Droogte Zuid-Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mimi1988, 23 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hallo,

Volgens mijn man zie ik beren op de weg
    Wij gaan komende zomer, eind juli, naar de Provence voor 2 weken. Nu lees ik her en der dat er al sprake is van erge droogte. Waterpeil van de Gordon staat laag etc.
    Nu ging ik zo nadenken en toen dacht ik: de droogte zet waarschijnlijk nog wel even door en dan krijg je toch ook meer kans op bosbranden, beperkt met (zwem)water omgaan etc.? Ik ben een angsthaas, dus ik zit nu aan omboeken te denken.
    Wij zijn al jaren niet meer in Frankrijk geweest, hopelijk kan iemand mij geruststellen

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ja lastig. Die gebieden zijn wel vaak bosbranden maar hoe het er voor staat in juli is lastig in te schatten al. Ben zelf ook wel angstig en houd zoiets van te voren ook altijd wel goed in de gaten.
    Omboeken ja wat is er nog vrij. Mocht je echt bang zijn dan zou ik naar meer bovenin Frankrijk gaan maar ja wel minder zon zeker.
    Wij gaan ook naar Frankrijk in augustus naar de vendee

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij waren vorig jaar in Noord Bretagne en ook daar mocht je toen niet barbequen met kooltjes vanwege gevaar voor bosbranden… dus het kan overal gebeuren.

Ligt je camping ook echt in de bossen? Frankrijk is groot en zo’n bosbrand treft meestal maar een relatief klein gebied… al vaker meegemaakt dat hier in het nieuws beelden zijn van vreselijke bosbranden en dat vakantie vierende bekenden in die provicie niks gemerkt hebben.

4. MissXray

MissXray Niet meer actief

Dit was vorige zomer niet anders. Ook bosbranden in de omgeving gehad. Overigens was de waterstand van de rivier gewoon normaal.

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.377
    113

Wij zaten in Drenthe en ook daar mocht je niet bbq ivm bosbrand/droogte ;) dus overal heb je de risico’s.

6. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Net voor onze meivakantie bosbrand rand pyrenene 20 km vd camping

jaren geleden bosbranden 5 km vd camping

tis al jaren een risico

beide jaren niks van gemerkt

ja idd droogte en een bosbrand kan altijd gebeuren

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Waar zou je heen willen omboeken? Engeland, Scandinavië? Want vorig jaar was echt heel zuid/midden/west Europa veel te droog. Risico op bosbranden is er. Als het een keer flink regent is er risico op een overstroming. Vrienden hebben een paar jaar geleden vanwege een plotselinge overstroming van een rivier in Frankrijk (volgens mij de tarn) ook moeten overnachten in een sporthal. Bosbranden gaven vorig jaar wat ellende. Maar Frankrijk is zo groot. Hoe groot is de kans dat het precies bij jullie is.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bedankt voor jullie relativerende berichten helpt mij weer.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik denk dat het klaar is met de vakanties naar zuid Frankrijk. Vorig jaar geweest en enkel 40+ drie weken lang. Nooit meer…

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben vorig jaar ook zo in de hitte gezeten.
    Dit jaar gaan we naar Engeland, het was gewoon amper uit te houden in Zuid-Frankrijk. Kon weinig anders dan zwemmen, grotten bekijken of naar winkels met airco.
    Bij ons vloog dagelijks een helikopter over i.v.m. controles op bosbranden, maar we mochten ook nog weinig water gebruiken, dus niet de wasmachine, planten water geven etc. Een dorp verderop hadden ze geeneens stromend water meer en wij zaten er dan zelfs nog in juli en toen was het al zo droog.
    Voor ons speelt die droogte dus wel mee om nu voor een andere bestemming te kiezen.

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ja hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Al hadden we in Toscane afgelopen jaar ook 38 graden en zaten we in een ingerichte tent zonder airco. Dit jaar een stacaravan met airco dus geboekt. We gaan de berichten goed in de gaten houden. Mogen tot een week voor vertrek kosteloos omboeken als we willen.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een kennis wonen in zuid Frankrijk in Montpellier.Die gaf aan dat het enorm meevalt. Maakte een foto van een meer. Hetzelfde meer als op de foto die toen op rtl nieuws stond.

Helemaal vol met water , groene bomen alles. Terwijl op rtl een foto stond van een uitgedroogd meer met scheuren en uitgedroogde bomen...

mutskuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina