Anne frank huis minimum leeftijd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ga binnenkort met mijn kinderen naar Amsterdam. We willen ook een aantal musea bezoeken en ik zat ook aan het anne frank huis te denken. Nu zag ik op de site staan dat ze een minium leeftijd adviseren van 10 jaar. Mijn kids zijn dan net 7 en 9 dus in principe te jong. Ik ben er zelf al een aantal jaren niet meer geweest (nou ja decenia :roflmao:) maar in mijn beleving is het huis zelf niet eng maar gaat het meer om het verhaal erachter. Er is uiteraard genoeg te zien in Adam dus wij kunnen ook best ergens anders heen gaan maar de kids zijn in principe op de hoogte van het verhaal dus daarom vond ik het interessant om daar heen te gaan. Wat is jullie ervaring met jonge kids in het anne frank huis?

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.803
    1.619
    113
    Ben er nog nooit geweest. Maar ik kan me voorstellen dat het eerder is bedoeld als een "als ze wat ouder zijn snappen ze beter dat ze zich ingetogen moeten gedragen" dan dat het eng of spannend is.

Koraal82 en hibiscusje vinden dit leuk.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dit idd. Het is niet eng.

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Het is idd niet eng, maar snappen ze de volledigheid van het verhaal erachter, daarvoor zijn ze echt te jong. (de jongste dan).

Koraal82 vindt dit leuk.
  5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier is door een juf een poosje terug Anne Frank in de klas behandeld. Dit riep bij mijn 7 jarige heel veel vragen op. Ook zijn er stukken uit het dagboek voorgelezen etc. Zoon had moeite mee om het te begrijpen en ik zelf vond het te heftig om op 7 jarige leeftijd mee belast te worden. Hij wilde ook graag naar het Anne frank huis maar ik heb gezegd dat we het doen als hij 11/12 is, dan begrijpen ze de context, de emoties en de heftigheid beter en dan nog komt het enorm binnen. Ik zou 7 dus te jong vinden.

Koraal82 vindt dit leuk.
  6. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Kun je wel kaartjes kopen zo kort van te voren? Ik heb heel veel moeite moeten doen om kaartjes te kunnen kopen namelijk, ze zijn erg gewild, dus eerst dat kijken, scheelt je wat denkwerk ;)
    (Mijn zoontje was 7 toen hij ging een paar weken terug, hij vond het leuk! Leuk is misschien niet het goede woord, interessant en boeiend zeker)

Koraal82 vindt dit leuk.
  7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ja ik bedoel met binnenkort in de vakantie. Zit in regio zuid dus dat duurt nog ff (zit aan eind aug te denken). Klopt idd wel dat je ze op tijd moet boeken!
    Zeiden ze er.niets van dat je met een "te jong kind" naar binnen ging?

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ze geven een advies en schrijven dat het aan ouders is om te beoordelen ‘of hun kind klaar is voor zo'n serieus onderwerp’. Ik zou het dan vreemd vinden als ze er een opmerking zouden maken over de leeftijd van een kind (tenzij het kind daar gillend rond rent ofzo, maar dat geldt net zo goed als een kind ouder dan 10 is).

Koraal82 vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Afhankelijk hoe je kinderen zijn. Voor de jongste echt nog te jong. Voor de oudste afhankelijk hoe hij is.

Zoon is 8 (vlot) en zit in gr 5 maar zou hem nog niet meenemen.

Koraal82 vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.387
    30.701
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het meer een soort adviesleeftijd is. En dat je vooral naar je eigen kinderen moet kijken en naar wat zij aankunnen/begrijpen/interessant vinden.

Koraal82 vindt dit leuk.
  11. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Wij gaan vrijdag hern, met 4 kinderen, 7, 8 ,9 en 10.
    2 Amerikaanse kinderen, die over Anne Frank veel geleerd hebben op school.
    1 mnd vsn te voren op dinsdag komen de tickets vrij. Ik stond serieus een kwartier in de wachtrij.
    Zei al tegen me man, lijkt wel een groot concert waar we heen gaan.

Ik ben benieuwd vrijdag en zal het laten weten hier.
    Iemand bekend hoe veel tijd je in het huis rond loopt?
    Half uurtje?
    Ik begreep dat het best klein is.

Koraal82 en Shay25 vinden dit leuk.
  12. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Het is ong een uurtje mits je overal bij stilstaat. Zelf had ik langer in het achterhuis willen blijven omdat ik mij verbaasde dat hij eigenlijk zo groot was, in mijn gedachten had ik het kleiner verzonnen.

Koraal82 vindt dit leuk.
  13. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Oh ok... grappig ik denk ook dat het heel klein is.... ga ik me verwachting iets bij stellen :)

14. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Het is een adviesleeftijd, omdat dit meestal de leeftijd is waarop kinderen er op school ook over leren. Verder ligt het ook wel aan hoe je kind is. Als je vaker met je kind naar een (niet kinder-) museum gaat, dan kent/weet die de regels meestal ook wel. Vooral gezien het onderwerp, is het nog belangrijker dat een kind zich gepast kan gedragen, natuurlijk. Er komen in dit museum ook veel ouderen. Maar als ouder moet je je kind daar ook in begeleiden. (al zal het je verbazen hoe veel ouders dat niet doen, daar kan ik mij idd wel eens aan storen in musea) Verder ook belangrijk dat ze er zelf graag naar toe willen, want anders zijn er idd in A'dam nog genoeg andere musea die wellicht dan beter passen. Veel plezier in A'dam!

Koraal82 vindt dit leuk.
  15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ben heel benieuwd naar hoe het geweest is!

16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    We zijn vandaag geweest, en vond het echt heel indrukwekkend.
    Wat @Shay25 ook al zei, het is best groot. We zijn er echt wel een uur in gebleven.
    De jongste 6, luisterde wel veel mee met de audio, maar merkte dat zij toch nog wel wat jong was. Ook met de teksten die bij de spullen staan, die kan ze nog niet lezen.
    De andere hebben echt aandachtig geluisterd en gekeken en gelezen. Snapte ook echt wel veel.

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bedankt voor je reactie! Ik ga het gewoon reserveren en zie wel hoe het gaat!

Deel Deze Pagina