@Mariek: ja, die is toch echt positief lijkt me. Het lijntje is nog wel vrij licht, maar dat zou ook kloppen met een latere innesteling. Maar zeker die clearblue zegt toch ook wel weer iets - die heeft toch redelijk wat HCG nodig volgens mij. Ik zou er ook helemaal gek van worden dat je nu niets kunt doen dan wachten . Probeer - voor zover dat uberhaupt nog mogelijk is- jezelf niet helemaal gek te maken door meerdere testjes per dag te doen, want in het begin maakt het gewoon heel erg uit hoe sterk je urine is en een toenname (of afname, maar we hopen natuurlijk toenname!!) van HCG zie je toch niet binnen een paar uur. Ik ga echt keihard voor je duimen dat je lijntje morgen alweer wat donkerder is!! Dit soort stomme grappen moeten ze al helemaal niet uithalen met mmm-meisjes die al zoveel hebben meegemaakt en zo lang wachten :x.
@mariek: wat een onzekerheid! Knuffel! @anne: weer een mooie echo gehad, zie ik. Super! Hoe voel je je? Al een beetje beebspulletjes aan het kopen? Ego: gisteren na lange lange eerste helft cyclus toch weer iui gehad! Gyn. had zeer positieve dag of zo, "vandaag is de mooiste dag van jullie leven, want door de behandeling van vandaag ga je zwanger worden..." Uhmmm, kunt u dat ook even zwart op wit zetten???? Tja, 81,6 miljoen zwemmers zoeken één ei! Zou er toch wel eentje moeten lukken? DUIMEN ALLEMAAL!
Nou, wat een lieve opmerking van je gyn. En zeker vol vertrouwen. En ach....om positief te blijven: waarom zou ze geen gelijk hebben? Ik hoop van harte dat jullie over 2 weken op roze gaan! Hoe is het nu in jullie nieuwe huis? Beetje op orde? Met mij gaat het goed. Soms dagen niet misselijk en dan ineens een dag wel Verder lijkt het steeds iets beter te gaan met de vermoeidheid en de extreme kou. Het is te merken dat ik tegen het 2e trimester aanzit
Ja, dat gaat snel! Al weer richting de 12 weken idd. Lijkt me heel bijzonder om het hartje niet alleen te zien, maar ook echt te horen! Had je geen inwendige echo meer dan? Ik ga ook uit van het positieve: waarom niet? Normaal heb ik uit zelfbescherming altijd het gevoel van "het zal wel niet". Maar dit keer mag ik van mezelf hopen en denken dat het zomaar gelukt kan zijn. Teleurstelling is er toch wel, als het niet zou lukken. Daar kun je je niet echt tegen beschermen. Nieuwe huis is al best op orde. Katten mochten gisteren voor 't eerst weer naar buiten. Een van twee hebben we gisteravond voor de deur van ons oude huis weer op moeten halen..... Het is gelukkig niet ver (best te lopen voor een kat). Tja, hoe maak je een kat duidelijk dat 'ie verhuisd is? We gaan maar een tuigje kopen en samen met hem de nieuwe buurt verkennen. Hopelijk snapt hij het dan! Vrijdag hebben we het eindgesprek met pleegzorg, dus ben daar ook erg benieuwd naar. Ik laat volgend weekend wel ff weten hoe het is gegaan! Geniet ondertussen van het kleine wonder in je buik en tot gauw!
