Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mirr spannend morgen!
    veel succes met de 20 weken echo!

Anne wat ga je snel!!!
    fijn te lezen dat alles zo heerlijk goed gaat!!
    geniet lekker van jullie wondertje en laat je idd maar lekker verwennen hoor!!!

2. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    @Anne,....ben nu deze ronde van het begin af aan gestart met de oradexon,....de vorige ronde had het na 3 dagen al resultaat,....helaas niet met het beoogde doel,...maar nu zullen we zien of het echt z'n werk doet. Ik moet maandag weer voor een fm,....we wachten gewoon weer ff af;)
    Oooooooooooooooh,....ik kan me die spanning rondom die 20 weken echo nog zo goed terug halen,......niet negatief hoor die spanning,....gezonde spanning;) Komt helemaal goed!
    Wat die voorlichting in het ziekenhuis,...die heb ik niet gehad/ gedaan,.....Ik was bang dat ik me onnodig ongerust zou maken na het zien van de hele hiepla,.......ik heb het uiteindelijk over me heen laten komen, zou het niet anders hebben gedaan;)
    iig veel suc6 met alle gebeurtenissen!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het doet dus in ieder geval al iets! :) Da's mooi!

Ik vind het juist wel heel fijn om van te voren te zien waar ik terecht kom en waar mijn baby ter wereld zal komen. Mijn man vindt het ook prettig om dat te weten. Ieder voor zich :)

Vandaag ga ik heel rustig aan doen, want bekkenpijn speelt weer op en heb hoofdpijn. Ik zeg: rustdag! ;)

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hey Anne,

Kwam even kijken hoe het met je ging en zie dat alles helemaal lekker gaat! :D Mooi dat je het hartje weer even hebt mogen horen en je je nu ook niet meer zo veel zorgen maakt over die lyme. Ik denk ook dat als je nu nog geen last hebt, alles vast helemaal goed is!

Ik zie trouwens dat jij de 20 weken echo op precies dezelfde dag hebt als ik, 14 juni - wat toevallig! :). Spannend he!! Wij hebben er al wel zin in, maar vinden het ook wel weer erg spannend, omdat er wel heel veel tijd zit tussen mn laatste afspraak (toen was ik 15 dagen en 4 weken) en deze echo. Ik ben ook overtsag gegaan en heb toch maar een Angelsound gekocht ;). Ik was vorige week zo aan het stressen toen ik een paar dagen helemaal niets had gevoeld, dat ik dacht dat dat ook nooit goed kan zijn. Gelukkig kon ik het hartje vrij snel vinden en was ik weer helemaal gerust. Nu mag ik het van mezelf maar 1x per week doen, omdat ik anders bang ben dat ik helemaal los ga, haha.

Geniet van je rustige dagje. Groot gelijk datje het even rustig aan doet. Ik heb trouwens ook veel last van hoofdpijn, zal er wel bij horen.

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha, heel herkenbaar Nana. Heb de kleine nu ook 2 dagen niet gevoeld en vind dat niet zo leuk ;)

Gaat hier even niet zo lekker. Ben grieperig en ga zo toch de huisarts bellen om te overleggen over bloedprikken op Lyme.
    Heb pijnlijke nek, zweet me suf, hoofdpijn, licht in hoofd, koude rillingen.
    Blijf vandaag dus ook thuis...vanochtend wel even gewerkt, maar vanmiddag en morgen zeker niet...
    Ben een beetje ongerust over mezelf en baby :(

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ah getver, wat vervelend dat je je nu toch ziek voelt :( Ik me heel goed voorstellen dat je je nu op lyme wilt laten checken, maar volgens mij heerst er ook verkoudheid dus het kan ook vrij onschuldig zijn. Ik loop sinds gister ook met een snotneus, dikke keel en een pijnlijk oor en hier op werk hebben verschillende collega's zich ziek gemeld. En mocht het toch lyme zijn dan ben je er hopelijk nog op tijd bij, zodat je het met een antibiotica kuur weg kunt jagen. Ik snap goed dat je je toch zorgen maakt. Ben je al bij je HA geweest? Heb je trouwens zo'n rode kring om je tekenbeet gekregen, want dat schijnt je toch te hebben met Lyme of niet?
    Hopelijk hoor je heel snel de uitslag en blijkt het gewoon een koutje!!

7. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Beterschap Annedore!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Thanks meiden :)

Net overleg gehad met HA over wat verstandig is.
    Mag morgen bloed laten prikken en dan weet ik de uitslag over een week.
    Ben hier heel blij mee!

Ik heb geen rode kring gehad, maar dit gebeurt ook maar bij 6 op de 10 mensen die besmet raakt met de bacterie. Daarom is het niet verstandig om alleen op het wel of niet ontstaan van die kring af te gaan.

Ik ben overigens niet verkouden. Geen hoest, geen oorpijn, geen snotneus.
    Alleen stijve nek, hoofdpijn, zware ledematen, kortademig, buik wat van slag, overmatig transpireren. Dit herken ik niet bij mezelf, daarom begreep de HA heel goed dat ik bloed wilde laten testen. Zeker gezien baby...

9. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Hebben ze ook je bloeddruk gemeten?

10. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Bah, Anne, wat een stress zul je hebben. Dat ook net nu een stomme teek jou moest uitzoeken!
    Hoop maar dat alles gewoon goed is en dat je niet teveel stress hebt hierdoor, da's ook weer niet goed voor de baby natuurlijk. :(
    Hoe gaat het met het kamertje? Al klaar met behangen/verven/schuren/plamuren?

Ik wilde je even laten weten dat we sinds een weekje pleegouders zijn van een meisje van 7 maanden. Ze blijft voorlopig 4 maanden en hopelijk kan ze dan weer lekker terug naar mama.
    We zijn enorm van haar aan het genieten. Ze begint langzaam te wennen en ons te vertrouwen. Als ik 's ochtends op haar kamertje kom, ligt ze al stralend te lachen in haar bedje. Heerlijk, als je ziet hoe dit kindje tot rust begint te komen en langzaamaan weer een blije baby wordt!:D

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Murphy: wat is dat snel gegaan zeg! Jeetje wat leuk voor jullie! En 4 maanden is best een poos. Hoop dat ze bij jullie helemaal tot rust komt, zich goed kan ontwikkelen en misschien dus zelfs wel 1 jaar wordt! :)

@Kamertje: Behang is net binnen, dus ga ik volgend weekend plakken. Dit weekend gaan we nml al babyspulllen shoppen en kan niet teveel doen in een weekend. Misschien kan man dan 2e pinksterdag het laminaat leggen dan schiet het op :) Ga dit weekend wel de box gelijk neerzetten, want merk met de kinderwagen al dat het een behoorlijke kluif is om die eigenwijze katten te doen begrijpen dat zij er NIET inmogen ;) Ga fijn ballonnen kopen :p

@Rissy: mijn bloeddruk is prima, dus dat is het niet :)

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, die eigenwijze katten komen me bekend voor. Hier ook een van de twee die op slinkse wijze probeert om de box in te sluipen. Meisje maakt nog geen gebruik van de box, durft ze nog niet, dus het ding staat hier nu ook om de katten eraan te laten wennen. We kunnen helaas geen gebruik maken van ballonnen, dan schrikt 't meisje zich een hoedje, maar we hebben een plantenspuit....

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne wat fijn dat je een bloedtest kunt laten doen!
    niks aan om je zo te voelen zeg :(
    He wat leuk dat het behang er is!!!! wat voor?
    en hoe gaat het verder met je??

Mirr , wat leuk! je krijgt een dochter! van harte gefeliciteerd hoor!
    Lees in je onderschrift dat het niet allemaal vanzelfsprekend is gegaan....
    fijn dat je nu dan toch eindelijk zwanger bent!
    Hoe voel je je?

Murphy wat leuk!!! fijn dat dat meisje nu bij jullie is en wat leuk te lezen dat ze zich al zo aan jullie went!
    wat zullen jullie genieten! Net als Annedore hoop ik voor dr dat ze dr rust kan vinden en weer een blije baby kan worden!
    Geniet er maar lekker van!!!!

Rissy hoe gaat het met jouw?

sorry als ik iemand ben vergeten.

hier alles goed!! Evan ligt nu even lekker te slapen!
    ik ga zo even in de tuin zitten, heerlijk weertje!
    volgende week dinsdag weer aan het werk...
    ben er dan 7 maanden uit geweest!! zo snel is het eigenlijk gegaan zeg!

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Ella, dat zal wel wennen zijn straks. Heb je zin om weer te gaan werken of zie je er tegenop? Of allebei? ;)

Hoe gaat het met Evan? En mij jou? Het klinkt idd wel goed wat je schrijft :)

Ik was net even snel de stad in. Had Zwitsal ingeslagen bij KV (was 3+1 gratis!), een schattig pakje van Nijntje en een babyfoon gekocht.
    Had ook mijn zwangerschapsbelletje op mijn buik hangen en liep even heerlijk zwanger te zijn :)
    En toen kwam ik een kennis tegen die na 3 IVF pogingen afscheid heeft moeten nemen van haar kinderwens.
    Ze zag me en greep gelijk naar het belletje op mijn buik en zei hoe leuk ze het voor ons vond. Ik voelde me even heel raar. Vond het zo lief hoe ze reageerde, maar zag ook aan haar dat ze het moeilijk vond.
    Een maand geleden was het nog niet heel goed te zien aan mijn buik en toen was ik haar ook al tegengekomen, toen durfde ik het niet te zeggen. Nu hoefde ik dus niks te zeggen....
    Sjah, ik kan het niet eeuwig verborgen houden. Kindje komt er ooit ook nog uit ;) Gelukkig hebben we even fijn staan kletsen en zit het verder wel goed.

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    MIJLPAAL!!!!

Vandaag ben ik 20 weken zwanger en dus AL op de helft!!!! :D

Jeumpie, wat gaat het toch snel!

