Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    ahhh, dat is idd heel bijzonder!
    Hopelijk kan ik over ongeveer een jaar hetzelfde zeggen over ons kindje!
    En wow, dat heb je snel gedaan, 3,4 kg. Je was toch pas een week geleden of zo begonnen? Knap hoor! You go girl!

Liep net even door de h&m, en manlief en ik stonden echt met tranen in onze ogen naar die kleine rompertjes te kijken. Zou het dan nu echt... ?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooo murphy!!
    zo gaaf!!!
    ben echt heeeeeeeeeeeeeel blij voor jullie!!!!
    wat heerlijk he!
    hoe voel je je? al wat last van kwaaltjes?

Anne , dat is zekers bijzonder zeg! en zo snel ook he! nu ligt hij niet meer in je buik maar er lekker boven op als je hem knuffelt ;)
    echt een wonder.

ik ga morgen miss bellen!!!!!
    zeg nog wel miss hoor.... want vind het ook wel weer spannend!
    zooo net gewerkt.... pfff dat was wel ff wennen hoor met de sneeuw en gladheid!
    voorzichtig meiden morgen!!

3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Murphy: geweldig gevoel he? En aansluitend op Ella; hoe voel je je? Geestelijk en lichamelijk?

@Ella: gewoon bellen joh ;) Maakt niet uit wanneer je belt, het blijft toch wel spannend. Volgende week is net zo spannend als vandaag. Het is en blijft een grote stap!

@gladheid en sneeuw: er ligt hier een klein laagje. Geniet er altijd enorm van, maar dit is het net niet hoor ;) En vind het nu eigenlijk alleen maar eng als ik morgen met Melle op de fiets moet met de fietskar erachter....

@Melle: hij moet vandaag naar het CB. Ben benieuwd wat ie weegt en hoe lang ie is. Vrijdag ging ie na een week weer eens in de maxi-cosi en toen konden de gordeltjes niet meer dicht :$ Groeispurtje gehad :p Helaas krijgt ie ook een prik :( GEEN ZIN IN!!!

4. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik kan me voorstellen dat het een hele stap is, Ella. Maar idd, spannend blijft het toch. Bel gewoon als je er voor je gevoel klaar voor bent...;)

Aaahhh, arme (grote) Melle krijgt prikjes! Da's niet leuk, niet voor Melle en niet voor mama. Pleegje moest ook prikjes toen ze bij ons was, en ik vond het ook zoooo zielig. Maar ik moest me wel groot houden, want haar mama huilde nog harder dan het meisje bij het cb.....

Hoe ik me voel? Heel erg onzeker! Denk bij ieder pijntje/steekje O jee, nu gaat het mis....Gisterochtend nog getest en de teststreep is nu ongeveer hetzelfde als de controlestreep. Maar dat was hij vrijdag ook al, dus dan vraag ik me weer de hele dag af of hij niet nog donkerder had moeten zijn...:cool:
    Manlief vindt me te onzeker en heeft gisteren een heel mooi 9 maanden dagboek voor me gekocht. Zo lief! :)
    Ben natuurlijk ook heel blij, maar het is allemaal te mooi en geweldig, daarom ben ik zo bang dat het ons weer af wordt genomen. Vertrouwen in mijn lijf ontbreekt een beetje, na 4 jaar mmm...;)

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Murphy: ik heb gister mijn dagboekje zitten lezen vanaf de miskraam ongeveer. Jij beschrijft precies zoals ik me voelde aan het begin van Melle's zwangerschap ;) Goed dat je man niet helemaal meegaat in je onzekerheid. Deed de mijne ook niet. Wanneer durf je een banner?

@Melle: hij weegt nu 7125 gr en is 66,5 cm lang. Dat is beiden (bijna) op de bovenlijn. Gewicht en lengte is in verhouding net iets onder de middenlijn. Dus een mooi gewicht bij zijn lange lijf :)
    Volgens de CB arts ontwikkelt hij zich iets sneller dan gemiddeld en da's volgens haar ook de reden dat ie overdag weinig slaapt. Geen probleem, als ie 's nachts maar goed slaapt en dat doet ie.
    Omdat ie zo lang is en hij zich zo snel ontwikkelt, mag hij van haar zijn eerste papje, ook al is ie nog geen 4 mnd. Zijn lijfje en brein hebben dat wel nodig, zei zij :) En ik ben het met haar eens.
    Dus de Bambix (rijstebloem) is inmiddels in huis.
    Prikjes waren weer enorm zielig :( Hij is direct daarna in slaap gevallen en bij oma is hij weer verder gaan slapen. Denk niet dat ie er verder nog last van zal hebben, had ie vorige keer ook niet.
    Net weer even zijn kledingkast uitgedunt. Moet echt maat 68 gaan shoppen!!! Wat vervelend nou ;):p:D

