Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zo apart voor mij dat mijn besluit door anderen wordt aangemoedigd en gecomplimenteerd :) Ik heb gister wel 2 x moeten janken (in gesprek met lieve collega's) voordat ik er aan toegaf ;)

Maar ja, als je collega's vraagtekens zetten bij wat ze nu eigenlijk aan je hebben als je je werk niet 100% kunt doen. Sjah, dan wordt je wel even een spiegel voorgehouden ;)

En nu voelt het dubbel. Ik zie er nu niet tegenop om naar werk te gaan, maar voel me wel een beetje lichtelijk 'falen'. Maar dat komt wel goed.
    Toen ik vanochtend been optilde om pimpelpaarse Crocje aan te doen en ik voelde pijnscheut tussen benen, wist ik dat het besluit goed was.
    Ik heb normaal geen pijn in de ochtend en vandaag na een hele dag werken dus wel ;)

@kaartjes: we houden er ook wel een paar over Sil :) Ik ben erg selectief met wie ik een kaartje stuur ;) Mijn meeste studievrienden en vriendinnen krijgen een ingescand kaartje via mail. Ik ken ze langer dan vandaag. Die gaan nog van kraakpand naar kraakpand en mijn kaartje verhuist vast niet mee ;) Dus, dat scheelt weer een dozijn kaartjes :D

Denk dat ik van de 30 er nog 6 overhoud ofzo. Dan hebben onze familieleden en belangrijke vrienden/kennissen en werk een kaartje. Dan wil ik er wel een paar zelf bewaren en eventueel nog een paar voor gratis dozen of zo.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    fijn he anne!
    ja dat is echt een omschakeling in denken....
    had ik ook heel erg!
    zoveel begrip kreeg ik van iedereen op mn werk... (ze namen allemaal patienten over van me , de zwaardere, etc etc... niemand keek me raar aan toen ik moest stoppen met werken)

echt ontroerend en heel apart vond ik dat!

meestal staan wij juist klaar voor anderen!
    das miss ook wel een beetje die hulpverleningsrol..... waar we dan wat uit moeten denk je niet?

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    BIJNA 30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WEKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu gaat het super snel!!!

4. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Anne, je hebt een goede beslissing genomen, bekkenpijn is een teken dat je het gewoon rustiger aan moet doen en je bent al bijna 30 weken!!!
    Ik werk in de zorg, en het voelde voor mij toen ook heel dubbel toen ik minder ging werken...Maar idd wel veel begrip en lieve collega's :)
    Gisteren trouwens gestript bij de verloskundige, nu veel kramp of weeen...SPANNEND!!

5. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Anne: Heel verstandig van je dat je er aan toegeeft. Ik kan me voorstellen dat zoals Ella al zegt het alleen nog maar moeilijker is om te stoppen, wanneer je normaal zelf degene bent die mensen helpt. Maar je lieve mannetjes is nu het allerbelangrijkste en het is echt alleen maar verstandig van je! Fijn dat je collega's zo prettig reageerden :). Ik ken overigens zat (ex)zwangeren, die al veel vroeger stopten met werken of drastisch gingen minderen - mensen die hier problemen mee hebben zijn gewoon dom :p.

Wat leuk dat je al kaartjes hebt :D! 4 euro is best duur inderdaad, maar x 30 valt het relatief gezien nog mee. Ik ga er denk ik ook niet al teveel laten drukken, maar eerlijk gezegd hebben we er nog helemaal niet overnagedacht. Moeten we toch maar eens gaan doen, want we zijn meestal ook niet de makkelijkste als het aankomt op kaartjes e.d. ontwerpen/ uitkiesen...;)

@Marlayne: Spannend!!!! Hopelijk had het strippen effect en zetten je krampen snel goed door :)

@hier: Gister weer terug gekomen van een heerlijke (tweede, schaam schaam) korte vakantie in Spanje;). Normaal gaan we niet zo snel 2x op vak, maar aangezien het nu toch rustig is op werk en dit hopelijk onze laatste vakantie zonder beebje was, hebben we er toch maar aan toegegeven. Maar vanaf nu gaan we ons echt storten op alles regelen/ kopen/ etc., want ik begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden als ik denk aan alles wat we nog moeten doen.

We hebben trouwens sinds vandaag ook weer een werkende wasmachine, whoohoooo. Die ander was toch niet meer te repareren, dus hebben maar een nieuwe gekocht. Nu fijn de hele dag een monsterlijke berg was wegwerken.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nana wat heerlijk dat jullie lekker op vakantie zijn geweest!
    super toch voor de 2e keer!!!
    spannend he allemaal!
    heb je een soort van lijstje? wat je allemaal wil kopen?

gelukkig weer een werkende wasmachine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hoe vaak die bij ons niet draait..... ;)
    succes met al je wasjes!