Hahaha, die katten Wel een goed idee van tuigje idd! Even samen op verkenning Ik had idd een uitwendige echo. Zo'n echte zwangere vrouwen echo met gel op de buik Vreemd en mooi om mee te maken Ik geniet sinds horen hartje en zien bewegen beebje ineens een stuk meer Dus dat zit wel goed! En nu jij! Positieve gedachtes zijn nooit verkeerd! Je moet geluk soms misschien wel een beetje afdwingen door positieve gedachtes te sturen naar je einddoel, dus naar je beebje in de maak. Klinkt een beetje zweverig, maar dat ben ik soms ook gewoon Spannend ook van gesprek pleegzorg! Ik ben benieuwd. Zou het leuk vinden als je 't laat weten
Zooooo, na een week hier ook maar weer eens wat schrijven Gisteren zijn we naar Artis geweest met mijn ouders en broertje. Ter ere van mijn vaders 50ste verjaardag aankomende dinsdag. Het was heerlijk weer en echt niet druk! Dus het was een heel gezellige, leuke dag Thuis hoorden we over het schietdrama en moest ik een traantje laten bij de gedachte dat er ook kinderen onder de slachtoffers waren Echt vreselijk... Maar we hebben toch de bubbels, Jip&Janneke voor mij, opengetrokken en eindelijk geproost op het nieuwe leven in mijn buik. Mijn vader zei zo leuk en lief 'op een goede afloop! Of eigenlijk op een goed nieuw begin!' Daarna nog wat gegeten bij mijn ouders en 's avonds lekker op de bank gehangen. Vanochtend voor het eerst sinds de verwekking van ons wonder weer echte-alles-erop-en-eraan-seks gehad Dat was ook wel weer eens leuk. Haha! Stom, maar we durfden echt niet voor die 12 weken Nu vroeg mijn man nog na afloop of ie de baby geen pijn had gedaan of zo. Ik zei 'hij zat lekker te chillen in het bubbelbad en ineens stuiterde 'ie alle kanten op' Maar dat kan ie wel hebben hoor Nu net ontbijtje op en zometeen gaan we beginnen met onze in-en-om-het-huis-klusjes. Baby zit nog veilig binnen. Alleen na drukte en als ik veel gelopen heb merk ik dat ik zeer vervelende bandenpijn krijg. Vrijdagavond na feestje had ik het. Gister na artis weer. Als ik dan rustig ga liggen gaat het weer over. Gelukkig Tot zover de update. Ik wens u allen een fijne zondag!
hey annedore meiss.. jaaaaa eindelijk die vervelende 12 weekjes voorbij nog een paar daagjes en dna begin je aan je 2e trimester meissie... toppie.. idd heel erg lief van je vader, e ik duim er ook voor echt meiss ik ben zo blij dat het eindelijk jullie eens gegunt is.. en sex ik herken het heel erg goed.. dinis doet nu nog steeds meteen de lampen aan haha schatje geen bloed he`? haha maar moet nu ook eerlijk bekennen dat ik er nu niet echt behoefte meer aan heb. meisje ligt nu al helemaal naar beneden te drukken dus is het ook heel erg gevoelig. en durf het ook niet meer stel je eens voor dat ik mijn vliezen ineens breek hahaha!! meissietoppie en hou vol he, het word warmer en ik merk dat het toch best zwaar is door de zon heen te lopen... pfff hahaha dikke kus en knuffels van cin
@Annedore: Hee wat toevallig dat jullie gister naar Artis zijn geweest, wij gaan vanmiddag waarschijnlijk even . Even kijken of er al wat babydiertjes zijn. Vind het er in het voorjaar altijd zo heerlijk met al dat groen. Tja, ik heb ook een traantje moeten laten bij het nieuws gister. Wat moet dat een vreselijk dag geweest zijn voor alle betrokkenen. Zo triest . Goed zo dat jullie weer gesext hebben! Wij hebben dus sinds de iui ook geen "echte" seks meer gehad, schaam schaam. We durven het allebei nog niet - precies om wat jij beschrijft- het idee dat het kindje daar heen en weer zit te stuiteren. Straks wordt ie nog wagenziek . En daarnaast gebruik ik nog steeds die Uruzganbollen en is mannetje bang dat dat niet goed is voor hem, hihi. Vanaf het tweede trimester ga ik stoppen met de bollen en dan wordt het ook wel weer eens tijd voor sex. Merk namelijk dat ik er niet minder zin in begin te krijgen . Maar ik kan me goed voorstellen dat als we weer wat verder zijn zoals Babyhopes dat ik het dan ook liever niet meer wil. Gebuikte jij nou eigenlijk ook die bollen en zo ja, ben je er dan nu mee gestopt? En wanneer was jou volgende echo ook alweer? EDIT: oh, ik ben lekker wakker, zie nu dat je volgende echo 22 april al is! Geniet van de zonnige middag allemaal!
