Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Bedankt voor het meeleven meiden!

@ella: ik heb jouw verhaal een keer gelezen toen ik op zoek was naar ervaringen met een leo-behandeling. Uiteindelijk hebben we besloten om dat toch maar niet te doen.
    O, jij bent al een aardig eindje op weg zie ik, schiet al lekker op! Geniet ervan!

@rissy: ik las in je onderschrift al dat de pauze bij jullie niet vrijwillig was. Gelukkig goede uitslag! Nu kun je dus weer lekker verder.
    Ja, wij gaan even pauze nemen. Helemaal ons eigen idee. Heb genoeg van ziekenhuizen en hormonen en wil me even richten op andere dingen! Al lijkt het me ook wel moeilijk hoor. Als het na een paar weken toch weer begint te kriebelen gaan we in januari gewoon weer verder!

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    maar ja vind dat wat vervelend om hier over mn zwanger-zijn te praten.
    Hoop echt van harte dat jullie het snel mogen meemaken meiden.

sterkte met alles! En af en toe reageer ik eventjes , als jullie dat goed vinden tenminste!

iig duim ik nu super hard voor Annedore!!!!!

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    de leo sloeg bij mij helaas niet aan idd.
    He sterkte hoor in je rustpauze!
    hoop dat je je rust wat terug kunt vinden...!!

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Tuurlijk vinden we dat goed ;)

Jij kunt er niks aan doen dat jij zwanger bent en wij (nog) niet.
    Al begrijp ik je gevoel wel hoor. Als voormalig mmmeisje weet jij natuurlijk hoe confronterend het soms kan zijn.
    Lief dat je daar rekening mee houdt :)

5. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    iid lief dat je rekening met ons houd,....maar van iemand die ook in de mm heeft gezeten, kan ik het op de een of andere manier beter hebben, jij leest en reageer maar lekker mee hoor;)
    @Murphy,... met het idee in je achterhoofd dat je "zo"weer kunt beginnen, is het wat "prettiger"(ik weet ff niet het juiste woord te vinden,...hopelijk snap je hoe ik hem bedoel:)) ff een pauze in te lassen. Hoe was het huis?

6. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    rissy: ik snap hoe je het bedoeld, ja. Lijkt me ook veel moeilijker als je echt moet stoppen en niet verder kunt als je zou willen.
    Heb ook lang niet aan een pauze moeten denken, maar nu op de een of andere manier wel. Weet het ook niet, maar het voelt ff goed.....

Huis was wel leuk, maar ons huis waar we nu wonen is ook heel leuk! Dus waarschijnlijk blijven we hier toch nog even wonen!

@ella: ik vind het altijd prettig om positieve mmm-verhalen te horen! Geeft weer hoop! Bovendien kan ik me ook goed voorstellen dat je ook je verhalen kwijt wilt als het dan eindelijk is gelukt om zwanger te worden. Dus wat mij betreft: klets lekker mee en laat maar horen waarom we de moed niet moeten laten zakken!

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks meiden!
    tja moed houden... denk niet dat ik dat tegen jullie hoef te zeggen!
    Jullie zijn allemaal zo dapper en hebben er alles voor over...!!!
    ik heb enorm veel bewondering voor jullie...!!!!
    daarbij komt dat ik idd die pijn en verdriet en verlangen ook zo intens heb gevoeld. Op sommige momenten was het meer intens als op andere momenten. Maar het verdriet (her)ken ik.

meiden ik duim voor jullie!!!!!!!!!! en hoop op een wonder!!!!!!
    Jullie zijn sterker als jullie zelf denken hoor!! :)
    tenminste zoals ik jullie verhalen lees.....! daar moet je toch echt sterk voor zijn om dit te moeten doormaken.
    Succes!!!!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als ik lees wat jij schrijft, Ella, weet ik precies wat je bedoelt.
    Toch voelt het soms anders, dan voel ik me een beetje een slappe, emotionele muts :)

Maar je hebt wel gelijk wat betreft de verborgen kracht die er in de mmmeisjes zit. Soms lees ik verhalen en dan voel ik zoveel bewondering en respect voor de vrouw die dat hele verhaal heeft meegemaakt.

