Even van me af schrijven, "schoonmoeder"

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi allemaal,

Even van me afschrijven hoor!
    Wat is er toch mis met al die schoonmoeders?
    Ik heb geen schoonmoeder meer, dat schijnt een onwijs lief mens te zijn geweest. Mijn schoonvader heeft een vriendin, die nu denkt dat ze mijn schoonmoeder is. Terwijl ik haar dus helemaal niet zo zie.

Ze weet het altijd beter, heeft altijd grote verhalen waar niks van waar is. Voordat ik was bevallen had ze het grootste woord want ze had al vakantie opgenomen zodat ze veel bij de kleine zou kunnen zijn. Ik begon daardoor al helemaal tegen mijn kraamtijd op te zien, want ik kan haar echt niet uitstaan.

Vervolgens is ze 1 keer geweest. Sterre wordt zaterdag alweer 9 weken, en zij en mijn schoonvader hebben haar 1 keer gezien :rolleyes: En dat maakt mij niet uit, ik zie ze liever gaan dan komen. Maar dat ze op haar hyves al mijn foto's heeft neergezet (gekopieerd van mijn hyves) en doet alsof zij ze gemaakt heeft, daar gaat mijn haar van overeind staan :x Tegen iedereen doet ze alsof ze een geweldige oma is, terwijl ze niet eens belt of krabbelt hoe het is.

Zondag moeten we naar de verjaardag van mijn schoonvader, waar ik dus al helemaal geen zin in heb. Waarschijnlijk gaat ze dan doen alsof Sterre haar "allesie" (grrr dat woord alleen al) is.
    Ik zie er onwijs tegenop, maar ik ga maar mee voor mijn man, voor wie dit dus ook echt niet leuk is dat zijn vader nooit wat laat horen. Ik vind dit van hem minder erg, omdat hij gewoon een gek persoon is, maar zij doet dus tegen andere mensen net alsof ze Sterre zo ongeveer dagelijks ziet.

Gatver wat een wijf.

Nou dat ben ik even kwijt, bedankt voor het "luisteren" :)

Groetjes Marijke

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Goh, lijkt mijn stiefschoonmoeder wel...

En ook adviezen geven hé, over die kleine. Terwijl ze zelf geen kinderen heeft! Grrr...

Ze snapt ook sommige dingen gewoon niet. We zijn een keer blijven slapen daarzo, zij was jarig. Sasha lag boven te slapen. Werd ze om half 11 even wakker, moest ze maar even naar beneden komen om aan de visite te laten zien.

Stuur ook telkens die pampers mailtjes van maand tot maand door, haha. Maar ze heeft er geen kaas van gegeten!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    poehey,
    wat een verhaal. Heb je het er ook met je vriend over gehad? Wat zegt hij ervan? Misschien kunnen jullie haar ermee confronteren dat jullie het niet prettig vinden dat zij ervoor kiest om het op deze manier te doen. (houd het bij jezelf) Geef aan dat je begrijpt dat ze dol is op Sterre (want dat zal in haar beleving ook zo zijn) en dat ze het het liefst met iedereen deelt.. maar dat je het dan raar vindt dat ze dat met iedereen deelt maar niet met jullie in de zin dat ze nooit wat van zich laat horen en dat het op deze manier niet hoeft. Dat je hebt gezien dat ze foto's op hyves heeft die jij hebt gemaakt en dat je het vervelend vindt dat ze die gebruikt zonder jou te hebben gevraagd of dat goed is. (je kunt zoiets zeggen dat je hyves alleen voor vrienden en bekenden zichtbaar is en dat je van haar hyves niet weet wie er allemaal op kijken -iets in die zin). In zo'n gesprek is het goed om gevoelsreflecties te geven (ik snap dat je trots op haar bent, wij begrijpen dat het moeilijk is.. etc. en zeg alles met; wij vinden het jammer, vervelend, wij zouden graag willen.. i.p.v; maar jij doet zus, en jij doet dit niet.. Komt heel anders over en minder aanvallend. Ik denk dat je dan een heleboel kunt bereiken. Ik ben heel erg benieuwd want je zit wel in een lastige situatie. Ik hoop dat je iets met mijn tips kan. Succes!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

kun je niet je dochter die dag bij je ouders laten? onder het mom dat je het teveel voor haar vindt :)
    en dan blijf je maar even en ga je daarna snel weer Sterre ophalen.

ik zou razend worden als mijn schoonmoeder of moeder dat zou doen! :evil:

5. sim

sim Niet meer actief

precies, wou precies hetzelfde voorstellen :)

6. 2009mama

2009mama Niet meer actief

:D schoonmoeders....:D ze blijven leuk..... :( niet dus:(

ik ben 2.5 week geleden bevallen. en mijn schoonmoeder bemoeit zich ook werkelijk overal mee, ons zoontje moest laatst niesen,en boos dat ze werd ! en jullie moeten gvd een dekentje om doen als jullie hem uit bed halen( in onze woonkamer is het 21 graden) en hij moet zijn muts op ... (ehhh cb heeft gezegt in huis mag muts af)
    verwarming op zijn kamertje staat ook dag en nacht aan, rond de 18 graden nu, en boven ligt hij zo goed als alleen maar in zijn bedje lekker warm onder de duodeken. en dan nog... waar bemoeit ze zich mee.... jaa zo ging dat VROEGER altijd...

