marlayne , wat ontactisch idd... niet normaal toch?? soms houden ze ook zomaar gewoon hun standaart praatje , niet denkende dat het soms niet op de normale manier gaat... hier ook gehad hoor! wij hebben dan geen icsi gehad , maar had wel zoiets van '' ok... maar normaal heb ik geen eisprong??? en maar 1 eierstok die het ''doet'' en twee jaar in het ziekenhuis geweest voor onze kleine??''.... kraamtranen had ik ook zoveel! wat voelde ik me soms intens verdrietig.... en dan ook nog schuldig voelen he omdat ik zo gezegend ben. maar het is gewoon een hele drukke en intensieve periode.... vooral de eerste heb ik wel gehoord. wel een super mooie periode, maar zo intensief. na de ks was ik echt even een wrak.. de hechting verliep ook niet helemaal goed , maar ook dat scheen erbij te horen? alleen wist ik dat niet. dacht dat je gelijk op de roze wolk moest zitten zeg maar logisch hoor dat je je frustratie kwijt wilt! ben blij dat jullie zo gezegend zijn met een prachtige zoon!!! super!! hoe gaat het met Niels? ja dankje voor de felicitaties... maar heb het toch niet gedaan... niet alleen om de reden omdat ik al een baan heb en daarmee me zekerheid opgeef , maar meer omdat ik weer heb gesolliciteerd ............ erg he! en die baan lijkt me nog leuker hahaha Anne , hoe voel je je?? super dat jullie jochie zo goed groeit!!!!! je moet zo maar denken meid , beter zo als andersom! lekker rustig aan doen hoor!! liefs!
@ Anne: Wat een mooie cijfertjes . Dat wordt vast een stevig mannetje straks! En dan toch pas 5 kilo aangekomen, wowie , moet je me toch vertellen hoe je dat dan doet! Mijn meisje was met 28w en 5 dagen 1,5 kilo- dus dat wordt volgens mij ook een finkerdje, hihi. Verder ben ik dus al 18 kilo aangekomen, pffff, vooral mn dijen zijn heeel veel breder geworden. En een cellulilits, ben blij dat het op de achterkant zit en ik het niet steeds hoef te zien, haha. Ik hoop maar dat dat straks weer verdijnt. Ook fijn dat je mannetje al met zn hoofdje naar beneden ligt. Mijn meisje ligt nog steeds consequent in een stuit, maar goed ik heb nog wel even natuurlijk . @ Ella: Spannende tijd voor jou met die sollicitaties! Het lijkt me in ieder geval een fijn idee dat ze je bij die andere baan graag wilden hebben . het lijkt mij ook best eng om mn vaste baan op te zeggen, maar als je er echt een hele mooie baan voor terug krijgt dan is het het risico vast waard. Hopelijk wordt die andere nog leukere baan je ook aangeboden! Ben wel benieuwd wat dat dan is. @Marlayne: Nog gefeliciteerd met je beebje! Nu alweer einde van de kraamtijd, wat gaat de tijd toch snel...Lijkt me ook wel lekker om dan echt met zn drietjes te zijn (maar ook een beetje eng, hihi). Lekker lomp dat zo'n kraamverzorgster haar riedeltje gewoon afdraait ondanks jouw geschiedenis. Natuurlijk kan ze niet alles onthouden, maar dit is toch niet zomaar iets . Als de mijne hier straks over begint onderbreek ik haar meteen (denk ik nu). Helemaal met al die hormonen in mn lijf, denk ik niet dat ik het fatsoen zou hebben om hara uit te laten praten.
