wat rot zeg.... heel veel sterkte meid!!!!! ik hoop echt van harte dat het deze ronde gaat lukken... sterkte!
Jeemig, volgens mij is mijn bloeddruk gestegen door die Oradexon. Heb net zo'n hele dag aanwezig zijnde doffe hoofdpijn als ik had voordat ik stopte met zout eten en begon met meer bewegen. Druk achter mijn ogen ook en heeeel erg moe Had er niet op gerekend dat ik bijwerkingen zou krijgen, vanwege de lage dosis. Had het wel gelezen natuurlijk, maar dacht gewoon dat het wel mee zou vallen. Of hoopte ik dat gewoon heel erg Ach... Anyhow...voel me nog sippig. Kan weinig hebben, maar heb wel zin in het weekend. Dat vind ik een goed teken! Zaterdag uit eten ter ere van verjaardag moeder en manlief en beide dagen ook nog verjaardagsfeestjes voor de familie organiseren. Nu is het tijd voor luiheid
Sterkte meid! Even een paar dagen goed balen, dat mag best! Daarna weer schouders eronder en doorgaan. Hopelijk kun je dit jaar mooi afsluiten Dikke knuffel!
balen mag zekers meid...! veel sterkte! Enne alvast veel plezier dit weekend! klinkt gezellig en lekker druk, hopelijk kun je eens even goed je gedachten verzetten meid! Wat rot zeg die bijwerkingen... dat klinkt behoorlijk heftig! pas maar goed op jezelf!
Anne,...een dikke knuffel voor jou,........Ik mag naar Geertgen!!!!Joehoe!!!!! Alleen hebben ze deze ronde afgebroken omdat ik een knobbeltje in mijn borst heb gevoeld,....ik had me er al wel op ingesteld, maar toch,.....dinsdag echo en mammo. Wanneer heb je de eerste meting??
Hey meiden, Ik stond vandaag al een stuk 'lichter' op dan gisteren Alleen een beetje keelpijn, maar ja....I will survive Rissy, wat een schrik zeg! Dinsdag dus D-day. Krijg je dan gelijk uitsluitsel over wat er in je borst zit? Weet je, ik moet je gewoon even een beetje moed in praten, al zal je angst en onzekerheid blijven...logisch. Maar een paar jaar geleden had mijn moeder ook een knobbeltje in haar borst. Mammo gedaan, biopt genomen en het was een simpele cyste die vanzelf weer is weggegaan! Ik denk aan je! Nu even chillen, daarna wat huishouden en vanmiddag werken. Heb woensdag mijn 1e FM. Ben benieuwd en ook weer niet. Op een of andere manier boeit het me niet zo. Maar dat zal volgende week wel anders zijn. Wat kan een mens soms toch raar in elkaar zitten Oh, en eergisteren heb ik ons aangemeld voor een infoavond bij pleegzorg. Leuk!
Hey Anne, Zo te zien heb je al een eigen topic! Dan schrijf ik hier maar mee als je het goed vindt! Heb even in vogelvlucht je verhaal tot nu toe gelezen en ja, het komt me nog steeds bekend voor! Heb zelf alleen geen overgewicht, of overbeharing. Heb eigenlijk helemaal geen uiterlijke kenmerken van pcos, alleen op mijn eierstokken! Ik heb ook clomid gebruikt, 1 keer een eitje bij 50 mg, daarna helaas geen reactie meer (ook niet bij 100 en 150mg). Toen ben ik begonnen met fostimon, maar dat werkte ook niet zo lekker. Meestal geen reactie, dan weer overstimulatie......grrrrr. Gyn. leek het een goed idee om maar voor iui te gaan, om ALS er een keer eitje groeit, deze kans dan maar optimaal te benutten. Ben nu toe aan m'n vierde iui, maar bij de tweede bleek ook nog het progesteron te laag na de eisprong, dus sindsdien gebruik ik na de iui utrogestan. Jakkie, wat een smerig spul! Wat gebruikte jij nu nog meer naast fostimon? Ook heeft de gyn. een leo-operatie voorgesteld, om wat stukjes eierstok schoon te branden, maar ben er nog niet uit of ik dit ga doen. Zou zelf best graag aan ivf willen beginnen, want ik geloof niet meer echt in iui, maar gyn. vindt onze kansen nog te hoog met iui (blijkbaar moeten we die hele 10% niet onderschatten.....) Sinds we hebben besloten om ook voor een pleegkindje te gaan, is de ergste stress en beetje van de behandelingen weg, omdat we ook nog een andere optie hebben. Dit voelt dus wel goed! Morgen weer eerste keer bloedprikken en kijken of oestradiol stijgt en er dus een eitje gaat groeien deze ronde. We rekenen er maar niet op, dan kan het alleen maar meevallen!