Dank voor je succes Ella. We weten dat we hoop en moed moeten houden omdat er nu eenmaal een kans is en jij bent een van de vrouwen die daar het levende bewijs van zijn :)

Wij zijn vanochtend heerlijk met de honden naar het mooie en koude bos geweest. Lekker uitgewaaid en opgeladen!
    Nu gaan we lekker een hapje (geen drankje voor mij) pakken en een spelletje doen of filmpje kijken. Lekker zondagmiddagen :)

Ik voel me overigens heel erg relaxed. Ik merk helemaal NIKS aan mijn lijf. Geen vervelende borsten, wat is dat lekker.
    Heb alleen af en toe een steekje onderin mijn buik, maar dat benoem ik als spierpijn van de baby-maak-sex ;):D

Nou de kaarsjes maar even aansteken, vest aan en lekker zitten.
    Hoop dat iedereen zo'n lekker dagje heeft vandaag :)

9. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Dank je voor succes wensen Ella!

Hier ook zo'n lekker relaxed zondagje. Naar musical en hapje eten geweest....heerlijk. Even bijtanken!

Fijne avond nog dames!

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sneeuw, sneeuw, sneeuw!!! I luv it!! :D

Dat was het eigenlijk :p

Nu snel pizza eten en dan naar de info avond van Pleegzorg!

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    O, veel plezier bij de info-avond.
    Mooi he, Winterwonderland buiten!

12. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    oeh,....is dat vanavond al?! Heel veel suc6, ben heel benieuwd!!!

en, en, en, en, en????????

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, wij gaan ons niet aanmelden voor pleegzorg.
    Niet omdat we niet willen, nee, omdat we niet mogen.
    Er werd heel duidelijk gemaakt dat je niet zwanger mag zijn of zwanger proberen te worden. Over mmm werd niet eens gesproken, gewoon een zwangerschapswens op zich is 'nee'.

Ik voel me echt dubbel gestraft :(

Ik wil al zo lang als ik me kan herinneren kindjes. Pleeg en eigen.
    Toen ik 18 was ging ik serieus over beiden nadenken. Mijn man was toen nog niet klaar voor kindjes. Over pleegzorg heb ik het met hem toen nog niet gehad. Hij moest eerst klaar zijn voor eigen kindjes, vond ik. Dan kwam pleegzorg later wel...

Op mijn 20ste begonnen we met proberen zwanger te worden.
    Als ik gewoon vruchtbaar was geweest, dan had ik dus nu al 2 of 3 kindjes gehad.
    Dat had dus betekend dat ik nu ook pleegouder zou kunnen worden.

Maar nee, ik ben verminderd vruchtbaar. Dus ik moet al heel lang wachten op een zwangerschap, als die al komt. En dan moet ik ook nog eens nog langer wachten tot ik een pleegkind kan helpen.
    Daarom dus dubbel verdrietig :(

En ik snap het niet.
    Je mag pleegouder worden vanaf je 21ste. Stel ik had nu geen zwangerschapswens gehad. Dan was ik pleegouder geworden. Kreeg ik volgend jaar een pleegkind in huis en een jaar later besluiten we om ook een eigen kind te willen en word ik alsnog zwanger.
    Dan halen ze dat kind toch ook niet meer weg?
    Je hebt toch nooit de garantie dat een vrouw niet zwanger wordt nadat er een pleegkind is geplaatst?
    En daarbij, waarom is het bij sommige pleegzorginstellingen geen enkel probleem? En bij de ander dus wel :(

Als ze nou vertelden dat ze moeite hebben met medische behandelingen om zwanger te worden, dan had ik het beter begrepen.
    Maar het gaat dus om het zwanger willen worden op zich.

