Op deze momenten hoop je juist steun en begrip te krijgen in je omgeving. Onbegrijpelijk dat je ouders zo reageren. Miischien weten ze zich geen raad met hun eigen gevoel en een dochter die overstuur is, maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet minder vreselijk... Denk aan jezelf. Als je geen zin hebt in bezoekjes of je verjaardag, dan doe het niet! Gelukkig kun je hier altijd terecht met je gevoel en verhaal, er is altijd wel iemand online die je begrijpt en meeleeft. Sterkte!
Nee, anne, wat vind ik dit erg voor jou!!!!!! Meid, een hele dikke knuffel. Mensen die niet weten wat het is om in deze mm te zitten,...maken vaak van die "niet zo tactische" opmerkingen. Ze bedoelen het eigenlijk heel goed,....maar ze beseffen niet dat ze je op zo'n moment enorm kwetsen. Ik had het laatst ook met mijn moeder,......die zei,....als je echt zo graag zwanger wilt worden, doe je er toch echt alles aan om af te vallenIk ben toen ff heel boos geworden en heb tegen haar gezegd dat ik zo'n opmerking dus echt NIET van haar verwachtte,...gezien ze zelf ook 8 jaar in die mm heeft gezeten en heb toen de verbinding verbroken,...ik dacht, denk daar maar eens over na,......na een half uurtje kwam ze helemaal overstuur hier en bood haar excuus aan,..... ze kon zich op dat moment wel tegen de kop slaan en had het er "zomaar" uitgefloept. Moraal van dit verhaal,.............op het moment dat je intens verdrietig bent en je eigenlijk "beklaagd" wilt worden, zit je niet op de mening van een ander te wachten en op zo'n moment verwacht je steun uit je omgeving en geen uitbrander, wat je allemaal anders zou moeten doen of niet goed hebt gedaan. Anne,....leg die opmerking van je ouders naast je neer en denk nu even alleen aan jezelf en dan ben je maar even "egoïstisch",....jij voelt je ff kloote en dat mag ook!!!!
He Anne, wat lees ik nu.....KL*tezooi! Heel veel sterkte meid! Wat betreft je omgeving...ik zeg zelf altijd...zolang je zelf niet in de mmm zit kun je het niet begrijpen! Ook tegen mijn moeder! Kop op meiss
Hoi Annedore, Ik wil je vanuit hier ook even een dikke digi-knuf geven! Wat een moeilijke tijd zal dit zijn voor jullie.. En wat vreselijk naar om te lezen dat je ouders er dan zo naar op reageren. Meis, blijf vooral bij jezelf en sta ervoor open om dit verdriet samen te verwerken op jullie manier! Heel veel sterkte en veel succes natuurlijk voor de toekomst! Houd hoop! Liefs, MC
annedore heel veel sterkt met dit verlies. en ja je mag heel erg verdrietig zijn en verwachten op iets meer medeleven van je ouders. wat denken ze wel niet, ik snap ze niet. ik zit ook in de mmm en de vorige zwangerschap heb ik heel veel steun van mijn moeder gehad dus ik weet hoe hard je je moeder nodig hebt in deze moeilijke tijd. de medische wereld is al niet makkelijk en dan loopt het niet goed dus kun je alle steun gebruiken die er is. vanaf hier een dikke knuffel. en denk in de eerste plaats goed aan jezelf en niet aan wat andere denken. En ik had ze het bij een volgende zwangerschap pas na de 12 weken verteld.
Annedore wat afschuwelijk nieuws En dat je ook nog zo weinig begrip krijgt van je ouders bah! Mensen kunnen zich niet ff in jou verplaatsen dat je je gewoon kl*te voelt. En idd je weet dat je zwanger kunt raken maar dat maakt het verdriet er niet weiniger om momenteel. Hele dikke knuffel!! xxx
Annedore wat vreselijk nieuws!! Ik heb nog zo geduimd dat het goed zou blijven gaan..... Wat erg, de reacties uit je omgeving. Natuurlijk ben je van slag, ook al was het nog heel pril! Ik ervaar elke mislukte poging ook als verlies, dus helemaal als ik positief getest zou hebben...Ik voel enorm met je mee en ik wens je veel sterkte toe! Een hele dikke virtuele knuf!!
Hier hetzelfde gevoel: mochten wij weer zwanger raken dan wachten we mooi tot de risico-weken voorbij zijn. 12 weken is vroeg zat. Jammer dat het zo moet, maar dat hebben we er wel van geleerd. Gewoon blijven schrijven hoor! Laat ze maar kletsen. Het is echt zo: zolang je niet zelf in de mmm zit/hebt gezeten, heb je echt geen idee hoe het voelt... Wij wel, en we leven dan ook enorm met je mee. Knuffel!!!