Soms is het lastig om mee te gaan in wat de arts zegt, als je gevoel iets anders zegt. Dat herken ik wel uit je verhaal. Ik gebruik na de eisprong nog extra pregnyl. Naast de Fostimon gebruik ik nu Oradexon. Een te snel (of was het nou te traag ) werkende bijnier zou kunnen verklaren waarom ik niet zo goed op te hormonen reageer. Dat is dus niet zeker en daarom eperimenteren deze ronde. Het is wel rotspul Een van onze artsen wil in principe IVF gaan doen met ons, omdat ik wel heel gemakkelijk meerdere eitjes kan krijgen. Minder dan drie is gewoon lastig Ik ga volgende week, als ik het niet vergeet, maar eens praten over IUI. Wat jij zegt, of wat jouw gyn zei, dat klinkt wel logisch. Maar ik moet ook nog steeds een samenlevingstest bedenk ik me nu. Misschien dat nu eerst maar doen en dan wellicht volgend jaar IUI. We hopen nog steeds dat IVF niet hoeft, maar als het moet dan doen we het. Wat betreft het gevoel bij pleegzorg, dat komt me heel bekend voor. Zo'n gevoel dat er nog altijd een andere manier is om je leven in te vullen. Ook al is het te verdrietig voor woorden wanneer een eigen kindje krijgen en een zwangerschap meemaken er niet in zit. Ook onze arts heeft een LEO voorgesteld, maar ik wil het niet. Ik ben daar heel stellig in, heb er ook niet echt over na hoeven denken. Wanneer IVF bij jullie toch nodig is, wanneer willen jullie hier dan mee beginnen? Je had het over een pauze he. Hoe voelt het voor jullie om eventueel die pauze te moeten nemen? Krijg je geen echo's om de follikels te volgen? Bij mij is nog nooit bloedgeprikt. Ja, alleen toen we bijna voor escape-IVF moesten. Toen moesten we voor de zekerheid dat bloedonderzoek doen...
Volgens mij zijn mijn nieren/bijnieren nooit onderzocht.....hmmm Ook heb ik nooit een samenlevingstest gehad, omdat het tijdens het ofo gebeuren niet lukte (moet toch in vruchtbare dagen, dacht ik, nou die waren er niet!) en omdat we toch iui doen, is het nu niet echt van belang hoe de zaadjes zich door mijn slijmvlies worstelen, dat hoeven ze namelijk niet meer!! Bij mij prikken ze altijd eerst bloed, en als het oestradiolgehalte begint te stijgen, dan gaan ze de follikels volgen met echo's. Maar ik spuit nu pas 6 dagen 100E puregon, dus er is vast nog niks aan het groeien. Moet langzaam opbouwen om overstimulatie te voorkomen. Ik hoooooop dat er ergens volgende week (waarschijnlijk spuit ik dan 150 E) een eitje begint te groeien.....tot nu toe altijd eisprong gehad met 125/150E puregon. Bij fostimon had ik ook veeel hogere doseringen nodig, waardoor er dan meteen veel te veel ging groeien! We gaan na deze cyclus een maandje pauzeren (misschien wel twee) en dan begin volgend jaar de laatste iui pogingen doen. Ik heb afgelopen zomer ook twee maanden gepauzeerd en ik merkte dat ik echt minder bezig was met zwanger worden. Gewoon ff lekker genieten van elkaar en van het leven, zonder te hopen en te vrezen. Maar na een maand of twee begint het wel weer te kriebelen en wil ik graag weer starten! Als ik niet zwanger ben, moeten we na de iui's ook pauzeren, want de ivf kliniek hier in de buurt heeft een wachtlijst van 7 maanden en onze gyn. wil ons pas doorverwijzen na de laatste iui.....Misschien ook wel weer goed, even bijtanken voordat het volgende medische circus begint! En misschien kunnen we tegen die tijd wel starten met ons eerste pleegkindje! Dus jullie gaan misschien al direct met ivf beginnen, niet eerst iui? Wel betere kansen.... Ik lees dat jullie binnenkort een infoavond gepland hebben voor pleeg? Wanneer?? Leuk, hebben we in september gedaan. Was erg interessant. We zijn sindsdien wel goedgekeurd door justitie, maar hebben niets meer van pleegzorg gehoord. We wachten af, zoals altijd.......................
