Het voelt soms allemaal zo oneerlijk! Waarom worden mensen zwanger die het helemaal niet willen en waarom duurt het bij ons dan zo lang? Door dit hele medische traject besef je des te meer wat voor een wondertje elk kindje is. Hoop maar dat je collega als toekomstige mama het ook een beetje gaat beseffen. Blijf geloven dat jullie wondertje er ook aan gaat komen! Weet dat dit soms heeel ver weg lijkt, maar het kan toch zomaar een keertje gebeuren...
Ja Ella, het eerste wat ik dacht was ook 'heb ik weer' Ik hoop ook dat als ze echt zwanger blijkt te zijn, het dan van ongewenst naar ongepland gaat. Kindjes mogen niet ongewenst zijn Mijn vader was ongewenst en zijn moeder (vader uit beeld) heeft dit heel vaak en heel duidelijk laten merken. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten Hmmm....ik denk dat ik zaterdag wel een ei heb. Word weer iets vochtiger 'down under' en heb steekjes links. Gek genoeg krijg ik altijd steekjes aan de kant waar het ei NIET zit Nu heb ik links steekjes in mijn lies en dat had ik de vorige keer rechts en toen zat het ei links Blijft een raadsel he, dat gekke lijf
Ik geloof dat ik een zieke poes heb Vond net in de witte gootsteen in de keuken een roodachtig plasje. Nu hebben mijn katten gewoon kattenbakken, dus de locatie van het plasje is sowieso vreemd, maar de kleur doet mij zorgen baren (en ik baar echt liever een baby!). Heb 3 katten en 1 heb ik er al uitgesloten. Maar wie is het dan wel? Ze zijn alletwee nog blij en willen nog eten. Toch komt dat bloederige plasje wel uit een van de katten. Wij hebben niks roodachtigs gegeten of gedronken wat in de gootsteen terecht kan zijn gekomen. Helaas... Mijn dieren zijn mijn alles, dus ik maak me best wel weer zorgen To be continued...
eerst heb je het over 'iets vochtiger down under' en een bericht later heb ke een zieke poes?... Sorry, moest er toch een beetje om lachen Zonder gekheid, hoop dat je er snel achter bent welke het is. Ben zelf ook een poezen-mens en ik vind het altijd vreselijk als 1 van die van mij iets mankeert...
Gelukkig heb jij dan even kunnen lachen, dat doet me goed om te horen Heb wel mijn verdenkingen op een poes. Daar ga ik voor morgen gewoon een afspraak bij de dierenkliniek voor maken. Doe toch liever iets, dan dat ik pas in het weekend 100% zeker weet wie het is en het misschien 'te laat' is...
Anne Zijn het 3 poezen of heb je ook een kater Als je een kater hebt is de kans groot dat het van hem is en dat hij blaasgruis heeft Misschien alle 3 de katten even apart zetten en dan kijken sterkte meis xxx
Heb een kater, maar begreep dat katers er vaak ook echt last van hebben. En ik merk niks aan hem. Daarbij lag het plasje dus in de gootsteen en die andere kat had ik vlak daavoor in de gootsteen zien zitten. Dan gaat ze zitten wachten tot ze wat uit de kraan mag drinken Ik bel zo even met de DA en zal even overleggen.
Heb net een blog aangemaakt. Zet de link even hier neer, zodat ik hem zelf niet vergeet: Wachtenopdeooievaar's blog
Anne , wat spannend van je katten! Ben je er al achter wat het is? wat erg zeg van je vader..... idd ik vind dat zo erg als mensen zeggen dat ze ongewenst zwanger zijn... ik hoop echt dat het bij die collega dan wordt omgedraaid in ''ongepland''. Nou dat wordt toch weer anders? dus miss zaterdag wel ei? gezien je symptomen? nou idd een raadsel blijft het hoor! maar hoop idd dat je zaterdag een mooie eisprong zult hebben! sterkte met alles!!!
