Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Hele dikke knuffel van mij Anne!

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het jaar van het Konijn, gekenmerkt door harmonie, wordt voor Ossen een vruchtbare tijd. Ze zijn rustig en evenwichtig van aard en zullen zich dit jaar in hun element voelen. Ze zijn harde werkers en kunnen profiteren van de vele kansen die het Konijnjaar biedt. Daarbij speelt mee dat ze doelgericht zijn en niet snel opgeven. Dat het dit jaar soms even kan duren voordat hun inspanningen effect sorteren, zal hen nauwelijks storen. Ze ploegen gestaag en geduldig voort.

In het Konijnjaar ligt de nadruk op het bereiken van overeenstemming, en op dit punt kunnen Ossen wel wat problemen ondervinden. Ze hebben namelijk een onafhankelijke instelling en houden niet van inmenging van buitenaf. Bij tijden kunnen ze zelfs uitgesproken koppig zijn. Dit zijn dingen die de consensus en samenwerking bemoeilijken en Ossen zullen daar dit jaar dus aan moeten werken. Daar hoort bij dat ze moeten leren hun gedachten en gevoelens vaker te uiten. Ossen kunnen overigens ook dit jaar op heel wat sympathie en medewerking van de zijde van anderen rekenen en zullen daardoor toch wel de door hen beoogde doelen bereiken.

Een ander aspect van het Konijnjaar is dat de traditie een grote rol speelt, en dit past dan weer goed bij de behoudende aard van Ossen. Hetzelfde geldt voor de nadruk die dit jaar op familie ligt. Ossen zijn van zichzelf al sterk gericht op hun gezin en familie en zullen merken dat deze eigenschap hen dit jaar veel voldoening zal opleveren. Dit is zeker het geval als ze bereid zijn hun rol van mentor af te zwakken en ruimte te geven aan de meningen en initiatieven van hun dierbaren. Ook hier geldt dat Ossen best wat meer van hun diepere gevoelens mogen tonen.

Dit jaar biedt ook goede voorwaarden voor persoonlijke groei. Bij de praktisch ingestelde Os gaan de gedachten dan waarschijnlijk allereerst uit naar een `nuttige` opleiding, maar het kan een goed idee zijn om bij persoonlijke groei ook aan iets anders te denken, zoals een cursus waarbij een beroep wordt gedaan op de persoonlijke beleving en het uiten daarvan. Met name valt te denken aan een cursus waarin Ossen hun kunstzinnige geaardheid en talenten kunnen uitbouwen. Dit geldt zeker in het Konijnjaar, waarin kunst en cultuur een grote rol spelen.

Ook al ziet het Konijnjaar er in economisch opzicht wat beter uit, Ossen moeten ook dit jaar alert blijven en zich met name hoeden voor al te grote uitgaven. Ook hier is het verstandig om naar anderen toe hun overwegingen en twijfels kenbaar te maken en om advies te vragen. Dit jaar zou het verleidelijk kunnen zijn om te gaan speculeren, maar voor Ossen lijkt het slimmer om gewoon noest door te werken, want een promotie is voor hen dit jaar zeer waarschijnlijk. Uiteraard dienen ze ook dit jaar voor de nodige ontspanning te zorgen.
    Mijn Word doet een beetje raar, dus ik zet mijn Chinese jaarhoroscoop maar even hier neer. Het klinkt wel goed watbetreft vruchtbaarheid en gezin ;)

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, wie weet. Konijnen fokken heel wat af als ze de kans krijgen...

4. carma

carma Niet meer actief

Hubby en ik zijn ook allebij Os
    AAAAHHHHH dat gaat helemaal goed komen dit jaar h
    hahahahahaha

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Mariek, heb je jezelf weer een beetje bij elkaar geraapt!!!

Enne, ossen zijn wat logger he... Die kunnen niet zo hard als konijntjes... ;)
    Komt vast goed!

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vandaag 5DPO en moet straks de extra pregnyl zetten ter ondersteuning van een eventuele innesteling.
    Al denk ik nog steeds dat er niks in te nestelen is.
    Gisteren zeurderige buikpijn gehad...dat herken ik en dan niet van de ronde waarin ik zwanger was.
    Ook wat rugpijn na verslepen van meubels...

