Annedore op weg naar moederschap

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Annedore, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Harde buiken zijn een stuk minder geworden, nu alleen nog als ik echt te veel heb gedaan. Kwam waarschijnlijk door het indalen van de kleine man, hij zit nu helemaal vast!
    Ik ben op 4 oktober uitgerekend.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is al over een maand :$:D
    Fijn dat buik weer rustig is :)

3. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hmmm,buik is nu iets te rustig! Heb sinds gisteravond helemaal niks meer gevoeld, dus net maar even verloskundige gebeld. Die komt even langs voor een extra controle. Normaal gesproken voel ik altijd wel iets schuiven/draaien als ik even ga zitten, maar nu dus helemaal niks. Ben al anderhalf uur aan het wachten op de vk, dus ik hoop dat ze, als ik weeën heb, iets sneller is.....

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha, dat hoop ik ook ja! :p

Onzeker gevoel is dit he? Ik herinner het me nog zo goed. Je kent je zoon in je buik gewoon al zo goed en weet wanneer ie op een dag actief gaat zijn. Als ie dat dan ineens niet doet, dan maak je je gelijk zorgen.
    Ik heb dat ook een paar keer gehad, waarvoor 2 of 3 keer reden was voor ctg, maar uiteindelijk was ie gewoon even van zijn ritme afgeweken en lag ie te slapen :) Hoop dat de vk er snel is!!

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Vk kwam, hartje was prima, voor alle zekerheid toch even naar het zh voor een ctg. Die was wat betreft het hartje ook prima, er waren alleen veel harde buiken te zien (die ik dus blijkbaar zelf niet voel) en mijn bloeddruk die de hele zwangerschap al laag is, is nu opeens hoog, vooral als mijn baarmoeder samentrekt. Morgenvroeg weer terug voor een ctg en ze maakten nog even een echo. Altijd leuk om de kleine man even te zien. Hij groeit nog steeds mooi op schema en alles zag er prima uit!

Mannetje begon meteen te bewegen toen het ctg apparaat op mijn buik werd aangesloten! Ik voel hem wel weer af en toe nu, maar nog steeds niet zo veel als eerst.

Ik hoop wel dat hij nog minimaal een week blijft zitten, vind het maar niks, regelmatige oefenweeen in combinatie met een stijgende bloeddruk....

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hebben ze niet even inwendig onderzoek gedaan? Ik had met 35 weken precies hetzelfde, maar ik kon redelijk gerust weer naar huis na Ctg EN inwendig onderzoek waaruit bleek dat ik nog potdicht zat.
    Morgen even vragen anders. :)
    Fijn dat mannetje het wel goed doet! En wat betreft minder bewegen, dat deed Melle op het eind ook veel minder. De ruimte wordt steeds minder immers ;)
    Lekker rustig aan doen, is ook goed voor je bloeddruk :)
    Morgen hopelijk weer een goede Ctg en hopelijk blijft bloeddruk stabiel.

Wel herkenbaar wat je allemaal meemaakt nu. Bloeddruk stijgende, minder leven, harde buiken op Ctg.....
    Zat vanochtend mijn dagboekje terug te lezen en ik had hetzelfde verhaal met 35 weken ;)

Hoop dat jouw manneke ook nog even blijft zitten ;)

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ik heb ook even teruggelezen en idd, je had ongeveer hetzelfde vorig jaar rond deze tijd! Melle is gewoon rond de veertig weken geboren, toch? Heb niet echt stilgestaan bij een inwendig onderzoekje, om te kijken of de boel nog hermetisch is afgesloten. Maar ergens heeft het ook geen meerwaarde, want als de bevalling echt begint, dan is dat zo en doen ze volgens mij niks om dit tegen te houden.
    Maar daar ben ik ook niet echt heel bang voor, zal wel gewoon wat voorwerk zijn. We hebben hem nog eens goed toegesproken en verteld dat bij nog minstens een ruime week moet blijven zitten, en liefst nog een paar weken extra! ( maar ik ga toch maar beginnen met het schrijven van de enveloppen van de geboortekaartjes, voor het geval hij net zo goed luistert als papa....)

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne , ik vind het helemaal niet naief om te wachten met naar de FA te gaan!!!! Je hebt immers af en toe een eisprong , logisch dat je dan hoopt dat het spontaan lukt!! En die kans kan er zijn toch?? Ik duim heel hard voor jullie!
    Hoe gaat het met je prinsje?? Groeit , eet , staat , lacht , brabbelt goed? :) vast!
    Enne ik ben 8 febr uitgerekend!

