Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goh...ik heb me net aangemeld voor kraamzorg :$
    Naar mijn idee echt belachelijk vroeg, maar ik lees op internet bijna overal dat je met 8 weken vaak al aan de late kant bent :(
    Nou ja, er gaan zo nog 2 tot 4 weken heen en weer gestuur van zorgcontracten overheen totdat het ECHT geregeld is ;)

Nog 9 nachtjes tot de 2e echo. Kan niet wachten! Terwijl de 1e echo nog maar 4 dagen geleden was :)
    De arts zei dat ik me na de 2e echo kon aanmelden bij mijn eigen zkh, maar wil dat eigenlijk nu al doen ;)
    Ben een beetje ongeduldig geloof ik. Dat wordt wat de komende maanden ;):D

2. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Anne,...het is allemaal er uitzoeken hoe of wat,...maar toen ik mijn zwangerschap had gemeld bij de zorgverzekeraar, kreeg ik een lijst met dingen waar je aan moet denken, misschien een tip?;) (krijg je ook een "leuk" kraampakket:D
    Spannend hoor, die tweede echo,....straks hoef je niet meer zo ver te rijden en hebben jullie het dichter bij huis;)

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, ja dat moet ik ook nog doen! :D
    Heb een hele leuke zwangerschap-plankalender gekocht, daar staat dus niet alles in ;)

Idd fijn om straks lekker binnen mijn eigen woonplaatsje te kunnen blijven! Kijk ik echt naar uit! Hoewel ik sommige lieve artsen van Geertgen misschien wel zal missen :(;)

Wel even laten weten hier wanneer jouw EI gaat springen he ;) Wil wel met je meewachten in de ww ;)

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Annedore geertgen waar zit dat dan???
    ik geloof dat mijn oude artsen daar nu werken...

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    In Elsendorp...

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    werkt daar een ruis en een euh hoe het ie nu ook alweer dolf of rolf van voren.....

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja er werkt daar een ruis:) maar die komt van helmond zkh af:) is een echt hellemonder:)

anne check geertgen topic voor beebkamer:)

8. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Is goed Anne,....gezellie,...zit ik niet in m'n eentje op dat "fijne" bankje;) Als het goed is komt Mariek er ook bij of zit er al op aankomende week:D

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het is al even geleden dat ik in mijn eigen topic iets schreef...

Goed teken misschien?

Ik voel me wel rustig, maar ook nog onzeker.
    Over 4 dagen de 2e echo en hoop zo dat hij/zij het nog steeds goed doet!
    Ach...dat zal de hele zwangerschap wel zo blijven ;)

Morgen 'al' 8 weken zwanger. Tijd gaat op een of andere manier eigenlijk ook wel snel. Ik weet alweer een hele maand dat ik zwanger ben! :)

Jammer dat ik morgen geen 12 weken ben. Dan had ik mijn oma op haar 80ste verjaardag kunnen vertellen dat er een achterkleinkind onderweg is. Maar wil het risico nu niet nemen om morgen met goed nieuws te komen en later misschien weer met slecht nieuws. Lijkt me zo zielig voor haar :(

Nu maar hopen dat niemand merkt dat ik morgen in het wokrestaurant geen sushi en geen alcohol neem ;)

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi Anne!
    hoe was het wokken??
    en is het iemand nog opgevallen dat je geen alcohol dronk en geen sushi at?? :)

Hoe gaat het verder met je?
    de 8 weken alweer voorbij!!!
    nu op naar de 12! en vanaf de 20 weken gaat het allemaal zo snel....
    spannend allemaal he! over 3 dagen de 2e echo! spannend hoor!
    Het is vast idd een goed teken dat je hier wat minder in je topic bent hoor!

Lekker ontspannen!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Ella, hoe gaat het nu met jullie?

Ik heb gewoon vegetarische sushi genomen, dus dat viel niet op! Handig dat ze dat hadden :)
    Mijn oma probeerde me wel een 'gezellig drankje' aan te smeren. Wist niet goed hoe ik hier vanaf moest komen.
    Bleef maar zeggen dat ik niet hoefde, maar ze begreep niet waarom niet.
    Had ook geen smoes voor handen ;) Wilde uit wanhoop maar bijna zeggen dat ik zwanger ben toen mijn moeder doorhad dat ik het een beetje moeilijk had. Die is er dus even met een heel ander onderwerp tussen 'gesprongen' :D Mijn redder in nood! :p

Ben wel zenuwachtig voor woensdag. Als hij/zij het nog maar doet :)

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahaha ja idd! echt redder in nood!!
    je oma snapte er vast helemaal niets meer van :)

Hier alles goed!
    we gaan vanaf vandaag over op andere voeding , ivm spugen...
    hopelijk werkt dat goed/beter!

Verder knap ik langzaam aan weer wat op.
    We hebben gisteren al weer heel even gewandeld , dat was wel even lekker.

