Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    sterkte meid,....*knuffel*

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jakkes! Het zit je ook niet mee.
    Laat even weten als je meer weet.

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, poes is inmiddels onder het mes geweest.
    Ze had 3 stenen in haar blaas. Plat en met zeer scherpe randen.
    Dat arme beessie heeft een pijn gehad de afgelopen maanden.
    Onvoorstelbaar dat ze dat niet laten merken en gewoon blijven eten, rennen en spelen :$

Maar goed, de boosdoeners zijn eruit en opgestuurd voor onderzoek om te bepalen of ze aan dieetvoer moet. Welja, de ene dieetkat gaat dood en dan volgt de andere haar gelijk op ;)

Ze moest vannacht nog blijven. Als ze de nacht goed doorkomt mag ze morgenochtend opgehaald worden en mee naar huis.

En wij zijn weer 450 euro armer, en daar zit het nachtje opname nog niet eens bij :$ Dus minimaal 450 euro!!
    De stomste fout die manlief ooit heeft gemaakt: de kattenziektekostenverzekering opzeggen :x

Ik ben ieder geval wel heel blij dat de DA nu een probleem heeft kunnen oplossen. Stukken beter dan moeten zeggen dat inslapen de beste optie is...

Bedankt voor jullie medeleven. Het is de laatste tijd wel erg 'regenachtig' hier :( Zal er dan nu eindelijk een periode van zonneschijn volgen?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat een 'aderlating' weer! Ik denk dat als ik voor mijn katten een ziektekostenverzekering had genomen, dat ie er ook al dubbel en dwars uit was geweest.
    Hoop dat je beestje zich weer snel de oude voelt.

5. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    sterkte Anne,....iig wel fijn dat de oorzaak is "verholpen" hopelijk knapt ie snel op;)

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Poes is weer thuis!

Operatie is geslaagd!

Ze moet idd wel levenslang aan het dieetvoer :( Wat een kostenpost erbij weer, daar balen we wel behoorlijk van, maar we kunnen niet anders dan ons erbij neerleggen en creatief zijn met ons inkomen :);)

Sneetje in haar buik is echt heel klein. Normaal is deze 3 x groter bij zo'n operatie, maar de arts heeft extra zijn best gedaan :)

Ze zit nu nog even apart heel zielig te zijn met die lastige, onhandige, stomme kap op haar kop :D Nee, is wel echt zielig, ze kan er niet mee overweg. Ben zojuist een half uur bezig geweest om haar te voeren en pijnstilling te geven, want ze kan echt niet uit een bakje eten. Schijnen alle katten te kunnen, maar die doos van ons niet ;)

Over 10 dagen kap eraf en wondcontrole en dan kan ze er weer jaren tegenaan bij ons :)

And me? Met mij nog steeds wel goed.
    Werd wel onlangs geconfronteerd met foto van zwangere 'vriendin' die blijkbaar een dochtertje krijgt binnenkort middels een geplande keizersnede.
    Gek....
    Sinds ze zwanger is besta ik niet meer of zo :(
    We hadden uitgebreid besproken over hoe we dit konden doen samen. Zij met haar geluk en ik met mijn verdriet...we wilden de vriendschap niet zomaar opgeven na ruim 10 jaar.
    Helaas kon zij blijkbaar niet met mijn verdriet omgaan en ik had het natuurlijk ook moeilijk met het feit dat bij hen alles gebeurde waar wij al jaren hemel en aarde voor bewegen :(
    Maar om dan te merken dat ze eigenlijk geen plek meer in haar leven heeft voor mij en dat ze nu 'oude' vriendinnen om zich heen aan het verzamelen is die wel al moeder zijn :(
    Leuk, met zijn allen een moeder-clubje gaan zijn en mij fijn vergeten.
    Pijnlijk wel...
    Veel pijnlijker dan geconfronteerd worden met zwanger- en babypraat.
    Maar goed, zal me er maar bij neerleggen. Kan op dit moment niet veel anders...

Ik focus me maar op mijn eigen leven en eigen doel.
    Ben nog steeds lekker aan het afvallen. Gisteren 0,8 kg er af in 1 dag!:$ En ik had nog wel gezondigd (friet&berehap) en me heel luxe naar werk laten brengen ipv fietsen.
    Anyhow, minus 4 kg is het nu 8)

Ga lekker nog even zo door totdat ik zwanger ben:p

kus op jullie!

