Slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ddebbyy, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hallo allemaal,

Voordat ik zwanger was kon ik uren slapen....echt vreselijk veel...en ook echt uitslapen ook als ik helemaal niet moe was. :oops:

Toen een week voordat ik wist dat ik zwanger was was ik ook extreem moe.

Nu daarintegen lijkt het wel of ik de energie heb van een peuter :(

Ik ben standaard wakker om 06.30 om te plassen en dan ben ik klaar wakker....

Herkent een van jullie dit?

2. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    hihi! Hier nog zo eentje ;) ....

Voor m'n zwangerschap kon ik ook uuuuuuren achter elkaar slapen, maar nu word ik iedere nacht zo tussen 4 en 6 wakker en moet ik plassen. Eenmaal eruit geweest ben ik klaarwakker en doe ik dus geen oog meer dicht....

Ach..... kunnen we alvast wennen aan de tijden die komen gaan, toch ;) ?!

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    nee, ik slaap juist veeeeel meer sinds ik zwanger ben..... misschien komt het nog hahaaha

Ik moet er wel 3 x per nacht uit om naar het toilet te gaan.. :rolleyes:

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou ik mis me slaapuurtjes wel hoor...verveel me dood sochtends....ben blij dat de verloskundige praktijk sochtends vroeg al komt ;) ;) ;)

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik werk namelijk in de horeca dus veel avonddiensten....dus ben meestal sochtends thuis!

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    de allereerste weken was ik ook onwijs vroeg wakker en dacht alleen maar aan het kleine wezentje in mn buik. Vanaf een week of 7 was ik extreem moe en kon echt dag en nacht slapen en nu is het weer een beetje als voorheen, niet teveel en niet te weinig

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Oke er is dus nog hoop ;)

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    de 1e weken heb ik ook weinig slaap gehad, de hormonen volgens de VK, na een week of 12 kon ik weer erg goed slapen tot een week of 28, nu wordt het weer minder, maar dat komt meer omdat ik niet meer lekker op bed lig. Ben 's ochtends erg vroeg wakker... ik hoop dat jullie strax ook weer lekker kunnen doorslapen als jullie wat verder zijn :)

9. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    hahahahahha IK HEB PRECIES HETZELFDE!
    Ben zo happy met de verloskundigen praktijk in de ochtend want slapen kan ik echt niet meer sinds ik zwanger ben. :(
    Het proberen lukt niet eens zoveel energie heb ik 's ochtends..

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wacht maar tot je wat verder bent, dan wilde je dat je energie voor 10 had! Pfff...ik word echt moe van het moe zijn zeg maar. (al merk ik dat het iets minder begint te worden)

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    De eerste maanden was ik ook altijd rond 5-6 uur klaarwakker en dan ook weer misselijk. En ook had ik vreemde en erg realistische dromen.
    Het best heb ik geslapen tijdens het tweede trimester. Maar nu ben ik opnieuw erg vaak wakker, meestal omdat ik geen goede slaappositie kan vinden, ik slaap wel ook minder diep, het lijkt erop dat mijn lichaam zich voorbereid op het moederzijn en het vaak moeten opstaan voor de baby. Bij het minste lawaai word ik wakker maar gelukkig voel ik me desondanks toch bijna altijd goed uitgeslapen.

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik kan inderdaad ook niet meer uitslapen :( 8 uur maximaal... wel kan ik smiddags even gaan liggen voor een tukkie iets wat ik voor de zwangerschap niet kon.

13. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo meiden,

ik heb de 1e drie maanden echt een winterslaap gehouden,
    sliep gemakkelijk 14 uur achter elkaar.

soms was het wel vervelend, dacht ik lekker s' nachts veel te hebben geslapen, zodat ik overdag veel kon bereiken...

dan kwam toch s' middags de man met de hamer :(

nu ik 4 maanden ben kan ik zeggen dat het overdags wel meevalt,
    maar dan s' nachts...

om de paar uur ff een plasje plegen, half uur daarna wakker liggen en ga zo maar door.

14. ilsie

ilsie Lid

17 aug 2007
    29
    0
    0
    's morgens om stipt 7 uur wordt ik wakker. Ik word er echt gek van. Ben zelfs wakker voor mijn zoontje van 2 jaar. Is wel helemaal anders dan mijn vorige zwangerschap, want toen deed ik niet anders dan slapen. Hopelijk blijft het zo duren.

15. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi dames,

Erg herkenbaar.
    Ik hou enorm van uitslapen, werk ook verschillende diensten.
    Maar sinds een paar weken ben ik ook steeds vroeg wakker en s`avonds al erg vroeg moe.
    Herken mezelf hier helemaal niet in. Hoop dat het snel weer normaal wordt. Zit bijna op 12 weken en hoop dat het dan weer wordt als voor ik zwanger was en ik wat minder snel moe ben en toch lekker weer kan uitslapen.

succes allemaal

16. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik ben sws een slechte slaper...vaak wakker...onrustig slapen...maar sinds ik zwanger ben is het helemaal drama...als ik om 21.00 uur naar bed ga...wordt ik vaak rond 2.00 uur 's nachts wakker...en dan duurt het een paar uur voor ik weer in slaap val...en als ik dan weer slaap...gaat de wekker :( en ben me een partij gebroken, duf, suf en slap als ik uit bed stap...alsof ik een hele week ben wezen stappen zonder te slapen...hoop dat die nachtelijke wake-upjes snel minder worden...of de vermoeidheid...

17. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik had dit ook in het begin van de zwangerschap! Mijn man moest me iets klaarmaken om te eten dat ik lekker in bed kon oppeuzelen, kon al om half zeven ofzo zijn! Ik werd steeds wakker om te plassen en had daarna dus een wee gevoel in mn buik dat ik iets moest eten!
    Nu moet ik er alleen uit om naar het toilet te gaan daarna kan ik redelijk terug wat slapen.

18. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hier nog een slechte slaper! In het begin ook tussen 4 en 6 wakker, tijdens het 2e trimester sliep ik stukken beter, en nu wordt het weer een klein drama. Ik wordt zo rond 5 uur wakker en slaap dan niet meer tot de wekker gaat. Maar nu is ons schatje ook wakker rond dat tijdstip en daar ga ik dan maar lekker van genieten.

19. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    In het begin van mijn zwnagerschap sliep ik eigenlijk normaal als anders, wel was ik aan het einde van de week kapot zodat ik in het weekend echt vaak bijna hele dagen op de bank lag omdat ik gewoon moe en lusteloos was. Dit verdween wel na ongeveer 14 weken en sindsdien sliep ik gewoon als anders.
    Nu ik echt op het einde zit slaap ik nog wel goed alleen wordt wel iets vaker wakker omdat ik me eigen moet omdraaien. Het slapen met zio'n dikke buik is toch niet al te comfortabel moet ik zeggen maar we weten waarbvoor we het doen.

Liefs Maartje

20. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik weet sinds vandaag dat ik ook echt zwanger ben maar vanaf het weekend heb ik heel erg veel moeite met slapen, ik ben savonds wel heel moe, maar smorgens ben ik dus stipt half 6 wakker, een keer zelfs al om 4 uur! Daarna kan ik niet meer slapen, lig maar te draaien en te woelen, zo vreselijk irritant!
    Hopelijk is dit snel voorbij, ik houd juist zo van wat langer uit slapen!

Deel Deze Pagina