anne dat afvallen gaat je zekers lukken meid!! Je bent echt een sterke vrouw!!!!! Murphy hihihi dus lekker gefeest! weer een beetje bijgekomen? hoe was je verkleed??
Murphy: dus hij smult al van de gezonde hapjes? Wat is zijn favoriet? Ella: dankje meid jullie meisje is er alweer 3 weken! Gaat t goed met je?
Ella, ik was niet echt als iets verkleed, maar had een boa en paarse broek, tja, klinkt een beetje vreemd, maar was best leuk hoor! Maar ik heb maar een avond gefeest, daarna heel braaf thuis gebleven! Hoe gaat het nu met jullie? Al een beetje een ritme gevonden met zijn vieren? Hoe vindt de grote broer het om grote broer te zijn? En kleine zus? Slapen/ drinken/ plassen/ poepen? Alles goed? Anne: hoe gaat het nu met jou? Al bezig met De Grote Afvalrace? mannetje is idd aan de gezonde hap, en vindt tot nu toe vooral fruit lekker, Mama's appelmoes is favoriet, en banaan staat ook bovenaan, groente is nog een beetje wennen, alleen wortels en broccoli vindt hij wel te doen, bloemkool en sperziebonen vindt hij heeeel vies. trekt een heel vies gezicht en schudt helemaal, echt heeeel vies dus! Maar Mama is langzaam van begrip ( arme jongen!) en geeft ieder keer weer die heeeele vieze dingen, in de hoop dat hij het ooit lekker gaat vinden....
Murphy wat leuk om te horen datje zoontjezo van bepaald fruit en groente geniet! Nou ik vind dat hij best al wel veel lust hoor! Hij is ook nog zo jong.... die andere groentes komt wel! Krijgt hij geen last van zn maagje met die koolsoorten? Leuk he die bijvoeding! Maak je alles zelf klaar? ik deed om en om , vond olvarit toch ook wel erg handig oooo wat leuk zeg dat je toch enigzins verkleed was! Lijkt me ook zo gezellig! Hier gaat alles goed..... we hebben min of meer wel een ritme gevonden. Althans, ben er zelf nog niet uit geweest , en de hele dag wel bezig , maar moet zeggen dat het prima gaat! Ze is zo gemakkelijk en stil..... dat scheelt denk ik wel. Ons mannetje was en is best wel druk. Maar nu moeten ze soms ff op elkaar wachten! Dat gaat goed en we merken dat ons zoontje nu ook iets geduldiger wordt. Drinken gaat ook goed! (flesvoeding) ze drinkt met name snachts de flesjes goed leeg... mevrouwtje heeft nogal een omgekeerd ritme en is snachts (nu dus ook) klaar wakker.... das wel ff wennen hoor die nachtvoedingen! Maar goed hoort er ff bij! Tis alweer 3 weken geleden..... gaat zo snel! Anne was ik idd ook benieuwd naar.... kun je je motiveren om af te vallen? Vast wel! maar ja het moet ook nog gebeuren he.... vind het echt knap van je hoor! Hoe gaat het met je prinsje??? zooow ik ga nog ff wat voeding klaar maken... ze is wel erg onrustig! Meestal valt ze nu toch wel een beetje in slaap na een uurtje beneden....
Het is ook zo wennen al die nieuwe smaken he. Ik merk nu nog steeds dat Melle zijn smaak met de dag verandert. Lust hij vandaag graag bloemkool, kan ie het morgen niet te eten vinden en het volgende week weer van smullen Heel vreemd! Idd alles gewoon blijven aanbieden Fijn dat het goed gaat in huize Ella! je bent nog niet buiten geweest dus? Vind ik ook niet zo gek met die sneeuw en gladheid. Je zal maar uitglijden met je, nog redelijk verse, ks wond/litteken Ik vind dat altijd zo bijzonder en leuk dat broertjes en zusjes zooooo compleet anders kunnen zijn. Echt hele eigen karaktertjes, ookal zijn van van dezelfde genen. Het lukt me deze week voor geen meter met afvallen. Ben zelfs aangekomen maar ben wel me heel erg bewust aan het worden van hoe ik met eten omga en wat ik oo een dag eet. Kortom: aan het ontdekken waarom ik zo zwaar ben geworden. Dat proces is ook belangrijk. Maar vanaf maandag moet en zal de weegschaal iedere week minder aangeven! Vannacht om de twee uur Melle wakker moeten maken. Hij was gister heel hard uitgegleden in de badkamer en met zijn achterhoofd op de tegels geklapt ondanks alle anti slip plakkers op de vloer Maar volgens mij gaat t nu weer goed met hem
oooo dat meen je niet Anne! wat erg! Enne wat ontzettend schrikken zeg.... maar gelukkig lijkt het alsof hij er weinig last van heeft nu? Moeten jullie hem vannacht ook weer wekken? Idd het proces van ontdekken waarom het zover is gekomen (als ik het zo even mag zeggen) dat is zeker erg belangrijk! Goed dat je daar zo mee bezig bent! Gaat helemaal goed komen meid!
Dat mag jij wel zo zeggen We hebben hem niet meer hoeven wekken en oo een kleine bult na is ie helemaal in orde Wil vandaag wat leuks gaan doen dat geen geld kost dus even aan t zoeken op de ipad...
Iets leuks dat geen geld kost? Ben benieuwd wat het wordt.....wandelen, fietsen, spelletje, tv kijken??? Uhm, nou dat was het wel zo'n beetje. Lastig, om een gewoonte te doorbreken. Of het nu afvallen is of stoppen met roken, het komt volgens mij op hetzelfde neer. Heel veel succes. Wij gaan vandaag winkelen (kost helaas wel geld...maar hopelijk houd ik er wel leuke schoenen aan over!) Ella: vermoeiend hè, die eerste weken in zo'n raar ritme...wij leefden ook vooral 's nachts in het begin....hebben zelfs overwogen om het kraambezoek 's nachts te gaan plannen, dan was de baby tenminste wakker....en konden wij overdag lekker slapen...hihihi Ik vind ook dat het best goed gaat met de bijvoeding, zo leuk ook om zijn geZichtje bij die nieuwe smaakjes te zien....
Dat ritme, of eigenlijk gebrek aan ritme, heeft bij ons gelukkig maar een week of 2 geduurd Melle was en is zo'n makkelijk kind, dat het met een tweede alleen maar kan tegenvallen Wij zijn uiteindelijk ook maar de stad in gegaan en daarna nog even lekker met de honden gelopen. Onze grote hond, die nooit zwemt, die sprong ineens achter de eenden aan t water in we hebben enorm gelachen! We gaan, als Melle straks wakker is, weer even lekker op pad met zijn allen. Komende week werk ik weer veel, dus weinig online. Ben echt aan het aftellen....nog 6 mnd en dan hoef ik niet meer elke maandagochtend om 6 uur mijn bed uit. Lijkt me raar om geen werk te hebben, maar ergens ook wel fijn al zal het financieel wel erg aanpassen worden... En leuke schoenen gekocht Murphy?
Anne er is me wat ontgaan.... over 6 maanden geen werk meer?? Werkze deze week!!!!! tis vakantie natuurlijk he! Dan maak jij juist veel uren toch? hihi de hond... Murphy , iddleuke schoenen kunnen scoren? kraamzorg snachts..... daar dachten wij ook aan! toevallig! Ik ben kaaaappppppooooot.... smiddags slapen lukt ook niet er is altijd wel eentje die huilt/ niet moe is/wil spelen of een voeding moet..... Hoop zo dat ze snel doorslaapt....om de twee uur snachts en dan minstens een uur beneden met haar... heb nu wel nutrilon Forte gehaald (voor hongerige baby's) ik kan dat ipv nutrilon standaard geven en wilde dat rond middernacht dus proberen.... ze oogt namelijk nog erg hongerig na een fles , schrokt de fles ook met een noodgang leeg als we er niet bedacht op zijn. maar als ik meer voeding maak is ze zo overstuur dat het drinken niet meer wil... :S
Ella, wat een gedoe kan dat zijn met die voedingen he. Heb thuis een hele spenenvoorraad omdat we allerlei oplossingen zochten tegen het gulzige drinken. Niets hielp Die Forte voeding maakte hier wel een verschil. Melle kreeg die gewoon alle voedingen. Inmiddels heb je het vast al geprobeerd, dus hoe is het gegaan? Geen werk meer nee, want er worden geen vaste contracten gegeven. En na 3 jaar moet ik naar vast, wat dus niet gaat gebeuren. Leidinggevende mag het nog niet officieel zeggen, maar officieus weet ik het dus al. De een na de ander vertrekt hier Maar goed, wat ik zei...er zit ook een leuke kant aan. Straks alle tijd voor mezelf en Melle. En in alle rust zwanger worden, zwangeren en heeeeeel lang zwangerschapsverlof Maar wel erg bezuinigen en hopen dat het financieel goed blijft gaan! Dat is wel spannend... En idd heb ik weer veel uren gemaakt deze week. Vandaag om 18:30 begint mijn weekend! Zo wennen, want normaal werk ik niet op vrijdag...
Daarnet het gesprek met de gyn gehad. Ze vond mij verantwoord en realistisch en wilde me graag begeleiden. Ze heeft me beloofd dat als ik 33 kg ben afgevallen we gelijk weer gaan beginnen met fostimon en oradexon. Niet opnieuw t wiel uitvinden, maar gelijk beginnen met wat in t verleden heeft bewezen dat t werkt. Ik ben erg blij, want 33 kg afvallen was namelijk mijn eigen voorstel en zij is dus akkoord gegaan. Mijn BMI is dan op de grens, maar ze wilde me dan wel al helpen, omdat ik zo goed bezig ben. Het voelt goed zo. Wat ik wel jammer vond om te horen is dat mijn baarmoederslijmvlies blijkbaar niet optimaal is (tussentijdse bloedingen) en dat ik dus met de sporadische spontane eisprongen ook weinig kans heb Ik heb die hormonen gewoon echt nodig....nou ja, mijn lijf dan Dus....eraf met die 33 kg en op naar een gezonde zwangerschap!
Anne wat goed!!!!! Fijn dat de gyn zo meelevend was/is en ook behulpzaam! zekers goed om gelijk met de hormonen te beginnen die helpen! (had ik ook en zie ik was zomaar zwanger!) Ik hoop dat je heeeeeeeeeeel snel die kilo's kwijt bent! tis iig een hele goede motivatie , toch? he wat rot idd dat je bms niet optimaal is..... wat ontzettend jammer dat je contract niet verlengd wordt.... tis echt raak he deze tijden.. Murphy hoe gaat het met jou? Hier alles goed.... wel zwaaaar vermoeid , vandaar dat ik niet zoveel achter de computer zit. maar tgaat ietsje beter het drinken , al drinkt ze overdag nog niet veel en is ze af en toe best nog wel moeilijk wakker te krijgen. Snachts daarintegen drinkt ze wel beter! we geven nu ook meer de forte voeding. Maar meng het overdag nog wat zeg maar.
Ja, ik ben ook super gemotiveerd nu hoor Dit is wel een heel concreet doel namelijk! Fijn dat t drinken beter gaat meis! Groeit ze goed? Heel brutaal, maar ik ben wel benieuwd naar een fotootje. PB? Als je tijd hebt natuurlijk
even een berichtje midden in de nacht Hoe gaat het met jullie?? Hier goed behalve dat omgekeerd ritme.... pfff best zwaar hoor! maar verder gaat alles goed! Ik zal ff kijken of het lukt een foto per pb!
Ja, dan wil ik ook wel een foto hoor!!! hihi, ben wel nieuwsgierig.... Fijn dat het goed gaat Ella. Alleen dat omgekeerde ritme, ja, dat hakt er in, weet ik uit vrij recente ervaring. Ben je zelf al weer opgeknapt? Anne: hoe gaat het met de kilo's?