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Fysiek gaat het dus helemaal de goede kant op met jullie :) Dat is goed om te lezen!
    Hoe gaat het verder met je? Je vond het erg wennen met de kleine man. Ontwikkelt de band tussen jullie zich al verder? Dat zal vast wel, het heeft gewoon tijd nodig :) Je hebt ook zo'n lange weg afgelegd om hem te krijgen en dan issie er 'ineens'. Kan me voorstellen dat dat erg wennen is.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja klopt, het went langzaam!
    soms heb ik echt al het idee van; '' hij is mijn zoontje''!
    En soms is dat gevoel weer even weg... maar gelukkig nooit meer voor zo lang!
    Dat komt vast wel goed , maar heeft even zn tijd nodig idd!
    ik doe zoveel mogelijk met hem , en dat gaat steeds beter en soepeler.

De nachtvoedingen zullen nooit wennen denk ik ;)
    hopelijk slaapt hij snel door :)

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahahaha, die nachtvoedingen. Ja, dat is echt een noodzakelijk kwaad! :p
    Blij om te lezen dat jullie toch lekker naar elkaar toe aan het groeien zijn! :) Komt helemaal goed met het Ella-gezinnetje ;)

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahaha ja idd!

spannend voor je joh , bijna de 2e echo!
    hoe voel je je?

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoe voel ik me?

Rustig, onzeker, blij, dromerig, angstig en nieuwsgierig naar wat komen gaat :) Heel veel wisselende emoties dus, maar het wordt met de week positiever allemaal!

De misselijkheid is sinds een ruime week wat erger en wordt nog niet minder. Vind ik niet erg! ;) Ik kan overigens goed eten, want ik word juist misselijk als ik een lege maag heb.
    Ben nog wel wat moe, maar dat gaat al beter :)
    Waar ik het meest aan merk dat ik zwanger ben dat zijn mijn pijnlijke tietuuuhhh :D

Op naar woensdag!! En voor nu: op naar mijn werk! :)

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooh wat klinkt dat goed allemaal meid!

al zijn die klachten niet leuk hoor.....:(
    maar ja ze horen er toch een beetje bij , toch??

sterkte met alle klachten!!
    Enne werkze!

ben zo blij te lezen dat je het steeds positiever in ziet!!!
    hartstikke goed zeg die instelling!!!

19. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Haaaaaiii,

Ik kom even snel langs zwaaien!

OK, spuit elf....:)
    Ella, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOONTJE!!!

Anne, hoe gaat het bij jou? Hoe voel je je?
    Begint het besef dat je echt zwanger bent al een beetje te komen?

Hier nog steeds druk met verhuizen, komend weekend gaan we dan echt in ons nieuwe huis wonen! Nu nog even een weekje klussen en poetsen enz enz dan zijn we helemaal klaar!!

Overmorgen ga ik weer voor het eerst bloedprikken om te kijken of de hormonen iets doen. Ik hoop alleen dat het allemaal niet te snel gaat, want iui dit weekend tijdens de verhuzing zou niet zo erg handig zijn.....

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Murphy: heel veel succes met de verhuizing en de komende IUI. IUI tijdens verhuizing is heel erg onhandig, maar als er een kindje uit voortkomt? ;);) En kindjes zijn ook soms een blok aan je been, kun je vast wennen :D Hahahaha!

Met mij gaat 't goed en besef me dat ik zwanger ben. Al kan ik niet wachten op het voelen van leven in mijn buik. Maar goed, eerst die 12 weken even voorbij!

Maak me wel een beetje zorgen ergens over. Ik werk op een BSO. Gister kreeg in onverwacht een andere collega naast mij, die even niet op het KDV kon werken. Ze zij in eerste instantie dat ze last van haar rug had. Ik zag al snel dat dat helemaal niet zo was en had dus het vermoeden van een zwangerschap.
    Vertelt ze me dus halverwege de middag dat ze 7 weken zwanger is na 4 jaar, 2 ISCI's en een cryo TP. Fantastisch natuurlijk!

Waarom kon ze niet op haar eigen KDV groep staan? Een kindje heeft de vijfde ziekte :$ Daarom stond ze bij mij. Maar ik ben nu niet zo heel blij. Het kindje kreeg gisterochtend rode vlekken en de vijfde ziekte is juist een week daarvoor besmettelijk! Zij wist dus niet of ze het had en was druk aan het bellen over een mogelijke bloedtest.
    Nu heb ik 3 uurtjes met haar samengewerkt en een half uur hebben we naast elkaar staan praten. De kans op besmetting is bijzonder klein en gebeurt voornamelijk bij intensief contact voor langere periode. Daarnaast is de kans dat zij het heeft ook erg klein.
    Maar toch maak ik me nu zorgen over of ik het nu kan hebben of misschien kinderen van mijn BSOgroep (van wie ik het dan alsnog kan krijgen).

De kans is echt bijna nihil dat zij het heeft en het dus mee heeft genomen naar mijn BSOgroep, maar het spookt nu dus toch door mijn hoofd :(
    Waarom moest mijn leidinggevende haar nou bij mij zetten? Ze weet dat ik zwanger ben :(

Deel Deze Pagina