Nou ja Ella, eisprong zal dan wel maandag zijn. Zaterdag Pregnyl Ik hoop het zo! Maar we weten maar nooit bij mij Heb net een kat gevolgd naar de kattenbak en het was degene die ik al 'verdacht'. Niet de kater, maar de poes. Morgenochtend om 08:45 uur naar de DA. Meestal is dit blaasgruis of blaasontsteking. Dus goed behandelbaar. Alleen wel kostbaar
ja idd , nou hopelijk gaat het snel over bij de poes! owja dat is ook zo met pregnyl duurt het dan even voordat je ei komt.. ik hoop het ook voor je hoor!!!! duim voor je!
Nou, ben ruim 100 euro armer bij de DA vandaan gekomen Geen gruis, geen bacteriele blaasontsteking. Nee, een blaasontsteking zonder aanwijsbare oorzaak. Die zijn het lastigst te behandelen. Dus een injectie erin en pijnstilling mee naar huis. Nu moet ze natvoer eten en wat extra drinken. Voor de zekerheid nog even zo'n feromonen verspreider voor in het stopcontact meegenomen. Als die ontsteking door stress komt, dan kan dit de stress verminderen. Bloed in urine zou morgen/overmorgen over moeten zijn en de ontsteking met een week/2 weken. Komt wel weer goed met mijn lieve poezenbeest
nou hopelijk gaat het bloeden snel over! en de blaasontsteking ook... wel sneu hoor! enne wat zijn ze toch altijd duur he die DA!
Vertel mij wat! Ik heb een kat die ooit aangereden is door een auto. Achterpoot gebroken. Pas 2 maandsalarissen verder zat de boel weer aan elkaar. Mn andere poes heeft ooit acuut nierfalen gehad en is sindsdien nier-patient. Pfff. Maar goed, als je dieren in huis neemt moet je er goed voor zorgen, is mijn mening...
Hier ook een nier-patient! Maar wat ben ik blij dat ze er nog is! Vorig jaar september dachten we dat ze 2010 niet zou halen, maar genoeg liefde, geduld en geld heeft er voor gezorgd dat ze er nog is. Mijn allerliefste poezewoes De andere 2 katten moesten allebei een gebitssanering. Een a 500 euro en een a 300 euro *slik* En toen hadden we net 3 maanden daarvoor de verzekering stopgezet Ze mankeerden toch nooit wat Bij de ene ontdekten we zijn slechte gebit doordat hij een wesp had opgegeten en die zat nog met zijn angel vast achter in zijn bek 76 <- dit typte mijn kat dus Gelukkig zijn de honden nog wel verzekerd. Onze grote hond moest in februari een spoedendoscopie in de nacht en in het weekend in de spoedkliniek. Was ook 500 euro, maar dat hebben we weer terug! Wat afschuwelijk dat je kat is aangereden. En wat fijn dat 'ie er nog is! Ik heb een jaar geleden een kat aangereden zien worden. Dat wil je niet zien Die hufter reed door. De kat rende half verlamd over de weg en bleef toen liggen. Ik rende met puppy en al de straat op, maande auto's tot stoppen, schepte de kat op met mijn handen, rende naar huis, stapte in de auto en toen zag ik het leven uit de oogjes wegtrekken Dierenambu gebeld, beestje was niet gechipt. Had wel onlangs nog gezoogd Mag blijken dat ik je mening deel Merah
Ik heb mijn eigen kat aangereden zien worden... Dat was echt heel heftig. Ze waren nog jong, broer en zus. Rond etenstijd kon ik zus niet vinden. Ze was buiten. Zus is een avontuurlijke kat, broer blijft altijd met de voordeur in zicht, vindt het eng. Dus ik de buurt in om zus te zoeken. He, dacht broer, met jou erbij durf ik ook wel wat verder de wijk in. En hij drentelde achter me aan. Vrolijk spelend zoals kleine katten dat kunnen, rende hij af en toe een paar meter voor me uit, keek dan uitdagend achterom of ik hem wel in de gaten had en rende dan weer naar me terug. Het leek echt net een speelse puppie. En toen... hij rende speels voor me uit, had niet in de gaten dat daar de straat begon en ik zie zo een grote autoband zn pootje verpletteren... Het was twee meter voor onze voordeur en ik had het gelijk dat hij gelijk naar binnen rende ipv ver weg en zich te verstoppen. We konden dus gelijk naar de dierenarts. Achteraf had zn poot er gewoon af gemoeten. Hij heeft bijna een jaar in en uit de bench geleeft en heel veel pijn gehad. Maar de dierenarts (gespreciliseerde kliniek) zei steeds: Nee hoor mevrouw, het komt helemaal goed. Tja, dan zeg je niet: Nee, doe die poot er maar af. Na een jaar mochten de pinnen er eindelijk uit (na 5 operaties). Binnen een dag zakte hij er weer doorheen. Uiteindelijk met een alternatieve techniek de boel toch aan elkaar gekregen. Maar als ik het van te voren had geweten, was die poot er gewoon af gegaan. Nu ben ik natuurlijk blij dat hij ze alle vier nog heeft. Het is echt een schat!