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hey Annedore,

Ik heb mijn neus hier al een tijdje niet meer laten zien, dus ik kom nog eens even binnenvallen!
    Je bent alweer back-on-track, zie ik.
    SPONTANE ONGI?? wat goed!
    (Hmm, bij mij sinds november geen teken van leven meer gehad "down under", eierstokken zijn weer in slaapstand gesukkeld, denk ik.)

Alweer een poezenbeest ziek? Arme miauwer, zielig hoor zo'n lampenkapje. Vertroetel haar maar lekker!

En je bent aan het dieeten, wow, al 4 kg kwijt! Goed bezig!
    Ik ben sinds ik geen hormonen meer gebruik eigenlijk zonder iets ervoor te doen of te laten zomaar 3 kg afgevallen...da's mooi meegenomen!

We zijn inmiddels begonnen met de pleegzorgcursus. Vanavond de tweede bijeenkomst. Heel interessant, leuke groep mensen, ook een aantal stellen die, net als wij, zelfs geen kindjes hebben na een lang medisch traject. Ben benieuwd vanavond, het gaat vandaag over omgaan met verliezen, dus dat klinkt lekker opbeurend......NOT! maar wel interessant, lijkt me.

O ja, ik ga waarschijnlijk in maart/april nog een iui poging doen (heb nu nog geen zin en tijd), daarna staan we dan open voor een plaatsing van pleegkindje.

Jij hoeft geen progesteron te laten prikken omdat die waarde eigenlijk niet veel betekent??? Ik moest het altijd standaard laten prikken en omdat de waarde een keer ietsiepietsie te laag was, kreeg ik die irritante plakbollen! Grrrr, ik heb toch echt het verkeerde ziekenhuis denk ik.....

Tot gauw en veel succes deze ronde,
    Murphy

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Murphy!

Wat leuk om weer wat van je te lezen!

Pleegzorgcursus al van start, gaat snel! Pittige onderwerpen ja, maar wel heel relevant en interessant, wat je zegt :)

Goh, dus misschien nog een wonder in het voorjaar? :)
    Willen jullie dan daarna helemaal het mmm traject niet meer in?
    Of alleen voor tijdelijk, om je eerst even op pleegzorg te kunnen focussen?

Wat een luxe, zomaar die 3 kg eraf! Lekker hoor!

Gaat het verder ook goed met je?

Liefs

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Anne, dat gaat zo veel te goed hoor!!! Alweer 4 kilo!
    Pas op voor teleurstelling he. In het begin gaat het altijd wat sneller. Dat je over een paar weken niet gefrustreerd raakt omdat het langzamer gaat... (sprak de magere spriet...)

Blij dat poezebeest weer thuis is. Hier ook een poes op nierdieet. Ik weet niet wat je geeft, maar ik bestel het via internet (dierenapotheek of zo, als je interesse hebt hoor ik het wel). Ik geeft k/d van Hill's (kidney-diet). Scheelt toch weer een paar euro met de dierenarts... (bovendien hebben ze het hier niet standaard op voorraad en dan moesten ze bestellen en dat was nooit op tijd!'.

Hebben jullie overigens het super-goede nieuws van Mariek gelezen? Die had vier emmy's en die bleken allemaal van hele mooie kwaliteit. 2 waren zelfs 'super-kwaliteit' en alles was al doorgedeeld voorbij het 'cellen-stadium'. Dat vond ik wel weer een opsteker!
    Dus Mariek, als je dit leest: toppie meid!!! Uit deze ronde MOET gewoon iets goeds komen!!!

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hi,

Ja, in het voorjaar gaan we ons wondertje in elkaar knutselen hoor! NEE, ECHT! (Heel misschien.....???)

We willen na de iui's voorlopig nog niet aan ivf beginnen, misschien als ons pleegkindje al een hele tijd bij ons is, of (als het een korte plaatsing wordt) als hij/zij weer naar huis is. Maar dat kan dus best pas over een jaar of twee zijn.

Hebben jullie het pleegzorgtraject nu definitief van de baan geschoven?

