Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Rissy: ik vind het niet gek dat je je van die pauze niet echt beter bent gaan voelen. De wens blijft toch, het verlangen wordt niet minder.
    Hoe gaan jullie nu verder qua behandeling?

Merah: het kan dus best een heftige operatie worden? Zijn er risico's waar je rekening mee moet houden? En wanneer mogen jullie dan voor IVF?
    Hoe voelt het nu dat IVF straks nog de enige optie is? Kan me voorstellen dat dat iets is dat niet gemakkelijk te verwerken is.
    Wat een vragen :) Is pure belangstelling hoor (geen beleefdheidsinteresse ;))

Ik zie zelf best op tegen de pauze, omdat het geestelijk heel pittig zal zijn. Zoals ik al zei; de wens vermindert niet en het verlangen groeit alleen maar.
    Toch vreet het elke week naar GG rijden (is voor ons toch in totaal 4 uur in de auto) en telkens dat aangemodder met die hormonen zonder resultaat heel veel energie. Daar hebben we gewoon even een vakantie in nodig, adempauze, opladen, positiviteit en hoop zoeken...

Ik moet mijn denkwijze zien om te gooien en bij vlagen lukt dat al.
    Ik leef bijvoorbeeld oprecht mee met de zwangerschap van mijn nieuwe collega, vind het wel leuk om het zo dichtbij mee te maken.
    Maar soms is het ook weer moeilijk als anderen dan met haar over de zwangerschap praten en ik zit erbij.
    Laatst zei iemand tegen mij, over de baby van collega 'dan word jij gewoon een soort tante!'
    *slik*
    *glimlach als boer met kiespijn*
    *denkend 'je moest eens weten'*
    En dan weer doorgaan met het leven.

Soms wil ik gewoon van de daken schreeuwen 'weet je wel wat voor verdriet wij hebben en wat voor weg wij moeten afleggen om hopelijk ooit een kind te krijgen, hou daar eens rekening mee!'
    Complete onzin natuurlijk en gelukkig kan ik het relativeren :)

Net als de vlaggetjes in roze en blauw, waar er telkens meer van bijkomen bij de huizen waar dagelijks ik langs fiets.
    Ik heb momenten dat ik ze het liefst van de muur trek en die ooievaar de modder in trap ;) Dat zijn minder goede momenten :)
    Maar gelukkig zijn er genoeg momenten waarop ik kan denken 'op een dag hang ik mijn hele tuin vol met alle roze en/of blauwe vlaggetjes die ik maar kan vinden' :)
    En al vind ik ze vreselijk ordinair, misschien zet ik er ook wel een megagrote ooievaar bij :p
    (ik hoop dat niemand mij hieraan gaat houden, want ik denk dat ik toch alleen vlaggetjes wel genoeg vind :D)

2. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Precies wat jij zegt,......die rust is heel dubbel,.....ff geen hormonen die door je lijf gieren is dan ook echt het enige voordeel. Voor de rest zag ik de maanden zonder actie voorbij gaan,.......zooooooooooooo jammer van die gemiste kansen,.....ik heb dan ook echt geprobeerd afleiding te zoeken,....wat echt niet makkelijk is,......als mensen mij vroegen hoe is het met je,..kon ik wel janken,......waarom??????????Het was in ieder geval niet van de hormonen.
    Nu heb ik gewoon weer een afspraak gemaakt bij de gyn (ik moest eerst maar "ff"afvallen (uhhuh!) Ik wil gewoon weer verder,....als hij me niet wil helpen ga ik naar geertgen,......dat roep ik al langer,...maar deze ronde wordt de laatste in dit ziekenhuis het zij wel of niet zwanger!! Ik moet nu in ieder geval wachten op de ongi,...is deze er op dag 35 nog niet,....moet ik het gaan opwekken en dan op dag drie uitgangsecho en dan weer beginnen met spuiten

Ik wens je heel veel succes met het afvallen en de rust periode!!!!!!!! Ik blijf je volgen hoor!!!!!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Leuk dat je me wilt blijven volgen Rissy :)

Sjah, eerst maar ff afvallen (alsof het geen enkele moeite is :x), dat is zo kwetsend, kan ik me voorstellen.

