Ayaan hirsi ali

Discussie in 'De lounge' gestart door one of kind, 17 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja sorry het is een heeeeeeel ander onderwerp maar vroeg me wel af hoe jullie hierover denken.
    Ik ben het voor de aller eerste keer eens met minister verdonk.
    Dat ze al uit de politiek is , is goed , maar ik vind ook dat het nl nationaliteit ingetrokken moet worden.
    ik ben zelf met een turkse man getrouwd , en ben naar belgie moeten verhuizen om met mijn man te kunnen samenwonen, anders moest ik naar turkije verhuizen, want de voorwaarden zijn heel streng en worden steeds strenger.
    Maar zij heeft geloven over haar naam , geboortedatum, en land.
    En nu zit de hele kamer te zeggen dat ze haar nl nationaliteit zou moeten houden :confused: :confused:
    Ik vind dit absoluut belachelijk.
    Want dan zeggen ze ook nog er zijn speciale regels nog waardoor ze had kan houden.
    Maar potverdikkie hun eigen volk laten ze verhuizen naar een buurland of zelfs naar het land van de partner omdat ze hier niet samen kunnen wonen omdat alles te streng is.
    Sorry het zat me even dwars en het is heel wat anders, maar ben wel benieuwd naar jullie reacties

rilana

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja die regels zijn er niet voor niets

en niet om mensen uit eigen land te jagen
    maar meer om te zorgen dat niet alle asielszoekers alleen nog maar naar nl komen omdat daar het beleid zo lekker makkelijk is

je zult je als land enigzins gelijk moeten houden met andere landen.. anders komen al die mensen alleen amar naar jouw land

vervelende is nog niet de mensen die het echt nodig hebben
    maar vooral de mensen die er alleen maar van willen profiteren he

volgens mij is het vooral een heel vervelend voorbeeld van de goede moeten onder de kwaden lijden :(

en tja.. ik denk niet dat verdonk nu keuze had
    als ze namelijk had gezegd "nouja ok.. blijf dan maar"
    dan had ze heel .nl over zich heen gehad denk ik
    en had ze bijkans kunnen aftreden misschien zelfs wel

toch is het een beetje een zuur verhaal
    ik ben echt geen voorstander van mw. hirsi ali
    (vind het gewoon een vervelend mormel stiekum) maar ze doet wel haar best
    en dat kan je van een hoop "echte" nederlanders niet eens zeggen

tis toch wel jammer dat je mensen op afkomst eruit gaat zetten.. het zou veel "mooier" zijn als je mensen die bijv. geen zin hebben om te werken ezo eruit zetten
    ofefh.. alle criminelen ofzo

maar dat kan nou eenmaal niet
    (maar goed ook trouwens)

afgezien van alle goede en/of foute keuzes van verdonk.. denk ik niet dat ze nu enige keuze heeft gehad.
    officieel wel natuurlijk.. maar meer dan dat ook niet

3. Bianca21

Bianca21 Actief lid

26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    eey
    ik ben het volledig met jou eens!
    iedereen die nu verdonk aanvalt vind ik eerlijk gezegd een beetje schijnheilig

er heeft toch een paar jaar lang een illegaal iemand in de kamer gezeten.

Nu is zij gelukkig geen relschopper maar stel dat meerdere mensen dat gaan doen, die kunnen alles doorspelen (denk aan Mohammed B)

Ik vind het terecht en ik vond de uitspraak van Minister Zalm ook heel goed:
    'ALS DE IND BIJ ALLE GEVALLEN ZO SNEL REAGEERDE HADDEN WE GEEN ACHTERSTAND MEER'

geweldig die minister Zalm!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja saskia over asielzoekers dat niet iedereen hierna toe moet komen omdat het zo makkelijk is dat snap ik!
    Daar betaald ook iedere nl aan.
    Maar mijn man is geen asielzoeker en het kost de nederlandse staat niet eens geld , want iemand wat naar zijn partner komt, die krijgt geen uitkering of weet ik wat.
    Maar geloof me als je toch al 5 keer gecontroleerd bent op schijnhuwelijk wat normale gang van zaken is en goed is, en je moet nog verhuizen.
    En iemand die met valse papieren naar nl komt en hier lekker blijft zitten daar kan ik me sorry heel kwaad om maken.
    Het komt natuurlijk ook omdat ik en andere die een buitenlandse partner hebben heel veel dingen zien en horen wat niet kloppen die ik zelf vroeger ook niet wist.
    Maar tegen elke asielzoeker zeggen ze terug als je illegaal bent zij dus ook dan .
    sorry

5. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik ben het ook helemaal met je eens!
    Ik heb me gisteravond helemaal zitten opvreten vanwege dat achterbakse schijnheilige gekronkel van die kamerleden. Vooral Lousewies van der Laan en Femke Halsema praten als een kip zonder kop en weten niet waar ze het over hebben (of ze willen het niet weten)!

Als Verdonk nu een uitzondering maakt, moet bijvoorbeeld ook dat meisje uit Winterswijk dat examen moet doen weer terug kunnen komen. Die loog ook over hoe ze het land in is gekomen. Gelijke monniken, gelijke kappen!