Voor de rest gaat het hier eigenlijk wel lekker, druk druk druk.
    Deze week examens, nog wat laatste hypotheek dingetjes regelen voor nieuwe huis, binnenkort dus verhuizen.
    Pfff, best veel eigenlijk.

Zo, ik duik mijn boeken weer in!!

Doei!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dan ben je zeker ook nog een jonge blom? :D Aangezien je IVF 'met gemak' (fysiek, emotioneel wellicht anders)2 jaar vooruit kan schuiven.

Wij hebben pleegzorg niet uitgesloten. Alleen op dit moment kan het dus gewoon niet. Het is of het een of het ander.
    Dan maken wij liever eerst af waar we aan begonnen zijn.
    Pleegkinderen zullen er (helaas) altijd zijn, dus in de toekomst is het zeker een optie voor ons! Wellicht ook wel als we kids van onszelf hebben. We blijven het een goed doel vinden om ons voor in te zetten.

Wat voor examens moet je doen?

En verhuizen? HEL! Maar ook zooo leuk om nieuwe huis in te richten en naar je zin te maken :) Succes met alles!

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hihi, jonge blom......valt wel mee hoor, ik ben 29, maar volgens mijn gyn. kan ik ivf best een paar jaar uitstellen. Weet ook niet of ik 't überhaupt wel wil, ligt ook aan hoe pleegzorg bevalt.
    Emotioneel vind het prettig om het uit te stellen voorlopig, zo zie je maar weer, iedereen is anders!

@afmaken waar we aan begonnen zijn, ja, daarom wil ik ook iui's nog eerst afhandelen. O ja, en omdat ik had besloten dat ik zwanger ga worden in de laatste poging, had ik dat al verteld???

@opleiding: ben begonnen met spw, nu eerste examens.
    Heb paar maanden geleden besloten om te switchen van juriste naar peuterspeelzaalleidster ....... en het is zooooo leuk bij die peutertjes! Nu nog even bijpassend papiertje halen!

@huis: ja, heel leuk, huisje mooi in gaan richten, kan niet wachten!
    Is wel een beetje dubbel gevoel trouwens om in ons nieuwe huis een kinderkamertje in te richten...van de ene kant heel leuk om te doen, maar ook moeilijk omdat het niet voor ons eigen kindje is. Om te beginnen maken we er een soort kinder-logeerkamer van, mijn neefjes blijven ook graag slapen dus die mogen mee shoppen voor behang/schilderijtjes enz. Als er dan een pleegkindje komt, kunnen we het snel omtoveren tot baby/peuterkamer.

Wanneer heb jij je eerste fm? Spannend! Ik ga je weer volgen (tussen de verhuisdozen en studieboeken door)!

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Volgende week woensdag eerste FM!

Leuk SPW! Heb ik ook een tijdje gedaan, maar toch maar maatschappelijk werker geworden :D En nu werk ik op een BSO met af en toe een uitstapje naar de kleuters/peuters/baby's. Maar doe mij maar liever vanaf 4 jaar hoor, meer mijn ding :)
    Mooi hoe het leven soms anders kan lopen dan je dacht ;)
    Van juriste naar peuterleidster is wel een flinke switch. Hoe komt dat zo?

In de laatste ronde zwanger worden rules! Net als besluiten pauze te nemen en dan ineens zwanger blijken te zijn ;)

Gek idee he dat kinderkamertje. Wij zijn zelf ook bezig 'het kamertje' op te knappen. Gewoon een mooie basis van vers gewit plafond, gesausde muren en nieuw laminaatje. En dan hopelijk dit jaar in mogen richten met babydingetjes :)
    Ach, je moet toch nog ergens rekening houden met het feit dat er ook een happy ending kan zijn! Ook voor jullie Murph!
    Ik ga me van 't voorjaar helemaal scheel duimen voor jullie laatste IUI poging. Zou zo leuk zijn he:)

Ennuh, 29 is nog best jong hoor!! Je mag best nog in de categorie 'jonge blommen' :p

Nogmaals heel veel succes met jullie verhuizing en met je examens!

