Anne:alvast gefeliciteerd met Melle!!! Ik hoopdat jullie een hele gezellige, fijne dag hebben, met veeeeel cadeautjes en taart en zo. Ach, die groeicurven van het CB, dat zegt toch helemaal niks. Tis volgens mij nooit goed, te groot, te klein, te dik, te dun....wie is er nou precies gemiddeld? Ben allang blij dat ze die dingen niet voor volwassenen hebben! Onze man is een beetje kleiner en een beetje lichter dan gemiddeld, maar ja, hij is ook met 37 weken geboren, daar wordt natuurlijk ook geen rekening mee gehouden. Maar hij groeit heel hard nu, hij heeft ook nog wel iets in te halen, dus waarschijnlijk vinden ze hem over een paar maanden te snel gegroeid of zo. Confronterend hoor. Zwangere vriendin, net nu. Misschien kunnen jullie idd dit keer wel lekker samen zwangeren. ik was nu ook zwanger samen met beste vriendin, haar zoontje is drie weken ouder. Zo leuk, om dit alles met haar te kunnen delen! Ella: wat een gedoe zeg, met die diabetes. Had je daar bij E ook last van? Vervelend, ook die harde buiken. Hou maar goed in de gaten. Hoop dat je er wel een beetje van kunt genieten?!? Ik merk dat ik eigenlijk helemaal niet of nauwelijks heb genoten van mijn zwangerschap. Ben eigenlijk alleen maar heel blij dat het voorbij is en onze kleine man gezond en wel is gearriveerd! moet ik misschien toch nog maar een keertje zwanger worden, om er dan misschien wel van te kunnen genieten....hihihi, nou we zullen zien! Ben ook wel benieuwd naar wel/ niet menstruatie, na de zwangerschap. Hoe lang duurt dat eigenlijk ongeveer, na het vloeien van de bevalling? Nou ja laat ik het zo zeggen, ik zou zeeeer verbaasd zijn als die opeens op gang kwam. Tegelijkertijd is een bevalling en zwangerschap wel zo'n schok voor je lijf, dat ALS mijn hormoonhuishouding ooit ergens op op zou gaan lijken, het wel nu zou moeten zijn.... Hier gaat het prima. manlief weer naar zijn werk, dus de eerste week alleen met de kleine schat. Erg gezellig, lekker veel wandelen met dit mooie weer, alleen nog steeds slechte nachten, die ik nou grotendeels voor mijn rekening neem, dus ik ben zooooo moe! In het weekend veel kraambezoek gepland ( de komende weken...) dus ik vraag me wel af hoe ik dat allemaal vol moet houden nu...ook veel last van mijn fybromialgie, door alle nieuwe belasting van mijn spieren van het dragen en wiegen van de kleine man, maar ook doordat ik opeens geen zwangerschapshormonen meer heb, ik heb negen maanden bijna geen last gehad en nu is het er helaas weer... O, ik hoor ons mannetje wakker worden, tijd voor een flesje!
Hoi, Ella...idd nog iets langer wachten maar lief van je hoor Je banner klopt nog steeds niet! Alweer 24 weken joh, heerlijk! Hoop dat je curves matig blijven en je rustig zo door kan zwangeren. Zonder al te veel harde buiken. Murphy: ja, het zal wel even moeilijker zijn voor je lijf nu. Alles moet weer in balans komen. En dan werken die nachten niet mee hè pak je overdag dan wat rust extra? Of ben je daar net zo slecht in als ik? Over het vloeien en weer ongesteld worden na bevalling. Ik ben dus 20 oktober bevallen, heb precies 6 weken gevloeid en werd op 8 januari weer ongesteld. Dat mijn hormonen nu wat meer uitgebalanceerd zijn komt denk ik ook doordat ik zwanger ben geweest ja, en niet alleen door afvallen. Het kan toch niet anders dan dat zo'n zwangerschap toch iets met je hormonen doet, ook naderhand? Die groeicurven van het CB zijn ook uit 1997 zag ik. Is toch totaal niet meer representatief? Kinderen zijn tegenwoordig toch een stuk langer dan 15 jaar geleden? Melle had idd prikjes, maar heeft gelukkig weer geen last gehad ervan
Ik heb al gehuild hoor wateren emoties op zo'n eerste verjaardag zeg Ik kan het gewoon niet zo goed bevatten, net zoals ik dat niet kon toen ie net geboren was... Maar goed, hij is er!al een jaar! (oké, eigenlijk vanavond om 22:22 uur pas ) Maar vandaag vieren we feest en eten we taart en genieten we net zoveel van Melle als de afgelopen 12 maanden
Anne , van harte gefeliciteerd met jullie lieve schat!!!! Een hele fijne dag! Enne lekker genieten en emo zijn!
