
    Dubbelgeluk en Eenkadootje vinden dit leuk.
  10. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.385
    3.252
    113
    Wij hebben op onze bovenste verdiepingen betonlook pvc liggen, de ruimtes lijken absoluut niet donker hierdoor ( wij hebben ook best veel en hoge ramen dat scheelt ook) en voordeel vind ik ook dat je niet alles erop ziet. Nu komt dit laatste waarschijnlijk omdat het niet een egaal betonlook is.

    Met grote ramen zou je voor plissé gordijnen kunnen gaan. Deze zijn volgens mij wel op maat te maken voor hoge ramen.
     
    Eenkadootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina