Sommige mensen......!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Karagoz, 31 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Vandaag was ik om 7.30 op gestaan, ontbeten en om 8.00uur de deur uit om naar mijn werk te gaan. Ik moest een uur met de metro. Ik moest ook nog op beurs over stoppen op een andere metro.

OP beurs voelde ik me al zo raar , maar ik dacht gaat wel over, heb ik wel eens meer. Ik stapte de metro in en ging zitten. Na 5 min. kreeg ik het in eens heel warm en ging ook wat zweten. Ik had frisse lucht nodig, ik wilde uit stappen maar dan kwam ik 15 min. te laat op mijn werk.

Ik zei tegen me zelf als ik op mijn werk ben dan bel ik abdullah (mijn man) wel en dan brengt hij me wel thuis. Ik stapte uit bij de metro halte waar ik moest zijn. Maar het gin al gouw mis.

Heb 3 overgegeven (sorry voor de uitspraak) en werd wat duidelig. Er liepen veel mensen langs maar niemand die me hielp. Ik wilde naar huis en naar mijn bed.

Gelukkig kwam er een lieve vrouw aan van rond de 30 jaar denk ik en ze gaf me wat zakdoeken (ik zat helemaal onder) en wat snoep voor de frisse adem. Ze bleef tot het wat beter ging. De mensen die eerst langskwamen bleven van een afstand toe kijken :x .

Toen het wat beter ging ben ik naar mijn werk gegaan en begon in eens te huilen van de schrik en werd weer misselijk. Me collega kwam naar me toe en zei dat ik beter naar huis kan gaan. Hele lieve collega.

Ik heb toen abdullah gebelt op ze werk of hij mij naar huis kon bellen want anders moet ik weer een uur met de metro en vond ik geen goed idee. Hij kwam er aan en bracht me naar huis. Ben gaan douchen en me kleding in de wasmachiene gedaan en gaan slapen tot nu. Het gaat nu gelukkig nu wat beter maar ben wel geschrokken.

Sommige mensen zijn er om je te helpen maar andere mensen die lopen gewoon door en kijken je dan aan van een afstand. Vind ik een beetje mens onvriendelijk of niet ?

2. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Oww wat naar is dat meid!
    Ik heb het ook een keer gehad op amsterdam centraal,precies het zelfde gevoel ook maar bij mij begon het in de bus en ZIEK dat ik werd!!!
    Ook 3x overgegeven toen en helemaal zwak en dizzy!!
    Gelukkig was mn vriend bij me en heeft me zo goed geholpen maar verder stonden er ook mensen alleen maar te kijken wat er aan de hand was maar NIEMAND die even kwam helpen!!!!!
    Ik was zo beroerd maar eenmaal klaar met overgeven zei ik wel iets van wat kijken jullie nou!!! en de mensen bleven gewoon staren :(
    Ik vind het ook stom dat mensen wel gaan staan toekijken wat er aan de hand is maar vervolgens niks doen!!!
    Loop dan door als je toch niet van plan was om te helpen :(

Hoe voel je je nu?
    Beetje opgeknapt al?

Liefs!!!!

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Wat voel je je dan eenzaam he?

Ik ben eens flauwgevallen in de bus. Ik merkte dat ik niet goed werd en ben gaan hangen aan de man (of vrouw) die voor mij in de bus stond. Op n gegeven moment merkte ik dat de bus stopte en gelukkig was ik vlakbij de deur. Ik heb me toen uit de bus laten vallen. En ondanks dat het ochtend spits was, heb ik een hele tijd gelegen met minimaal bewustzijn. Ben een half uur te laat gekomen en heb toen mijn moeder laten bellen om me op te halen.
    Ik vond het zo raar, dat niemand een jonge meid helpt die helemaal naar was. Degene aan wie zn nek ik ben gaan hangen, was geen bekende van me, anders had ik er ooit nog wel iets over gehoord. Ik zou ook niet weten wie het was, maar die persoon moet toch ook erg raar hebben opgekeken?

Hoe gaat het nu met je?

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Zeker, voelde ik me alleen. En dan ben je nog zwanger ook en dan helpen ze je nog niet.

Het gaat nu wel redelijk, ben nog niet echt helemaal op geknapt maar het gaat. Heb nu 2 dagen vrij dus kan ik lekker in mijn bed kruipen

5. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    O Layla wat een ontzettend nare ervaring zeg!!! [​IMG]

Ik kan het me niet voorstellen dat iedereen gewoon gaat staan kijken!! Doe iets, of loop weg. Ga niet staan kijken alsof je naar aapjes staat te kijken. Belachelijk.

Fijn dat die vrouw je in ieder geval hielp. Gaat het nu wat beter met je?

Liefs
    SInnamon

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje dat flauwvallen is ook eng als je zo alleen bent!!!

