Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik begrijp heel goed wat je bedoelt Murphy.
    Even aan jezelf denken nu. Goed zo!
    Heel veel sterkte...

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Schandalig trouwens; ik lig al de hele middag op de bank :) Ben zo moe!
    Wel vanochtend een uur door deze snijdende kou gefietst. Was geen pretje!

Was om 9 uur thuis, heb de honden uitgelaten, even administratie gedaan, soepje gegeten, Pregnylletje gezet en ben gewoon gaan zitten/liggen :)

Ga nu met een bak paprikachips en en fles cola op de bank een lekker bloederige film kijken :D

Best wel eens lekker om de boel de boel te laten. Eigenlijk kan ik dat nooit zo goed, maar nu lukt het best wel :)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Annedore, geniet er maar lekker van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    heerlijk is dat he! ik ga zo denk ik ook even een filmpje bekijken! :)

veel plezier! En lekker genieten van je bloederige film! haha

En trek je het nog? het wachten!?

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mwah, het wachten gaat wel.

Had er tot vanmiddag een heel goed gevoel over eigenlijk, stiekem :) Dat durf ik niet meer zo goed uit te spreken ;)

Maar tijdens de film net kreeg ik rugpijn. Dus wat minder hoopvol nu.

Evengoed valt het wachten me deze keer niet zwaar.
    Ik kijk uit naar mijn NOD, omdat ik duidelijkheid wil.
    Of ik zwanger het jaar uit ga, of dat we straks even een periode van rust hebben. Ik ben gewoon toe aan die duidelijkheid...

Maar goed, genoeg luiheid. Toch even de keuken aan kant maken. Kan niet koken in een rommelige keuken ;)

Was jouw film leuk?

Ik heb 'my bloody valentine' gekeken. Was leuk :D

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha das zekers een bloederige film!
    hier nog niet aan toegekomen om film te kijken!
    hopelijk vanavond...

he meid het is ook allemaal zo onzeker..
    en jammer genoeg valt er niets over te zeggen!
    ik hoop voor je dat deze week voorbij vliegt en dat je heel snel duidelijkheid hebt hoor!
    iig duim ik zekers nog keihard voor je door!!!

kookze en eetze voor straks!!!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankjewel Ella :)

Fijne avond!

7. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Anne,....jeetje, hoezo discriminatie!!!!! Al snap ik wel dat ze voor een pleegkind een rustige stevige basis willen,....maar dat ze van de pleeg ouders verwachten dat ze niet een kinderwens hebben, gaat echt te ver! Is er bij jullie niet nog een bureaujeugdzorg in de buurt? Zou ik het daar nog eens proberen, misschien zoeken ze juist voor een kind een plekje ver weg bij zijn/haar ouders, misschien kun je je nog aanmelden bij een bureau uit een andere provincie? (ik zat zo te denken, het is maar een idee;))
    @Murphy,....K*T zeg die uitslag, kan me heel goed voorstellen dat je van alles ff afstand wilt nemen,.......sterkte!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #268 Annedore, 2 dec 2010
    Laatst bewerkt: 2 dec 2010
    Ga toch volgende week even een kort briefje de deur uit doen naar pleegzorg. Ben toch zelf voor een wat meer individuele aanpak in plaats van dat algemeniseren...
    Als ze de moeite zouden nemen om iets meer van ons te weten te komen, voordat ze ons afschrijven, dan zouden ze ons wellicht toch een kans willen geven. Ik weet 't niet. Kan altijd nog aandragen dat ik maatschappelijk werker ben en niet blind ben voor bepaalde sociaal-emotionele aspecten ;);)

Zo...wat was ik gisteravond moe :$ Wilde om 21:15 eigenlijk al naar bed gaan 8)
    Rugpijn heb ik niet meer, kwam denk ik door het heel lange op de bank hangen van gisteren :) Daar ben ik ook helemaal niet voor gemaakt :D
    Blijf wel met bewegen steekjes/steken onderin buik houden en ik heb heel veel witte vloed. Normaal ben ik droog na ei ;)
    Gisterochtend had ik ineens pijnlijke borsten, tewijl het al een week na Pregnyl was en ik hier dus helemaal geen last van had na Pregnyl.
    Heb 2 uurtjes daarna de extra Pregnyl gezet, dus dat ik nu nog steeds gevoelige borsten heb wijt ik daar aan :)
    Het feit dat ik net ineens een aanval van misselijk kreeg toen ik de was stond op te ruimen, dat komt natuurlijk ook door de Pregnyl! 8)

De eerste wachtweek merkte ik weinig aan mijn lijf, nu ik weer meer ga voelen waarvan ik zeker weet dat het niet tussen mijn oren zit, wordt het toch wel weer spannend hoor :)

Vind het lastig om te zeggen wanneer mijn NOD is. Mijn eisprong was namelijk rond middernacht in de nacht van 25 op 26 nov.
    Weet dus niet zo goed of NOD dan 8 of 9 dec is :( Mijn LF is 13 dagen.
    Denk dat als ik 8 dec niet ongi word, ik dan 9 dec in de ochtend test.
    Ik moet dan 's middags werken en vind het wel fijn om te weten of ik dan ongi kan verwachten of niet...
    Gelukkig is de Pregnyl bij mij zeker wel weg op NOD. Vorige keer zelfs op dag voor NOD al.

