Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Ella: Ja, jeuk kan echt irritant zijn. Ik smeer me nu een paar x per nacht in met een dikke laag bodylotion en dat helpt wel een beetje. Maar het bed wordt er wel heel smotserig van, hihi, en daar is Nanaman dan weer wat minder blij mee. Maar ja, ik moet toch wat. Knip verder mn nagels maar zo kort mogelijk, zodat ik mezelf 's nachts niet ongemerkt kapot kan krabbem.

@Anne: haha, dan is het goed (cheesecake) ;). Ik heb niet echt verstand van cheesecakes maken, dus ik zou niet weten waar het verschil aan kan liggen. Heb er 1x 'ééntje geprobeerd te maken, maar dat was geen groot succes...

@Merah: Ah, gatsie wat vervelend. Tot wanneer moet jij nog werken?

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Net weer controle en echo gehad bij gyn.

Bloeddruk 142/81. Hoog voor mijn doen, maar gyn zei er niks van.
    Gewicht is gelijk gebleven :(

Baby is wel goed gegroeid. Wordt nu geschat op 6 a 7 pond.
    Nog niet ingedaald, maar wel nog zijn kop naar beneden :D

3. carma

carma Niet meer actief

O meis dat klinkt super
    En die bloeddruk, de onderdruk is super en de bovendruk heeft ook te maken met spanning en dat je net een stukje gelopen hebt enz
    De onderdruk is belangrijk voor de zwangerschap die mag niet boven de 90 komen
    En 6 a 7 pond is geweldig, dan kan het komen zeker nu het koppie omlaag ligt
    Suc6 met de laatste loodjes
    xxx

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hij mag van mij idd komen Mariek :D Maar nog even een week of 2 wachten zou wel beter zijn voor hem. We merken wel wanneer ie er klaar voor is!

Mijn bovendruk is altijd zo hoog.
    Mijn onderdruk was vorige keer nog 64, daarom vond ik 81 nu best hoog.
    Maar ik weet idd dat het niet schrikbarend is hoor :)

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hey Anne,

Gaat nu wel heel snel bij jou! Nog een paar weken en jullie kunnen jullie mannetje bewonderen! Eerst nog even een bevalling :$. Hoe denk je daarover? Spannend of valt het nog wel mee?

Ons eerste pleegje is afgelopen weekend weer vertrokken naar haar ouders. Dus nu even een leeg, stil huis. Maar ook wel ff lekker zo.
    We gaan binnenkort een weekje op vakantie en daar plannen smeden voor de toekomst. Waarschijnlijk eerst nog een pleegkindje (of het meisje komt weer terug....) en dan ergens in 2012 ivf.
    Op dit moment in ieder geval nog geen mmm "zin" ....;)
    Moet er eigenlijk nog even niet aan denken! Komt vast wel weer, maar nu heb ik er gewoon geen behoefte aan of zo.

Pleegzorg bevalt erg goed, misschien is dat het wel...

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Murphy!

Ach, ja het is september, dan zou ze weer weggaan he.
    En blijkbaar vonden ze de situatie thuis idd deze maand weer dusdanig dat ze het weer kunnen proberen met de kleine meid. Die is nu een jaar?
    Kan me voorstellen dat dat wel even moeilijk is voor jullie.
    Zijn er aannemelijke kansen dat deze kleine weer terug zal komen bij jullie?
    Heb je het gevoel dat het niet goed zal gaan in de thuissituatie?

Ja, de bevalling komt dichtbij nu. Ik kijk er niet tegenop.
    Ik weet dat het pijn gaat doen, maar niet hoe erg.
    Ik zal het vanzelf merken. Het belangrijkste is dat ie veilig en gezond ter wereld komt.
    We zijn heel nieuwsgierig naar hem :)

En wat betreft jullie mmm weg. Ik denk dat jullie vanzelf wel zullen aanvoelen wanneer jullie er weer klaar voor zijn :)

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Lijkt me een gezonde instelling mbt de naderende bevalling.
    Kan me voorstellen dat je heel nieuwsgierig naar hem bent.

Pleegkindje is naar huis, terwijl alle instanties er tegen zijn. Niemand heeft veel vertrouwen in ouders en ze wordt dan ook heel goed in de gaten gehouden, door verschillende partijen. Tja, de rechter beslist.....
    Ze is idd bijna een jaar nu.