Ik ben direct bij Geertgen begonnen dus heb dit nooit hoeven horen gelukkig! Ik kan je wel aanraden om naar Geertgen te gaan.
    Kijk afvallen is altijd beter voor de gezondheid, maar bij Geertgen doen ze tenminste niet alsof dat iets is dat je even doet en zij respecteren de keuzes die je op dat gebied zelf maakt.

Succes met het starten van een volgende ronde!

4. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    ik zal hard voor jullie blijven duimen!!!!!

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Vandaag hadden we de 4e FM van deze ronde.

We werden binnengeroepen bij de gyn.

'Zooo, 300 eh Fostimon, dat is toch wel een behoorlijke dosis he? Daar mag nu wel eens een ei uit komen, laten we maar eens kijken.'

Zo gezegd, zo gedaan...

Rechter-eierstok: 2 mooie follikeltjes van zo'n 12 mm.

Ik dacht 'nou, het is iets, maar mijn lijf kennende hoeft het niks te betekenen en zijn ze straks weer weg. Daar gaaaaaan we weer!'

Nog eventjes in de linker-eierstok gluren.

Heen en weer met die echostaaf, niet heel duidelijk beeld, het ging wat snel.

Ineens zag ik een hele grote zwarte vlek. Gyn verbaasd, want hij zag hem eerst niet, maar hij zat er echt. Paar keer 'poeren' met die echostaaf en daar was ie in volle glorie:

een follikel van maar liefst 24 mm!!! :D

Ga zo dus de Pregnyl zetten. Vandaag en morgen lekker sexen en zondagochtend springt die knoepert van een ei :)

En dat allemaal in 32 dagen! Dat is een heel stuk beter dan 65 :)

Mocht ik over twee weken niet zwanger blijken te zijn, dan had de gyn een voorstel. Daardoor zijn we weer gaan twijfelen aan onze keuze voor een pauze...
    De gyn wil mij dan Oradexon geven, omdat hij niet kan verklaren waarom ik zo traag reageer op de hormonen. Oradexon heeft invloed op de bijnieren, remt deze iets af, waardoor ik beter zou moeten reageren op de Fostimon.

Maar goed....ik hoop mijn moeder op 2 november een heel mooi verjaardagskado te kunnen geven.

Ik mocht zelfs een extra ampulletje Pregnyl voor over een week mee. Hij heeft alleen niet gezegd wanneer ik mag testen.
    Vorige keer werd ik op dag 14 na ei ongesteld.
    Denk dat ik dus op dag 14, 15 of 16 ga testen :) Als het nodig is....we hopen het zo!

6. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah,.....wauw!!!!!!!!!!!
    Ik heb mijn vingers heeeeeeeeeeeeeeeel erg gekruist!!!!
    Op naar een posie test voor 2 november!!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Anne, wat een super-goed nieuws!!!!
    Moeten jullie trouwens nog steeds zelf proberen?
    Aangezien het allemaal zo moeilijk gaat, misschien moet je eens opperen om IUI te gaan doen. Als er met het zaad niets mis is lijkt het misschien overbodig, maar de kansen bij IUI zijn wel wat groter dan gewoon. Ik moet er niet aan denken dat je steeds zo door moet worstelen met dat spuiten en zo...
    Maar goed, realiseer me dat ik er nu van uit ga dat het niet gaat lukken deze maand. En dat doe ik dus NIET!

Als je over een week pas die andere pregnyl mag zetten zou ik niet dag 14 al beginnen met testen. Dikke kans dat het er dan nog niet uit is...

