Hallo allemaal, Ik weet niet goed waar ik terecht kan en mijn verhaal kwijt kan en misschien meningen kan horen. Vorig jaar kreeg ik te horen dat het nagenoeg niet mogelijk zou zijn om helemaal zelf zwanger te kunnen worden. Ondanks dat slikte ik wel de pil omdat he makkelijk was met mijn menstruatie. Vorige week ontdekte ik dat ik toch zwager ben, en dat voelt als een enorm wonder. Helaas hangt er een grote maar aan. Mijn vriend is ziek, door zijn ziekte komt hij haast niet meer uit huis. het is ingewikkeld om uit te leggen wat hij heeft, maar het is een soort angst stoornis. Zijn reactie op mijn zwangerschap was dan ook dat hij het eigenlijk het liefst weg wil laten halen. Hij stelt: "Jij bent hoofdkostwinner, als ik een slechte dag heb weet ik niet of ik voor een kind kan zorgen." Daarnaast kan hij niks met het kind, niet mee naar de dierentuin etc etc. Ook is hij bang dat zijn situatie misschien erger word wanneer het kind er is. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil dit kind dolgraag maar begrijp zijn standpunt ook erg goed. Hij ziet alleen de negatieve dingen en ik zie overal wel een oplossing voor maar nu vraag ik mij ook af, is het eerlijk als ik het wil houden, ben ik egositisch en doe ik er misschien slecht aan het kind te laten komen. Word het kindje dan wel gelukkig? en kan ik überhaupt ooit nog een kindje krijgen? Ik snap goed dat ik de keuze zelf moet maken maar wil graag mijn verhaal kwijt en horen hoe anderen er tegen over staan. Lief mij
Dat mag je zeker een wonder noemen en zoals je al zegt je kan moeilijk zwanger worden Ik zou er heel goed over nadenken en denk toch dat je al bewust voor je kindje gekozen hebt aan je verhaal te zien Er bestaat ook kinderopvang opa en oma zijn genoeg moeders die het alleen moeten doen en het ook redden En als je kindje er eenmaal is draait die vast bij zo groot wonder Hoe oud ben je
Hallo Mama201, Ik word binnenkort 31. En ja alles in mij wil dit kindje houden, alleen wil ik ook niet dat mijn vriend het gevoel heeft dat hij niet mee telt. en daarom twijfel ik een klein beetje of ik hier goed aan doe
Ik ben 29 en moeder van 4 kids En ik denk maar kinderen zijn voor het leven. Een relatie huwelijk kan altijd stuk gaan En Mischien blijf je hem wel altijd verandtwoordelijk voor houden dat je je kindje niet hebt laten komen Ik zou echt gaan ervoor Maar dat is mijn keuze kan niet voor jou bepalen natuurlijk hoeveel weken ben je nu zwanger
Ik ben op dit moment 8 weken zwanger, en je hebt ook helemaal gelijk. Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen en ben inderdaad erg bang dat ik het hem voor altijd kwalijk neem.
Net zo goed als vrouwen een zwangerschap niet kunnen willen, mag een man het ook niet willen. Aangezien niemand een vrouw tot abortus kan verplichten, en terecht!, is het aan de vrouw om respectvol met de (niet)wens van de man om te gaan. Besluit een vrouw om in haar eentje voor het kind te gaan, dan kan dat het einde van de relatie betekenen. Maar een abortus tegen je zin kan dat net zo goed. Volg je hart en ga de ander niet verwijten dat hij niet hetzelfde wil als jij.