@Marlayne: sommige mensen hebben echt een betonnen plaat voor hun kop :x Lekker het protocol volgen zonder naar de mensen te luisteren. Pfff...nou ja, nu is ze weg en is jullie leven als gezinnetje echt begonnen @Ella: weer gesolliciteerd! Jij gaat lekker zeg! Wat voor iets nu dan? @Nana: ach, ze kunnen nog draaien tot ze ingedaald zijn he. Mijn knul kan net zo goed weer terug in stuit draaien. Niks is zo onvoorspelbaar als een zwangerschap Jij hebt ook een bollie aan boord dus, gezellig Vind die bolle babytoetjes zo schattig altijd Al 18 kg erbij, das idd wel flink ja. Maar ja, ook dat kun je niet voorspellen. Misschien houd je veel vocht vast? Hoe ik het tot nu toe bij die 5 kg heb gehouden? Geen idee Heb een flinke baby aan boord en de gyn had het ook over flink wat vruchtwater. Maar misschien ben ik qua vetjes wel wat afgevallen? Ik weet het niet. Ik doe in ieder geval NIET aan de lijn
Anne ik vind die bolle baby toetjes ook zoooooooooooo schattig! en dan die lekkere brede schoudertjes... heerlijk!!!! vind het ook super netjes , 5 kg aangekomen!! heb gesolliciteerd in ziekenhuis. ben heel benieuwd! opzich ben ik niet zo bang om mn vaste baan op te zeggen , maar het moet dan wel echt iets leuks zijn! de kindzorg leek mij super , alleen het werkgarantie was niet zo ideaal....
@Ella: In het ziekenhuis, leuk! Als verpleegkundige? Of wat anders? Ik snap wel dat je je vaste baan alleen opzegt voor iets wat echt 200% beter is dan wat je nu hebt.
anne , ja klopt als vp! ben heel benieuwd! maar als het niks wordt.. is het ook niet zo heel erg hoor!! bedoel , ik HOEF geen andere baan.... maar het zou wel eens leuk zijn! 31 weken!!!!!!!!!!!!!!!! hoe voel je je?? en alles al klaar voor de komst van de kleine??
Knuffel terug voor Marlayne en de kleine Niels! @Ella: Ja, soms ben je gewoon toe aan iets anders he. Nieuwe uitdaging, andere mensen en omgeving. Afwachten maar! Toch wel spannend altijd om te solliciteren. Hoe ik me voel? Moe Benauwd. Slecht slapen. Moeilijk lopen door bekkenpijn. Niet heel erg toppie, eerlijk gezegd Maar ja, de gyn vond het niet zo vreemd dat ik nu toch begon te merken dat een zwangerschap wel wat van het lichaam vraagt Heb ook behoorlijk last van mijn hormonen de laatste tijd. Wisselende stemmingen en janken om niks Maar goed. Alles is wel klaar voor de komst van de kleine man en daar kijken we dan ook heel erg naar uit!
ooch meid... echt de allerlaatste loodjes he! en die kunnen idd zwaar zijn!!! neem lekker je eigen tijd..... en rust maar goed uit! heb je trouwens al verlof?? sterkte met alles hoor!!!
Ha meiden! Anne, je verlof schiet al op toch? Heerlijk idee, zeker als je je lichamelijk niet zo fijn voelt! Ella, hoe gaat het met jullie dochtertje? Dank voor de knuffel terug Hier gaat het goed, het is erg druk, je probeert je ritme terug te vinden en te wennen én natuurlijk te genieten! Gisteren het consultatiebureau thuis gehad voor de intake. Onze kraamverzorgster adviseerde ons Niels op z'n zij te laten slapen, terwijl het consultatiebureau ruglig adviseerd. ( Bij zijlig kans op doorrollen op de buik, en meer kans op voorkeurshouding) Dit 1 keer geprobeerd, maar Niels begon me toch een partij te hoesten, verslikken en te proesten..Echt eng!!! Dus het ventje maar weer op z'n zij neergelegd. Pffffff....Dan ga je twijfelen over alles, ik zag gelijk allerlei doemscenario's voor me, heb gewoon bijna niet geslapen vannacht!! k Ga Niels maar eens wat eten geven, O enne..Anne, mocht je borstvoeding gaan geven en je hebt stuwing zo rond de 3e kraamdag..Haal een witte kool in huis, het ziet er misschien raar uit in je bh,maar het werkt als een..tiet ! Liefs!
marlayne dat is een grappige tip!, witte kool! haha maar idd als het werkt.... en zo te lezen werkt het! Hoe gaat het met het vinden van een ritme?? Anne!!! is alles goed?? op naar de 33 weken!!!
