oowja zooo cute!! mn lieve poppie loopt!!! hij stapt en stapt maar en valt dan weer eens en kruipt dan weer eens , maar het liefst loopt hij nu! zo schattig om te zien!
@Ella: wow! Wat goed Straks rent ie het hele huis door! Morgen FM. Spannend hoor! Krijg jij IUI of doen jullie het lekker zelf Met Melle is alles goed. Zijn nu beetje eetschema aan het veranderen. Krijgt 's avonds prakkie aardappel en groente. Maar ik vind dat ie zoveel 'moet' eten volgens al die schema's op internet. Straks brood als ie 6 mnd is, tussendoortjes, avondeten en ook nog die 700 ml opvolgmelk Gister ging ie overgeven in bed, omdat ie volgens mij gewoon te vol zat Maar ff een weg in vinden denk ik...
Anne, yeah, bijna 10 kg kwijt! Goed bezig. Is het ook goed vol te houden? Ella: ooohh, wat leuk, kleine man aan de wandel! Leuk hoor, gaat hij de boel onveilig maken... We hebben een zwarte kinderwagen besteld. Leek ons wel praktisch, alle kleuren passen erbij en kan voor meisje/jongen. Wordt vanzelf kleurig genoeg, met speeltjes en luiertas, etc. Hihi, leuk dat jullie allebei een ander idee hebben over geslacht. Tja, een van jullie zal wel gelijk hebben....we hebben zelf geen echt voorgevoel, al neig ik de laatste dagen wel iets meer naar een jongetje. Ben zoooo benieuwd. Over vier weken de twintig weken echo, dus hopelijk weten we dan meer. Maar goed, eerst maar hopen dat hij/zij gezond is...
Murphy , en zo is het meid!!! ik hoop zo dat jullie baby gezond en wel is! Hartstikke spannend hoor de 20 weken echo! vind echt dat je snel gaat haha wat mooi een zwarte!! Wij hebben een zwart met grijze. Liefst had ik ook een zwarte , maar ja deze konden we goedkoop krijgen en vind ik nu ook wel mooi. Idd met assecoires wordt ie vanzelf mooi(er) Anne ja idd , dat vond ik ook altijd hoor! op internet moeten ze de hele dag eten lijkt het wel. ooo wat zielig dat hij moest overgeven. Kan best idd dat hij wat ''te vol'' zat. Sneu he! He wat goed , al bijna 10 kilo! super knap van je! En idd ben ook benieuwd of je het nog wat vol houdt? Hier een ''klein eet drama'' , waren eerst de broodjes zoooo lekker! at hij smorgens en smiddags... nu is het net weer een kleine baby met smorgens een papflesje en smiddags een papflesje :S.... brood hoeft meneertje niet meer! zelfs niet als ik net alsof doe of ik het eet en hij dan af en toe een stukje krijg.. alles gaat op de grond. Nou ja zal wel weer overgaan toch???? kan daar best onzeker van worden namelijk. We aten al een geruime tijd aan tafel , sochtends een broodje en smiddags. Nu zit ik weer op de bank met een grote baby op mn schoot een flesje te geven hahaha (ook best wel weer schattig) Warm eten daarintegen gaat prima! met name vlees/vis..... Dat moet hij eerst niet zien , eerst groentes/rijst/aardappels (wat we maar eten) en daarna pak ik zijn stukje vlees. Anders wil hij niks anders als vlees! Oja ook FM gehad! rechts was het typische pco-beeld te zien (heel veel kleine eicelletjes)..... maar links.... 1 groot mooi eitje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! moet nog even doorprikken en woensdag weer komen, en miss eind van de week de pregnyl al! (tenminste dat vermoed ik , heeft ze niet gezegd , maar ze zei , ik wil je nog een keertje checken) En nu ga ik mn broodjes eten en liggen. Heb flinke voorhoofd- en bijholte ontstekingen... dat is minder. auto rijden was geen pretje vandaag! Heb me maar ziek gemeld voor mn werk. Liefs! Enne geen IUI hoor
@Ella: allereerst; beterschap! Kan knap pijnlijk zijn he En over het 'eetdrama': zoontje van mijn vriendin had dat ook, alleen iets eerder dan E (haar zoontje is van januari 2011). Zij gaf hem gewoon pap van een lepeltje in plaats vn brood. En idd; het ging vanzelf weer over! Alleen eet ie nu 1 boterham tussen de middag ipv 2. Komt wel goed schatje Rustig aan! @Murphy: Ik vind zwart ook erg mooi, was alleen bang dat dat in de zomer gruwelijk heet zou worden. En aangezien we nogal vaak op pad zijn met de wagen...Dus hier is het knalrood geworden Heb je ook al leuke ideetjes voor het kamertje? @afvallen: ik vind het niet makkelijk. Het is echt een grote uitdaging voor me, maar Melle is mijn drijfveer!! Dus ik houd voorlopig gewoon nog vol!
Anne , dankje!!!! nou idd , dan zal het wel weer overgaan! hij drinkt nu weer 2 maal daags een papfles. Pap uit een bordje gaat ook niet zo denderend... dan krijgt hij veel te weinig binnen. Na 4 hapjes wil hij niet meer. En ik ga de rest weggooien vind ik ook wat zonde. Uit een fles drinkt hij toch die 200cc op! Vanmiddag maar weer eens een broodje proberen , mocht hij het niet willen dan eet ik het wel op! (die pap eet ik namelijk niet op haha) tenminste als ik me iets beter voel doet erg pijn allemaal. En dan is een flesje ook wel weer snel en handig Thanks voor de beterschaps wensen! doet idd erg veel pijn. Heb net de huisarts gebeld en kan vanmiddag mn kuur ophalen. Niks aan en ook wel vermoeiend met een kleintje om je heen Miss dat ik vanmiddag even mn ouders bel of zij kunnen oppassen. Kan ik even lekker liggen Een rode kinderwagen vind ik ook erg mooi!! ik heb destijds ook een mooie blauwe gezien. (en roze haha) maar ja mochten we nog een tweede krijgen dan is dat ook weer zo wat mochten we dan een dochter krijgen he! Wij gebruiken de kinderwagen ook heel veel. Hij zit er ook zo lekker in en ik vind het ook heerlijk om met hem op pad te gaan. Echt knap hoor al 10,5 kilo eraf! ben jaloers!! kan me voorstellen dathet niet altijd makkelijk is... volg je nog dat dieet?? je mag echt trots op jezelf zijn!! tis een hele prestatie!!!!! nou ik ga zo weer even op de bank liggen. Nou ja eerst nog even stofzuigen en stoffen. tenminste als dat lukt. Ik kan het ook zo moeilijk laten liggen zeg maar. Normaal ga ik altijd op maandag door het huis met stofdoek en stofzuiger en dweil... dan moet het ook echt gedaan zijn namelijk (voor mn gevoel dan) Hebben jullie dat ook? Eerst was ik nooit zo precies in dat soort dingen , maar sinds we een kleintje hebben.... het moet schoon hahaha! Niet dat ik heel neurotisch daarin bezig ben hoor , maar maandag is altijd mn schoonmaak dag hihihi. Daarna maar even mn kuur ophalen en wat kleine boodschappen doen. en dan lekker even liggen! Murphy hoe voel jij je?? Voel je trouwens de baby al bewegen? Liefs!
Wow, Anne, nu al 10,5 kg kwijt? SUPER! Ella: heel veel beterschap. Kan me goed voorstellen dat je even wilt gaan liggen. Kan knap irritant zijn! Hier ook lichtelijk neurotisch wat betreft vloer die altijd schoon MOET zijn en ja, toen pleegje hier woonde was dit nog erger! Was wel lastig poetsen, met kindje en drie huisdieren die de boel zo weer vies maken en een klein legertje aan pleegzorgwerkers en jeugdzorgwerkers en ouders die op bezoek kwamen... Ik zat gisteravond met de Ipad op de bank en opeens voelde ik helemaal onder mijn buik kleine plopjes, alsof iemand bellen zat te blazen in mijn buik. Zou dat dan echt ons kindje zijn?? Wow, vond het zo bijzonder! (en durfde niet meer te bewegen, omdat ik het dan niet meer zou voelen...) Was wel nog heel licht, maar het is ook nog vroeg, natuurlijk. Maar wat is zwanger zijn toch moooooi! En wat ben ik ongelofelijk blij dat ik dit mee mag maken!