Ik vind het voor iedereen heel jammer dat het voor dit moment in de ijskast moet. Wij hadden namelijk ook best een ouder kind 5/6/7 jaar willen opvangen. Daar hebben ze veel te weinig pleeggezinnen voor.

Nou, een heel verhaal is het geworden. Vooral voor mezelf om het nu even kwijt te kunnen :):)

Gelukkig sneeuwt het weer, daar word ik dan wel weer een beetje blij van :p

14. carma

carma Niet meer actief

Nou ja anne wat belachelijk
    Ze zijn zo op zoek naar pleeggezinnen en dan stoten ze goede gezinnen die heel veel liefde kunnen geven af omdat ze heel misschien nog wel eens zwanger kunnen worden

Misschien is het omdat ze bang zijn dat als er een pleegkind bij een gezin geplaatst word en de vrouw word zwanger dat het gezin dan afziet van pleegzorgen alleen voor hun eigen kindje wil zorgen
    Dan moet een pleegkind weer opnieuw geplaatst worden

Nou dikke knuffel voor jou en sterkte met alles
    xxx

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Annedore , dat meen je niet zeg:(
    wat een vreemde redenering!

Kan me voorstellen dat je daardoor flink van slag bent.
    Weer een teleurstelling die je moet verwerken...

enne schrijf maar lekker van je af! hopelijk werkt dat bij je!

sterkte meid! Enne vind het echt heel rare redenering hoor!

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Wat raar! Bij onze pleegzorgbijeenkomst zeiden ze wel dat een stabiel thuis moet kunnen bieden, dus er moeten geen enorme veranderingen aan zitten te komen. Dat vind ik ook wel logisch, pleegkindjes hebben natuurlijk al heel veel meegemaakt.

Dus: als je zwanger bent of je gaat net verhuizen of zo, dan is het niet stabiel genoeg. Om die reden zou ik zelf ook niet aan een pleegkindje willen beginnen terwijl ik in de mmm zit. Als we besluiten om voor een pleegkindje te gaan, dan doen we dit na iui, en voor ivf.

Dan kunnen we alle tijd en rust aan het kindje geven, en dan besluiten we gaandeweg of en wanneer we verder willen gaan met ivf. Ligt er dan aan hoe pleegzorg bevalt en hoe lang het kindje bij ons gaat blijven, enz. Volgens mij is het op deze manier ook geen probleem voor pleegzorg.
    Ik zou het toch nog even heel goed navragen. Zou zonde zijn om af te haken als het wel mogelijk is.....

O ja, mijn progesteron was weer te laag (21,5 en vanaf 25 noemen ze het een goede eisprong) Dus nu was er volgens de arts wel "iets van een eisprong" geweest (huh??) maar niet zoals ze het graag willen zien.
    Dus: voortaan aan de utrogestan-ellende.

Waarom kan er niet gewoon een keer een uitslag goed zijn????
    Vraag me steeds meer af of het überhaupt wel zin heeft om verder te gaan met medisch gedoe. Zwangerschap lijkt soms zoooo ver weg....

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Niet zo veel tijd, ga eten.

Maar Murphy: knuffel meid, balen van die uitslag :(

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Murphy , jakkes wat een rot uitslag....
    sterkte meid!

19. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hallo meiden,

Ik heb na mijn irritante, vervelende, rotuitslag van gisteren toch echt besloten om even een beetje afstand te nemen van het hele baby-maak-circus. Die afstand wil tot nu toe nog niet zo lukken.
    Daarom ben ik de komende weken/maanden even wat minder te vinden op het forum.

Heel veel succes de komende pogingen!

En annedore, ik kom zeker over een week of twee hier even spieken.....ik duim voor je!

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Heel veel sterkte meid!
    begrijpelijk dat je wat afstand neemt van het forum.
    succes en hopelijk lukt het je nu ook om wat meer afstand te nemen!

Liefs Ella

Deel Deze Pagina