mirr ja idd het is echt heel erg snel gegaan soms een beetje te snel, maar het is het allemaal waard. zo vind ik dat bij annedore jou en merah ook zo snel gaan hoor.. ik bedoel ik herriner me jullie testjes nog alsof het gisteren was,en inmiddels zijn jullie al op de helft.. hier was de beebkamer bij 24 weken helemaal klaar haha hoefde toen alleeen nog maar een babybadje t ehalen en box die staat inmiddels ook al helemaal kant en klaar te wachten hahha
Ooohh Cin, wat lijkt me dat spannend. Dat het elk moment kan beginnen, maar dat het ook vals alarm kan zijn. Zie je op tegen de bevalling? Of kijk je er juist enorm naar uit? Of allebei? Mir: leuke dingen gekocht voor je dochter Vind je het niet veel te leuk om zelf ook kleertjes te kopen voor het meisje in je buik? Ik begrijp dat visite ook nog een hoop geeft, maar zelf kopen is toch ook wel erg leuk hoor, vind ik Wordt jouw kamertje nu helemaal roze? Of ga je voor wat anders? Ik wil ons kamertje met 30 weken wel af hebben eigenlijk. Met 33 weken ga ik met verlof, dus dan kan ik het dan nog ff lekker poetsen en luchten en wat er maar in me opkomt Ik kijk er zo naar uit om moeder te worden. Ik ben ook nu al zo nieuwsgierig naar wat er in mijn buik zit, wat voor karakter het heeft en wiens neus, ogen, oren etc hij/zij heeft Nog 19 weken geduld....ach, is vast ook zo om!
hey anne ja het ene moment kijk ik er erg tegenop, maar net als nu met dit warme weer heb ik zoiets van `hey uhmmm mona wanneer besluit jij om te komen?` hahaha het mooiste is de zus van dinis in angola is 2 weekjes verder dan mij,en die is ook nog niet bevallen, gister had ze wel weeen maar dat was het dan ook hahaha en dan de baby van de broer van dinis die wilde ook maar niet komen, die is uiteindelijk bij 39.1 weken gehaald met de keizersnede anders was ze nu waarschijnlijk nog niet bevallen hahaha. die familie van dinis zijn dus lang blijvende zitters hahaha nee maar nu mag ze echt wel komen ja, idd ook door wat jij zegt hoe zal ze eruit zien haar haartjes, neusje ,lipjes, de kleur van deogen en die dingen, vooral het karaktertje en gewoon ons meisje haha
Even snel voordat ik moet werken: Zit ik nog even op ZP te snuffelen en een broodje bapao te eten, voel ik ineens 'plopjes' onderin mijn buik Inmiddels ben ik wel gewend aan bewegingen in mijn buik, maar dat waren meer trillingen en 'veegjes' of 'aaitjes'. Nu krijg ik dus ineens echte schopjes (en weer, en weer!) Ik durf amper te bewegen, bang dat het stopt. Wauw, wat is dit mooi. Kan wel janken. Doe ik ook een beetje
OOoohhhh YES! GEEN Lyme in bloed!!!! Wel bezinking aan hoge kant en witte bloedplaatjes laag. Waarschijnlijk door ontstoken ingegroeide teennagel WEER!! :x Dus donderdag weer onder het mes
Teken van leven! Teeningreep was niet fijn, maar nu gaat het eigenlijk wel weer Alleen beetje immobiel Gister alleen bank gezien, vandaag weer langzaamaan wat dingetjes proberen (in babykamer voornamelijk ). Liefs voor jullie! *bibber* nog 4 dagen tot 20 weken echo
Hee meissie, Wat ben ik blij om te lezen dat je geen lyme hebt, Whaaaaahooooooooo!!!!!! Heb hard voor je geduimd de afgelopen weken. Wel vevelend van die ingegroeide teennagel, maar gelukkig is dat inmiddels ook weer verholpen. En wat super gaaf dat je al echt schopjes voelt!!! Dat moet heerlijk geruststellend zijn om je kleintje zo bezig te voelen. Zo ver ben ik nog niet helaas. Ik voel wel heel licht af en toe wat, maar dat is eigenlijk niet echt duidelijker dan toen ik 15 weken was. Ik hoop maar dat dit geen slecht teken is. Jij hebt dinsdag ook de 20e weken echo, toch? OOoohh zo spannend! Ik ben er toch best wel weer een beetje bang voor. En jij? Liefs!