Dus...nog een week!!!
    Gelukkig ging de eerste week snel, nu die tweede nog :)

Oh, en weten jullie? Ik durfde dit eigenlijk niet goed te zeggen, want je zult maar net zien dat mijn gevoel me heeeel erg in de steek laat.
    Ik heb deze keer zo'n gek gevoel dat het gelukt is :)
    De vorige keren wilde ik aan allerlei symptoompjes afleiden of het wel of niet gelukt was en daar mijn hoop uithalen.
    Nu was het heel anders. Eigelijk direct na eisprong had ik een gevoel dat het is gelukt. Helemaal nergens op gebaseerd :) Ik voelde dat gewoon.Ik merkte niet veel aan mijn lijf, lette er ook helemaal niet op. En toch bleef ik dat gevoel houden van 'er is een ei bevrucht, het is gelukt' :)

Sjah, ik schaam me dood....want ik zal maar net zien dat ik volgende week ongi word en dat ik dan mijn lijf EN mijn gevoel niet meer kan vertrouwen ;)
    Of er was dan wel echt een eitje bevrucht, maar dat het niet is ingenesteld....dat zou ook nog een verklaring zijn.
    Wil gewoon zo graag mij gevoel kunnen vetrouwen.
    Ik kan mijn lijf al niet vertrouwen, al trap ik er elke keer weer in :p
    Nu dus een keertje niet, maar dan hoop ik niet dat mijn gevoel nu een loopje met me neemt :)

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Lieve Annedore!

Vertouw maar op je gevoel! Je schrijft heel herkenbaar meid! Hoeveel Pregnyl heb je gezet? Wanneer mag je testen?

IK DUIM KEIHARD!!!

Dikke knuff! xxxx

10. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    He Anne, Ooooooooh ik hoop echt zooooooooo voor je dat je gevoel je niet voor de gek houd. Gevoelige (.)(.) voor de pregnyl:D:D:D:D:DIk word er helemaal blij van, duim, duim,duim,duim,duim,duim,duim, duim,duim,duim,duim,duim,duim, duim,duim,duim,duim,duim,duim, duim,duim,duim,duimduim, duim,duim,duim,duim,duim,,duim!!!!!!!!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    spannend Anne!
    ik duim heeeeeeeeeeel hard voor je hoor!!!
    sterkte met afwachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Spannend he meiden :D
    Lief dat jullie duimen!

Juulz: ik heb op 24/11 10.000 ie Pregnyl gezet en op 1/12 5000 ie.

Vandaag weer licht gevoelige borsten. Als ik buiten ben heb ik soms het gevoel dat mijn tepels door mijn jas, vest, shirt en BH heenkomen :D:p

Misselijk opgestaan vanochtend. Misselijk naar werk gefietst. 2,5 boterham gegeten daar, nu nog wat weeig.

Bij op en afstappen van fiets of andere plotslinge bewegingen heb ik steken onder in mijn buik. Heeeeel laag, zodat ik denk 'huh heb ik nou een steek in mijn doos of in mijn buik' :)

Denk af en toe 'wat nou als de bijwerkingen van de Oradexon terug zijn en ik daarom misselijk ben?'.
    Maar dat kan helemaal niet, want ik merkte net dat ik gisteravond die pil ben vergeten in te nemen ;)

Maar goed, dat zijn maar lichamelijk dingetjes. Kan net zo goed zijn dat ik gewoon een beetje grieperig aan het worden ben. Heb ik altijd in december.
    Maar het gevoel he....dat blijft toch wel overheersen :)

Juulz....wat vind ik het spannend voor jou! Overmorgen is het zover.
    Zou zo mooi zijn ls jullie de volgende 5 dec met zijn drietjes zijn! :)
    Ik duim ook voor jou, vanzelfsprekend!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Anne,
    Ik hier weer terug van vakantie. Het was wel even schakelen om van 25 graden in een vrieskou van -7 terug te komen.
    Brrrrr. Ik ben echt geen wintermens.
    Spannend voor jou zeg! Nog een paar daagjes...

