Ik kreeg vandaag onder ogen wat de nieuwe richtprijs zou worden met ingang van maart. Dan gaat de middelste naar school. Ik schrok mij werkelijk lam. We betalen 1200 euro waarvan we 700 euro zelf moeten betalen. Begrijp mij niet verkeerd, alles wat we ontvangen van de Belas is meegenomen maar ik moest toch even slikken. We betalen nu 400 euro zelf dus ik moest even slikken. Ik stop er nu met werken. Ik werk nu 3 dagen in de week als ambtenaar en ontvang daar nu 1550 euro voor. Na aftrek van diverse vaste lasten hou ik welgeteld 150 euro over. Daar doe ik het niet voor, eerlijk gezegd. Ik blijf dan lekker thuis tot de jongste 4 is en naar school gaat. Mijn 2011 kan niet beter beginnen
Ik weet wel wat we gaan betalen.. iets van 325 euro per maand.. toeslag over 2011 is pas volgend jaar bekend.. Ik mag blij zijn als ik zelf 400 euro verdien...als oproepkracht.. Maar t plezier in werken en even in een andere rol kunnen dan moeder, weegt bij mij zwaarder dan t fanancieel "gewin".. Dan zou ik zeker minstens 20 uur per week moeten, vooral ook op avond.. Wat niet realiseerbaar is thuis.
1200 euro voor 3 dagen per week opvang? Jemig wat ongelooflijk veel. En m'n vriend zit te miepen over de 575 euro (België, zelfstandige opvang, niet inkomensafhankelijk tarief) die wij moeten betalen voor 5 dagen per week opvang, en daarvan wordt 11,10 per dag vergoed door de belastingdienst...
Helaas, dit bedrag is voor 2 dagen per week. Als dit voor 3 dgn zou zijn, kan ik nog wel werken. Mijn man werkt ook part time. Er zijn dus wel voordelen om in Belgie te wonen .
Gaan je kinderen dan nu helemaal niet naar de opvang? Meestal wordt het namelijk goedkoper als er een van de kinderen naar school gaat. Omdat de BSO minder uren is dan het kdv..
Wij hebben een oppas aan huis van een GOB. De oudste gaat nl. naar school en zij past nu op de 2 andere de hele dag. Zij zorgt er wel voor dat de oudste 's ochtends naar school gaat en vangt haar dan weer op. Nu de middelste ook naar school gaat, moeten we voor jongste meer betalen. Voor hem wordt het 10,14 per uur. Nu is dat nog 6,50.
1200 eurie voor 2 dagen in de week???? Ik betaal hier (in de randstad) 970 voor 3 dagen in de week. Zou maar eens een andere opvang gaan zoeken
Is een andere oppasmogelijkheid (kdv/bso) dan niet een "betere" optie dan om meteen maar te stoppen met werken?
is die 1200 euro de totale kosten voor 2 dagen kdv??? Ik heb nl even zitten rekenen, als je kdv open is van 7.30 tot 18.00 uur dan is het 91 uur per maand. 1200:91 is een uurprijs van 13,19 euro. Dat kan bijna niet hoor.
Komt het dan omdat de gastouder gewoon hetzelfde uurbedrag krijgt en jullie nog maar toeslag voor één kind? Misschien kun je dan wat regelen met iemand samen? De gastouder mag voor hetzelfde geld op 5 kinderen passen toch? Of jongste naar een kinderdagverblijf of een Gastouder thuis brenegen? Het is toch ook maar tijdelijk? Als de jongste ook naar school gaat heb je voor veel minder uren opvang nodig, als je alle opvangkosten van alle jaren rekent en het gemiddelde neemt, dan ziet het plaatje er weer heel anders uit.
Jemig, wat een geld Waarom regel je dan geen andere opvang? Tenzij je thuisblijven leuker vindt en jullie het geld niet nodig hebben Maar het moet veel goedkoper kunnen hoor.
Hoe weet je hoeveel je zelf moet betalen? Is er al meer bekend dan over de kinderopvangtoeslag die omlaag zou gaan? Het is trouwens wel voor 3 kinderen, dus ik weet dan niet of 1200,- wel zoveel is... Als ik het tarief van ons KDV (voor één kind) erop los laat, komt je duurder uit... Alleen dan ga ik er wel van uit dat je voor het tweede en derde kind ook de volle mep betaalt.
ik betaal per maand voor 4 dagen opvang ongeveer 1240 euro of zoiets en betaal daarvan ongeveer 240,00 zelf (als alleenstaande moeder). moet toch echt goedkoper kunnen dan
Waarom reken je die vaste lasten alleen bij je zelf? Neem aan dat je ook een partner hebt? Het zijn dan toch ook zijn vaste lasten? Tuurlijk als je wilt stoppen met werken, moet je dat doen. Maar zo klinkt het een beetje alsof je een excuus zocht. Ik vind 1200 euro voor 3 kinderen trouwens niet veel. Ik betaal voor 1 kind al 1020 euro...
Zat ik ook al te denken.... Is die nou zoveel veranderd dan? Ik heb er echt niets meer van meegekregen... Ik heb overigens net even zelf zitten rekenen.... Met ons inkomen: 1 kind voor 130 uur (3 dagen per week) naar het KDV (à 6,15 per uur) Kosten: 799,50 Kinderopvangtoeslag: 523,14 Kosten voor eigen rekening: 276,36 Dito voor 2 kinderen Kosten: 1.599,00 Kinderopvangtoeslag: 1.267,74 Kosten voor eigen rekening: 331,26 Dito voor 2 kinderen Kosten: 2.398,50 Kinderopvangtoeslag: 2.012,34 Kosten voor eigen rekening: 386,16 Ik vind het allemaal nog wel meevallen voor 3 dagen opvang! Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de ouderschapsverlofkorting. Scheelt bij ons ook nog eens ongeveer 220,- per maand. Wat houd je dan over? Dan heb je ook de kinderbijslag en evt. kindgebonden budget dat je kan helpen als je het niet kunt bolwerken. Ik zie het probleem niet.
@ ladyxochi: ja die is wel wat veranderd voor 2011. Je betaalt een paar "tientjes" per maand meer. Probleem van TS is volgens mij dat ze het niet leuk vindt dat vrijwel haar hele salaris naar de opvang (en andere kosten) gaat. Niet dat ze het niet kunnen betalen