Murphy, ooooh wat spannend allemaal meid! He wat toevallig zeg dat Anne precies hetzelfde had! Eng he om je kindje ineens niet meer goed te voelen. Fijn dat alles wel in orde is hoor!
    Enne kleintje moet nog eventjes wachten hoor ;) En de kaartjes af gekregen? Het schrijven van de adressen?

Hoe was de CTG vandaag??
    een stijgende bloeddruk is altijd spannend he.... :( Fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden. En nog veel harde buiken?

Hoe is je man er onder?

Hier bijna 18 weken!!! wat gaat het toch snel....
    Gisteren contact gehad met arts , mn Hb is totaal niet gestegen na 4 weken ijzerpillen? Tis zelfs nog wat omlaag gegaan....
    daarom nog steeds zo moe!
    Werken staat me ook tegen.... ik kan me er haast niet toe zetten. Vanaf vrijdag weer 5 late diensten.. :S.
    Moet nu weer aantal weken aan de ijzertabl en hoop dat ze nu wel aanslaan.
    Verder met kindje alles prima! Ik voel em heeeel goed!! (denk zelf dat het weer een jongen wordt)
    Wat denken jullie?? :)

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha murphy! Jouw zoon luistert vast heel goed! Ze hebben bij mij toen trouwens ook bloed en urine onderzocht. Was een lange avond in het ziekenhuis ;) hoe is het met jullie gegaan vandaag?
    Ik ben trouwens ingeleid met 39,5 en Melle is geboren met 39,6 :) Mijn bloeddruk steeg in een keer van 65 naar over de 80, maar bleef toen wel een paar weken stabiel, ook al was ie hoger dan anders.
    Ik zeg: lieve knul van mama murphy, blijf nog maar even binnen zitten een weekje of 2. Je bent heel erg welkom, daar niet van ;)

@ella: goh, hoe kan dat nou met die ijzerwaardes? Moet je nu een hogere dosis of zo? Lukt het werken en de zorg voor E erbij wel? Lijkt me pittig hoor meis! Neem jezelf in acht hè!

Melle groeit en bloeit idd behoorlijk: derde tand komt er alweer aan en hij staat los en stapt aan de hand al voorzichtig rond :D niet te geloven dat is volgende maand alweer 1 wordt! :)

Als ik jullie hoor over jullie zwangerschappen, ook al is het soms geen rozengeur en maneschijn, dan wil ik ook weer! Vat dit niet verkeerd op..ik heb absoluut geen gevoel van 'zij wel en ik niet', maar ik wil gewoon ook weer leven in mijn buik voelen. Ik vond het zo mooi en bijzonder en heb er tot de laatste minuut van genoten :)
    Ik verwacht over een week ongesteld te worden, of niet ;). Als ik niet ongi word en positief test, dan ben heel blij! En als ik ongi word ben k ook een beetje blij, want dan heb k toch mijn ei weer goed gevoeld :p
    Als ik niet ongi word en ook niet zwanger ben, dan ben ik wat minder blij.

Wat er in Ella haar buik zit? Ik denk een meisje! :p

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne , ooo ik snap je volkomen!
    En ik hoop dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel het volle gevoel weer mag beleven!!!
    tliefst over een week!!! Met een posi test!
    als dat zo is dan eet ik een taartje met je mee! :)

super spannend ,,,,, en idd mocht je ongesteld worden dan is dat iig ook een klein beetje positief! Want dan heb je weer uit jezelf een ei gehad!

DUIM DUIM DUIM!
    Hoe voel je je nu??

Heb net met mn leiding gevende gesproken. Ik wil morgen een gesprek. Ik trek dit niet lang meer merk ik wel... :S
    ben dit totaal niet van mezelf gewend , maar ja tis even niet anders.

Morgen maar even afwachten!

Murphy hoop dat alles goed is gegaan vandaag!! Wordt nu echt spannend! we leven helemaal met je mee!

11. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    We leven zeker met murphy mee, moest vanochtend gelijk aan je denken!

En Ella, heel goed dat je op de rem trapt. Je bent ook maar een mens en toevallig ook nog eens een zwangere ;)

12. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Ctg was vandaag weer goed! Harde buiken kwamen gisteren om de drie minuten, vandaag nog om de tien minuten, dus dat was ook afgenomen, gelukkig. Bloeddruk was opeens ook weer wat lager.
    Murphyman vindt het ook wel spannend worden. Hij is trouwens vandaag jarig, dus we gaan zo lekker uit eten met z'n tweeën. Nu het nog kan, zullen we maar zeggen. Ben alleen heel erg misselijk vandaag, dus hoop maar dat het een beetje zakt!