Annedore, kom jou hier ook een dikke knuf geven meis!!! Ik duim weer hard voor je deze ronde! Liefs, Juul
Dankje Juul Ik hoop zoooo dat het helpt! Ik voel me niet zo jofel de laatste week. Ben erg moe. Moet al een week of 2/3 elke ochtend rond 5 uur mijn bedje uit om heeeeeel nodig te plassen. En dat vind ik niet fijn, want 3x in de week gaat mijn wekker dan al een half uurtje later Ben onwijs MOE en snel aangebrand. Gewoon humeurig, zoals je tijdens je menstruatie ook wel kunt hebben, alleen het duurt nu al ruim een week En soms word ik ineens zo draaierig in mijn hoofd en heel erg misselijk. Nu tot 2 x toe gedacht dat ik ook echt moest overgeven. Vanochtend vloog ineens door mijn hoofd 'OH! Wat nou als ik zo'n wonderfiguur ben die ongesteld wordt, maar later toch zwanger blijkt te zijn' Ik was wel heel vreemd ongesteld. Op een gegeven moment was het na 4 dagen weg. Na een dag weer wat bruin. Toen weer een kleine dag weg en ineens weer wat bruin. Heeeeel licht. Het was een gekke menstruatie, zoals ik nog nooit heb gehad. Maar, het was wel een menstruatie....dus de algehele malaise: I blame it on the Oradexon! Dat spul onderdrukt ook het immuunsysteem dus ik ben ook gelijk knalverkouden natuurlijk Toch een heel leuk weekend gehad met uit eten en gezellige visite. Manlief was gisteren jarig en is enorm verwend Vandaag weer aan het werk. En overmorgen alweer de eerste FM. Ik ben reuze benieuwd!
Ooooooh, Anne ben zo benieuwd,......ik zal voor je duimen dat er bij de eerste fm al wat te zien is! Wat vervelend die bijwerkingen,...bha!
wat spannend anne , de FM! hoop dat er wat moois te zien is! en blijft!!! wat lastig zeg die bijwerkingen.... sterkte!!!
Thanks ladies Rissy: ik zie dat de uitslag van je borstonderzoek goed was! Wat was het nou dan? Ik ben blij voor je!!
hmmm, vreemde bijwerkingen. Tja, dan ga je toch weer hopen, kan ik me heel goed voorstellen. Wie weet?! Ik heb vandaag weer eerste fm gehad. Een miezerig follikel van 10mm. Nou ja, het is een begin zullen we maar zeggen. Mag weer ophogen naar 125 E en woensdag opnieuw echo. Vanochtend was mijn baarmoederslijmvlies niet goed te meten. Was heel rommelig beeld daarbinnen, volgens gyn. Dit heb ik al eerder gehad. Heeft iemand hier ervaring mee?? Als het zo blijft, kan het misschien vleesboom (jakkie) of poliep zijn.....hoop maar dat de boel er woensdag weer netjes uitziet! Jij ook succes met de fm! Groei eitjes, groei!