Hey Nana! Op de helft! Dat voelt wel goed he Bang voor de 20 weken echo niet echt, maar wel bezorgd. Als alles maar goed is met onze baby. Volgende week weten we het. Maar goed Nana, we hebben veel meer kans op een gezond kindje, dan op een kindje dat wat mankeert. Dat moeten we ons maar voorhouden. Pech kan iedereen overkomen, maar angst is een slechte raadgever, dus daar moeten we ons niet door laten leiden he Hoe gaat het met jullie babykamer? Alles roze? Manlief heeft het laminaat er net uit en vanmiddag ligt het nieuwe erin. Morgen ga ik behangen, manlief de deur schilderen. Zondag koof maken en plinten schroeven en misschien nog de radiator ombouw. En dan, dan kunnen de meubeltjes en de ECHT leuke dingen erin Dan ga ik los met mijn paddenstoelen kapstokjes en kabouter mobiles
Jaaaa, op de helft -wat een goed gevoel. Maar het lijkt me helemaal heerlijk als je de tijd bereikt dat het kindje ook buiten je buik levensvatbaar is! Dat wordt de volgende mijlpaal. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de echo. Hopelijk zijn we volgende week allebei helemaal heppie na het horen van goed nieuw! Wow, wat ga jij hard met het kamertje. Heerlijk dat je al zoveel hebt en je straks op de leuke "details" mag richten!! Wij hebben inmiddels al redelijk wat dingen besteld (kinderwagen, bedje, kastje, commode), maar zijn nog lang niet zover dat we het kunnen inrichten. We moeten de kamer eerst nog leegruimen (is nu een rommelhok) en schilderen. De spullen komen dan in aug. En nee, het wordt niet roze, haha. Nanaman heeft een intense haat jegens roze en om eerlijk te zijn is het ook niet mijn lievelingskleur. We zullen tzt vast wel wat roze details toevoegen en genoeg roze kleertjes krijgen, maar het kamertje willen we heel vrolijk en bont maken met leuke felle (primaire) kleuren en witte meubeltjes - eigenlijk best unisex dus.
Klinkt een beetje als de stijl van onze kamertje Nana! Leuk! Ik houd ook niet van roze Mij te zoet... Augustus is toch ook mooi op tijd voor de meubels? Alleen hopelijk niet te warm om ze dan in elkaar te zetten De plannen voor het kamertje zijn wel wat gewijzigd. De koof wordt helemaal voor ons op maat gemaakt, maar is dan volgende week pas klaar. Dan moeten we hem nog schilderen en monteren. Dat zou eigenlijk morgen. Vandaag waren we de hele dag bezig met van hot naar her rijden om spullen te kopen (Gamma, centrum, familie, supermarkt) en toen was het al half 4. Dus vandaag niks gedaan. Morgen dus behangen en nog wat schilderen. Meubeltjes kunnen dan ook wel vast in elkaar. Met het schroeven van de plinten kunnen we die gewoon even naar het midden van de kamer schuiven en dan weer terugzetten waar ze moeten Maar goed, laminaat ligt er wel in en is erg mooi! Wij gaan straks even naar de bios, denk ik. Heb ik wel zin in
Oh dat soort 'ren je rot' dagen hebben wij nu ook heel veel . Van de ene babywinkel naar de andere en tussendoor nog naar Gamma, Praxis of Ikea. Ik vind het altijd wel leuk om te doen, maar Nanaman wordt er vaak strontchagerijnig van, hihi... Als je morgen behangen hebt en de meubels staan, ga je dan fotootjes bij je profiel plaatsen? Leuk dat jullie ook een bont, felle kleuren kamertje doen- goeie smaak, haha! Tja, als het in aug heel erg warm is heb ik een geweldig excuus om met een koud glas frisdrank in mn hand Nanaman aan te moedigen om alles in elkaar te zetten . Nu zegt hij al de hele tijd dat ik niet moet helpen en met zware dingen moet sjouwen (met leegruimen), dus dat komt dik in orde. Zo ga nu eerst maar even wat te eten maken. Naar welke film gaan jullie? Veel plezier iig!
