Zo, daar zijn we weer! Heb het met dr. R gehad over progesteron en ik mag van hem van alles: wel prikken/niet prikken, wel utrogestan/niet utrogestan. Zijn mening is dat de waardebepaling van progesteron niet zo heel veel toevoegd, omdat er geen normaalwaarden voor zijn... Had ik idd al eerder gelezen. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat ik me ergens zorgen om moet maken. Een embryo zou het 'gewoon' in mijn buik moeten redden en het is 'survival of the fittest'. Dit embryootje was blijkbaar niet de 'fittest' We gaan het dus gewoon weer doen als vorig jaar. Mocht het nou toch nog een keer misgaan, dan wil ik wel een progesteronbepaling en aan de bollen. 1 vmk kan toeval zijn en 2 ook nog wel (wat ik hoop niet mee te maken), maar ik zou dan toch het zekere voor het onzekere nemen en bollen gaan proppen...als het toch mag Vandaag weer starten met 150 eh Fostimon en de Oradexon. Ik zie wel heel erg op tegen weer die eerste 2 weken de bijwerkingen van de Oradexon...die zijn niet misselijk (ik dan wel!) Nu: boodschappen! kus voor allemaal!
Fijn dat dr R je een beetje gerust heeft kunnen stellen en dat je weer een ronde verder mag. Wat doet die oradexon als ik vragen mag? Ik ken het niet...
Over bijwerkingen gesproken: Las vandaag de IVF-folder van het UMC Utrecht. Daarin stond doodleuk dat Puregon eigenlijk geen bijwerkingen kent. Waarom voel ik me dan altijd zo labiel als een deur als ik dat spul spuit? Als ik spuit kan ik zelfs tijdens een comedy in janken uitbarsten...
Over Oradexon (van apotheek.nl): De werkzame stof in Oradexon is dexamethason. Dexamethason behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormoon, ook wel corticosteroïd worden genoemd. Natuurlijke bijnierschorshormonen remmen ontstekingen en overgevoeligheidsreacties en zijn nodig voor het vrijmaken en opslaan van energie, mineralen en zouten. Dexamethason wordt toegepast bij zeer veel aandoeningen, waarbij ontstekingsverschijnselen een rol spelen, zoals astma, COPD, reuma, multiple sclerose (MS), lupus erythematodes (LE), bepaalde bloedziekten, de darmziekten colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn, en allergische reacties en bepaalde huidaandoeningen. Verder werkt het tegen sommige vormen van kanker en tegen de ernstige misselijkheid die kan ontstaan bij chemotherapie. In combinatie met andere geneesmiddelen wordt het ook vaak toegepast bij het voorkomen van afstotingsreacties na orgaantransplantaties. Ook wordt het gebruikt als substitutietherapie, om een tekort aan lichaamseigen bijnierschorshormonen te vervangen, zoals bij de bijnierziekten de ziekte van Addison en de ziekte van Cushing. Het wordt meestal alleen voorgeschreven als het meest gebruikte bijnierschorshormoon, prednisolon, te veel kans op bijwerkingen geeft. Dit is bijvoorbeeld het geval bij mensen met een ernstige vorm van hartfalen Bijnierziekten Dexamethason wordt gebruikt wanneer de eigen bijnierschors geen of te weinig bijnierschorshormoon aanmaakt. Dit is het geval bij: de ziekte van Addison; de ziekte van Cushing, nadat de bijnieren zijn verwijderd of na een operatie aan de hypofyse (een klier in de hersenen); aandoeningen waarbij een klier in de hersenen, de hypofyse, niet of niet meer goed werkt. De hypofyse kan er dan niet meer voor zorgen dat de bijnierschors hormonen aanmaakt, bijvoorbeeld adrenogenitaal syndroom (vergroting van de bijnieren). Werking De natuurlijke aanmaak van bijnierschorshormoon vertoont een dagritme: in de vroege ochtend is de aanmaak hoog en gedurende de dag neemt de hoeveelheid bijnierschorshormoon af. Ook neemt de hoeveelheid toe bij inspanning of stress. De behandeling met dexamethason moet ook een dergelijk patroon vertonen: daarom neemt men `s ochtends meestal meer dexamethason dan `s avonds en moet men soms bij inspanning of stress extra dexamethason innemen. Heb de bijwerkingen maar niet neergezet, is nogal een lijst. En wat jij zegt over de Puregon Merah, dat heb ik hiermee. Er staat dat bij doseringen van minder dan 1 mg per dag eigenlijk geen bijwerkingen voorkomen. Nou ik slik 0,5 mg per dag en heb in de eerste 2 a 3 weken dat ik het slik echt erg last van bijwerkingen. Met name maagklachten/darmklachten en misselijkheid. En wat denk je? Dit medicijn wordt ook wel gebruikt TEGEN misselijkheid bij chemotherapie. Heel apart Ik moet het weer non-stop gebruiken totdat ik weer een positieve test heb. Ik gebruik het dus om invloed uit te oefenen op de werking van de bijnieren.