Ik sta zelf heel anders in de behandelingen sinds de VMK in december, dat is best logisch natuurlijk.
    Wat ik wel apart vind is dat mijn moeder ook een ineens ongeduldig lijkt te zijn. Veegde ze in vorige rondes mijn hoopvolle gedenk nog van tafel met 'het zou wel heeeel snel zijn als het nu al gelukt is, hoop er maar niet te veel op'. Vraagt ze me nu al 2 x sinds ei hoe ik me voel en krijg ik van haar te horen dat ik niet te negatief moet denken en wel mag/kan hopen dat het gelukt kan zijn deze ronde.
    Ze heeft zelfs eerlijk toegegeven dat het haar eigenlijk wel leuk lijkt om oma te worden. De korte tijd dat haar dochter zwanger is geweest, heeft blijkbaar toch iets met haar gedaan ;)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    super meis dat je moeder zo meeleeft!
    en je weet het he... elke ronde is weer anders.
    nou dat weet je natuurlijk ook wel... (sorry) , maar bedoel meer dat je de hoop niet moet verliezen hoor!
    Het is natuurlijk al positief dat je zo snel weer kon starten toch?

enne , ik heb hele goede hoop!
    vind het spannend voor jullie hoor!
    DUIM DUIM DUIM!!!!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Thanks voor duimen Ella!

Je bent vandaag 36 weken zie ik!
    Nog maximaal 6 weken meid!

En dan nog dit:

Here are the normal ( . )( . ), the silicone ( + )( + ), the perfect (o)(o) Some are cold (^)(^) and some belong to grandmothers \./\./ And let’s not forget the very large (o Y o), the very small (.)(.) and the asymmetrical (•)(.) We love them all! Post this message on your wall and say ┌П┐(◉_◉)┌П┐ to breast cancer.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    he wat leuk bedacht!

10. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Whoehahahahahahaha,...geniaal!!!!
    Spannend voor iedereen hier,........Ella nog een paar weekjes,...Merah die volop bezig is weer en natuurlijk ook anne. Ik stuur jullie al het geluk van de wereld (bewaar een heel klein beetje voor mijzelf;))

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Idd rissy, niet alle gelukg weggeven hoor ;)

Ooohh, meiden ik heb zo'n honger de hele dag!
    Heb net 2 x gebakken eieren gemaakt:)
    Woensdagavond heb ik 2 x avondgegeten zo'n honger had ik:)

Volgens mijn immer nuchtere moeder lijkt het wel erg op een zwangerschapsverschijnsel ;) Maar ik kan tijdens menstruatie ook wel aardig was wegduwen hoor :p Alleen dan moet het wel ongezond zijn en nu heb ik gewoon honger, maakt niet uit in wat :)

Overigens:
    weer geen gevoelige/pijnlijke borsten na pregnyl (zelfde als vorige keer)
    tepels lijken wel wat gevoeliger (zelfde als vorige keer)
    veel witte afscheiding (zelfde als vorige keer)
    steekjes in buik zijn weer weg (zelfde als vorige keer)
    heel erg honger dus (vorige x werd ik misselijk als teken dat ik moest gaan eten)
    lage rug'pijn' (heb ik vaak als ik ongesteld moet worden)
    met meubels geschoven in huiskamer (menstruatie/hormonen dingetje)
    snotverkouden van een op andere moment :(

Wat ik hiermee wil? Mezelf moet inpraten :D
    Wat ik hiermee kan? Helemaal niks :D

Volgens man zie ik er net zo stralend uit als toen ik zwanger bleek te zijn ;) Nou, daar kan ik helemaaaaaal niks mee :p

Over een week weten we het. Maar ik verwacht dat ik volgende week vrijdag met de weekboodschappen wel tampons moet meenemen...
    Dat gevoel he ;) Okee, dat gevoel wordt wel erg heen en weer geslingerd, maar toch.
    Vorige keer was het gevoel overwegend positief. Zo'n onderbuik gevoel zei me al vrij snel dat ik zwanger was en dat bleek waar!
    Dat gevoel heb ik nu gewoon niet....en mijn gevoel is me toch wel iets meer waard dan lichamelijke-tussen-de-oren-kwaaltjes ;)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    het blijft allemaal zooo ontzettend spannend he meid!
    laat je niet gek maken hoor!!!! ;)

enne ik moet zeggen... als ik dit allemaal lees...
    dan heb ik zeer goede hoop voor je!!!

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Owh.....WHY WHY WHY heb ik moet met en t geschreven als ik moeD bedoel:x

*mijn bijnaam is Miss Nederlands*

Zat mijn berichtje na te lezen of ik ook goeie hoop ik krijg Ella ;)
    Maar nee.....verwacht nog steeds geen positieve test volgende week ;)

Ga dit weekend weer wat minder online zijn....lekker keuvelen in huis en zondag uitgebreid koken voor familie :)
    Moet nu nog even een menuutje samenstellen en boodschappen doen...dus doeidoei voor even!

Merah: hang in there!

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het weekend zit er weer op.

