Opnieuw een aanslag dit maal specifiek op moslims

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Evelien80, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit was te verwachten ja, als de spanningen zo hoog oplopen. Echt verschrikkelijk, alsof dit maar iets oplost. Je kan toch geen onschuldigen straffen voor de daden van een paar gekken??

Ik snap gewoon niet dat mensen zo dom zijn. We hebben de luxe om al meer dan 70 jaar in vrede samen te leven. Dit soort 'acties' halen dat hele principe onderuit.
    Willen ze weer oorlog, die Britten ofzo?

DastyQueen, Eline88 en Jackie87 vinden dit leuk.
  3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Het is verschikkelijk dat dit is gebeurt. Maar ik vind het vervelend dat overal geloof bij betrokken word. Ook dit zijn gewoon mensen, dat houd niet in dat alle moslims gelijk niet meer veilig zijn omdat ze per ongeluk het zelfde geloof geloven.. Ik vind de titel dan ook overdreven neegezet, alsof het andere gelovige mensen waren, het minder erg was.

4. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

#4 Evelien80, 19 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2017
    Als je mijn tekst goed hebt gelezen staat er duidelijk dat ik iedere aanslag veroordeel ongeacht ras of geloof.
    Deze aanslag is gepleegd op een moskee dus is het een gerichte aanslag op moslims.
    Was het op een kerk of synagoge geweest dan was het ook een gerichte aanslag op de katholiek/jodendom.
    Er zijn ook vaak moslims onder de aanslagen op openbare gelegenheden.
    Zoals zaventem ,9/11, de aanslagen in parijs etc.
    Wat ik met de titel meer bedoelde is dat mensen nu denken hierdoor het heft in eigen handen te nemen.
    We weten allemaal dat de islam de schuld krijgt van de andere aanslagen die gepleegt worden.
    Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met de islam te maken.
    Dat zijn gewoon zieke mensen met de meest zieke gedachten .
    Maar het is gewoon zo dat heel veel mensen nu het op islamtische mensen gaan botvieren door iets waar hun niets mee te maken hebben.
    Vorige week stond ik bij het ziekenhuis op mijn man te wachten en werd er door 2 mannen keihard Allah akbar geroepen.
    Ik schrok mezelf helemaal te pletter want wist niet wat er gebeurde.
    Zoals ik al eerder zei ik ben tegen elke aanslag ongeacht ras of geloof.
    Laat iedereen gewoon in zijn waarde.
    Waarom onschuldige mensen vermoorden.
    Het word gewoon echt haatzaaien en hou eerlijk gezegd mjn hart vast voor wat er komen gaat.

Esila, nazli21, Miyou en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    @proudmommy1982 volgens mij heb je het goed verwoord. Ook de topictitel: want dit was ook gericht tegen moslims. Een gek die denkt dat er een tegenaanslag nodig is en daarmee onschudige mensen treft.
    Echt heel erg dat dit gebeurd.

nazli21, Miyou en Evelien80 vinden dit leuk.
  6. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Dit was te verwachten.
    Maar geweld zal nooit te stoppen zijn met geweld.

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Maar wie zegt dat dit een losstaand iemand is? En niet iemand die bij de IS hoort? Daarbij weet elk gezond mens dat dit vanuit de naam van de islam gedaan wordt, terwijl dit niets met het geloof te maken heeft. Maar degene die dit soort dingen dus wel doen, zijn net zo ontspoort als die van de IS. Dus mijn inziens horen die bij elkaar. Daarbij had ik het over te titel, waarbij je nu verduidelijkt heb wat jouw beweegredenen erachter waren. Maar in het stuk staat ook: Extra politie bij moskeeën, maar overal moet extra politie komen. Islamitische mensen leven overal, daarom zijn hun net zo goed slachtoffer. En niet omdat ze precies op hun gedoeld hebben (in dit specifieke geval dus wel). Maar wat ik bedoel te zeggen is: alleen moskeeën beschermen gaat niet helpen de islamitische mens veilig te stellen. Dat moeten ze ook niet willen, ze moeten iedereen, waar dan maar ook veilig kunnen stellen. Lastig uitleggen in geschreven tekst.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik vind het onbegrijpelijk dat bij deze man de haat voor een bepaalde groep groter is dan de liefde voor zijn gezin met 4 kinderen. Dat geldt voor alle mensen die een misdaad plegen. Maar misschien hebben zij de zieke gedachte dat ze met zo'n daad bijdragen aan een betere wereld?

Hommeltje vindt dit leuk.
  9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat afschuwelijk. Triest dat mensen in deze tijd, in ons werelddeel dat lang zo rustig was, niet veilig over straat kunnen.

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dit inderdaad. Ben zo bang dat er oorlog ontstaat door dit soort zieke 1mans acties waarvan alleen maar onschuldige burgers slachtoffer worden.

11. Verschrikkelijk :(

Deel Deze Pagina