@Murphy: jaaaaaa, dat was de kleine!!! Ik voelde Melle met 16,3 weken. Het voelde als een pingpongballetje in mijn buik Mooi he? Ben zo blij voor je! @Ella: fijn dat je een kuurtje krijgt, hopelijk is het dan snel over. Schoonmaken sinds Melle er is. Ja, ik kan nu ook niet meer zo makkelijk denken 'oh, dat slaan we wel een weekje over'. Ben ook niet neurotisch, maar vind het nu wel belangrijker idd. En ook bij mij is maandag poetsdag Welke kinderwagen heb jij? Heb je eigenlijk ook al een buggy?
Oh ja Ella, ik doe idd dat Cambridge dieet. Ben een week geleden weer begonnen, maar nu met de heel heftige versie. Nog geen 500 kcal per dag. Het is echt doorbikkelen, maar het moet gewoon ff Wil in juni gaan afbouwen, kan nml niet gewoon ineens weer gaan eten, en daarna lekker op vakantie!
murphy jaaaaaaaaaaaaaaa dat is de baby!!! wat gaaf he!! hoop dat je het nog heeeeeeeel vaak gaat voelen!!! geniet er maar lekker van! vind het zo leuk!!! volgens mij voelde ik de baby ook rond de 16 weken! weet niet precies meer de dag , zoals Anne haha. Heb het wel ergens opgeschreven , zal straks eens eventjes kijken/teruglezen! Noteer jij ook van dat soort dingen? ik heb toen een baby dagboek gekocht , en tot mijn spijt (nu dan) niet volledig ingevuld.... baal er nu wel een beetje van , want de tijd gaat zo snel! heel veel dingen weet ik niet meer , tijdens mn zwangerschap Maar zoals het voor het eerst voelen , mn gevoel bij de zwangerschaps test , eerste echo etc etc dat heb ik wel allemaal genoteerd. Anne , wow dat is heftig nog geen 500kcal op een dag!!! is dat wel gezond? Of moet je dat dan echt via het dieet doen? Eet je dan wel 3 maaltijden per dag? en doet je man ook mee? Of kook je voor hem apart? sorry voor het aantal vragen weet nog wel dat je daar eerder aan wilde beginnen , toch? aan 500kcal per dag , maar dat werd je toen afgeraden? wel erg knap hoor!! zet em op!! en idd hoe ga je dat dan straks doen? als je weer gewoon mag eten dan moet je het dus afbouwen? @all, nou dan ben ik dus niet de enige die wat schoonmaken betreft licht neurotisch is geworden met een kindje in huis hahahha! heb toch nog maar even schoongemaakt, en boodschappen gedaan. Zou even snel boodschappen doen... maar ja dan ben ik weer in de kruidvat , van alles weer in de aanbieding, dan toch ook maar even naar de action.... en nog even naar de supermarkt. weer een beetje teveel gedaan... Fijne dag verder!!
Anne , wij hebben de Mutsy (of Musty??) kinderwagen! Kan nooit onthouden welke van de 2 het nou is hahhaa een grijze met zwarte. En ja we hebben ook een buggy , want die kinderwagen kun je ook als buggy maken! Heel comfortabel , zoals hij er dan inzit. Met voetenzak van fleece. Lekker stevig allemaal. Tevens hebben we een kleine inklapbuggy van de Kruidvat. Niet echt aan te raden voor lange afstanden. Maar nu gebruik ik em vaak , aangezien ik nu 3x per week naar het ziekenhuis moet voor FM, gooi ik snel die kleine buggy in de auto (die andere duurt wat langer voordat ie is ingeklapt) en daar zit hij dan ook wel even prima in. Maar als we bvb gaan winkelen , of we gaan wandelen oid , dan nemen we altijd de stevige Mutsy (Musty) kinderwagen mee.