laatst een keer moest mijn zoontje huilen, en natuurlijk was zij er ook... ze zei: hij heeft honger... en ik zeg: nee hoor, dit is zijn -ik wil even geknuffelt worden- huiltje. ik herken het precies, NEE HIJ HEEFT HONGER je MOET hem nu fles geven.. ik zeg. nou weet je wat. geef jij maar.
    hij spuugde steeds de speen uit,en het melk liep ook langs de mondhoeken er doodleuk weer uit,en meneer bleef huilen, toen vroeg ik of ik mijn zoon even mocht, en legde hem lekker dicht tegen me aan, meneer was stil, en ging lekker verder slapen.
    uiteraard was schoonmoeder boos :S

verder heeft ze trouwens nog nooit zijn naam gezegt,steeds zegt ze: hoe is het met mijn klein zoon. of hoe is het met mijn kleinkind, '
    -jullie maken mijn kleinkind verkouden-
    mijn kleinkind moet naar bed om te slapen,
    mijn kleinkind moet je niet elke dag mee naar buiten nemen,
    hee ben ik jou oma ..? ja hé want jij bent mijn kleinzoon.
    en ze heeft een kaartje geschreven waarin staat,

het voelt als mijn eigen kind
    dat is nou wat ons bind,
    jij en ik... mijn kleinkind...

pff om gek van te worden :S zeg gewoon zijn naam.. ! en daarbij... het moet na mijn mening niet als haar kind voelen, want dan voelt ze zich verantwoordelijk voor zijn opvoeding, en daar zijn mijn man en ik verantwoordelijk voor en zij moet gewoon oma zijn. maar ze denkt werkelijk dat zij het recht heeft om zich met de opvoeding te bemoeien en te bepalen hoe hij word opgevoed omdat ik nog zo jong ben, nooit kinderen, en zij is al moeder dus meer ervaren, en omdat zij oma is, het is HAAR kleinkind, dus heeft zij ook zeggenschap :S
    NIET DUSSS ! ( maar hoe maak je het duidelijk)

gelukkig zie je haar (zoals ik in je verhaal lees) niet zo heel vaak en spreek je haar ook bijna niet,)
    hier heb ik helaas bijna dagelijks over de vloer,
    en dan komt ze ook altijd nog extra rond de voeding, ze moet zelf werken tot half 5, dan gaat ze thuis koken en eten, 6 uur heeft ie voeding, magoed mevrouw is pas om half 7 klaar met alles incl. gedouche en alles. dus voeding is dan klaar. dus komt ze maar om half 10 aanzetten want 10 uur is er weer een voeding :s

(doen soms gewoon de deur niet meer open :p)

oke even nog een stukje toevoegen...
    mijn man is het hier ook totaal niet mee eens,
    hij vind het zeer vervelend dat zijn moeder zich overal mee bemoeit.
    en hij heeft er al tig keer wat van gezegt,
    nu wil hij proberen er niks van aan te trekken, en laten zien aan zijn moeder dat we niks doen op wat zij zegt,
    dan ziet ze misschien dat het geen nut heeft om dingen te zeggen want we doen er toch niks mee..

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn idee. Al was het alleen maar om haar te pesten :)

8. Zo zeg, dat ze uberhaubt het lef heeft om 's avonds om half tien nog aan te komen kakken.. Mijn schoonmoeder heeft al een keer een uitbrander gehad, toen ze tijdens de kraamtijd om half tien alleen maar belde.

@ Marijke, ik zou je dochter gewoon niet meenemen naar die verjaardag, idd onder het mom dat dat te druk zou zijn, dat ze dan teveel prikkels zou krijgen, en dan te onrustig zou zijn.
    Moet je er ff bijzeggen, dat jij dan nog "opgescheept" zit met een onrustige baby. :p

9. 2009mama

2009mama Niet meer actief

pff je wilt niet weten hoevaak mijn man boos is geweest op haar,
    heeft (ook voordat onze zoon geboren is bemoeide ze zich overal al mee)
    zelfs al een keer het contact verbroken,maar omdat we gingen trouwen en haar als getuige wouden voor hem,toch maar contact gezocht.
    en nu onze zoon er is... tja je wilt datje moeder oma is voor je zoontje...
    maar zelfs nu snapt ze het allemaal niet :S hij heeft vaak netjes gevraagd: mama na 7 uur hoef je niet meer te komen en anders zou je dan eerst even willen bellen ?

nou bellen dat doet ze hoor... (echt waar!) maar dan wel als je opneemt: hee ben je thuis ? oke kom er meteen even aan,
    of ik kom zo even langs... en dan wil je terug bellen dat het niet uitkomt, en dan neemt ze niet op...

we geven haar nog een paar dagen/weken om bij te draaien,misschien is dit wel het nieuwe waar ze nog zo enthousiast over is... en dat ze daarom overal graag bij is en mee wil bemoeien... maar het moet binnenkort wel afgelopen zijn

10. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    suc6 met al die schoonmoeders ;)

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties :)

Sterre niet meenemen is niet echt een optie, want wij wonen nogal ver bij iedereen vandaan.. En ik wil ook niet dat ze precies dan voor het eerst naar een oppas gaat, want dan zit ik daar al helemaal niet op mn gemak, en ik heb er al zo'n hekel aan.