Spannend meid! Het gaat nu dan echt gebeuren!!!
    Ik duim voor je!!!!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Thanks ladies! :D

Merah: ik wacht (als het niet lukt deze keer) even af hoe ik reageer met het gebruik van Ordexon erbij...
    Had zelf ook al wel aan IUI gedacht ;)

Ik had de vorige keer een week na ei nog 2500 Pregnyl gespoten en dat was er op dag 14 helemaal uit (witter dan witte test), maar nu moet ik 5000 spuiten.
    Ga wel even tellen wanneer ik dan het best kan testen, áls dat nodig is :)

:):):)

Even voor mijn eigen informatie: BMS was 12.4 mm

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, vanochtend om 8.15 uur was het 36 uur na Pregnyl.
    We hebben vrijdagavond en gisteravond goed ons best gedaan ;)
    Nu is het dus weer afwachten. Geduld is niet mijn beste eigenschap, dus het zal weer een beproeving worden.
    Gelukkig werk ik volgende week 3 lange dagen (i.p.v. 5 korte), dus lekker veel om handen.
    Volgende week vrijdag gaan manlief en ik een dagje iets leuks doen, dus ook die dag voor mijn NOD gaat hopelijk snel voorbij.

Mijn NOD is 30 oktober.
    De 31ste zou het ook nog kunnen. Ik hoop heel erg van niet, ik zit dan op het verjaardagsfeestje van mijn moeder, dus dat zou erg ongemakkelijk zijn.
    Zou dus eigenlijk 1 november wel willen testen, maar volgens mijn berekeningen zou de Pregnyl dan nog niet helemaal weg zijn ;)
    Als ik er reden toe heb, dan gooi ik er op 2 november een digitale CB tegenaan. Die schijnen niet zo gevoelig te zijn, dus als ie dan posi wordt, zal het niet van de Pregnyl meer zijn.
    Lijkt me fantastisch om mijn moeder op haar verjaardag goed nieuws te kunnen brengen...

Nu ga ik zo relaxed mogelijk de komende twee weken zien door te komen en proberen heel rustig af te wachten...
    Voor alsnog voel ik me wel heel rustig. Ik berust in het feit dat ik geen invloed heb op wat er wel of niet gaat gebeuren. Time wil tell :)

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Weet je wat ik nou echt gek vind?

Dit is de 2e keer sinds de MMM dat ik in de wachtweken zit.
    De vorige keer was ik helemaal hysterisch en liep ik maar te hopen dat ik rond de innesteling a.u.b. een signaal kreeg van mijn lijf dat het gelukt was.
    Uiteindelijk kreeg ik 5 dagen na ei wat buikpijn en een uurtje of 2 heel licht bloedverlies. Ik dacht dus 'innesteling! Het is gelukt!'

Groot was dan ook het verdriet toen ik heel onverwacht 8 dagen later ongesteld werd. Had het totaal niet aan voelen komen en dacht echt dat ik zwanger was :(

Nu voel ik niks, ook geen 'tussen-de-oren-dingetjes' en denk ik 'laat het maar op zijn beloop'...

Ik vind het gewoon gek dat ik er ineens zo nuchter onder ben ;):)

11. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Klinkt heel herkenbaar Annedore,....toen ik bezig was zwanger te worden van m'n zoontje,...had ik op een gegeven moment ook zoiets van,...ach we zien wel,....voor ik kon testen heb ik een flink feestje gehad en toch ook nog wel de nodige sigaretten gerookt,....toen was het raak,....nu had ik dat ook weer,......wat denk je ik doe een test om te kijken of ik niet zwanger ben, zodat ik met de primoluut kan beginnen,....zie ik een streepje,....nog niet echt duidelijk, ik doe er morgen nog een,.............pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ff afwachten dus!!!:(
    Ik blijf duimen voor je en houd mijn vingers gekruisd (wie weet zijn we straks gelijk zwanger:D;))

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je er niet mee bezig bent zul je zien... ;)
    Ik ga voor je duimen!

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is ook wat Rissy! Hoor je wel vaker he, dat vrouwen in rustperiode zwanger worden. Ik ben benieuwd!