Ik ben iemand die rent meteen op iemand af die onwel wordt!
    Ik kan dan niet tegen overgeven maar als het moet help ik direct!!!!
    Vind het gewoon niet kunnen om iemand die onwel word om wat voor reden dan ook te laten liggen en te denken zoek het maar uit!
    Laat staan een zwanger iemand die onwel wordt!!!
    Die help je toch!
    Sommige mensen denken alleen maar aan zichzelf en zien dit een beetje als leedvermaak ofzo!
    Ok,iemand die moet overgeven is niet lekker om te zien nee maar goed,die gene kan je niet alleen laten!!
    Gelukkig was er een lieve vrouw je heeft geholpen!!!

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tja meis welkom in nederlandzullen we maar zeggen:(

ik vraag me wel eens af waar is de saamhorigheid waar nederland vroeger zo om bekend stond
    nu is het "je zoekt het maar lekker uit" :(
    heel jammer dat je eigenlijk je eigen land zo naar de verdoemenis ziet gaan

echt kan er wel om janke
    waar moet dat heen?
    gelukkig zijn er ook nog mensen met het hart op de goede plaats

hopelijk overkomt het je niet meer meis
    beterschapjes en lekker uitzieken

xxx

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hey Layla, wat rot dat niemand je even kwam helpen. Ik moet zeggen dat ik in de ochtendspits meestal half slapend in de metro zit (daarom fiets ik liever als het goed weer is, daar word ik tenminste wakker van), maar ik kan me niet voorstellen dat ik het niet zou zien wanneer er iemand echt ziek wordt.

Misschien is het omdat ik verpleegkundige ben, maar als ik iemand op straat zie die ziek is dan vraag ik altijd even of ik kan helpen. Je merkt snel genoeg of iemand daar wel of niet van gediend is. Ik liep een keer naar een man die naast zijn fiets lag, maar hij was vreselijk dronken en hij was ervan overtuigd dat hij geen hulp nodig had. Hihi, nou ja, dan moet hij het zelf maar weten.

Fijn dat je even een paar dagen vrij hebt om bij te komen, Layla. Doe het rustig aan en laat goed voor je zorgen.

Liefs,
    Belle.

9. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ook erg zeg. Hopenlijk gaat het nu weer beter met je.
    Laatst was ik in Amsterdam er knalde een oude dame tegen een paaltje met haar fiets. Echt heel zielig, ze had bloed op haar kin en haar panty was gescheurd en ze lag heel raar.
    Eerlijk waar iedereen keek naar haar en NIEMAND hielp haar!
    Echt belachelijk gewoon. Ik had gelukkig zakdoekjes en heb haar die gegeven toen de ambulance gebeld en heb bij haar gezeten tot ze kwamen.

En ondertussen alle sensatiezoekers om ons heen staan kijken, ik was echt boos!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bah naar hoor

snap het vaak wel als mensen het eng vinden om te helpen

maar iemand die zoals jij toch al tijdje zwange is.. en vervoglens overduidelijk niet lekker is...
    kan toch onmogelijk een bedreiging zijn lijkt me

dan vind ik dat mensen best weleens kunnen helpen!

ooit zelf gehad dat ik in de bus dikke ruzie had met een of ander groepje jongeren dat mij lastig viel
    tja.. ik hou mn mond dan niet (misschien was er niets aan de hand geweest als ik dat wel had gedaan.. maar dat kan ik nou eenmaal niet)
    maar ook niemand die dan even helpt
    en dat kan ik dan nog wel begrijpen

maar dit niet....

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vreselijk!
    Dat noemt men dan samen leving... Waar is de "samen" dan als je n vrouw die niet goed word (of wie dan ook) niet even helpt???
    Ik snap er werkelijk niets van.
    Ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt dat ik zo onwel werd en niet geholpen werd ook nog.
    Ik heb gelukkig alleen n vrouwtje mee gemaakt die me bijna door de bus sleepte omdat ik van haar PERSEE moest gaan zitten omdat ik zwanger was. Dat ik vond dat zij moest zitten omdat zij minstens 80 was vond ze maar onzin :)
    Ik heb wel vaker mee gemaakt dat er anderen verongelukten of onwel werden en als er dan niet snel anderen waren die hielpen dan hielp ik en anders liep ik door. Poppekastje kijken kan ik thuis ook. Hebben ze zelfs machientje voor tegenwoordig: televisie.
    Maar ja zo heb ik dat wel met meer dingen. Zoals omatjes die n beetje in de problemen raken met n rolator en n deur met dremel. Die laat iedereen ook gewoon aan klooien :(

12. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Zucht.....

Gelukkig voel je je al iets beter meid. Doe rustig aan.