Ik hoop maar dat ouders nu een eerlijke kans krijgen en ze de hulp wordt geboden die ze hard nodig hebben. Heel misschien is er dan wel een kansje dat dit meisje bij haar mama en papa groot kan worden, zo niet, dan is ze hier van harte welkom! :)

Heel veel succes met de laatste loodjes!
    Ik zal je hoekje hier over een aantal weken scherp in de gaten houden!

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Murphy: nou, ik hoop maar dat er dan in ieder geval wordt ingegrepen VOORdat het (weer) te erg uit de hand loopt. Meisje verdient het beste :)
    En dat zouden best jullie eens kunnen zijn ;)

@Ella? Hoe is het met jullie? Al iets gehoord over baan?

@hier: 35 weken!! :D

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    :x:(

Mijn man heeft zich net verlult bij zijn vader. Over de naam van ons manneke.

Ik ben echt heel erg verdrietig :(:(:(

10. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    annedore@ dat is echt een mannen actie

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Had ik net een heel verhaal getypt, is alles ineens weg :x

Dan maar heel kort:

Gisteravond in zkh gezeten op verdenking van zwangerschapsvergiftiging en/of ontsluiten. CTG liet regelmatige harde buiken zien, die ik 's middags ook al had.

In de avond had ik HEEL erge kramp, die doorstraalde naar schouder :(

Verder hoofdpijn en misselijk. Helemaal niet lekker gewoon.
    Man heeft gebeld toen ik zo'n pijn had. En ik moest dus langskomen.

Ze wilden na de CTG dus een inwendig onderzoek doen ivm die regelmatige harde buiken. Nou baarmoeder is nog helemaal dicht :)

En urine en bloed gecheckt: ook prima in orde :)

Dus ik mocht weer naar huis en moest maar bellen als de klachten zouden aanhouden/hevig terugkomen.
    Wel goed dat ze alles gecheckt hebben voor de zekerheid, ben wel gerustgesteld :)

12. carma

carma Niet meer actief

Oe dat was even schrikken dan.
    Gelukkig is alles goed
    Even ter geruststelling mijn dochter is met 35 wkn en 5 dgn geboren en die was mega gezond en mocht mee naar huis

toi toi toi meis
    xxx

13. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Anne...Hoe is het met je? Klein mannetje, blijf nog éven lekker warm bij Mama zitten joh!
    Wat balen dat je man de naam heeft verklapt :(
    Ik moet nog een beetje bijlezen maar hoe gaat het met de rest?
    Hier is Niels aardig gegroeid, een heerlijk ventje, sinds deze week is ie lekker aan het lachen en kletst af en toe wat terug!!!

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bah, wat moet dat schrikken geweest zijn zeg! Gelukkig maar dat alles helemaal goed was met je lieve mannetje en dat hij mooi nog even kan blijven zitten!! Hopelijk heb je verder geen last meer van dit soort enge klachten!

Over dat namen verlullen, dat heeft Nanaman dus ook gedaan al na een week of 18 ofzo. Ik baalde er toen ook zo ontzettend van, vond het echt niet leuk. Gelukkig heeft die vriend aan wie hij het had verlult zn mond wel gehouden. Tegen wie heeft jouw man zhet gezegd?

Geniet je verder al een beetje van je verlof. IK kan niet wachten totdat ik ook mag (eind volgende week) - ben het werken en vooral van en naar werk gaan echt zat nu! .

@Marlayne: Mooi dat alles goed gaat met je mannetje! Ben je heel erg moe of valt het mee?

@Murphy: Dat moet toch moeilijk zijn lijkt me om je pleegje te laten gaan, terwijl de instanties het geen goed idee vinden. :( Maar hopelijk heeft de rechter ook z'n (haar) verstand gebruikt en zijn de ouders inderdaad goed instaat om voor haar te zorgen en dan is het natuurlijk heel mooi dat het weer goed kan komen. Houd jij contact met de ouders of werkt dat niet zo? Weet je al wanneer je een volgende kunt verwachten?

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    hey anne,

wat schrikken meid:( gelukkig niks ergs aan de hand.

je klachten komen me bekend voor. heb je soms last van maagzuur? of veel gehoest?
    wij hebben nl ook een keer in paniek de hap gebeld, omdat we dachten aan acute zwangerschapsvergiftiging of hartklachten.
    Bij mij was het een combi van heftig maagzuur(beschadigde slokdarm/middenrif) en spierpijn/kramp in mijn rug en schouderbladen.
    Advies: een hele warme douche, rennies en pmol.

iig: rust nog even lekker uit en maak alles klaar, voor je het weet dient Gerrit zich aan!!