Hey Anne, Ik zou nog even laten weten hoe het pleegzorggesprek ging. Nou, ik lag in bed met buikgriep, dus het is niet doorgegaan! We hebben het drie weken verplaatst. Je bent de twaalf weken al voorbij, wow! En dit hebben jullie goed gevierd! Geen seks kan ik me wel voorstellen, de eerste weken. Zou ook zo bang zijn om kindje te "beschadigen" of zo. Ik ben nog steeds aan het afwachten, buikgriepje is weer over, gelukkig. Ben alleen een beetje bang dat mijn lichaam zich nu heeft gericht op herstellen van de griep, ipv zwanger worden.... Tja, donderdag is De Grote Testdag, dus dan zal ik het horen. Maar ik vind het wel lekker om nog een paar dagen te hopen en dromen....
@Babyhope: ja, dikke zwangere buik in de zomer kijk ik ook niet naar uit maar ja, wij mammie's zetten wel door voor onze kleintjes he En beter een dikke zwangere buik in de zomer dan helemaal nooit een dikke zwangere buik @Nana: Ja, ik begon ook steeds te dromen over heftige seks Kon wel merken dat ik het erg begon te missen Ik heb overigens Pregnyl gebruikt en geen bollen. Als je met die bollen gestopt bent is het tijd voor wat actie in de slaapkamer (of waar dan ook ). Veel plezier in Artis...je bent zeker lid Dat je 'eventjes' gaat @Murphy: Naar van buikgriep zeg. Klote ook dat het gesprek nu verzet is Maar gelukkig is verzet niet hetzelfde als afgezegd. Nu alleen nog wat langer geduld hebben... Buikgriep en zwanger worden...sjah, ik ben vlak voor eisprong echt heeeeel ziek geweest een paar dagen met ook heel hoge koorts. En toch is het gelukt Ik blijf gewoon voor je hopen hoor!! Wanneer is je NOD? Of testdag? Zo, net eindelijk mijn achterband goed geplakt!! Hij blijft nu hard! We hadden al 2 gaatjes geplakt en hij bleef leeglopen Nu nog even wat soppen in de keuken. Heb lekker wat Norah Jones opgezet. Relax.... Manlief maakt konijnenhokken schoon in het zonnetje. Happy sunday....
Herkenbaar dat over sex. Mijn man durft ook niet goed. Toen we het op vakantie eindelijk weer eens deden had ik de volgende ochtend wat bruin-verlies. Ik heb het hem niet durven zeggen, want hij is toch al zo bang dat hij iets kapot maakt daarbinnen... Fijn dat bij jou alles goed gaat!
@Annedore: Jaaa, die dromen heb ik dus ook . Nog even wachten, haha. We hebben inderdaad een abonnement voor Artis. We wonen er niet zo ver vanaf, dus met mooi weer kunnen we er op de fiets naartoe om even beestjes te kijken en te picknicken ofzo . Heb vanmiddag zowaar bijna een heel klein beetje een kleurtje op mn nog steeds veels te witte kop gekregen. Zelf banden plakken, respect! Mijn vader heeft het me heeft vroeger geleerd, maar op de een of andere manier is mijn band altijd zo weer leeg als ik hem plak. Laat dat dus nu maar aan mannetje of de fietsenmaker over... @Merah: Best eng dat je na de sex wat bruin had. Het kwam ongetwijfeld door de sex, maar bruin is nu zo'n kleur die je even niet wilt zien. Daar ben ik dus ook bang voor, dat we door de sex wat volkomen onschuldig bloed gaan verliezen en ik dan gelijk niet meer durf te sexen. Ik zou het denk ik ook maar niet tegen mannetje zeggen. Maar tegelijkertijd, bijna iedereen heeft sex gedurende de zwangerschap. Dus misschien moet ik me niet zo aanstellen . Ik denk in ieder geval dat het bevorderlijk voor mn nachtrust zou zijn .
Anne, wauw de 12 weken voorbij!!! lekker genieten meis! maar volgens mij doe je dat wel! hier alles goed! we genieten enorm. Nana, jij ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! wat fijn meid! en bijna 12 weken! spannend allemaal he! Murphy van harte beterschap! wat rot he buikgriep... hopelijk voel je je weer wat beter! en dan net nu.... wat ontzettend balen zeg dat het gesprek is verzet.