Wat betreft pleegzorg kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze geen stellen willen met een kinderwens.
    Kinderen die uit huis geplaatst worden hebben allemaal een hele moeilijke achtergrond. Deze kinderen hebben heel veel tijd en aandacht nodig. Mocht je zelf zwanger raken en een kind krijgen, dan heb je die tijd en aandacht simpelweg niet. Tuurlijk heb je aandacht, net als je al een kind van jezelf hebt en er komt een broertje of zusje bij. Maar een pleegkind is daar niet mee te vergelijken... Heb het van dichtbij meegemaakt. Ik ben zelf een pleegkind...

Maar meid, volgende week is jouw test gewoon positief en dan heb je hele andere dingen om je druk over te maken ;)

14. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    whoehahahahahha,....ik ben echt zo'n beelddenker,......zie je al helemaal lopen. Maar die klachten lijken toch wel heel erg op,...........:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik word er helemaal blij van:D:DIk hoop het zo voor je!!

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    #275 Annedore, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
    Weet je Merah, ik begrijp ergens de beredenatie wel, maar.....niet elk pleegkind is hetzelfde.
    Het ene kind zou een situatie waarin een nieuw gezinslid wordt geboren wel aan kunnen en een ander kind niet.
    Ik vind het oneerlijk om alle kinderen en alle pleegouders over een kam te scheren.

En nogmaals....pleegouder mag je worden vanaf je 21ste. Waar haal je de garantie vandaan dat een pleegmoeder niet toch ooit zwanger wordt?
    Is het niet nu, dan over een jaar of 5 jaar. Het kan altijd. En ongelukjes gebeuren ook nog steeds...

Maar goed, ik heb me er bij neer te leggen. En idd heb ik hopelijk over 5 dagen een mooie posi-power-test!!!! :)

Trouwens:
    vanochtend weer misselijk/weeig :)
    gek trekkend/stekend/kramperig gevoel onderin buik

Klinkt hoopvol, I know :) Maar toch dekken wij ons emotioneel in en houden we er rekening meer dat ik volgende week toch ongesteld word...

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoe voelt hcg misselijkheid eigenlijk :(

Voel me nu alweer misselijk/weeig :)
    Zo'n lege maag gevoel elke ochtend, meer speekselproductie, gevoel echt snel iets te moeten eten of dat ik anders nog misselijker word...

Gelukkig gaan broodjes nu in de oven :D Lekkerrrrr!!

Geen enkel teken van een naderende ongi.

Zou het dan toch?
    Een baby in 2011?
    Een zomerkind zou geweldig zijn,
    Al ging het niet vanzelf,

De eerste keer dit jaar dat ik echt hoopvol ben,
    Toch juichen we niet te vroeg,
    Misschien is het toch niet zo,
    En hebben we een nog langere reis voor de boeg,

Deze week weten we meer,
    Hebben we deze keer geluk?
    We duimen, hopen en bidden,
    Volgend jaar manlief, ik en een kleine uk (???)

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hcg-misselijkheid voelt hetzelfde als Pregnyl-misselijkheid...
    Pregnyl is namelijk een zwangerschapshormoon.
    Nog even een slag om de arm houden dus...

Maar... je weet het niet... Het kan net zo goed...

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    We hebben een slag om de arm van zo'n 10 km ;) Dat zit dus wel goed...

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij gaan zo trouwens de kerstversiersels tevoorschijn halen :)

Wij doen niet echt aan Sinterklaas. Iedereen is te lui om surprises te maken en kleine kinderen zijn er (nog) niet in onze omgeving.
    Dus gisteren alleen elkaar een kleinigheidje gegeven en een gedicht uit het hart :)

Bij ons mag de kerstsfeer nu dus het huis in :)

Gelukkig kan ik daar nog wel van genieten. Ik lees ook wel eens anders bij mmmeisjes :(

20. carma

carma Niet meer actief

Hoi meiden

Anne het kan idd alle kanten op
    Ik moest ook altijd extra pregnyl zetten en de symthomen zijn idd hetzelfde, werd de laatste keer met icsi 1 een dag voor nod ongi, zoooo gemeen:x
    Ik duim heel hard voor je

Hier ook flink aan het genieten van de feestdagen
    Vandaag de sint met mijn ouders en mijn zusje en natuurlijk hubby en de kleine meid
    Die is nu 2 dus begint er iets van te begrijpen
    Maandag komt de kerstboom van zolder, dan kunnen we er lang van genieten
    Heerlijk al die gezelligheid:)
    Weet je je moet er gewoon van genieten, het leven is te kort om het voorbij te laten gaan
    Ik blijf positief en ga er gewoon vanuit dat 2011 ons jaar gaat worden
    xxx

Deel Deze Pagina