Marlayne wat super spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    heel veel sterkte meid!!

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    *** breek in ***

Hoi Annedore, lees net dat je minder bent gaan werken ivm bekkenpijn. Mag ik vragen wat voor een pijn je precies voelt? Ik heb zelf namelijk last van (lage) rugpijn en pijn in mn bil (is er gister weer ingeschoten). Ga vanmiddag ook naar de huisarts om te informeren wat het kan zijn. Weet wel dat het zwangerschapskwaaltjes zijn, maar toch, heb er best veel last van.

Heb jij ook zulke klachten? Of is het anders?

Gr. Lindinha

*** breek uit ***

8. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Hey Annedore,
    Wat balen dat je bekkenpijn hebt,joh! Ik zelf zit vanaf week 20 al thuis met bekkenklachten, ik werk ook in de zorg. Wat voel je je dan rot hè! Maar meid, je hebt het al lang volgehouden,hoor! Weet je dat het gerelateerd wordt aan de IVF behandeling? Door de hoeveelheid progesteron die we gebruikten hebben we meer kans op bekkenklachten. Tegenwoordig krijgt 60 - 70% van de vrouwen die met IVF/ICSI zwanger zijn geworden bekkenproblemen...dat is nogal een aantal hè!

Succes en let goed op jezelf!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Alvast sorry omdat ik kort zal reageren. Ben een beetje in tranen. Heb net WEER een brief van de belastingdienst gehad. WEER 550 euro betalen :(
    Ons inkomen is amper gestegen, hoe kan dat nou zo'n groot effect op onze zorgtoeslag hebben :( Mijn hele spaarrekening(etje) is al geleegd door de belastingdienst (en de APK van de auto) :(:(:( Leuk om het leven van mijn zoon te beginnen met €0 op de spaarrekening. En dat terwijl we zo ons best hadden gedaan om er goed voor te staan en dan nu dit :(

Ella: je hebt helemaal gelijk wat betreft uit de hulpverleningsrol stappen. En we weten het voor anderen zo goed he ;)

Nana: fijn dat jullie van nog een vakantie hebben kunnen genieten :) Moet bekennen dat ik er ook wel aan toe ben ondertussen ;) Maar ja...die plannen zijn ook in het water gevallen door al die stomme onverwachte en te grote uitgaven.

Lindinha: Ik heb last van onderrug en steken naar bil toe. Als ik opsta kan ik niet mijn gewicht op mijn beide benen zetten. Een been staakt altijd. Kan dan dus ook niet lopen. Dat heet opstartpijn volgens mijn fysio. En sinds kort heb ik ook pijnscheuten tussen mijn benen in het bot dat daar zit. Je kunt ook gewoon zelf een afspraak bij fysio maken hoor. Ik heb van mijn HA gewoon een lijstje gevraagd van fysio's op gebied van zwangerschap/bekkenklachten. Heb zelf gebeld en ben er met 16 weken voor het eerst geweest. Heb nu oefeningen, maar helaas voorkomen die dus ook niet alles ;)

Liefprinsesje: ik ben niet zwanger geworden dmv IVF ;) Dat is mij op het nippertje bespaard gebleven, gelukkig.

Marlayne: het wordt ook wel tijd he! Wat spannend! :):):)

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    och nee toch Anne :(
    die klote zorgtoeslag ook!!!
    ik was er helemaal gek van , en heb het stop gezet.
    ik hoef dat geld niet , als ik toch altijd maar terug moet betalen!

dat is echt zo balen he
    al die rekeningen....:(

hoe gaat het nu met je?
    liefs!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hadden het dus ook stopgezet, omdat ik eind vorig jaar geld begon te verdienen. Grootste gedeelte van 2010 was ik nog student.
    Ik had wel verwacht dat ik van 2011 een deel moest terugbetalen, maar dat er ook nog een giga rekening van 2010 kwam, daar schrok ik van :$
    Gelukkig laten onze familieleden ons weer niet in de kou staan en wordt het weer goed opgelost. We betalen het wel gewoon zelf overigens hoor. Dat men niet denkt dat onze familie ons altijd alles maar geeft ;)

Nu ben ik moe, maar gelukkig zit de werkweek er ook op :)
    Nog ruim 3 weken tot verlof!

Hoe is het met jou, Ella?

En met de andere meiden?

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oo wat heerlijk nog 3 weekjes werken en dan heerlijk verlof!!!!
    laatste (werk) loodjes zijn zwaar he!

fijn dat het opgelost kan worden binnen je familie!
    lief hoor!

Ja hier alles heel goed! Heb een nieuwe baan! maar weet niet of ik het doe... erg he!
    want krijg dan een flex-contract.. en heb nu een vaste aanstelling. het is in de kindzorg (ernstig zieke en terminale kinderen) iets wat mij erg aanspreekt.
    heb tot woensdag bedenk tijd!

verder gaat het goed hoor! leventje is weer goed op de rails en we genieten enorm van ons mannetje! hij is deze maand alweer 6!!! maanden!! wat gaat de tijd toch snel.

13. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    @annedore
    je bent al 30 weken zwanger wat gaat dat toch snel
    ik ben heel bliij om te lezen dat het nog steeds erg goed met je gaat
    nu de laatste weken en dan kan jij je wondertje vasthouden

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een lief berichtje van jou Cilek. Ik waardeer dat enorm, aangezien jullie nog steeds moeten wachten op een zwangerschap. Ik hoop dat jij ergens volgend jaar ook mag meemaken hoe het is om 30 weken zwanger te zijn! *duim*

@Ella: Een nieuwe baan! Ondanks dat je nog twijfelt: gefeliciteerd!
    Heftige baan wel, zeker als je zelf (net) moeder bent, maar idd een ook een hele mooie baan! Zou mij ook wel aantrekken.
    Veel succes met het maken van een keuze! Is idd nogal wat om een vaste aanstelling op te zeggen, maar aan de andere kant: wie geen risico's neemt komt vaak niet verder in het leven ;)

@30 weken: jaaaaaa! Wat gaat het hard :) Ik hoop dat ik mijn kleine mannetje over 10 weken eindelijk kan bewonderen en dat ie ons niet al te lang laat wachten. Hahaha, ik ben gewoon zo nieuwsgierig naar hem! :)

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    30 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu gaat het echt hard hoor!!
    enne nog eventjes en jullie kunnen jullie kleintje knuffelen!!!
    super!!

thanks voor de felicitaties!
    het is ook echt wat voor mij.....
    maar de zekerheid van een vaste baan is ook prettig (lees elke maand een goed loon haha)
    zekers met een kleintje....
    ach moet het er vanavond maar eens even over hebben met mn man!
    enne wb risico's nemen.... heb je helemaal gelijk in hoor!!!
    wie weet.. levert dit me een mooi contract op!

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne , tijdje niks meer gelezen...
    gaat toch wel goed met jullie???

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Ella! Ja, na werk wil ik echt even ontspannen en bijkomen. Hoofd staat dan niet naar computer ;) Maar vandaag ben ik vrij...

Wat heb je uiteindelijk besloten over baan? Moest ik gister nog aan denken...

Wij zijn net terug van gyn.
    Weer echo gehad en dit zijn de feiten:
    Hoofdje: 33,3 weken
    Dijbeen: 33,3 weken
    Buikje: 31 weken.
    Geschat gewicht: 2 kg :$

Het is een flink mannetje, maar de gyn maakt zich niet druk. Moet alleen nog een keer extra glucose laten prikken. De 31e weer controle. Nu elke 2 weken dus.

Baby ligt trouwens nu met hoofdje beneden :)

Mijn bloeddruk weer perfect.
    Aangekomen kilo's nu: 5 kg precies.

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    super anne!!!
    wat goed allemaal!!!

morgen alweer 31 weken....
    wat gaat het hard!!!

logisch dat je hoofd niet staat bij de computer...
    lekker uitrusten hoor wanneer het kan!
    maar dacht , had al een tijdje niks gehoord..... was even benieuwd of alles wel goed is!
    maar gelukkig wel!

19. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Hoi lieve allemaal,

Anne, gefeliciteerd met je 30 weken!
    En sterkte met alle zorgen, balen hoor :( Stomme belastingdienst!!!
    Ella, gefeli met je nieuwe baan, wat een mooi, maar zwaar beroep!
    Hier gaat alles goed. Vanmiddag was de kraamverzorgster voor 't laatst, jammer maar ook wel weer lekker om je ''eigen'' ritme weer een beetje te kunnen vinden enzo :) Niels doet het prima, en ik voel me ook goed.
    Wel weer een jankmomentje gehad: aan het einde van je kraamweek houden ze altijd zo'n '' anti-conceptie-praatje''. We hadden al een paar keer gezegd dat we zwanger geworden zijn via IVF/ICSI, maar nee...Gewóón stug het standaard praatje houden, niet erg tactvol... :( :(
    Op het moment zelf niets gezegd en gewoon het foldertje over alle verschillende pillen en prikken aangepakt, maar daarna ff flink gejankt.
    We zijn potverdorie al lang blij dat we een kindje hebben mogen krijgen, dan denk je écht niet na over anticonceptie.
    Sorrie, moest ff m'n frustratie kwijt.

Liefs!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wow annedore, 2 kg! Jeeee dat is wel flink hihi. Hij heeft het goed bij mama!
    Yasemin was met 29 weken 1210 gram en is geboren met 3290 gram. ;) Dus gewoon gemiddeld. Dan zal jou kindje wel een flinkerd zijn strakjes hihi.

Deel Deze Pagina