Die mensen....wat kun je erover zeggen...
    Het zou fijn zijn als ze zelf eens in het openbaar onwel zouden worden en dat geen kip ze dan helpt, misschien worden ze daar wakker van.

Zelf help ik ook meteen, omdat ik zou willen dat iemand dat ook bij mij zou doen. Al is het maar een blikje groenten van de bovenste plank pakken voor een oud vrouwtje met een rollator in de supermarkt die er niet bij kan.

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    toch verschrikkelijk dat mensen zo met elkaar omgaan tegenwoordig?

ik vind sowieso dat mensen tegenwoordig raar doen.. ik loop op straat en krijg alleen maar vuile blikken... 't liefst zou ik die mensen dan een paar beuken verkopen ... tis dat ik een lieflijk persoon ben :) ...

nee maar goed, de wereld veranderd en de mensen die erin leven dus ook... vriendelijkheid is ver te zoeken!

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Bedankt voor jullie meedeleven meiden!!
    Het gaat nu wat beter heb bijna de hele middag geslapen omdat ik zo moe was van.

Ik heb ook zelf zulke dingen mee gemaakt, ik ben altijd bereid om te helpen jong en oud, blank of donker.

Wat ik zelf nog het raarste vond is dat er zelfs een turkse meisje was met een hoofddoek net als ik. Ik zag haar en dacht zij helpt mij wel. Nou echt niet zelfs zij liep verder en keek mee van afstandje.

Ik vind het gewoon jammer, ik als een zwangere vrouw doet toch geen vlieg kwaad?

Maarja wat doe je er aan, je kan op je kop staan en dan doen ze het als nog.

Gelukkig was het 50 meter van mijn werk gebeurd en kon gelijk naar mijn werk gaan en even tot rust komen en abdullah heeft me thuis gebracht, die schat, hij schrok zich dood toen ik huilend aan de telefoon zat.

15. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    zoiets zou hier minder snel gebeuren denk ik. En dan niet omdat we geen metro's hebben. Toen ik zwanger was van de 2-ling kreeg ik heel vaak in winkels een cadeautje.....men vond 't zo bijzonder 2 kindjes in je buik.....ze doen echt alles voor je. Toen ik hoogzwanger (25 weken even in nederland was, merkte ik hoe de sfeer daar anders was. Ik mocht niet eens naar een WC in een winkel. "dat is alleen voor personeel" ondertussen klapte ik zowat uitelkaar!...'t viel me allemaal vies tegen. Mensen hebben weining over voor onbekenden en zijn erg wantrouwig.....allemaal bang dat de ander 't beter heeft dan zij.....blehh......

Layla...ik ben erg blij dat het met een sisser ia afgelopen. Kan mij voorstelleen daat je man behoorlijk geschrokken is. Gelukkig kan je even ijkomen!

Sterkte!

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Belachelijk zeg dat mensen dan niks doen!!!
    Ik heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, ja was op m'n werk 1x draaierig, toen ben ik meteen naar de kantine gegaan om wat te eten.
    Daarna vroeg iedereen hoe het ging.
    Moest 1x met spoed nh zh ,m'n vader was daar binnengebracht, ik was helemaal geschokeerd, ik mocht van m'n chef niet weg, nadat ik eerst tot rust was gekomen.
    Vroeger op school ben ik ook een keer misselijk geweest, m'n directeur liep met me mee naar buiten, de deur ging los, nou hij kon nog net optijd aan de kant springen, ik heb me toen toch gekotst.....
    nader hand moest ik er wel om lachen. :)

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik had dat 2 weken geleden ook. Ik moest heel nodig en abdullah vroeg aan de man of ik naar de wc mocht en dat mocht niet. Ik kon die man wel wat aan doen op dat moment. Ik was aan het schelden tegen die man. Was zo boos!!

18. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Hej layla,
    Ben ook al eens onwel geworden op de tram .. Stapte uit, moest ook braken, en niemand hielp!
    Kzat op de grond, in de regen, voelde me helemaal zwak en misselijk en iedereen liep maar voorbij :(
    Mensen geven niets meer om anderen tegenwoordig :( Zolang het niet om hun gaat, kan het hun niets schelen..
    Gelukkig zijn er nog uitzonderingen (zoals die vrouw van bij jou!)

19. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ooooh herkenbaar!!
    Ik heb het ook wel eens gehad,was dan wel niet zwanger en het was ook niet in een tram of metro...maar we stonden op een rommelmarkt,en ik had die ochtend al wat buikpijn hoopte dat het weer over ging,dus vol goede moed naar die rommelmarkt(met te klein geworden kinderkleding enz.)
    Maar na de lunch,voelde ik me ook onwel,draaierig,zweterig etc.
    Niemand die wat deed hoor!!
    Mijn vriend die belde zijn pa op en die is me komen halen en heeft me naar huis gebracht...

Deel Deze Pagina