Dexa ken ik wel! Ik ken het alleen als medicatie tijdens chemotherapie (werk voor patienten met kanker) en heb het zelf vorige week meedere keren gehad omdat ik zo misselijk was van de narcose... Dexa is toch niet standaard bij IUI/IVF?
He Mariek, zie dat je meeleest. Beetje bijgekomen van de punctie? Mooie score las ik!!! Nu duimen draaien voor een paar mooie emmy's en nog wat reserve voor de vriezer...
ja het gaat goed hier, ik lig lekker op bed en laat me verwennen Vorige keer was ik te snel dus ik doe het deze keer rustig aan Zit met de telefoon en de mobiel in de hand te wachten op telefoon uit genk Op zaterdag bellen ze mij ipv dat ik hun moet bellen Ik zal voor de middag de score weten Vind het heeeeel spannend Anne ik ga weer mega voor je duimen meis Merah doe rustig aan hè meis, wel goed herstellen hoor Hoe is het verder? De acupunctuur en het minderen van koffie heeft hier super geholpen de productie van zaad is echt verbeterd, nu hopen dat ook de kwaliteit goed is xxx
Ik ga mijn man ook proberen te porren voor acupunctuur. Ikzelf ga het in ieder geval doen. Minder koffie? Mmmm, dat is waarschijnlijk een oneerbaar voorstel voor hem... Kan decaf ook?
Ja dat denk ik wel merah dat decafe ook kan, het is altijd beter als 2 liter met cafeine Mijn man drinkt nu veel thee, is ook warm en veel gezonder Weet je al doet je hubby het maar een maand net als die van mij nu Moet je kijken wat een verschil Hier net telefoon gehad 8 folikels aangeprikt, 6 eitjes gevonden (dacht ik al want 4 links kon echt niet) 4 zijn er bruikbaar en 4 zijn er nu ook bevrucht :yahoo: Dinsdag is de terugplaatsing en ik moet maandag even bellen hoe laat dan weet ik ook of ze doorgedeeld zijn Ik ben erg blij want het is 1 eitje meer bevrucht als vorige keer en dat op minder eitjes Hoop dat er nu min 2 overblijven zodat ze die terug kunnen plaatsen
TOP! 4 mooie emmy's!!! IK hoop, duim en bid dat ze alle 4 doorgroeien. Vind het echt een mooie score. Spannende dagen voor jou.
Wat goed Mariek! 4 emmy's! Doe je er 1 of 2 terug? Merah: Dexa is idd niet standaard. Ik krijg het omdat ik zo traag/tragisch op de hormonen reageer. Had met de Oradexon ei op dag 28. Daarvoor een keer op dag 32 en daarvoor op dag 65 (die was met Gonal ipv Fostimon). Dus reageer sowieso beter op de Fostimon en met Oradexon erbij nog iets sneller, hoewel ik nog steeds erg hoge doses nodig heb Hoe voel jij je nu?
Even een update! Was afgelopen week maar 0,5 kg afgevallen Ondanks ongi heb ik me netjes gedragen qua eten. Wel een stuk minder bewogen onder invloed van de ongikwaaltjes, dus daar zal het wel door komen. Nou ja, vandaag begon alweer goed, heb er al 3 kwartier fietsen opzitten en doe dat vanmiddag nog een keer. Totaal afgevallen sinds 3 januari: 2,7 kg. Heb, wonder boven wonder, (nog?) geen last van de Oradexon. Daar ben ik heeeeel blij mee. Ik voel me eigenlijk best goed. Ongeduldig, maar goed Die positieve test smaakt gewoon naar meer Maar goed, we werken er in ieder geval weer aan! Nu tijd voor ontbijt! xxx
@Anne,...super hoor,....2,7 kilo is heel netjes in 2 weken tijd!! Door de oni, weeg ik altjd een kilo zwaarder,...misschien is dat bij jou ook zo Lekker dat je je nu beter voelt bij de med. ff vraagje,...moet je dit ook spuiten of zijn dit orale med.? Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen, dat deze ronde weer raak is en dat je over 9 maanden een kleine Annedore of een jongens editie in je armen hebt.
Volgens mij hou je tijdens je ongi ook meer vocht vast. Ik in ieder geval wel. Maar al zou het deze week wat minder... 2,7 in twee weken is super hoor!
Zou best kunnen kloppen dat ongi-vocht verhaal van jullie Was vanochtend 0,5 kg lichter dan gisterochtend en ongi is bijna over Rissy: Oradexon is oraal. Fijne dag vandaag. Ik ga (weer! :x) met een poezebeest naar de DA, omdat deze nog steeds/weer bloed plast...
Ze moest blijven voor een echo van de blaas. Gaan er nu heen om de uitslag te bespreken. Daarna moet ik werken. Wordt vervolgd...