Groetjes Suusje

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik denk idd dat minister Verdonk geen keus had. Zoals zijzelf gisteren in het debat zei: ik voer alleen maar de regels uit. Het zou enorm schijnheilig zijn als ze een paar jaar al allerlei voor ons anonieme mensen het land uitzetten en voor een collega een uitzondering zou maken. Dat kan niet.

je kunt je wel afvragen of deze regel goed is. Ik vind al een hele tijd van niet. Het getuigt niet van veel inlevingsvermogen met vluchtelingen die uit angst liegen. Vaak ook omdat zij nu eenmaal uit een land komen waar de overheid echt niet te vertrouwen is.

Ik heb een blok vluchtelingenrecht gedaan vandaar.

7. Saskia78

hmm ik had ook niets tegen het feit dat jouw partner hier wilde komen wonen hoor :)
    (sterker nog.. jullie situatie en die van hirsi ali is iets wat hier heel niet in de buut komt eigenlijk.. gezien jouw man hoogstwaarschijnlijk geen asielzoeker is maar gewoon iemand die in nl wil komen werken/leven)

was misschien niet geheel duidelijk maar zo was het niet bedoeld

maar ik vind wel dat als een willekeurige asielzoeker het alnd uit gezet word omdat hij gelogen is
    dat voor allemaal moet gelden
    dus ook voor diegene die in de politiek gaan
    vond dat met Kalou zijn nederlanderschap ook al zo naar
    omdat hij een "aanwinst" zou zijn voor het nls elftal zou het anders zijn dan wanneer hij in hoge nood zou zitten?
    dat hij nederlander mag worden omdat hij kennelijk ergens nut heeft is dnig
    maar waarom kan het dan ineens wel in no time besloten worden?
    zodat ie toch in het nls elftal kan spelen?
    IND toevallig voetbalfan?
    dat vind ik toch wel naar

8. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Ook ik ben het eens met de beslissing van de minister. Als iemand in het hele land bekend is, wil dat nog niet zeggen dat die persoon meer rechten heeft dan anderen.

Een rechte lijn trekken is het enige dat ze kan doen!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    haha ja meisje dat had ik in de gaten , dat maakt ook niks uit.
    Maar daarom zeg ik hetzelfde als jij eigenlijk.
    iedereen die gelogen heeft als asielzoeker of weet ik wat moet terug punt uit.
    Neem nou een paar jaar geleden hebben ze ook toevallig een turkse man uit amsterdam meen ik teruggestuurd naar turkije.
    die hier een bloeiend bedrijf had, perfect nl sprak.
    kinderen hier naar school geweest.
    netjes belasting betaald, geen leugens in spel en daar word tegen gezegd pak je boeltje maar je gaat terug ja maar wat een gek land hier hoor.

daarom bedoelde ik als je als nl bv je man / vrouw hierheen wilt halen word je 5 keer op je kop gezet.
    en deze dame komt valse papieren en verhalen en blijft hier 12 jaar of langer wonen ja doei .
    Laat zien hoe goed de controle is op dat gebied dan.

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ze voert idd de regels uit..

En ik vind het ook zeker terecht dat je nl paspoort word afgenomen als je over je achtergrond heb gelogen en ook over je geboortedatum.

MAAR! ik vind wel dat minister verdonk er wel als de kippen bij is. Normaliteit wachten asielzoekers zeer lang op de gehele procedure en kan het wel maanden lang duren voor er actie word ondernomen.

En NU, nu word alle minuut der NL paspoort afgenomen wat zeker terecht is. Maar het is wel zeer vreemd dat het bij iemand die "bekend" is wel alle minuut ken gebeuren en bij mensen die al maanden wachten het nog een aantal maanden ken duren.

Zeer vreemd vind ik dat ;)

11. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Da's inderdaad vreemd KeeJBie.
    't zal er wel mee te maken hebben dat alle media, de regering en de publieke opinie op hun achterste benen staan om te zien wat er gebeurt?!

12. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ze is niet alleen bekend, maar ze zit in de kamer. Dat is veel erger!!! terecht dat Verdonk zo rap is.
    Ben het er wel mee eens dat andere zaken ook sneller kunnen, maar in dit geval moest het snel gezien haar positie.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    KeeJBie je hebt wel gelijk... wat trouwens ook vreemd is dat dit kennelijk al jaren bekend was... (ik wist van nix, zeker weer ergens wat gemist...) en dat er nu pas actie ondernomen wordt.

Maarja, ik zat me gisteren eerlijk gezegd ook op te vreten tijdens die persconferentie. Ik vond dat ze wel zielig deden zeg! Zij moest haar huis uit, zij werd bedreigd enz enz. Ja hallo, maar in mijn opinie heeft ze het ook gedeeltelijk over zichzelf afgeroepen. begrijp me niet verkeerd: ik keur geweld en doodsbedreigingen zeker niet goed, en misschien had ze een punt met de dingen die zij aankaartte, maar je kunt het ook op een andere, minder kwetsende manier doen.
    Ik vind het zeker geen 'groot verlies voor de politiek'. er werd al lange tijd geklaagd dat ze haar werk (in de kamer) nauwelijks uitvoerde behalve als het om haar thema's ging omdat ze bezig was met andere dingen zoals films maken.

maar goed dat is mijn mening he.

14. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker

en die van mij!

15. Saskia78

ahja.. dan is het goed :)
    geen ruzie maken om dingen die er niet zijn tenslotte.. dat hoeft nou ook weer niet

end ie man in a'dam toen ja.. gumus heette hij toch?
    vond dat echt triest
    zowieso ook dat iemand EN illegaal kan zijn EN overal ingeschreven staat
    vond ik toen al ee hele kunst

kunnen ze geen "bewezen goed gedrag"-clausule maken voor als mensen al heel lang illegaal in nl zitten?

toch kan ik het me heel goed voorstellen dat je als asielzoeker gaat staan liegen
    i mean.. even er vanuit gaande dat diegene geheel terecht zijn/haar land is ontvlucht
    je bent al even onderweg.. je hebt geen idee wat er ooit van je gaat worden
    en dan kom je bij een land waar je wel graag in wil (mischien wel al het 4e land waar je graag wil)
    dan begint het heel dicht bij "leugentjes om bestwil" te komen hoor

liegen mag dan not done zijn.. (en terecht)
    maar onbegrijpelijk vind ik het ook niet :(

16. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja maar toch na de dood van theo van gogh is zij gewoon echt "populair" geworden vind ik.

En idd daar zit ook wel wat in. Ze zat in de tweede kamer dus moest er idd wel snel gehandeld worden aangezien ze toch mee debateerd over onze handhaving van de wetten enz.

Ik heb het zeker wel met der te doen na al die bedreigingen enz. Maar ze is toch van dit "probleem" zelf de oorzaak aangezien ze eerlijk had moeten zijn! En waarschijnlijk als ze eerlijk was geweest had ze geen toegang gekregen tot dit land en was nooit in de tweede kamer gekomen.

Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald um wel ;)

17. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Nou toen ik dit hele gedoe gisteren had gezien op de tv enzo toen brak mijn klomp echt hè...

Ik heb hier in de Lounge een paar dagen terug een onderwerp geopent en dat ging over het feit dat mijn vriend het land uit moet bla bla...
    Nu hoor ik tot mijn grote verbazing dat IND in 2002 al wist dat zij had gelogen alleen hebben ze er nooit gevolg aan gegeven...
    Is toch niet te geloven...dat mens heeft gelogen toen ze hier binnen is gekomen...Ze heeft een vergunning gekregen door leugens...al haar gegevens kloppen gewoon niet!!!!!

Dan nu in 2006 gaan we ineens actie ondernemen...ONGELOFELIJK!!!
    Mijn vriend heeft verdorie gedaan wat hij moest doen..helaas is het niet gelukt om zijn verblijfsvergunning te verlengen (ookal verwacht hij met mij een kindje)!!! Meer wil ik er ook niet over kwijt...het is al klaar!!!
    Maar snappen jullie dan een beetje dat dit toch te erg voor woorden is als je dit gewoon doodleuk op de tv ziet...

Ik ben absoluut geen voorstander van Verdonk maar hoe hard zij voor iedereen is zo moet zij ook voor haar zijn want dit kan gewoon niet!!!!

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    lildushi van waar komt je vriend?
    Ach het is een hele grote zooi hier in dit land dat zowiezo.
    Hoop dat alles goed komt voor e vriend meisje.
    En als jullie nu trouwen?

19. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hij komt uit Angola...we kunnen gaan trouwen in Portugal (angola was kolonie van portugal dus hij kent de taal) en dan waarschijnlijk samen weer hier kome....Maar het is kort dag want ik ben eind oktober uitgerekend en ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd daar allemaal in gaat zitten...

Maar ja als je dan dit soort dingen hoort op tv...ja dan is het gewoon weer even moeilijk...ze wisten dat ze had gelogen en toch deden ze niks terwijl mijn vriend nergens over heeft gelogen maar hier zorgen ze er persoonlijk voor dat hij deze maand nog weg is...begrijp je mijn bedoeling!

20. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ben het helemaal eens met verdonk. Niet alles wat ze doet kan ik me in vinden, maar dit zeker wel.
    Iedereen op dezelfde manier behandelen, mijn man is ook van buitenlandse komaf.. Verblijft hier nu legaal en kan dit jaar een NL paspoort aanvragen.
    Als hij zou hebben gelogen en komen erachter, dan moet hij er ook uit, dus ayaan er ook uit.
    Kan ook zijn dat dit persoonlijk is, maar kan dat mens niet uitstaan..
    Vind haar achterbaks.. maar goed dat is mijn mening.
    Ze heeft heel Nederland op de kop gezet met haar 'rechtvaardigheid' nou ze is zelf een goed voorbeeld, als ze achter haar eigen stellingen staat, moet ze nu toch echt haar koffers gaan pakken.

Beetje hard misschien, maar zo zie ik het..

Groetjes Kalush

Deel Deze Pagina