Ik ben er ondertussen achter dat ik zo rustig ben om mezelf te behoeden voor weer een enorme teleurstelling ;)

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De 'kwaaltjes' zijn van start! Of ze nu fysiek zijn of tussen mijn oren zitten, ik weet het niet. Neig naar het eerste...;)

Heb sinds eisprong lage rugpijn.
    Ontlasting is hard en moeizaam (niet bekend mee)
    En sinds gisteren heb ik het gevoel ongi te moeten worden. Heb een raar gevoel onderin mijn buik. Beetje beurs en soms stekend...
    Had ook ineens een puistje! (gezegend met gave huid)

Vandaag is dag 5 na ei, dus het lijkt me te vroeg om te kunnen zeggen dat dit van een prille zwangerschap zou komen.
    Als er al een bevruchting heeft plaatsgevonden, dan moet het nog innestelen!

Ik ben dus geneigd te zeggen/denken dat ik gewoon nu al heeeeel vroeg klachten heb van een naderende ongi :(
    Weet het anders ook niet :(

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd een beetje vroeg Anne...
    Misschien ben je er wat te veel mee bezig?
    Hoop dat het over een weekje nog steeds zo is!

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het gekke is dat ik er bijna niet mee bezig ben :(

Vorige keer was ik helemaal van de wap ;) en nu ben ik ZEN :)

Maar ja, wie weet wat zich allemaal in mijn onderbewuste afspeelt ;):)

17. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    wie weet heb je gewoon een snel eitje gehad:D
    Hier was het fals alarm,.....gisterochtend nog even bloedgeprikt voor de zekerheid, zat onder de 2:(:(:(
    Maar goed niet zwanger dus.Gister ook meteen begonnen met spuiten.
    Voor jou ben ik nog hard aan het duimen!!

18. carma

carma Niet meer actief

Anne ik wil even zeggen dat ik mega voor je aan het duimen ben, en echt oprecht hoop dat het deze ronde raak is

Mag ik wat vragen?
    Waarom doen ze bij jullie geen iui als het steeds niet raak is?
    Dan weten ze toch zeker dat het zaad bij het ei komt.

Rissy dikke knuf voor jou meis
    xxx

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat lief dat jullie voor me duimen :)

Rissy, wat jammer meis :( Vol goede moed begonnen met spuiten, dat wel?

Mariek...spannend vandaag! Hoop dat je snel gebeld wordt!

Eehh...wat betreft IUI:

Ook al zijn we al 7 maanden in de mmm, dit is nog maar de 2e eisprong in die tijd!
    Dus dat het telkens niet lukt ligt vooralsnog niet bij eieren en zaadjes, in mijn ogen. Het ligt eraan dat ik in eerste instantie gewoon niet eens een ei krijg, maar wel doorbaakbloedingen :(

Gisteren heel erg last van mijn rug gehad links, doorstralend naar zij en lies. Stond af en toe krom van de pijn (was aan het winkelen).
    Nu een spierpijnachtig/menstruatieachtig gevoel linksonderin buik en rechts in lies.
    Durf het niet te wijten aan een ingenesteld ei en gooi het dus maar op spierpijn van het tegen de wind in en helling op fietsen van afgelopen donderdag ;)

20. rissy

rissy Bekend lid

23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    tja,....ik weet het ook niet,.....spannend hoor,....de vorige keren werd je toch al binnen 12 dagen ongi,....of zit ik er naast:)?
    Ik blijf duimen!!
    @Mariek,.....ook een dikke knuf vanaf hier!
    @hier,....nou,.....met goede moed,......ik ga maandag actie odernemen om bij geertgen te komen,....die eikel van een gyn was weer niet op de hoogte,...dacht dat ik voor de eerste keer moest spuiten,....twee weken terug pas bij hem geweest en loop er in totaal al 5 jaar,....snap jij het, snap ik het:$:(

Deel Deze Pagina