Een dagje te laat, maar toch: Melle, Van Harte Gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!! Wat ben je al een grote knul! (Enne, als mama gisteren een beetje raar deed, komt dat gewoon omdat ze jouw verjaardag een hele mooie en bijzondere dag vindt! Gaat vanzelf weer over, vandaag doet ze vast weer helemaal normaal....
Bedankt meiden! Mama deed idd een beetje gek gisteren Maar dat mocht he. Vandaag weer redelijk normaal ja. Behalve mijn baarmoeder Ben vrijdag op CD 12 weer bruine afscheiding gaan verliezen. Snap er niks van. Gelukkig duurt 2012 niet zo lang meer en gaan we in 2013 gauw naar de gyn/FA. Heb daar met de feestmaand voor de boeg niet zo'n zin in om nog aan te beginnen... Maar goed, gister was een mooie dag! Melle is enorm verwend door zijn opa's, oma, ooms en tantes. En door ons ook natuurlijk!
Murphy , meid wat zwaar zeg! Die gebroken nachten in combinatie met je gezondheid.... Sterkte ermee! Lijkt me echt heel pijnlijk! Door de zw hormonen had je er minder tot geen last van? Hoe gaat het met jullie lieve schatje? Drinken gaat goed? Anne , fijn dat jullie zo leuke dag hebben gehad! Dus melle is heerlijk verwend! speelt hij nu al met zn cadeaus? hmmm wat apart zeg die cyclus van jou! idd in december zou ik er ook niet zoveel behoefte aan hebben om te starten met de mm... op naar 2013! maar ik hoop en duim nog steeds door hoor! Zooo hier een lekker mannetje onderuitgezakt voor de tv (is wat ziekjes) met zn beker drinken.... Hij praat steeds meer! zo leuk! hij begint nu met 2 woorden zinnen. echt schattig! Hier lekker een dagje vrij..... ook wel weer nodig na mn werk! pfff wordt echt zwaar(der). Verder alles ok! een lekker schoppend kindje in mn buik en deze week alweer 25 weken! Bijna 6 maanden zwanger.... gaat snel!
ooo Anne wat een super leuke banner! op naar zn tweede verjaardag!!! wat (gelukkig?!) nog heeeeeeeeeeeeeeel lang duurt!!!
Kom ik hier even om mijn bevallingsverhaal te zoeken (even behoefte om dat te lezen...) zie ik dat er twee nieuwe berichtjes van Ella zijn. Gek dat dit topic dan niet in mijn lijstje stond Heb je een fijne vrije dag gehad Ella? Jaaaa, je gaat zo alweer richting de 30 weken hè. Vanaf die 30 weken vond ik het echt heeeel snel gaan Ik heb zulke kriebels! Ineens, vandaag, speelde het op Wilde Geertgen bijna bellen voor een afspraak. Maar dat is zo ver weg en niet handig in combi met Melle. Dus we houden ons vooralsnog maar aan het plan om nog even verder af te vallen en volgend jaar gewoon op consult te gaan in ons eigen ziekenhuis. Is veel praktischer in combi met Melle, aangezien we voor Geertgen anderhalf uur moeten rijden. Maar ja...zo dubbel....zij zouden me nu gelijk helpen en direct aan de hormonen zetten. Voor ons eigen ziekenhuis moet k gewoon NOG veel meer afvallen Hmmm...batterij van iPad is bijna leeg, dus ga snel mijn bevallingsverhaal even lezen en dan leg ik m aan de lader. Liefs voor jullie!
Ja hoor, drinken van ons mannetje gaat super, gelukkig! Hij drinkt al zijn flesjes netjes leeg, heeft volgens mij zelfs behoefte aan meer. Morgen maar eens proberen. Wow, jij gaat snel! Gaat idd hard richting de dertig weken.... Arme kleine man, beetje ziekjes. maar wel heerlijk met bekertje drinken voor de tv. Das fijn, als je beetje ziekjes bent! Anne, O jee, serieuze kriebels richting Geertgen! Hoeveel moet je dan nog afvallen, voordat het gewone zh je in behandeling neemt? Stom hè, die verschillen. je hebt toch al bewezen dat je zwanger kunt worden en gezond zwanger kunt zijn?!? En, bevallingsverhaal gelezen? ik ben nu al zoveel vergeten van mijn bevalling. ik dacht wel vrij serieus dat ik dood zou gaan, dat weet ik nog wel, maar toch zou ik het zo weer doen, stom hè?!? Vandaag had ons mannetje een beetje een offday, beetje huilen, alleen maar op mijn arm, voor de rest lekker niks. nu ligt hij is bedje, en ik ga even heerlijk genieten van een warm bad! Meestal wordt de pijn in mijn gewrichten daar minder van, want ik word er echt helemaal gestoord van. Alles doet pijn, dus ik hou het typen ook even kort....