Hey, hallo, ik leef nog... Behangen. Doe ik echt nooit meer. Wat een kutklus. Heb een enorme (hormonale) jankbui ervan gehad. Heb het zondag opgegeven en heb het gisteren gedaan. Het zit er nu op zich wel aardig op. Ben blij dat het maar 2,5 banen waren Man heeft laminaat afgemaakt, deur geschilderd en stopcontacten gedaan. Ppfffff...meubeltjes staan dus niet in elkaar, want ik heb toch meer last van mijn bekken dan ik dacht Ik kan echt 1 klusje per dag doen en dan verga ik van de pijn Dus leg me er maar bij neer dat het allemaal in een iets lagere versnelling gaat dan mijn hoofd wil. Het is vanzelf een keertje af. Gisteren vast 2 babywasjes gedaan en dat gaf ook wel een bevredigend gevoel Al die kleine, schattige kleertjes en sokjes *smelt* Nu probeer ik de tijd tot 1400 uur een beetje door te komen, want dan is de 20 weken echo. Man en ik hebben gisteravond nog een heftig gesprek gehad over 'wat te doen als....' en dan de mogelijke rampscenario's invullen. Maar goed, we hebben besloten dat het goed is met onze kleine en dat we ons niet gaan lopen stressen vandaag. Maar ik ga nu wel even lekker douchen, maskertje, scrubben etc. om de tijd door te komen Nana: ik hoop dat jullie een goede 20 weken echo hebben, maar dat zal vast wel
Hihi ik heb heel even overwogen om zelf te gaan behangen de komende week. Maar bij deze besloten het niet te doen: bedankt voor de tip!! Slim dat je nagedacht over de 20 weken echo. Het zal wel goed zijn allemaal, maar je kunt maar beter voorbereid zijn. Het is immers een medische echo en geen pret-echo!! Ik kijk strakjes nog even hoe de echo geweest is!
Och, behangen, dat heb ik heel lang geleden wel eens gedaan en daar kon ik dus helemaal niets van. Ben blij dat we "alleen maar" hoeven te schilderen hier. Balen dat je zo'n last van je bekken hebt, maar gelukkig ben je heel erg op tijd met het kamertje en kun je het je goed permitteren om het even wat rustiger aan te doen. @20-weken echo gesprek: Heftige gesprekken zijn dat, he. Wij hebben ze hier vooral in het begin best vaak gehad, ook omdat Nanaman en ik behoorlijk van mening verschillen over wat we nog "acceptabel"(klinkt zo kil, maar je snapt me wel denk ik) vinden - ik zou met veel meer kunnen leven dan hij. Vooral rondom de nekplooimeting hebben we hier vaak over gepraat en gehuild. @20-weken echo: We zijn hier helemaal heppie, alles zag er goed uit . Het duurde wel heel lang voor ze eindelijk een goed beeld van het hartje had (meisje had haar armen steeds voor haar borst), maar ze zei uiteindelijk is het toch gelukt. Ik hoop dat jij inmiddels ook weer helemaal met je hoofd in de wolken loopt na het zien van je lieve beebje en dat alles helemaal goed was!!