Stilletjes hier Ik heb weinig nieuws.... Melle doet t goed! Ik moet nog 30 kg afvallen en dan gaat de gyn me helpen, maar dat is ook niet nieuw. Net weer een fb berichtje van iemand die zwanger is van de tweede. Bijna alle meiden om mij heen zijn nu zwanger....dan gaat t toch weer een beetje pijnlijk worden Net zo erg als voor Melle, maar toch dat gevoel van achter te blijven of zo... Dat t bij anderen zo gemakkelijk gaat, t gezin uitbreiden, en bij ons niet... Maar goed, zoals mijn gyn heel mooi zei: ik heb pcos en overgewicht en dat is mijn werkelijkheid en daar moet ik t mee doen. Dussss Nog geen foto van Ella. Gaat alles wel goed?
hee meiden! Hier eindelijkw eer een teken van leven van mij alles gaat goed! voedingen , doorslapen etc etc... super! We genieten er nu echt van. Morgen de eerste prikjes... altijd weer sneu! eeehm de foto.... heb er destijds ff naar gekeken om per pb te doen! Zal dat vandaag of morgen nog weer eens bekijken hoe dat het makkelijkste kan. Ik heb ook fb.... dus miss is dat ook leuk? ik hoor het wel! Kan me voorstellen Anne dat , dat erg confronterend is allemaal.... sterkte met je gevoelens..... is toch weer telkens een klap he!
Zo, daar zijn we allemaal weer! Ik merk dat k nu steeds minder op zp kom, het hele zwanger worden gebeuren speelt nu even geen rol bij ons, dus vandaar.... Fb is leuk, hè Anne?!? wel leuk om op de hoogte te blijven van elkaar! Ik zal je mijn fb even pb'en, Ella, kun je me toevoegen. Ben wel benieuwd! Fijn om te horen dat alles goed gaat Ella, met jullie alle vier. Zo, en al doorslapen, wat een snelle, verstandige baby, die kleine meid van jullie! Anne: vervelend dat het hele verhaal mmm en alle daarbij horende emoties nu weer voor een gedeelte opnieuw op jullie afkomen. En de bijbehorende zwangerschappen in je omgeving ook....wat was het mooi geweest als het nu zomaar vanzelf raak was geweest, of jullie in ieder geval meteen hadden kunnen beginnen met fostimon. Hoe gaat het met afvallen, wil het al een beetje lukken? Hier nog steeds veel pijn in mijn hele lijf. Word er af en toe een beetje moedeloos van. Kan niet zelf een hele dag voor ons mannetje zorgen, moet constant hulp hebben. Dus vanmiddag werkt manlief thuis, vanochtend heeft mijn zus geholpen. Morgen schoonmoeder maar weer vragen.....pffff, ik kan gewoon geen luiertje verschonen, kom de trap bijna niet op en af. meneertje heeft daarbij ook nog een periode van niet willen spelen/ slapen alleen maar gezellig op schoot en op de arm. Normaal gesproken geen enkel probleem, maar net nu wel! Sorry, moest even klagen. Gaat vast wel weer over, toch?!?
Nu Ella dat klinkt allemaal erg voorspoedig. Fijn hoor Als Murphy haar fb naar jou stuurt, dan kan ik je via murphy vast wel vinden toch? Logisch dat je hier minder komt Murphy. Ik kom ook steeds minder vaak op zp. Wat ontzettend naar van je lijf lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk! Sterkte hoor! Afvallen gaat goed. Ben al 7 kg kwijt en hoef dus nog 'maar' 27 kg. Ik doe t cambridge dieet weer Erg zwaar. Ik voel me er ook niet goed bij, maar het gaat zo wel snel. En dus komt ons doel ook eerder in zicht. Beter dan tot eind mei wachten op de obesitaspoli Maar echt afzien weer op 500 kcal per dag. Ik mis echt eten