Wat zal t soms pittig voor je zijn Murphy. Heb respect voor je! Hoop dat t bad lekker relaxed en pijnverlichtend is. Hoeveel krijgt je manneke nu dan? Wil je geen opdringerige tips geven, dus vraag eerst maar ff hoe of wat Voor t ziekenhuis hier moet ik nog zeker wel 25 kg kwijt....zucht... En zwanger worden en zijn kan mijn lijf heel goed met wat hulp,maar met zoveel overgewicht een keizersnede bevalling was wel heeeeel risicovol Voelde mijn angst om dood te gaan echt weer levensecht toen ik mijn bbevallingsverhaal las. Dus nog ff geduld hebben is wel beter,maar lastig aangezien t bij mijn man ook kriebelt
Murphy meid wat heftig zeg die pijnen... je hebt er nu wel erg veel last van zeg! of is dat altijd zo aanwezig? heeft dat ook te maken met het weer? Wat goed he dat jullie mannetje zo lekker drinkt! Anne wat een gekriebel daar bij jullie maar kan het me heeel goed voorstellen meid! wat rot dat je eerst zoveel moet afvallen voordat je in de reg zorg terecht kunt. das ver rijden idd 1,5 uur..... en je moet dan ook voor FM's natuurlijk! ik vond 40 min al ver genoeg.. laat staan 1,5 uur! tis een lange weg! Kun je niet nog eens contact opnemen met ziekenhuis? Omdat je ook al zoveel bent afgevallen! heftige bevalling idd..... voor jullie beiden! ik heb zelf ook weinig animo om mn eigen bevalling/ks terug te lezen. apart he! maar opzich wel een fijn idee dat het hier ergens staat zodat ik het altijd wel terug kan vinden!
Grrr, slaapt ons mannetje eindelijk een keer goed, van voeding tot voeding, lig ik wakker door die stomme pijn in mijn lijf! BAH! Heb het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen is gereden of zo.... Anne, mannetje krijgt nu 80 of 90 cc voeding, zeven keer per dag. Hij weegt nu ongeveer 3700 gram. Volgens het cb moet je uitgaan van 150cc per dag per kg lichaamsgewicht, dus dat komt wel enogszins overeen. Ik ga nu langzaam toe naar 90cc, maar dan wil ik wel om de vier uur een flesje geven, ipv elke drie uur. Maar afgelopen week wilde meneer dat nog niet, hij begon lekker te huilen na drie uur, en stopte daar ook niet meer mee, totdat ik hem een flesje gaf...ach ja, wel goed dat hij zelf aangeeft wat hij nodig heeft. Volgens mij heb ik mijn bevallingsverhaal helemaal niet zo uitgebreid opgeschreven, hmm, moest ik toch maar eens doen dan. Ik heb even een stomme vraag, ik moet binnenkort op nacontrole in het ziekenhuis, maar moet ik de kleine man dan meenemen? Of kan ik gewoon alleen gaan? Sowieso en beetje vreemd, want ik ben thuis bevallen. alleen gehecht in het zh, dus waarom daar de nacontrole?
Oh, okee. Ja je manneke kan heel goed zelf aangeven wat hij nodig heeft. Mij werd toen wel geadviseerd om ipv meer te gaan geven, hem voeding voor hongerige kinderen te geven in het zelfde aantal cc. Dat vult meer, maar dan is het hetzelfde volume en niet meer cc. Maar dat was pas toen Melle al richting de 120 cc ging geloof ik. Melle was toen ook al iets ouder geloof. Wat vergeet je dat eigenlijk snel Nacontrole is puur voor jouzelf. Ze vragen je over hoe je je lichamelijk voelt na de bevalling. Bij mij ging het dus voornamelijk over de nasleep van de keizersnede. Maar jij bent vast snel klaar Ze vroegen ons overigens wel hoe Melle het deed en wat hij aan voeding kreeg en over de BV enzo. Maar ze hebben niet naar hem gekeken, dus de baby kan thuis blijven. Er zat toen ook een moeder zonder baby die voor nacontrole na KS kwam. Ik vond het overigens wel therapeutisch om mijn bevallingsverhaal op te schrijven. Heb het op 30 oktober 2011 gedaan, 10 dagen na de bevalling. Dat ben ik dan weer niet vergeten Sterkte met je lijf. Heb met je te doen Heb je wel wat hulp voor in huis of zo? Ik denk dat er weer een eisprong aankomt. Voel weer wat meer slijm en wat elastischer wordt het Dus, ik hoop dat het doorzet. Dan maken we er een gezellig weekend van Ein-de-lijk weer een kans! Zou zo fijn zijn!