Zoooooo, kom ook maar weer eens langs in mijn eigen topic Maar niet te lang, ben moe... Marlayne: had die tip idd eerder gehoord, maar het werkt dus echt!? Gaat allemaal goed bij jullie dus. Superfijn Ella: met jou ook alles goed? Al iets gehoord over sollicitatie? Ik: net ruim 2 uur in ZKH geweest. Bloedprikken. En dacht gelijk even vraag te stellen bij verloskamers ipv naar huis te fietsen, te bellen en weer terug te mogen komen Werd ik naar de poli gestuurd. Poli was heel druk. En op verloskamers waren geen patienten Dus weer terug daarnaartoe voor CTG. Toen weer met status naar poli om CTG te laten beoordelen door arts die er nog niet was. Even 45 min wachten Maar goed, alles lijkt goed te zijn met baby. Reden CTG trouwens: gisteren hele dag niks gevoeld. Pas 's avonds toen ik zelf in mijn buik ging porren reageerde hij, maar uit zichzelf deed ie niks Maar goed, volgens de CTG is ie in orde
Net weer controle gehad. Moest van gyn 1 uur na eten bloedprikken op glucose. Dus heb dat maandag braaf gedaan. Kom ik vandaag bij andere gyn. Blijkt de waarde veel te hoog: zwangerschapssuiker. Maar ze vraagt nog even na hoe lang na eten ik heb geprikt. Zegt zij dat een uur veel te snel is en dat het na zeker 2 uur moet Dus ze wil een formulier voor lab pakken, maar ik merk op dat glucose toch ook met vingerprikje kan. Nee, dat blijkt onbetrouwbaar te zijn Maar maandag hebben ze al het bloed uit mijn vinger genomen, omdat ik weer eens niet te prikken was Oh, nou dan moest ik nog maar een keer laten prikken door een ervaren prikker en dan moesten we deze uitslag maar even negeren Dus, vrijdag weet ik de echte uitslag. Verder bleek mannetje vandaag helemaal niet zo'n reus te zijn. 2 weken geleden werd ie op 2000 gr geschat en liep ruim 2 weken voor. Vandaag werd ie weer op 2000 gr geschat en liep nog maar een kleine week voor Blijkt dat het apparaat van die andere gyn heel anders meet. Als ie dat dan ook even zegt Maar volgens deze gyn zal ie rond de geboorte rond de 7 pond zijn. Nou, we zullen zien. Neem wel alle maten kleertjes mee Hij ligt nog steeds met zijn hoofd beneden. Mijn bloeddruk was 138/64, dus heel mooi laag. Kortom: mama en zoon zijn weer helemaal goedgekeurd!
Jeetje wat een gedoe met glucose prikken.. maar gelukkig vooralsnog geen zw-suiker! En ook wel prettig om te horen dat het toch geen enorme reus is denk ik..
Hey Jessie! Jij ook hier, gezellig Dat ie toch geen enorme reus is, is idd wel een prettig idee Maar houd wel in mijn achterhoofd dat we het pas echt zeker weten als ie eruit is Nu zijn het alleen maar schattingen natuurlijk. Willen jullie eigenlijk het geslacht weten? Zo ja, dan hoef je daar niet al te lang meer op te wachten
Hoi lieverd, Hopelijk morgen een goede bloeduitslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dat ze dan inderdaad maar een ervaren prikker erbij vragen, wat een prutsers zeg. Doe maar lekker rustig aan en denk goed aan jezelf en beebje!
Hey Sabrien, lief dat je even in mijn hoekje komt spieken Heb gister al bloed geprikt en ik had idd een ervaren prikker Ze heeft maar 1 naald hoeven gebruiken Jeej!