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    O, da's schrikken Anne! Gelukkig was alles goed.
    Doe maar lekker rustig aan, knulletje mag nog wel een paar weken bij mama blijven zitten...

@nana: ja, ik heb nog contact met haar moeder. We hadden best een goede band opgebouwd zolang haar dochterje bij ons woonde. Voordeel daarvan is dat ik nu nog af en toe iets hoor. Nadeel is dat ik me daardoor zorgen om de kleine meid blijf maken. Moet het toch echt los gaan laten.....
    Ik denk dat we over een aantal weken weer aan gaan geven dat we beschikbaar zijn voor een nieuwe plaatsing en vanaf dat moment kan de telefoon weer gaan en begint het volgende avontuur! Maar eerst even uiutrusten!

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    murphy dat lijkt me echt moeilijk hoor!
    al helemaal als je weet dat de instanties er tegen zijn.
    Hoop echt het allerbeste voor dat meisje!
    Enne ben het helemaal met Anne eens hoor , jullie voelen zelf het beste aan wanneer je weer kunt starten met de mmm!
    wat heerlijk dat jullie lekker ff op vakantie gaan!

Anne , wat schrikken zeg!! fijn dat je gelijk op controle kunt! Enne wat balen dat je man de naam al heeft gezegd..... :(
    Hopelijk verteld je schoonvader deze niet door!
    Je gaat echt hard hoor! over de 35 weken alweer!

Nana hoe gaat het met jou? Jij schiet ook op zeg!!! voel je je verder goed?

Marlayne fijn dat alles zo goed gaat!

Hier ontzettend moe ;) maar we zijn 4 dagen in Parijs geweest! was SUPER! ons mannetje was bij mn ouders. ik miste hem wel , maar moet stiekum ook zeggen dat het toch wel ff heerlijk was met zn tweetjes weg!
    En toen haalden we hem weer op...... hij is veranderd! :$:$:$:D:D:D
    Hij brabbelt nu echt! En dat deed hij een week geleden nog niet. Ook maakt hij hele andere geluidjes en reageert hij echt op onze stemmen en ook op die van anderen haha
    Het echte baby is er echt vanaf vind ik (behalve als hij huilt ;) )
    hij veranderd zo! vind het super leuk , maar moet er soms ook wel een beetje aan wennen ;)
    ooja qua baan... ik was aangenomen maar aangezien het voornamelijk de nachtdiensten betrof.... heb ik het niet aangenomen! das wat lastig te combineren!

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Ella: Oh heerlijk, lekker naar Parijs :). Was het voor een speciale gelegenheid of gewoon even lekker eruit met z'n tweetjes? Bijzonder dat je mannetje zo snel is veranderd. Lijkt me heel leuk om te zien, maar toch ook wel weer eng als het echt zo snel gaat...

Hier gaat alles goed hoor. Eigenlijk niet zoveel klachten, behalve dan nog steeds jeuk jeuk en nog eens jeuk. Heb vandaag de HA maar even gebeld, want ik kom zo echt niet meer aan slapen toe en heb nu pilletjes gekregen. Hopelijk kan ik vannacht eindelijk weer lekker slapen.

@Murphy: Fijn dat je zulk goed contact met de moeder hebt, maar ook wel weer moeilijk inderdaad. Je moet er toch vanuit gaan dat de ouders het nu zelf weer kunnen en alles goed met haar gaat, maar ja... ik kan me heel goed voorstellen dat je dat het liefst af en toe even controleert. Goed dat jullie nu even wat rust nemen om je weer op te maken voor de volgende. Lijkt me toch best zwaar, omdat je nooit weet wat voor kindje je treft, maar wel super en bijzonder dat jullie die kindjes op deze manier zo goed kunnen helpen!!

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Anne, de laatste loodjes voor jou!
    Hoop dat alles rustig blijft en dat ukkie nog even blijft zitten!

MAriek, wat zie ik? Al 24 kilo kwijt?!?!?!
    Wow! Respect meisje!!!

20. carma

carma Niet meer actief

Merah hoe is het met jou meis
    Jij ook bezig aan je laatste weken hè
    Spannenddddd.
    heel veel suc 6 alvast

Ja het afvallen gaat lekker en op 1 nov gaan we weer naar geertgen voor een gesprek met dr W over hoe nu verder
    OOk spannend dus

Deel Deze Pagina