wat vinden jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 21 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn oom en tante gaan scheiden (zijn 30 jaar getrouwd)
    Ze hebben het nieuws 2 weken geleden verteld, en m'n oom heeft een andere vriendin.
    Nu gaat m'n moeder haar verjaardag vieren over 4 weken.
    M'n oom en tante komen samen, maar nu wou m'n moeder vragen aan m'n oom of hij (als hij dat wil) z'n nieuwe vriendin ook meeneemt.
    M'n tante weet wie het is, en zou er niet echt een probleem mee hebben.
    Maar nu heb ik gezegd tegen m'n moeder dat ik dat niet leuk vind, ik weet niet beter of m'n oom en tante horen bij elkaar,
    ik zit nog niet te wachten op een nieuwe vriendin, die meteen in de fam komt inspringen.
    En ik vind het voor m'n tante ook niet leuk.
    Overdrijf ik nu? of zouden jullie dat ook vinden?
    M'n moeder zei meteen dat ik daar wel gelijk in had,
    m'n man zei; waarom zou die vrouw niet mee mogen?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja als je oom en tante er geen problemen mee hebben?
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Idd als je oom en tante er geen probleem mee hebben en je moeder vindt het leuk om de nieuwe vriendin van je oom uit te nodigen, dan kun je daar denk ik weinig tegen in brengen.

    Je benadert het puur vanuit je eigen gevoel, dat is logisch maar niet helemaal terecht denk ik.

    Pim
     
  4. dib

    dib Fanatiek lid

    11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik kan me voorstellen dat het raar voor je is. Wíl die vriendin uberhaupt wel mee! Voor haar zou dat ook heel vreemd zijn denk ik!

    Veel succes met je keuze!
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik vind het erg goed van je moeder dat ze dit al zo snel wil doen! En als je tante zelf aangeeft dat ze het geen probleem vind, dan zou het een mooi moment zijn om haar te leren kennen. Ik kan me voorstellen dat het rot voelt, omdat het niet klopt voor je gevoel, maar dit moment gaat toch komen. Zo'n eerste keer blijft rot. En dit soort dingen blijven gewoon moeilijk. Ook voor die nieuwe vriendin, voor haar kan het ook vreselijk moeilijk zijn, omdat ze ook wel snapt dat het voor de rest van de familie moeilijk en confronterend is.

    En verder: Tja, het is de keuze van je oom en het is fijn dat ze samen willen komen, maar in principe hou je daar alleen de schijn voor jezelf mee op. Ze zijn niet meer samen... hoe moeilijk ook. Dus als je oom, je tante en zijn nieuwe vriendin het wat vinden, (en je moeder, aangezien zij jarig is) zou ik denken dat jij het er best moeilijk mee mag hebben, maar verder is het hun beslissing, waar je je dan bij neer moet leggen.

    maar heftig blijft het altijd...
     
  6. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aan de ene kant denk ik. als je oom en tante er geen problemen mee hebben,waarom niet.

    maar aan de andere kant denk ik dat er behalve jij misschien nog wel meer mensen zijn die zich er ongemakkelijk bij voelen ( incl. de nieuwe vriendin van je oom) en het misschien tot een stempel op de verjaardag drukt.

    Vind het trouwens wel heel knap dat je oom en tante nog zo goed met elkaar omgaan..zeker aangezien je oom al een nieuwe vriendin heeft.
     
  7. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Jeetje wat een situatie.
    Maarja, als je tante er geen moeite mee heeft...
    En ze ook niet doet alsof ze er geen probleem mee heeft maar stiekem wel heeft...

    Zal het de eerste ontmoeting zijn tussen je tante en de nieuwe vriendin? Of kennen ze elkaar?

    Naar mijn mening zul je je in deze een beetje afzijdig moeten houden. Het is niet jouw scheiding, jouw nieuwe liefde, en ook niet jouw verjaardag.

    (Maar wel sterkte want het zal knap lastig zijn je oom met een ander te zien)
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Meid wees blij dat zowel je oom als je tante hier geen problemen mee heeft.

    De ouders van mijn vriendin zijn ook gescheiden maar willen absoluut niet tegelijk op een verjaardag komen (terwijl ze allebei al lang weer een nieuwe partner hebben en het allemaal al ruim 10 jaar geleden heeft afgespeeld.)
    Daardoor is zij altijd gedwongen verjaardagen in 2 keer te houden, altijd plannen wanneer wie komt enz enz.

    Dat het voor jou gevoel te snel is na het bericht dat ze gaan scheiden kan ik me begrijpen maar misschien kun je beter nu even door de zure appel heen bijten voordat de drempel misschien te hoog wordt.

    Groetjes Anita
     
  9. diana26

    diana26 Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik snap wel dat zij er msschien al wel vrede mee hebben, misschien liep het al langer niet lekker en is het voor hun minder vreemd als voor hun omgeving, ik persoonlijk zou nog erg aan het idee moeten wennen en er nog niet op zitten te wachten, aan de andere kant je kunt het ze niet verbieden en je bent er dan al wel gelijk vanaf zeg maar.
    Als je het echt niet aankunt nog overleg dan met je moeder en oom en tante of ze zonder de nieuwe vriendin willen komen, misschien snappen ze je wel goed en doen ze dat of kom een andere keer op je moeders verjaardag.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je oom en tante zijn het belangrijkste neem ik aan. Jij zal er gewoon mee moeten leren leven ben ik bang.
    Elmo
     
  11. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja eerlijk gezegd, je moeder viert haar verjaardag en nodigt uit wie zij wil,
    voor een klein kind zou ik de reactie misschien normaler vinden maar ik neem aan dat je een volwassen vrouw bent en niet eens meer bij je ouders woont.
    Dus wie hun in hun huis uitnodigen gaat je eigenlijk niet zo veel aan.
     
  12. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Sorry lees nu ff terug en het is nogal cru geschreven, en zo bedoel ik het helemaal niet.

    Ik heb namelijk 2 jaar terug mijn ouders na ruim 30 jaar huwelijk zien scheiden en weet uit ervaring hoe pijnlijk zoiets is, mijn pa had al ff in het geheim een nieuwe vriendin en de scheiding verliep echt niet gladjes.
    Gevolg er van ik heb geen (en wil ook geen) contact meer met mijn vader.
    Er heeft nogal wat gespeeld in onze familie ;)

    Maar bemoei je er niet mee wil ik zeggen als je tante en oom zo gelukkiger worden als wanneer ze samen zijn, prima toch misschien is er wel een last van je tantes schouders afgevallen nu ze uit elkaar zijn.
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    op verzoek gesloten.
     

Deel Deze Pagina