Oh Murphy, ik hoop dat er niks geks met je baarmoeder is. Ik heb zelf geen ervaring met wazige beelden. Ik hoop dat die kleine follikel lekker doorgroeit! Ik voel me nog steeds verrot Eigenlijk nog erger dan gisteren. Moet om kwart voor 3 beginnen met werken vanmiddag, denk dat ik de ochtend maar even rustig houd....
Misschien kun je zh bellen om te overleggen of die bijwerkingen van de Oradexon kunnen zijn? Of anders misschien (heel misschien) toch maar even hcg bloedtest laten doen (voor alle zekerheid..)
He Anne, wat staat er dan in de bijsluiter, wat de bijwerkingen kunnen zijn? Klink echt heftig, laat staan als je straks moet ophogen. @Murphy,....sorry, ik kan je hier ook geen antwoord op geven, dat is bij mij net geen probleem, start anders ff een topic met die vraag,...zo goed als zeker dat er meer hier last van hebben. Suc6 @Hier was de mammo idd goed,...ben zo blij,....het is waarschijnlijk een verdikte limfklier en kan volgend de radioloog geen kwaad. Op de mammo was deze niet eens te zien,... ze hebben nog even een echo gemaakt,.....ik liep bijna zingend het ziekenhuis uit. Op naar geertgen,...donderdag ff bellen voor de intake,.....spannend allemaal weer!! Voor jou een dikke knuffel, onze tijd komt,...echt waar!!! Alleen kan ik je niet vertellen wanneer!
De klachten die ik heb staan wel in de bijsluiter aangegeven als mogelijke bijwerkingen. Alleen ik slik een hele lage dosis en dan is de kans heeeeel klein dat je bijwerkingen zou kunnen krijgen. En toch heb ik ze, en flink ook Ik ga vanmiddag wel even overleggen bij Geertgen en vragen of gyn voor de zekerheid extra goed in mijn baarmoeder wil kijken Weet je, als iemand mij zou kunnen vertellen DAT ik ooit zwanger word en een gezonde baby krijg, dan maakt het me niet eens uit als het nog een jaar of 2 jaar zou duren. Dan is het alleen een kwestie van geduld. Nu is er naast geduld nog de vreselijke onzekerheid OF het ooit wel gaat gebeuren. Snapt iemand me nog? Goed dat je Geertgen gaan bellen Rissy! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen spijt heb van mijn keuze om bij hen onder behandeling te gaan.
Rissy:Heb je verhaal niet helemaal gevolgd, maar ik lees dat je een mammografie hebt gehad. Wat fijn dat alles ok is! Zal wel een enorme geruststellign zijn. Veel succes met het vervolg van je mmm! Annedore: Ik herken je gevoel wel. Als je zekerheid had dat er aan het einde van de medische weg een kindje wachtte, dan was dit alleen maar de weg ernaartoe. Nu heb je geen idee of het ooit gaat lukken en doe je misschien wel alles voor niks! Daarom is pleegzorg een prettig alternatief, in ieder geval een kindje in de toekomst om voor te zorgen. Net weer fm gehad. Mijn baarmoeder was weer netjes, slijmvlies goed te meten . EN: Het eitje doet 't! Was nu 13,4mm, dus goed gegroeid! Ben zoooo blij! Al de derde maand achter elkaar een eisprong Puregon lijkt toch echt mijn slome eitjes op gang te brengen..... Vrijdag weer fm, even afwachten wanneer inseminatie dan gaat zijn. Zou waarschijnlijk op zondag moeten, maar dat kan niet in mijn zh. Denk dat we dan kiezen voor geen inseminatie, maar zelf klussen . Jij mag vanmiddag weer fm? Heeeeel veel succes, en ik zou idd vragen of ze even goed rondkijken daarbinnen, voor alle zekerheid...