Btw even op de vraag te antwoorden. Ik zou er miss bij m'n eerste prematuur wel behoefte aangehad hebben als ik zou werken. Maar nu na m'n 2de zou ik nee zeggen. Want ook dan hou je bepaalde dingen toch niet tegen als je een groep prematuren bij elkaar zou zetten. En door ze bij optijd geboren kindjes te zetten leren ze vind ik toch sneller dingen.
Dank je. Ik versta onder anders dat ze in het begin een andere start hebben gehad dan de kindjes die wel op tijd zijn geboren. Maar even wat anders nog. Je kunt het mij toch niet kwalijk nemen dat ik dit vraag? Ik ben een leek en weet niet beter. Vind het respectloos om mij dan dom te noemen. Kreeg een beetje het idee dat Fleur mij mee bedoelde. Mensen überhaupt dom noemen vind ik raar. Mensen weten niet beter.
Tsja ik bedoelde jou daar niet mee want dan had ik wel op een andere manier antwoord gegeven. Ik beantwoorde je vraag en richte het domme mensen deel niet op jou. Als ik jou dom had gevonden had ik zeker niet de tijd genomen om antwoord te geven op jou vraag. Ik vind wel dat ik mensen dom kan noemen. Mensen die niet vragen en vanalles veronderstellen en concluderen terwijl ze niet vragen hoe het zit en dan opmerkingen maken die vind ik dom. Jij vroeg wel iets dus ik vind jou niet dom. Jammer dat je je voelt aangesproken. Ik vind trouwens niet dat ik fel reageer. Als mensen dingen vragen geef ik altijd gewoon antwoord. En ik voel me ook niet onbegrepen door bijv. mijn vrienden die geen prematuur kindje hebben. Dus ik denk dat dat iets persoonlijks is en voor iedereen anders voelt.
Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden!!! Ik wilde inderdaad meer meningen horen. Mijn eigen dochter heeft nog te veel 'nasleep' van het prematuur-geboren zijn en kan nog steeds niet naar reguliere opvang ivm overprikkeling b.v Maar ik ben het hélemaal met jullie eens dat het per kind verschilt en dat wanneer het enigdzins kan de kinderen mee gaan met alle andere kinderen. Ik denk echter dat er een heel kleine groep is waar andere opvang (b.v. tot maanden oud) voor gewenst is. Bedankt in ieder geval!