Ella, jij gaat ook alweer heel snel, bijna tijd voor de twintig weken echo! Ben heel benieuwd of het een jongen/meisje is, maar ik denk ook een meisje! Ga je het ons hier wel vertellen???

Anne: kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik zal het zwanger zijn ook echt missen, ook al is het niet altijd alleen maar leuk. Het is zo bijzonder om mee te maken! Ik hoop dat het jullie snel nog een keer gegund is!

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @murphy: wat fijn om te lezen dat alles weer goed gaat :) Jullie zijn snel op elkaar jarig he?
    Ik vond ons al snel op elkaar (Melle 20 oktober, man 7 november en ik 19 december), maar jullie spannen wel de kroon hoor! Zeker als de kleine er straks is.

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Murphy , van harte gefeliciteerd met je man!
    en maar ff lekker uit eten gaan!
    Leuk!
    Hoop alleen dat je niet meer zo misselijk bent??
    Fijn dat alles goed was en dat de harde buiken zijn afgenomen!!!!!!
    En de bloeddruk is ook weer wat gezakt gelukkig.

Jaaa ik leef ook helemaal mee!
    Zo bijzonder wel he , we kennen mekaar helemaal niet , maar toch ook wel weer heeel goed! :)

Hier ook straks veeeeel verjaardagen op elkaar! ''Nieuwe baby'' in januari , ik en mn kleine mannetje beiden in febr! :)

jaaaa zekers mogen jullie het weten , het geslacht! Ik pb dan wel even , want eigenlijk willen we het een verrassing houden :) Tenminste als ons dat lukt haha

murphy morgen 36 weken! :)
    ik morgen 18 weken! Mn banner staat nog steeds verkeerd zie ik wel!

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @murphy: heeft de kleine man jullie al verrast met zijn komst?

@ella: alles goed met jullie? Bijna op de helft! :)

Vandaag is mijn NOD als ik uitga van wanneer ik DENK een eisprong gevoeld te hebben. Maandag testje gedaan, maar negatief. Logisch...
    Vandaag wel testdrang, maar ga er niet aan toe geven. Misschien was ei wel een dag later, het is immers geen exacte wetenschap. Misschien had k alleen rekbaar slijm en steken en geen eisprong? Lijkt me sterk...
    Misschien morgen testen, vandaag wacht ik af...

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Toch getest :)

Omo wit hoor :(

Soort van cyclus was dus van tijdelijke aard aangezien ik inmiddels alweer op cyclusdag 47 zit :(
    Ga me maar op Melle zijn eerste verjaardag richten, daarna naar december toeleven en in januari naar t ziekenhuis...
    Tenzij er eerder een spontaan wonder gebeurt ;) maar daar reken ik niet meer op.

17. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Anne wat ****** PIEPPPPPPPPPPPP :( :( :(

je hebt toch telkens weer die hoop he.... (logisch hoor!)
    goed van je dat je een doel stelt door nu naar Melle zn verjaardag toe te leven.... (super leuk!!!!) en dan december idd (die maand vliegt ook voorbij ;) En dan jan naar de FA!

toch blijf ik stiekum wel hopen op een wondertje voor jullie hoor!!!

Hoe ben je er zelf onder?

Murphy! Hoe gaat het met jou??

Ik ga deze week alweer mn 20e week in!
    wow wat gaat het toch snel!

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    @ella: gaat idd snel! :D hoe voel je je nu?
    Ben er zelf wel redelijk rustig onder hoor. Wat komt, dat komt en als het niet vanzelf gaat, dan zoeken we gewoon weer hulp.
    baal alleen van cyclus :( vind t gewoon jammer, aangezien het zo goed leek te gaan.

@murphy: hoe is t?

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik baal met je mee meid!
    ik hoopte het zo voor je.
    maar idd zoals je zegt... enige hulp is soms nodig en dan heb je ook wat :)

hier alles rustig!
    af en toe flinke kramp , maar dat zullen de banden zijn die uitrekken.
    de kleine voelen we beiden al goed! :)
    vol in spanning voor de 27e!!! :)

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De 27e de 20 weken echo? Oh, leuk! Dan weten jullie of jullie weer een zoon krijgen of nu eenmeiske.
    Die banden kunnen soms venijnig zijn hè. Maar gelukkig onschuldig.

Hier trouwens nog redelijk goed nieuws. Vanochtend ongesteld geworden.
    Dus ei paar dagen later gehad dan ik dacht. Wel de dag daarvoor seks gehad, ja dat hou ik bij :p, dus hebben m niet gemist. Het is deze keer gewoon niet gelukt. Kan ik me goed bij neerleggen. Ben al blij dat we in ieder geval een spontane kans gehad hebben!

Deel Deze Pagina