Ik vind Mesam een erg mooie naam. Wat vinden jullie? Waar denken jullie aan bij deze naam? Jongens of meisjes naam?
Nog nooit van gehoord, dus kon me er geen voorstelling van maken. Nu lees ik dat het een arabische meisjesnaam is...tja, weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Ik zou zelf geen arabische naam kiezen, als je daar zelf geen achtergrond in of verbinding mee hebt. Maar als jullie het mooi vinden, dan gewoon lekker doen.
Dat is gek, ik ken Mesam als een jongensnaam, maar toen ik Meysam zag staan dacht ik plots aan een meisje. Dus als het voor een jongen is zou ik zeker Mesam schrijven. (Zie nu dat Meysam een Perzische jongensnaam is, in tegenstelling tot wat 2mam2 zegt haha, als je googelt op afbeeldingen van Meysam zie je ook alleen maar mannen. En Mesam is blijkbaar een Turkse auteursrechtenorganisatie voor Turkse muziek) Ik vind het een heel toffe naam, voor een buitenlands kindje of mixje dan! Is een beetje Mees en een beetje Sam, haha, dus heel makkelijk in Nederland
Ik weet in ieder geval meerdere (Marokkaanse) meisjes die Meysem heten. Volgens een van de moeders betekend het schoonheid.
Maysam zo schrijf je het als een Arabische meisjes naam ken wel paar meisjes die zo heten vind het een mooie naam
In eerste instantie dacht ik ook aan een meisjesnaam. Waarschijnlijk komt dat door de meisjesnaam Meriyem, die er qua schrijfbeeld erg op lijkt. Maar ik zie nu ook in mijn eigen namenlijsten, dat het een jongensnaam is (zoals al eerder gezegd). Voor een 'Hollandse kaaskop' vind ik hem te exotisch, maar voor een getint kindje vind ik hem zeker niet slecht.
Ik ken de naam dus als Perzische jongensnaam die stromend water of welp / jonge leeuw betekent. Lastig hoor, haha. Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Maytham Schrijfwijzen zijn dan Maytham, Maitham, Maisum, Meesam en Meysem. Maar ik kom ook weer tegen dat het een Islamitische naam is die voor beide geslachten kan, dat zou een hoop verklaren Misam - Islamic Name Meaning - Baby Names for Muslims Betekent inderdaad 'mooi' of 'stralend'. Schrijfwijzen zijn: Misam, Mysem, Meseme, Myseme, Mesam, Misem, Misame, Meysam, Mysam, Miseme, Miesam, Meysem.
Bedankt voor jullie reactie's. Positieve en negatieve. Ik ben de naam tegen gekomen als Perzische jongensnaam. Mijn vriend is afghaans dus het word idd een mixje. Dat maakt een naam kiezen toch wel een stukje lastiger. Later kwam ik tegen dat het ook gebruikt word als meisjesnaam ( meysa, meysam ).. dat vond ik wat minder. Vandaar dat ik jullie mening vroeg! Ik moet er nog maar even over na denken haha.
Als jongensnaam vind ik het best leuk! Voor een meisje vind ik het niks. Ik hoor de naam trouwens voor het eerst.
Ik dacht meteen aan een meisjesnaam. Ik zie dan een Islamitisch meisje voor me of een kindje met een donkere huidskleur. Ik hoorde eens de naam Meltem (Volgens mij is dat Turks) Mss vind je t nog wat
Ik zou er niet voor kiezen als jullie 100% NL zijn. Op een CV staat later dan een allochtone naam en dat kan nadelig zijn. Daarnaast vind ik het niet mooi. Ik moest aan sesam denken of 1 of ander merk van een product.