Wow, ik ben even sprakeloos van al deze lieve reacties Ben vanmiddag dus toch bij mijn ouders geweest. Gelijk gezegd dat ik niet dezelfde discussie wilde hebben en dat ik anders weer weg zou gaan. Toch begonnen ze weer, mijn moeder enigzins bijgestaan door mijn man. Zij delen een beetje dezelfde zorgen om mij en vullen elkaar dus aan. OOk al is mijn man het lang niet met alles van mijn moeder eens. Ik heb dus amper gereageerd en zat vooral voor me uit te staren. Als ik zeg dat ik niet weer hetzelfde gesprek wil hebben, dan ben ik consequent en doe ik dus niet mee. En toen.....toen zei mijn vader iets! Is niet zo'n prater, maar ALS ie wat zegt... Hij zei dat hij me wel begreep. 'Jullie zijn er zo lang mee bezig, stoppen er zoveel tijd en energie in. Dan is het eindelijk zover en wordt het je weer afgenomen. Dat is heel erg pijnlijk en dat zal wel even duren.' Juist paps....dat bedoel ik dus Uiteindelijk nog lootjes getrokken, verjaardags- en kerstplannen gemaakt en een kerststukje in elkaar geflansd. Soepje nog gegeten en nu weer lekker thuis. Ik weet niet hoe ik jullie bedanken voor het nemen van de moeite om mij een hart onder de riem te steken. Zelfs meiden die ik niet ken... Heb ik echt geen woorden voor, echt ontzettend bedankt! Enneh..Rissy....die opmerking heb ik idd ook al eens gehad ja :x *knuffel meis* En Merah...volgend jaar gaan wij mooi allebei met een 12 weken echo onze ouders laten weten dat het echt kan lukken!!
Jééé Anne lieverd Ga ik even een weekend weg en dan dit Sterkte met het geven van een plaatsje aan dit verlies xxxx
Lieve schat, Ook nog een knuffel via je topic. Heb net met grote ogen de reactie van je moeder gelezen. Zelfs ik ben er stil van... Pfff... Veel sterkte de komende tijd.... En super, de lieve reacties hier! Echt, vind iedereen hier lief! Dikke knuffel vol kracht Annedore!! xxxx
Stille wateren, diepe gronden Anne. Je hebt een lieve vader. Maar vergeet ook je moeder en je man niet! Mijn man vond het vreselijk mij te zien 'lijden'. Om te zien hoeveel verdriet ik had. Ook hierdoor kunnen hele lompe situaties ontstaan. De nuchtere opmerkingen die gemaakt worden met de bedoeling op te peppen, missen compleet hun doel, maar mijn man probeerde hiermee zowel zijn eigen verdriet als dat van mij te overstemmen. Oordeel ook niet te hard over je moeder. Ook zij had graag oma willen worden, neem dat van mij aan. Mannen... die komen van Mars. Beleven dingen op een andere manier dan vrouwen en gaan er ook anders mee om. Vergeet niet dat de MMM een enorme proef is voor je relatie. Heel veel relaties sneuvelen, juist door verschil in omgang met emoties. Probeer dicht bij elkaar te blijven. Dikke knuffel meid. Ik ben een vrouw, kom van Venus en ik leef enorm met je mee!
Mooi omschreven Merah,.....hier heb ik niks aan toe te voegen. Anne, een dikke knuf voor jou vanaf deze kant van de computer.
Mooie reactie Merah! Echter....mijn moeder hoeft geen oma te worden. Dat benadrukt ze heel vaak. Ze gunt het mij, omdat ik moeder wil worden. Als er geen kleinkind komt, dan gaat haar leven gewoon door en is ze niet verdrietig voor zichzelf. Wel voor mij, omdat ze mij niet verdrietig wil zien.... Ik weet dat alles goed bedoeld is... Nou, ik loop helemaal leeg Testje is zo goed als negatief nu... Krijg Geertgen niet te pakken, wil graag even weten wat het beleid nu is... Vandaag werk ik (5 uurtjes) en morgen en donderdag heb ik vrij genomen. Hoef dan vrijdag pas weer de hele dag te werken. Kan ik me mooi even in een paar dagen bij elkaar rapen. Ik heb echt kracht nodig om hier doorheen te komen, dat moet ik even snel gaan vinden. Een collega van me is zwanger, kwam ik op de dag dat ik positief had getest achter. Ze heeft het me alleen niet persoonlijk verteld... Denk dat ze een kleine maand verder is dan ik zou zijn....best wel pijnlijk, maar wel het 'gewone' keiharde leven Liefs
ooo annedore... ik lees je verdriet nu pas.. ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen hoor, maar vind het echt zo ontzettend ****** voor je/jullie.. wilde je heel veel sterkte en veel liefs toewensen! ik denk aan je en bid voor je hoor! Liefs Ella
Nou, morgen een echo voor de zekerheid. Aangezien ik geen grote stolsels verlies en geen krampen heb mocht ik er niet 100% vanuit gaan dat het een vmk is. Maar aangezien mijn testjes lichter worden had ik wel groot gelijk dat ik dat wel doe Het kan morgen 2 kanten op: of op de echo is niks van een zw.schap te zien en dan is het echt een vmk (daar ga ik vanuit) of er is wel iets van een zw.schap te zien, maar dat geeft dan geen garantie op een goede afloop... Nou, ik bloed toch wel echt heel behoorlijk, dus wat mij betreft is er geen hoop meer. Maar goed, ik ben geen expert To be continued...
echo voor de zekerheid is misschien wel fijn, ik zou echter niet te veel hoop houden dat het misschien toch goed zit. Die kans is echt zo enorm klein... (maar dat schrijf je zelf ook al). Ik heb ook altijd begrepen dat je bij een paar dagen over tijd enkel een wat heftigere menstruatie hebt. Stolsels hoeft niet (is mij gezegd in ieder geval...)
Lieve Annedore, vandeweek vertelde mariek in het andere topic dat je zwanger was! Ik dacht zoek je even op om je te feliciteren, en helaas lees ik dat het niet zo heeft mogen zijn, ik wil je enorm veel sterkte wensen, ik ga niet tegen je zeggen dat alles goed komt, want dat is waarschijnlijk niet hetgene wat je nu wilt horen, maar ik kan je wel uit ervaring vertellen dat het verdriet minder wordt, op den duur.. maar voor nu geef lekker toe aan alles, ik denk aan je! Heel veel sterkte!