Zie net dat mijn update gister helemaal niet is geplaatst Nou ja, ik schreef voor Nana dat ik fijn voor jullie vind dat alles goed is met jullie dochter En ik schreef dus nog dit: Maar het ging bij ons even anders dan gedacht Echoscopiste was heel aardig, lief en begaan. Vroeg naar mijn lengte en gewicht en naar aangeboren afwijkingen in de familie. Dit laatste hadden ze in het ziekenhuis niet gedaan. Foutje. Mijn man zijn zusje is 6 weken na geboorte overleden aan een aangeboren hartafwijking. Dus wij kregen daar ter plekke te horen dat ons kindje dus een iets verhoogde kans heeft daarop. Ik hoorde eigenlijk daar niet te zitten voor een SEO vanwege dat hartafwijkingsverhaal en vanwege mijn hoge BMI. Ik had eigenlijk direct naar Zwolle verwezen moetenn worden voor een GUO Maar goed, we waren er nu toch, dus ze heeft toch de echo gedaan. Alles wat ze kon zien zag er goed uit. Alleen of het huidje op het ruggetje gesloten was kon ze niet zien, want kindje bewoog te veel Maar toch ivm BMI en hartafwijking van zusje man moeten we evengoed vrijdag nog naar Zwolle voor een GUO. Dit deed me toch weer wat zorgen maken om de gezondheid van beebje. Het is toch niet leuk als je gezegd wordt dat je iets verhoogde kans hebt op een kindje met een hartafwijking. Maar goed, ook wel fijn dat ze dan vrijdag het hartje nog eens extra gaan bekijken. Aan het eind van de echo vroeg ze of we willen weten wat het geslacht is. Eigenlijk niet, maar ik wilde deze echo graag positief afsluiten en niet alleen met lichtelijke zorgjes voor vrijdag, want dat is toch wel weer even spannend, hoewel alles er vandaag goed uitzag. Dus ik keek mijn man aan en hij zei 'ja!'. Nou.....het kindje in mijn buik is HEEL duidelijk een kleine KNUL Ik ben helemaal in de wolken en mijn man moet even wennen aan het idee, maar we zijn zo blij met ons kleine mannetje op komst Vrijdag hoop ik te kunnen melden dat het idd allemaal goed is met het hartje (en de rest) van onze zoon.
Wat leuk annedore, een jongetje!!!! Dus nu weten jullie het toch! Ook wel weer leuk met spulletjes kopen, of niet? Wel even schrikken zeg, met die echo. Hoop maar dat vrijdag allles in orde blijkt te zijn! Hier gaat het heel goed. Meisje doet het goed. Merk wel dat ik af en toe als een soort waakhond moet optreden tegenover bureau jeugdzorg, die vanalles willen, en voor het gemak het belang van het kindje even lijken te vergeten! Maar het gaat goed met haar en langzaam krijgen we een soort ritme met z'n drieën.
Vervelend dat je niet 100% positief kon zijn na de echo. Ik snap dat je je toch een beetje zorgen maakt, maar houd in je achterhoofd dat een iets verhoogde kans waarschijnlijk nog steeds een heeeeeeele kleine kans is. Het is goed dat ze alles nog even extra extra goed gaan checken, maar hopelijk blijkt vrijdag gewoon dat je een super gezond ventje in je buik hebt!!! Ik vind het wel vreemd trouwens dat ze in het ZH hier niets over hebben gevraagd. Je zou juist denken dat ze in het ZH er het meest vanaf weten en alles het beste doen, maar niets is minder waar - dat bleek bij mij ook nog. Ze hadden bij mij met de 13 weken echo in het zh gezegd dat mn placenta aan de achterkant zat, maar nu bleek ie toch van voren te zitten. DE Vk vertelde gisteren dat ze dit met 13 weken helemaal nog niet hadden moeten zeggen, omdat je bm nog van positie en vorm veranderd. Nu moeten we dus wel even in de gaten houden of de placenta hoog genoeg blijft en niet 'voor de uitgang" komt bij wijze van spreken. Meis, ik ga voor je duimen dat je vrijdag helemaal top nieuws krijgt en alsnog 100% gerustgesteld bent. En ondertussen is het toch wel hartstikke leuk dat je nu weet dat je een jongetje krijgt, GEFELICITEERD!!!! Kunnen jullie stiekem toch nog wat extra blauw in de kamer verwerken, haha (is toch veel minder opvallend en "typisch" dan roze vind ik).