Jeetje Merah, wat een verhaal! Arm beest En afschuwelijk idd om je kat zo aangereden te zien worden. Moet er niet aan denken. Omdat ik hier zo bang voor ben leven die van ons binnen. En die automobilist? Nog iets van vernomen?
De meneer is gelukkig gestopt. Was erg geschrokken en heeft me naar de dierenarts gebracht. Ik had nog gehoopt dat hij zou willen meewerken wat betreft aansprakelijkheid (verzekering) aangezien het mij heel veel geld zou gaan kosten. Maar toen was de vriendelijkheid gelijk over...
Nou, vanochtend om 6 uur opgestaan en we waren als eerste aan de beurt bij Geertgen om 9 uur. Viel me een beetje tegen. 1 eitje van 16 bij 12 mm, dus 14 mm volgens dr. K Moesten eigenlijk dinsdag terugkomen, maar dan kan het niet in de ochtend en wij kunnen niet in de middag. Dus afspraak voor woensdag gemaakt, maar dr. K was er wel huiverig voor dat het ei misschien zelf zou springen voor die tijd. Nou ja, dan maar vanaf vandaag om de dag sexen Ze zei dat ze woensdag dan niet kon zien (ALS het ei er dan niet meer zou zitten) of ie is gesprongen of dat ie weer is geslonken. Maar ik dacht dat een eisprong a.d.h.v. vocht nog enkele dagen waarneembaar is in de baarmoeder We'll see... Vandaag met moeders gesproken en die onderschat het allemaal zo. En dat frustreert mij enorm!! :x Als ik sip word bij de gedachte dat iemand in onze omgeving nu haar tweede kind krijgt in de periode dat wij zwanger proberen te worden van de eerste, dan moet ik dat 'gewoon' loslaten Het feit dat ik in mijn hoofd alles goed kan relativeren (niemand kan er iets aan doen, anderen hebben recht op hun zwangerschap, wij hebben pech enzo...), maar dat mijn hart enorm tegensputtert, dat gaat er moeilijk in. 'Dat moet je loslaten'. Ja, hallo?! Het zijn mijn emoties!!!!! Die laat je niet zomaar los!!! KON IK DAT MAAR! Dat zou het een stuk gemakkelijker maken... Ja, en dan geeft ze aan dat ze het moeilijk vindt om me zo ongelukkig te zien....*slik* Dat begrijp ik heel goed... Ze kwam nog met een idee, om het allemaal zo snel mogelijk (in haar ogen) te laten gaan. Als ik nou eens 6 maanden pauze nam, lekker ging afvallen en dan ga IVF'en? Sjah, dan ga ik in die 6 maanden liever ondertussen door met IUI'en, hebben we onderwijl ook nog wat kansen Ze bedoelt het allemaal zo goed, maar het is moeilijk om een voorstelling te maken van hoe moeilijk het voor mij is. Zij is zelf 2 x in de 1e poging zwanger geworden en vertelde me een tijdje geleden dat ze waarschijnlijk niet voor medische hulp was gegaan als het bij hun anders was gelopen. Ja, makkelijk zeggen als je niet in die situatie hebt gestaan Pfffffff....ik geloof dat ik DIT (bovenstaande) maar even los moet laten en nog even van mijn avond moet gaan genieten