owja de kinderwagenbak hadden we rond de 7 maanden er al af, en we hadden de kinderwagen toen tot buggy gemaakt. Meneertje vond de wagenbak niet meer leuk en hij zat constant in de bak, om te kijken wat er allemaal gebeurde hij moet niks missen he.....
het gaat super goed!!! net weer terug van FM... vanavond pregnyl spuiten en de rest mogen jullie raden eitje springt dan vrijdag begin van de avond! maar even flink wat ibuprufen slikken haha , voel me al wel iets beter gelukkig! verkoudheid is zo goed als over! Duimen jullie voor ons??
@Ella: het is volgens mij Mutsy En de bak er AL af met 7 maanden? Melle paste met 4 maanden nauwelijks nog in die bak en we hebben hem met ruim 4 maanden omgebouwd tot wandelwagen. Kon gewoon niet anders. Maar hij ligt daar idd ook heerlijk in, in zo'n voetenzak, lekker warm Succes met je verkoudheid en actie in de slaapkamer Wel je best doen he? Zou wat zijn als het zou lukken he? Dat 500 kcal dieet werd me idd afgeraden toen, maar HA zei dat ik het eventueel wel mocht proberen als Melle rond de 6 maanden was. Nou ja, hij was ruim 5,5 maand toen ik begon Ik 'eet' idd 3 maaltijden per dag. En bij elkaar is het rond de 460 kcal. Maar het gaat zo snel! En ik ga dit ook niet te lang doen hoor. Het is overigens wel onder begeleiding hoor! Melle heeft net zijn eerste bordje ontbijtpap gegeten Mijn grote knullie! Morgen is ie alweer 6 maanden! Zijn halfjaardag Verder zijn we allemaal snotverkouden, solliciteer ik nog steeds en heb ik veel te weinig tijd om aan eigen onderneming te werken. Alweer 2 weken geleden dat ik iets gedaan heb, maar ja...het is niet anders aangezien ik ook nog moeder ben, baasje van 2 honden, een part-time baan heb en graag in een schoon huis leef En weet je wat ik heel stom vind? Aan het eind van het jaar/na de zomer/rond Melle's 1e verjaardag/als ik zo'n 30 kg kwijt ben willen we eigenlijk heel graag een 2e kindje proberen te maken, maar waarschijnlijk gaan we daar in belemmerd worden door de financiele onzekerheid rondom mijn inkomen En dat vind ik echt stom. Want we weten niet hoe lang het weer gaat duren, dus misschien wachten we straks wel dubbelop; EN op financiele zekerheid EN daarna nog tot wanneer het eindelijk gelukt is. Aan de andere kant; we kunnen ook geluk hebben dat het sneller raak is Dus wat is wijsheid? *dubio* Gelukkig hebben we nog ff
Anne wat lastig he meid. kan me voorstellen dat je enorm er mee zit dat je je baan verliest , en dat je nu ook weinig tijd hebt om uit te zoeken en een eigen bedrijf op te starten. maar weet je meid , in de toekomst kijken kan niemand , echt niet! wie weet meid staat het er dan heel anders voor! Wil nu niet alles wegwuiven hoor! want lijkt me vreselijk het vooruitzicht dat je je baan verliest en dan ook nog met het ''dilemma'' (ik noem het maar even zo) van wel/niet een tweede. Moeilijk hoor!!!! Nee hier hadden we met 7 maanden de wagenbak eraf! had miss wel iets eerder gekund. Melle heeft maar geluk dat hij zo vroeg al in de buggy mocht haha knap hoor Melle!! een bordje pap gegeten! en was het lekker? en morgen je halve verjaardag!!!!!! een half jaar alweer! wat gaat de tijd toch snel! ook al verkouden! Beterschap!!! hoop dat je je snel weer wat fitter voelt. Hier de pregnyl gezet gisteravond! ben erg benieuwd. Aankomende weekend over 2 weken mag ik testen. Weet niet goed wat ik er van moet denken , zit namelijk een beetje in een dipje. Hoop het natuurlijk wel! dat zou idd echt een wonder zijn zeg. Maar ik ga er maar niet vanuit. Gisteren waande ik me al zwanger echt erg..... heb mezelf een halt toegeroepen dat ik , dat zekers niet moet gaan doen. Dus ik zeg maar ''ik weet het niet!''!! We wachten af! Liefs!
