Daar zijn we weer.... Mijn kleine meisje heeft de afgelopen dagen in het ziekenhuis gelegen. In het begin dronk ze prima, maar vanaf haar vijfde dag liet ze steeds wat voeding staan en spoog ze. Op het laatst dronk ze nog maar de helft van wat ze moest drinken en daarvan spoog ze flink. Veel overleg met de verloskundige, maar die vond het allemaal geen probleem omdat ze er zo goed uit bleef zien. Maar toch vertrouwde ik het niet. Mijn kleine Djurra trok zo een pijnlijk bekkie wanneer ze dronk en spoog. Bovendien dronk ze niet meer dan 40 cc, ipv 90! Wij naar de huisarts die ons gelukkig doorverwees naar het ziekenhuis. Waar ze dus meteen moest blijven. Gelukkig waren en we op tijd en had mijn meidje geen uitdrogingsverschijnselen. Na onderzoek en veel vervelende dingen kwamen ze erachter dat het de reflux is, de afsluitspier tussen maag en slokdarm dus. Mijn meidje krijgt nu dieetvoeding en doet het zo geweldig! Ze zit nu boven geboortegewicht en is weer helemaal haarzelf. Tevreden ligt ze te slapen in haar bedje.... Nu genieten en alle ellende vergeten! Wat doet het een vreselijke pijn om je ukkie zo in het ziekenhuis te zien, gelukkig mocht ik bij haar blijven. Na de voeding moesten we natuurlijk ook een geschikte fles en speen vinden. Heel de stad afgelopen, erg erg veel flessen en spenen geprobeerd, maar het is gelukt!! We zijn geweldig blij en hopen dat ons meidje het zo goed blijft doen. Nu gaan we heerlijk van haar genieten, eindelijk thuis!
Hoi Carmen, Wat fijn dat het nu goed gaat met jullie kleine meid. Ik weet hoe het voelt als je kleintje in het ziekenhuis ligt, dat is echt geen pretje. Nu maar lekker genieten!! Liefs Nies
Hoi Carmen, Fijn dat het nu weer goed gaat. Beetje stressie dagen achter de rug. Probeer lekker even bij te komen en te genieten van djurra! groetjes
Heel goed dat je hebt geluisterd naar je moeder instinct! En fijn dat ze lekker thuis is en geniet van je kleine meid!
he bah meid wat vervelend zeg, gelukkig waren jullie er op tijd bij en weet je nu wat ze heeft. Sterkte
Bedankt allemaal! Inmiddels gaat het zelfs "beter dan goed"! Djurra woog 9 dagen geleden 3440 gram en nu 3860. In 9 dagen tijd is zij dus 420 gram aangekomen! Het CB vond het zelfs iets aan de te ruime kant, maar wij zijn zo blij! Ze drinkt nu flesjes van 100 cc en soms een grote van 120 cc, omdat ze zo hongerig is. Als het aan de dame zelf ligt drinkt ze 120cc flessen. Maar van het CB "mag" dat niet omdat dat teveel zou zijn voor haar gewicht. De kinderarts van Djurra vind dit trouwens niet. We mogen haar gerust die 120 cc flessen geven. Fijn hoor, zo een hongerig mondje, na al dat gedoe!
Ik lees het net pas. Maar gelukkig dat alles zo goed gaat. En gelukkig vind ze de flessen nu heerlijk
Gelukkig gaat het nu weer goed! Genieten maar! (En zo zie je maar; altijd luisteren naar het moederinstinct! )
Misschien een beetje laat maar afhankelijk van het pakket dat je hebt bij je verzekering kun je de voeding nu vergoed krijgen. Ik wist dit ook niet, hoorde het laatst van een vriend van Jan. Wellicht de moeite waard om even over te bellen met je verzekering. Fijn dat alles zo goed gaat !! Lotte.
Inderdaad, dank je Lotte! Ik hoorde dit in het ziekenhuis en heb gebeld met de verzekering. Wanneer we de voeding op recept krijgen, krijgen we een deel van de kosten vergoed. Van de week moeten we weer op controlle naar de kinderarts en dan vraag ik of hij dat uitschrijft. Dat zullen ze vast wel uitschrijven, aangezien de voeding op advies van hun is. Lief dat je er aan denkt en me tipt want "gouden" voeding is het inderdaad!