Krijg nu toch wel last van nesteldrang en babykamerafmaakdrang.
    Gisteren de badkamerkasten uitgemest (2 zakken troep eruit) en schoongemaakt.
    2 plankjes ingericht met flesjes Zwitsal, hydrofieldoeken en washandjes.
    Badje staat in de badkamer. Badcape met schattig girafje heeft een ereplekje gekregen naast de radiator.
    Overal in huis verschijnen items die er voor zorgen dat we niet meer kunnen ontkennen dat er over 4,5 maand een baby zal zijn :)

Morgen naar de Ikea en Gardo in Amersfoort voor meubeltjes, een wiegje, box, wikkeldeken, babykamer accessoires en schattig beddengoed :)
    Dan hebben we zo'n beetje alles wel in huis.
    Ga straks nog even wat Zwitsal kopen (3+1 gratis) en na morgen hoeven we dan alleen nog wat verzorgingsspullen te hebben (borsteltje, luiers, thermometer, dat soort spul) en al wat ik nodig heb voor de borstvoeding.
    En wil nog kijken voor een draagdoek :)

Het kost een hoop geld, maar ik geef het allemaal lachend uit! Onze baby is absoluut een heel goede reden om geregeld de pinpas te trekken (lang leven het vakantiegeld ;)).

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gatver! Wat een ellende in die babywinkels! :x

Volgende keer (als er een volgende keer komt) koop ik alles online!

De Ikea was leuk, alles wat we wilden was er, het was niet druk.
    Leuke spulletjes gekocht, helemaal blij mee!! :)

Toen naar Gardo. Daar had ik al 4 folders van in de bus gehad sinds mijn zwangerschap. Nou, als ze niks blijken te hebben wat je wilt, dan is dat wel van een koude kermis thuiskomen hoor :(
    Dus alleen een box uitgezocht en meegenomen en snel weer weg.
    Hoef niks te hebben als ze niet eens de levertermijn van een wieg op kunnen geven.

Toen naar de Babydump waar de airco het niet deed en waar al het beddengoed qua maten, kleuren en merken door elkaar lag. Waar niks makkelijk te vinden was. Nee, niks aan.
    Wel een leuk wiegje en matrasje besteld dat volgende week of in week 24 wordt geleverd.

Nou ja, al met al hebben we toch heel veel gekocht :):)
    De box staat zelfs al in elkaar :)

Ben nu wel doodop. Probeer nu alleen nog bij Hema online wiegbeddengoed te bestellen, want bij Babydump hadden ze bijna niks en was het echt niet te vinden in de rommelige rekken.

Zo lekker douchen en op de bank ploffen!! :)

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hhaha hormoontje powerrrrrr!!!!!!!

gefeliciteerd nog meis met je 20 weken, idd al weer een mijlpaal en op de helft, gaat snel toch...
    babydump ik vind het een superwinkel, maar we zijn alleen in eindhoven geweest en 1 keertje maar hahaha..
    beddengoed is gewoon standaart 60bij 1.20
    voor het wiegje weet ik niet hahaha

hier ook goed zwitsal ingeslagen bij de kv.. kan je nooit genoeg hebben he..

is het wel te doen voor jou met dit weer? bah bah ik houdt het niet uit hoor!!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Cin: voor jou komt er bijna een eind aan je zwangerschap en een nieuw begin van jullie als gezin :) Jeeeeejjj!!! :)

Met dit weer houd ik wel wat vocht vast, maar het valt mee.
    Ben alleen vaak buiten adem en duizelig. Dat ga ik volgende controle wel bespreken, als het dan nog zo is...

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja dat herken ik wel ja, maar als ik dan echt 2 liter water heb gedronken is het wel minder haha.
    hier vliegen de flessen water en ijsklontjes er nu ook echt doorheen hoor..

ja ik dacht vanacht dat het al was begonnen, ik stond op om half 3 en liep de trap af enmoest in een keer stilstaan om pijn in mijn buik weg te zuchten,denk zo`n minuutje en na 4 minuutjes weer maar nee vals alarm:)

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk dat je al zo veel gekocht hebt, Annedore! En dat er overal al baby-items te vinden zijn...

Bedankt trouwens nog voor de felicititaties Ella!

Met mij gaat het hardstikke goed, ik heb van het weekend zo ongeveer hetzelfde doorgebracht als jij, Annedore! :D Héél veel leuke dingen gekocht voor de beeb, zonder naar prijzen te kijken. ;)
    In mijn geval duurt het nog wel iets langer voordat de babymeubeltjes geleverd worden, maar in de tussentijd kan ik mooi aan de slag met schilderen etc... Ook hier zijn de nesteldranghormonen volop toegeslagen..!!
    Ik koop vooralsnog geen flesjes met lotion, olie en shampoo ed voor de baby. Is eventueel leuk om te geven voor kraamvisite. Ook kleertjes heb ik niet gekocht: ik heb al regelmatig het één en ander gekregen dus dat komt wel goed...

Cin: voor jou echt de laatste weekjes alweer. Wat is die zwangerschap toch snel gegaan eigenlijk he?

Deel Deze Pagina