Anne: heel irritant dat de vervulling van wens nummer 2 straks af moet hangen van secundaire omstandigheden, zeg maar. De primaire zijn al moeilijk genoeg. Maar idd, niemand kan in de toekomst kijken, misschien ziet het er over een half jaar allemaal wel weer heel anders uit. Wat gaat dat snel, melle alweer een half jaar én aan de ontbijtpap! Grote knul! Ella: ja, daar ga dan weer he...strijd tussen gevoel en verstand. Hoop hebben is goed, maar jezelf tot de orde roepen om een Grote Teleurstelling te voorkomen is heel verstandig. Pregnyl gezet, klussen maar en het wachten kan beginnen...brrrr.... Hoe lang heb je er eigenlijk over gedaan om zwanger te worden van zoonlief? Heb jouw traject volgens mij een beetje gemist, toen schreef ik nog niet mee in Anne's hoekje...maar jij hebt ook pco, begrijp ik inmiddels? Jakkie!
murphy , hoe is het met jou??joehoeeee 16 weken zwanger!!! hoe voel je je? even snel , heb weinig tijd! maar idd heb pco en 3 jaar gewacht op onze kleine, waarvan 2 jaar in het ziekenhuis! wat omschrijf jij het mooi! ook naar Anne toe! zo bedoel ik het idd ook! Hoop dat alles goed met je gaat en natuurlijk ook met de baby en je man! Liefs!
Joepieieieie! 16 weken!!!!!! Sorry, dat moest er even uit... O Ella, dan hebben jullie ook een heel lang traject doorlopen. Ik hoop echt dat jullie dit nu bespaart blijft en het lekker snel raak mag zijn! Ik ben weer zo onzeker en weet eigenlijk zelf niet waarom. Soms kan ik echt genieten en soms slaat de twijfel weer toe. Gaat het wel goed met de kleine? Zou hij/zij nog wel groeien? Dan lijkt het volgende bezoek aan de verlsokundige zoooo ver weg...
Murphy gefeliciteerd meid!!! 16 weken al! op naar de 17! oo die onzekerheid he niks aan! had ik idd ook wel eens , dan lijkt het allemaal zo ver weg! Onzekerheid hoort er wel een beetje bij (ja makkelijk praten natuurlijk haha) voel je je kindje vaak? Nog steeds van die plopjes? zo mooi he! Lekker genieten meid! En slaat de onzekerheid weer toe.... gewoon aan toegeven! thoort er bij en er is niks mis mee! dankje voor je woorden. Ik vind 3 jaar eigenlijk niet eens zoveel, als ik kijk hoelang jij en Anne er over hebben gedaan. Hopelijk nu niet weer 3 jaar wachten hoor! want voor onszelf vonden we 3 jaar best wel lang destijds. Wanneer heb je weer controle bij de vk? Liefs!
@Murphy: oh, die onzekerheid is zo frustrerend soms he? Dan vraag je je af waarom je zo onzeker bent, maar rationaliseren kun je het niet echt. Gewoon een gevoel. Toch? Ik weet nog dat ik de 37 weken was gepasseerd en nog dacht 'oh jee, wat als ie dood is?' Maar de onzekerheid wordt wel iets minder als kleintje meer en meer gaat bewegen En toch....onbezorgd zul je nooit meer zijn nu jullie kleintje in jullie leven is @Ella: 3 jaar IS ook lang hoor!! Jeetje meis! Ik hoop echt van harte dat het deze keer toch sneller mag lukken. In 2012, okee? Ja, goeie deal lijkt me ...en hopelijk mag ik in 2012/13 dan ook nog een keer op roze...