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne , ooooo wat zielig he die prikjes!!! doet zo zeer en ze zijn zo verdrietig! hou hem maar goed in de gaten hoor!
    En wat groeit hij mooi! Hij is best lang of niet?
    hihi altijd weer leuk om te shoppen! maatje 68 alweer... die van ons zit alweer een tijdje in maat 74! gaat echt hard hoor. had laatst een rompertje maat 50 in mn handen , die had hij in het begin aan. zo liefffff!!!!!

Murphy , ooooo wat lief he van je man! fijn idd dat hij niet helemaal meegaat in je onzekerheid, tis natuurlijk heeeeeeeeeeeel normaal hoor dat je onzeker bent en dat je je zorgen maakt. Het is nu ook echt zo dat je er zelf weinig aan kunt veranderen en je moet maar vertrouwen op je lichaam , dat kan best onzeker zijn. Heb je al in je dagboek geschreven?

Hier druk weekje voor de boeg! moet veel werken en as woensdag ook naar het CB voor prikjes :( ooo dat begroot me zo! vind dat zo sneu. Daarna wel naar een kinderfeestje , dus dat is wel weer leuk. Verders vrijdag nog een verjaardag! En dan het weekend weer lekker vrij en dan hebben we zaterdag ook 3 vrienden te eten! heb er nu al zin in haha.Heb dit weekend gewerkt , en was gisteren echt ineens glad zeg, best wel weer wennen met sneeuw en ijs werken!

Verders... heb nog niet gebeld.... denk dat ik de HA ga mailen! ;)

sorry dat ik zo zeur hoor , maar als ik er snachts uit ben voor een voeding , en sochtends ook weer rond 0700uur eruit ben en dan ook nog eens 5 late diensten draai (dan ben ik rond 0000uur weer thuis) dan vind ik eentje wel genoeg hahahha ;)

ik zal eens even een broodje smeren met een flesje drinken voor mn mannetje!

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne , Melle gaat de bambix vast heel lekker vinden!!!
    heb je die met vanille smaakje?
    Hier krijgt hij savonds voor het slapen een bambix flesje!

8. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Mmmm, bambix vanille! Was ook favouriet van pleegje! Jammie, zal hij wel lekker vinden. Smakelijk alvast, Melle!

Nee, ik heb nog niet in dagboekje geschreven, want durf niet! Misschien als morgen mijn hcg goed gestegen is...
    en heel misschien durf ik dan ook een banner...

Ik herken mezelf niet meer! Ben normaal best optimistisch en helemaal niet zo bang...

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @Ella: twijfel je of je uberhaupt een 2e wil? Of over het tijdstip?
    Enneh...maatje 74 nog maar? :$ Jouw mannetje is ook met gewicht van 3950 geboren toch? (gister toevallig dagboek teruggelezen, dacht dat ik dat ergens las). Ik denk dat Melle als ie bijna 1 is wel in maat 86 zit :) Hij is echt lang ja. Heel lang ;) Zei de gyn al telkens met de echo's en het wordt alleen maar erger :cool:

@Murphy: heb je eigenlijk al een echo gepland?

Ik moet er weer vandoor. Druk vandaag! Mijn moeder belde net. Alles gaat goed met Melle. Hij slaapt nog steeds sinds dat we hem na zijn prikjes gebracht hebben :) Geruststellend idee dat het goed met hem gaat, terwijl man en ik druk bezig zijn.

Oh ja, heb Bambix naturel EN vanille gehaald :p

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    knuffel murphy!
    het is ook zo spannend!
    doe alles lekker op je eigen tijd!!!!!!!

Anne , nee zekers twijfelen we niet over een tweede!
    maar idd meer over het tijdstip , beetje raar om zo te zeggen... we zijn allen in de mm geweest.... sorry zo bedoel ik het ook niet hoor!!!!!!!! nou hoop dat jullie me snappen , ik bedoel dit helemaal niet rot , want ik weet wel degelijk hoe moeilijk het is om een kindje te willen krijgen en dat het niet ineens lukt.