Ik denk wel dat ik Sterre niet aan haar geef, ik zeg gewoon dat ze niet van vreemden houdt haha :D De rest van mijn schoonfamilie komt zeker 1 keer in de week even langs, al is het dan maar een uurtje ofzo, dus ik geef Sterre dan rustig even aan mn zwager onder het mom van, "die kent ze" :) Ik denk dat de boodschap dan wel duidelijk is. Ik hoop dat er ook collega's naar de verjaardag komen, dan staat ze lekker voor lul, want op hyves doet ze echt net alsof ze hier heel vaak is.

Waarschijnlijk wind ik me er al weer veel te veel over op, maar dat mens kan echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen, terwijl ik eigenlijk altijd heel veel kan hebben van mensen.. Zelfs mijn man is er verbaasd over dat ik net zo geirriteerd ben als hij wat dan mens betreft :D

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn schoonzusje heeft 2 kleine kindjes en mijn schoonmoeder zit daar bijna dagelijks. Ze bemoeit zich dan overal mee en een ander krijgt geen kans om ze vast te houden. Heel irritant. Ik zie er nu al tegen op als ik zelf een kindje krijg aangezien mijn vriend het lievelingetje van zijn moeder is. Ik maak me er nu al druk om en dan ben ik nog niet eens zwanger.

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Mijn schoonmoeder was met name in het begin ook zo hebberig....vreselijk! Maar onze dochter kon daar niet tegen en was na een bezoekje helemaal over haar toeren.

We hebben toen een draagdoek gekocht. Op de verjaardag van schoonmoeders vriend heb ik onze dochter in de draagdoek gedaan, ze lag lekker bij mama te slapen. (zijn ook wel rond de tijd gegaan dat ze zou slapen ;))
    Toen ze wakker werd heb ik haar gewoon lekker in de doek bij me gehouden, vond ze heerlijk!
    En niemand durfde te vragen of ze even mochten vasthouden, omdat die kleine zo lekker lag te slapen!

Wellicht een ideetje?

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Super idee Jutte! Is een goede voor marijke84. Kan ze zeggen dat ze het liefst dicht bij mama is, omdat ze bij vreemden anders over haar toeren raakt. Boodschap duidelijk voor schoonmoeders! Haha.

15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Jeetje wat een verhalen!

Hier een schoonmoeder die haar opvoedstijl hanteert bij mijn zoontje.. Waar ik het dus NIET mee eens ben..
    En mocht ze niet willen veranderen dan gaat mijn zoontje daar alleen nog op bezoek met mij en/of mijn man, maar niet meer zonder ons.. Dus dan wordt er niet meer opgepast...

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarschijnlijk blijven Sterre en ik lekker thuis vandaag, ze heeft nu ook nog iemand anders uitgenodigd om zijn verjaardag ook daar te vieren, terwijl ze weet dat wij die gast en zijn vrienden helemaal niet mogen. Die gast is zo'n type die meteen rare grapjes gaat maken als ik wil voeden, en daar heb ik dus echt geen zin in. We zaten ons gisteren nog af te vragen hoe het komt dat mijn man en zijn broer en zus zo normaal zijn geworden met zo'n vader.. Waarschijnlijk was zijn moeder gewoon echt een topwijf.
    Enniewee, we zitten er maar mee, van zijn vader kan ik nog wel wat hebben, maar die vrouw is niks van ons, dus ik kan er niet tegen als ze me dan gaat vertellen wat ik wel en niet moet doen, en zeker niet over Sterre.

Nou bedankt allemaal voor de tips en adviezen :D

17. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Kunnen jullie niet even een uurtje gaan en er dan verder een leuk dagje weg van maken. Als je moet voeden zou je misschien even apart kunnen gaan zitten?

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat huis zo smerig, ik zou niet weten waar ik dan moet gaan zitten..
    Uurtje gaan is geen optie, we zitten er dan langer voor in de auto dan dat we er zijn..
    Ik denk dat Sterre en ik gewoon thuisblijven :)

19. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ohw getsie, nee dan zou ik het ook niet doen. Groot gelijk dat je dan liever thuis blijft!

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Plan is toch weer gewijzigd, hubbie keek zo zielig dat ik toch maar mee ga.

Ik vertel vanavond of morgen hoe het is gegaan!

Deel Deze Pagina