Liefs

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij zijn juist bezig 'het kamertje' verder normaal in te richten. Ik denk voor de naaimachine ed/hobby-kamer.
    Tot nu toe slaapt alleen 1 van onze katten er (de ander slaapt buiten).
    Voor het zelfde geld komt er nooit een kind en dan is het bijna jammer dat dat kamertje nooit gebruikt is. In de tussentijd gaat het leven toch ook gewoon door...
    Hoop natuurlijk wel dat we er ooit een wiegje neer kunnen zetten...

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Doen wij ook hoor! :)
    Het wordt een basis van natureltinten.
    Komt er geen baby dan is het gewoon een mooi kamertje waar we dan zelf wel iets mee kunnen, denk ik ;) (5 slaapkamers heeft :$).
    En als ik wel weer zwanger word, dan is het in een wip omgetoverd tot babykamer :)
    Voordat we gingen opknappen was het hier idd ook kattenkamer, maar die hebben nu de zolder :p

Maar Merah, eind van het jaar staan jullie te bakkeleien over welke lakentjes het leukst zijn voor het wiegje en slaan mijn man en ik elkaar de hersens in bij het in elkaar zetten van de Ikea commode en kledingkast :D:p
    Ook voor jou geldt: niet alleen denken aan de slechte afloop, een happy ending KAN echt :)

kus

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ben er ook van overtuigd dat er een happy end aan dit hele verhaal zit voor iedereen!

Gisteren weer een super-interessante en ook heftige bijeenkomst gehad. Verhaal gehoord van ervaren pleegmoeder. Jeetje, heftig en heel mooi!

Weet niet zeker wat happy end voor ons zal zijn: pleegkindje een warm thuis bieden en daarna nog een kindje van onszelf, of misschien andersom.....we shall see!

Leuk dat je ook spw hebt gedaan. BSO lijkt me ook leuk, maar ik vind de werktijden niet zo fantastisch! Ik werk nu gewoon 's ochtends en heb dan 's middags vrij.....best lekker!

Liefs, Murphy

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wie schreef toch een poos terug dat, zolang je zlef nog een kindewens hebt, je helemaal niet in aanmerking komt als pleeggezin?
    Is dat dan afhankelijk van welke regio je spreekt?
    Gewoon nieuwsgierig hoor! Ik gun het iedereen.

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat was ik.
    Het hangt idd af van de regio.
    Ik heb gelezen dat hier vrouwen zijn die nog IVF doen en al pleegkinderen hebben of in het traject zitten.
    Bij ons mag dat niet. Geen kinderwens/zwangerschap mag aan de orde zijn, of je nou in de MMM zit of niet.

19. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, dat schreef Anne. Bij jou waren ze heel zwart-wit daarin, toch? Eigen kinderwens, dan geen pleegkind!

Lijkt wel afhankelijk te zijn van de regio. Bij onze pleegzorgorganisatie vinden ze ook dat je niet midden in een ivf traject moet zitten als er een kindje bij je geplaatst wordt. Daar ben ik het ook mee eens, ik zou het niet willen/kunnen combineren.
    Voordat een eerste kindje komt, willen we nog iui-en.
    Maar pleegkindjes blijven meestal niet voor altijd, dus tussen twee plaatsingen in mag je natuurlijk doen waar je zin in hebt! Mocht een kindje wel altijd bij ons blijven, dan hebben we waarschijnlijk ook geen behoefte meer aan ivf.

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat zou ik wel knap vinden.
    Denk dat het willen van een eigen kindje bij mij altijd zou blijven bestaan. (Tuurlijk, als het niet lukt, moet je het ooit een plekje geven, anders kun je niet door, maar dat even terzijde in dit verhaal).
    Een pleegkind kan eigen gaan aanvoelen en kun je net zoveel liefde geven, denk ik.
    Maar het is toch een pleegkind met eigen bio-ouders, uit een andere buik, met een flinke voorgeschiedenis.
    Ik zou er met hart en ziel induiken (anders begin je er niet aan).
    Maar zou nog steeds ook zo graag willen ervaren hoe het is om een baby in m'n buik te hebben en de genen van manlief en zelf te zien ontwikkelen tot een mooi mens.

Hmmm...diep....maar moet nu echt gaan koken. Want idd; die BSO tijden vragen er niet om om thuis nog te gaan koken als je tot 18:15 werkt. Dus doe ik nu vast ;):D

Deel Deze Pagina