Klopt onze zoon was ook 3950 bij de geboorte! :)
    Hij was ook wel lang , maar niet dat ze zeiden oooo wat een lang kindje! Hij groeit opzich ook mooi , altijd precies op de lijnen. Maar weet je? Sommige maten vallen ook groot/klein. H&M bvb vind ik groot vallen, hij heeft van h&m ook nog een trui 68 aan.
    C&A die disneyclub kleertjes vind ik heeeeeeeeeeel klein uitvallen.
    hihi die vanille gaat Melle veeeel lekkerder vinden denk ik ;) ik zou beginnen met de naturel! Hier andersom gedaan en hij wilde de naturel bambix eigenlijk niet meer..... Wilde veel liever de vanille.
    Maar dronk het uiteindelijk altijd wel op hoor!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    anne fijn dat Melle goed slaapt! En dat hij het goed heeft bij je moeder.

Erg druk met werken? Je man ook zeker? Dan is het helemaal fijn te weten dat melle lekker bij zn oma is!

Hopelijk krijgt hij niet al te veel last van zn prikjes... :(

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Vanavond opeens bruin-/roze afscheiding....zh gebeld, kan innesteling zijn, of het gaat mis.....als het vannacht niet doorzet, moet ik morgenvroeg hcg laten prikken, om te kijken of het nog goed gaat....
    Duimen jullie voor ons?

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    murphy!
    wat spannend meis..
    zekers duim en hoop ik voor jullie!

heel veel sterkte!
    liefs!!! xx

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, wat ontzettend schrikken Murphy.
    Natuurlijk duim ik voor je.
    Hoe ben je de nacht doorgekomen?

Ella, ik begrijp je twijfels over het tijdstip wel. Misschien maakt het mmm verleden dit juist wel moeilijker?
    Als ik er wel eens over nadenk vind ik het ook lastig. Want het KAN toch ineens wel snel gaan voor een 2e, maar het kan ook zijn dat het weer een jaar (of langer) gaat duren. Je weet het niet en dat maakt het misschien extra lastig om het juiste moment te kiezen?

@werken: ik werk maar 15 uur per week, maar maandag is ook mijn poetsdag en de dag dat ik de meeste uren voor mijn werk maak. Dus Melle lekker bij oma. Papa werkt thuis en mama werkt, poetst en wast zich suf ;):D
    En dan de rest van de week beetje rustig aan doen. Werken en heeeel veel van Melle genieten :)

15. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Vanochtend nog steeds beetje bruin, nog geen kramp of zo. CB gaf vanochtend zwanger drie plus aan, en ik ben nog maar 2-3 dus dat is hopelijk een goed teken....
    Net bloed geprikt en vanmiddag belt mijn arts om te overleggen.
    Tja, het is natuurlijk afwachten, maar ik vind het echt vreselijk....:(

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bah! Ik weet hoe je je voelt :( Wat ik zei; dagboekje laatst teruggelezen en ook de ontreddering toen ik in hetzelfde schuitje zat.
    MAAR mijn testen werden lichter! En die van jou zegt nu al 3+! Dat lijkt me toch een goed teken! Zeker een reden om hoop te houden hoor. Maar het IS idd vreselijk :(
    Ik blijf duimen...

17. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ja, afschuwelijk is dit!
    Net met arts gebeld, hcg is gelukkig enorm gestegen, van 85 zes dagen geleden, naar 2050 :$ Dat kan goed nieuws zijn volgens arts, maar hoeft niet. Kan toch gewoon misgaan, natuurlijk. Misschien zijn het er wel twee :)

Nog steeds beetje bruine afscheiding, blijft ellendig spannend...
    Zit voorlopig lekker op de bank en doe helemaal niks. Hoop maar dat bloed weer heel snel stopt, meer kunnen we niet....

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    murphy, ik leef met je mee...
    hoop zo dat alles goed is!
    Fijn dat je HCG zo is gestegen!!!!

Doe maar lekker rustig aan en hoop ook dat het bloeden snel stopt!

Dikke knuffel van mij! xx

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Blijf maar lekker zitten Murphy! Ik duim door! Moet gewoon goed blijven gaan. En over 8 maanden een mooie, lieve zoon ;):p

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    iid het MOET gewoon goed blijven gaan meid!!!!

Deel Deze Pagina