Murphy: hoe is het met jou? Heb je al getest? Ik hoop dat je in ieder geval een reden hebt om te testen. Ik vind het heel spannend voor je! Ella: Alles goed met jullie? Ik heb zoiets stoms en ik schaam me dood Gister aan vriendengroep van voormalige opleiding verteld dat ik eindelijk zwanger ben en deze keer goed. Aan een iemand verteld en zij heeft blijkbaar iedereen gemaild. Lief gekkie Maar nu is een ander uit dat groepje dus ook zwanger. 2 weken verder dan ik. Binnen 3 maanden gelukt of zo. Heel leuk voor ze. En ondanks dat ik nu ook zelf zwanger ben, kan ik het niet hebben 7 mei gaan we met zijn allen eten en ik had me er zo op verheugd dat het dan eindelijk eens op een positieve manier over mij zou gaan en dat ik eens in het zonnetje mocht staan. Heb gewoon zo vaak ellende met ze moeten delen. Het leek me zo leuk om nu eens andere aandacht te krijgen van deze lieve mensen Zal wel heel egoistisch gedacht zijn van mij. Zij is dan 18 weken en ik 16. Zij zal dan een mooie buik hebben (slank figuur, ik dus niet) en weg is mijn speciale moment Ik moet dat nu delen met een ander en dat vind ik moeilijk. Moeilijk door de weg die ik ervoor heb afgelegd... Het zal wel nergens op slaan, misschien hebben hormonen een grote invloed, ik weet het niet. Ik vind het in ieder geval vreselijk stom en onaardig dat ik zo denk Wat zij is een lieve meid en ik gun haar een kindje. Alleen mijn beeld van hoe het zou zijn als ik eindelijk zwanger zou zijn, moet ik nu aanpassen. Stom van mij Einde van stom, hormonaal, ego verhaal. Ik zeg tegen mezelf: kop op! Je bent zwanger! Daar gaat het om! Bedenk me nu...toen ik al die jaren maar niet zwanger werd, leek ik soms de enige niet-zwangere tussen alle zwangere buiken te zijn. Nu wil ik graag de enige zijn, omdat dit voor mijn gevoel de meest bijzondere zwangerschap uit mijn omgeving is Maar ja...ik ben nu eenmaal niet de enige
Hey Anne, Zo zie je maar dat je de mmm nog niet zomaar uit je systeem hebt, zodra je zwanger bent. Ik had je jouw moment ook echt gegund, mag ook wel na zo lang wachten... Maar uiteindelijk ben je wel mooi zwanger van jullie kindje, dat maakt voor jouw groepje mensen (manlief, fam, goede vrienden) jouw groeiend buikje toch het allermooiste! Ik heb idd vanochtend bloedgeprikt, na 14.00 uur kan ik bellen voor de uitslag. Moest vanochtend gelukkig werken, dus ik had genoeg afleiding. Nog geen menstruatie dus, maar ik gebruik utrogestan, dus dat wordt tegengehouden. Zegt dus niks. Mijn gevoel zegt dat het weer niet gelukt is, maar ben toch wel benieuwd.....nog even geduld...
Inmiddels zh gebeld: hcg-test was weer negatief :x Ben eerder boos dan verdrietig: WAAROM NOU NIET???? Ik vond dat het na bijna drie jaar behandelingen wel eens tijd werd, maar goed, dat geldt natuurlijk voor iedereen hier op 't forum. Verdriet komt waarschijnlijk nog wel, maar nu niet. Ik ga een flink stuk met onze hond wandelen. Buiten schijnt de zon tenminste... Nu stoppen met utro-rommel en op naar ronde 38!
Shit Murphy :x Ik kan er ook wel boos om worden idd. Dat zulke lieve ouders to be, steeds maar weer teleurgesteld blijven worden. Heel veel sterkte voor ronde 38. Al ik had het je zooo gegund dat het bij 37 was gebleven
hoi Anne, ik ben zonet de ganse ochtend bezig geweest met je hele verhaal te lezen! ik heb echt bewondering voor je inzet en moed hoor! ik ben ook ook heel blij te mogen lezen dat je nu 13 weken zwanger bent! geniet er nog maar goed van! dikke knuffel
Wow Maya, heb je echt mijn hele topic gelezen? Nee toch? In ieder geval hoop ik dat je er wat vertrouwen en goede hoop voor de toekomst uit kunt halen! Bedankt voor je lieve berichtje