Eindelijk weer iets lekkers krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben mijn gehele zwangerschap al ziek. De geuren of het zien van eten maakte me echt zo ziek dat mijn ventje er aardig onder heeft moeten lijden. Aangezien het nu bijna allemaal weg is wil ik hem eindelijk weer eens een heerlijke maaltijd voor hem neerzetten. Het liefst er alles erop en eraan.
    Wie kent er heerlijke gerechten want hij heeft ook flink af moeten zien dus heb ik heel wat goed te maken.

2. Dat is vervelend voor je. Ik heb gelukkig nergens last van gehad.
    Wat lust je vriend allemaal.
    Een lekkere ovenschotel.
    Vlees of Vis

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mijn vriend is een echte vlees eter hoe het klaar gemaakt word heeft hij geen voorkeur naar uit. Maar ik ben echt niet zo fantasierijk in de keuken en weet echt niks te verzinnen.

4. Ooh ik ben ook geen keukenprinsesje hoor.

Wat ik lekker vind en me vriend ook is een varkenshaasje uit de oven. Lekker met een uitje, champignonje, kaas en kruiden.

Echt heerlijk. Bijvoorbeeld met gebakken aardappels en groente

5. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
  6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Het favo gerecht van mijn man (en ik vind het ook heerlijk, alleen wat calorierijk!!):

1 pot aardappel anders Bacon-ui
    400 gr voorgekookte krieltjes
    1 rode paprika in stukjes
    300 gr kipfilet in blokjes
    125 gr spekreepjes
    150 gr gesneden uien
    beetje olie of boter om de ovenschaal in te vetten.

Voorbereiding: Verwarm de oven voor op 200 graden.
    Bereidingswijze: Bak de krieltjes in wat boter lichtbruin.
    Bak de spekblokjes uit, voeg dan de paprika en ui toe en laat even meebakken.
    Bak de kipfilet bruin
    Roer alles door elkaar in een ingevette ovenschaal en schenk de aardappel Anders saus erover. Zet 40 minuten in de oven.

7. Wat ik erg lekker vind is cajunkip.

Kipcarbonades
    Cajunkruiden
    Ui
    Prei
    Chorizoworst
    Knoflook
    Tomaat

Botjes uit de carbonades snijden en deze laten marineren in de cajunkruiden.
    Kip aanbakken in de braadpan, fijngesneden prei, ui en knoflook aan toevoegen.
    Tomaat fijn snijden en toevoegen, bouillon toevoegen en dan ongeveer 25 minuten laten stoven.
    Op het laatst de chorizoworst toevoegen.

Lekker met rijst en papadums

Ik heb nog wel meer ideetjes, laat maar weten als je wat wilt weten

8. Niet meer actief

Als hij zo gek op vlees is, zou ik zeggen: lekker steengrillen, is nog gezellig ook!

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
  10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Steengrillen is inderdaad heel gezellig :) Zelf heb ik zo'n steengril en pannetjes gedoe ineen. Maak dan altijd een voorbereiding voor beide en kan je nog kiezen wat je doet.
    En je kan er echt helemaal iets gezelligs van maken met een steengril vind ik.
    Wat wij vaak doen is er lekker een hele gezellige avond van maken. Begint met wat steengrillen, dan lekker gezellig een film kijken die we allebei leuk vinden, en terug aan tafel schuiven dan om nog een paar vorkjes te prikken terwijl we nog wat napraten over de film. En dan komen we ook weer vanzelf op lekker bijkletsen over alles eigenlijk :)

Deel Deze Pagina