Gisteren mijn ouders en broertje te eten gehad. Ze hebben erg genoten van de 7 (!) gerechten die ik gemaakt had. Nu hoef ik 2 dagen niet te koken, want we hebben genoeg over! :)

Mijn moeder, die zich altijd erg afzijdig hield van mogelijke bevruchtingen/prille zwangerschappen, vroeg me WEER of ik wat voel.
    Ja mam, ik voel van alles ;) Ik vind de hond stinken, dat komt me bekent voor in positieve zin. Ik ben bij vlagen weer wat misselijk en ook dat komt me in positieve zin bekend voor.
    Maar heb ook krampjes in buik en onderrug en dat stemt me niet zo positief :(
    Dus ik zeg 'ik denk dat ik volgend weekend wel tampons nodig heb'.
    Krijg ik terug 'ja, maar wees nou eens eerlijk. Voel je dat ECHT of ben je jezelf alleen maar aan het indekken?'

Ja, NATUURLIJK ben ik mezelf aan het indekken. Soms denk ik ineens 'goh, het zou zomaar weer raak kunnen zijn deze maand' en dan corrigeer ik mezelf direct met 'neuhhh....toch grotere kans dat je vrijdag ongesteld wordt'.

Het kan nog alle kanten op en ik vind het HEEL spannend :)

Was het maar vast vrijdag! Ben benieuwd of ik vrijdagochtend een testje durf te wagen of dat ik met knikkende knietjes ga afwachten of ik wel/niet ongesteld word.

15. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Ooooooooooooooh, Anne,....ben bijna net zo nieuwsgierig als jij:D:D:D Bij mijn zoontje dacht ik toen ook,...deze ronde wordt weer niks,.......tot ik na 5 dagen overtijd nog niet ongi werd (hahaha daarom heet het overtijd) heb ik een testje gedaan,:$:$die was posi:D:D:D:D Echt meid,....het komt helemaal goed,...ik ken je niet, weet niet hoe je eruit ziet, maar ik heb vannacht gedroomd dat jij zwanger bent,....wie weet komt mijn droom gewoon uit;):D:) (wat kan een mens toch gekke dingen dromen:D)

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je hebt me toch gezien bij Geertgen? ;)
    Wel een leuke, hopelijk voorspellende, droom! :D
    Zou toch wel geweldig zijn! En dan jij volgende maand direct er achteraan! :)

Ik heb alleen gister erg last van mijn rug gehad en in de middag nogal felle steken in buik en lies :( Ik weet het...kan van alles betekenen, maar ik kan er toch even niks positiefs uit halen...
    Steken had ik vorige keer ook, vermoedelijk vlak na innesteling, maar die rugpijn he....dat link ik echt aan menstruatie....

Ik droom trouwens wel echt hele idiote dingen. Rissy's droom is leuker :D Voorbeeld: mijn collega slachtte al de andere collega's af met een staafmixer :(:D

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat zijn dat voor enge dromen Anne!!!

he ik duim voor je hoor!!!
    vind het zo spannend voor jullie!
    Xx

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik moet iets bekennen :)

Heb net getest...

2 dagen voor NOD en 7 dagen na laatste pregnyl...

Vorige keer was het testje OMO-wit 2 dagen voor NOD en 7 dagen na pregnyl.

Nu staat er een duidelijk zichtbaar 2de streepje ;)
    Licht van kleur, maar we hoeven niet te turen...

We juichen nog niet, maar de pregnyl is bij mij altijd erg snel uit mijn lichaam, dus acht de kans klein dat dit steepje nog van de pregnyl is.

Maar goed, overmorgen is pas NOD. Als ik dan nog een streepje heb, of een donkerder streepje, DAN ga ik mezelf op een roze wolk hijsen.

Waarom heb ik nou getest?

Omdat ik die Oradexon (dexamethason) slik en ik daar zo snel mogelijk mee wil stoppen bij zwangerschap.
    Slik die dus vanaf vandaag, voor de zekerheid, niet meer...

*bibbert door tot vrijdagochtend*

19. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Lieve Annedore,
    Ik lees en leef al een tijdje stiekem met je mee en WAUW, dit is toch wel heel geweldig nieuws!
    Ik denk dat het vast lichaamseigen HCG is en dat streepje nu echt alleen maar donkerder gaat worden! Ik duim voor je!
    Liefs,

Marijn

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankjewel Marijn...we blijven bibberen, hopen en duimen! :)

Een foto van het testje hieronder...

Hij is net zo donker/licht als in december op mijn NOD (misschien zelfs wel iets donkerder!). Owh, ik ben nu eigenlijk nog meer aan het bibberen, want wat nou als ie vrijdagochtend negatief is :(:)

Deel Deze Pagina