anne!!!! oo meid wat is dat schrikken zeg! dan krijg je dat ineens te horen met de 20-weken echo... kan me voorstellen dat je daar van bent geschrokken! Maar fijn dat ze zo daadkrachtig is en dat jullie alsnog voor een extra check naar zwolle kunnen meid! OOOOO wat gaaf!!!!!!!!!!!! een JONGEN!!!! van harte gefeliciteerd!!!!! hihi heel herkenbaar! mijn man moest ook wennen aan het idee! he meis sterkte alvast voor as vrijdag. snap dat , dat best even spannend is hoor! denk aan jullie!! Liefs! Nana wat fijn dat jullie 20-weken echo goed is!!! geniet er maar lekker van! murphy wat fijn dat het goed gaat! kan me voorstellen dat het erg wennen is , fijn te lezen dat jullie wat wennen al elkaar. wat vreemd zeg van jeugdzorg??? goed van je dat je opkomt voor jullie meisje en voor jullie zelf!!!
@Ella: de schrik is alweer wat gezakt en we gaan er idd vanuit (wat Nana ook zegt) dat iets meer kans nog steeds heel weinig kans is. Ons mannetje is vast in orde @Nana: zoals ik hierboven schrijf heb je helemaal gelijk Ook uit jouw verhaal blijkt dus dat het zkh het niet altijd goed doet. Vind ik wel kwalijk hoor. @Murphy: Sjah, ik ga als maatschappelijk werker, maar even niks zeggen over BJZ Jij bent gelukkig een heel goede pleegmoeder! Heel goed om te lezen dat meisje het naar haar zin heeft bij jullie. @zoontjeopkomst: vandaag wat jongenskleertjes gehaald in maat 62/68. Zo stoer en lief! Van maat 50 en 56 heb ik al zoveel, daar heeft ie niks meer van nodig Verder geen reden om veel jongensspecifieke dingen te kopen. Kamer werd toch al unisex met (toevallig) donkerblauw behang. En verder ben ik erg van rood, grijs, wit, lichtblauw en Nijntje Ook als het een meisje was geweest...
Daar zijn we weer! De echo duurde 1,5 uur!! Was helemaal stijf toen ik van die bank af kwam Ze heeft ruim een half uur naar het hartje gekeken. De spanning steeg best wel Zeker toen de echoscopiste met de gyn ging overleggen en ze zei dat ze twijfels had over iets met de aorta en een ventrikel Ondertussen zat de gyn de foto's en de bewegende beelden te bekijken en beoordeelde hij dat het er allemaal gewoon goed uitzag! Wat een opluchting!!!!!!! Hij is nog steeds een jongen en alles was verder ook in orde Hij heeft wel heel grote voeten! Al 4,37 cm Alles zat keurig tussen de 2 lijntjes in, maar die voetlengte kwam boven de bovenlijn uit We hebben er erg om gelachen. Meneer was ook weer erg beweeglijk, wat het soms wel lastig maakte voor de echomevrouw. Echt een zoon van zijn moeder We hebben nog wat leuke jongenskleertjes gekocht en een treintje van de letters van zijn naam De mevrouw in die winkel vond het een heeeeel leuke naam die ze niet vaak (meer) hoorde Nu gaat deze afgepeigerde mama op de bank ploffen en genieten van ontzettend lieve echtgenoot en vader in spe die in een heeeeel goed humeur het huishouden van mij overneemt