O, werk aan de winkel, Anne! Whoehoe, weer een echte kans! Veel succes dit weekend! Nou, mijn moeder is zo aardig om me een beetje te helpen in huis, als ik het echt niet kan, zoals nu. Vanochtend heeft ze ons huis een beetje gepoetst en toen heeft ze de kleine man vanmiddag vermaakt, zodat ik lekker in bad kon. Gelukkig gaat het meestal een stuk beter, en dan red ik het wel. Ben wel blij dat ik het komende jaar lekker thuis kan blijven en niet hoef te werken, ik zou niet weten hoe ik dat ook nog zou moeten doen... AH, okee, mannetje kan mooi thuis blijven bij papa, als ik op controle ga. Das wel zo handig. Ik heb geen klachten, dus zal idd wel weer snel klaar zijn! Ik wil trouwens voorlopig geen andere voeding voor de man, want hij krijgt nu al voeding tegen darmkrampjes, dus we zijn al een keer veranderd van borstvoeding naar flesvoeding en toen wer vrij snel naar deze, dus voorlopig even hetzelfde lijkt me wel fijn. Maar goed om te weten dat dat ook nog een optie is. Jeetje, wat een weer vandaag. Alleen maar regen en wat is het donker! Tsss, lijkt wel herfst...
Oh, ja. Dan snap ik dat je het even bij deze voeding houdt ja. Fijn dat je mams zo nu en dan even bijspringt, wat zijn moeders toch waardevol he En niet hoeven werken is idd heeeeel fijn he. Verlang ik soms ook wel weer naar en ik werk maar 15 uur per week alleen de schoolvakanties 32 uur, zoals afgelopen week dus. Ik twijfel of ik weer zal gaan studeren. Ik twijfel heeeeeeeel erg.... Mijn vermeende eisprong. Ik hoop dat het doorzet, want gister had ik wat elastisch slijm, veel ook. Nu is het alleen nog veel en niet meer elastisch. Normaal heb ik dat wel een dag of 3 rond eisprong. Als het nu alweer weg is, dan was het vast vals alarm Maar goed, wacht het nog even af vandaag. Hopelijk hebben we ook zin en puf om het gezellig te maken als het nodig is, want we zijn allebei snotverkouden en ik hoest mijn longen uit mijn lijf....
En zo zit je jezelf weer eens ouderwets gek te maken door allerlei lichamelijke kwaaltjes. Eisprong was waarschijnlijk za of zo. Zo was ik wagenziek toen we onderweg waren naar familie. Heb ik normaal niet eigenlijk, maar goed. Zocht er verder ook niks achter, want zwangerschapskwaaltjes direct na een eventuele bevruchting lijkt me sterk. Maar gisterochtend met opstaan was ik misselijk. Vanochtend met opstaan was ik misselijk. Gister was ik duizelig en trillerig. Vanochtend en vandaag de hele dag beetje misselijk, erger als ik trek krijg en net in de bus zag ik volgens mij groen Beetje licht in mijn hoofd ben ik en krampjes in mijn zij. Nam voor de grap mijn temperatuur op vanochtend en die was 37,6 terwijl ie normaaljuist 36,7 is. Mijn man vroeg van de week of ik dacht dat ik zwanger was, omdat ik de vorige keren heel sterk zo'n gevoel had direct na eisprong. Ik heb eerlijk gezegd dat ik NIET dacht dat ik zwanger was. Maar sinds gister twijfel ik dus We gaan nog maar even geduld hebben en we zien t volgende week wel. Op zijn vroegst test ik woensdag, dan is mijn man jarig. Maar dat doe ik alleen als ik er een goed gevoel over heb. Zo niet dan wacht ik tot NOD, vrijdag of zelfs tot zaterdag.... En toch durfde ik net geen carpaccio te bestellen bij de lunch
Brrr, wat spannend weer! En wat duren die weken dan lang hè, als je zit te wachten en op elk lichamelijk teken let! I remember....al lijkt het ook best weer lang geleden dat ik daarmee bezig was.... Afgelopen week was ik op nacontrole bij de gyn. Alles was goed, gelukkig, ik had blijkbaar net geen totaalruptuur. Maar ik heb er dus niks van gevoeld, en alles functioneert nog naar behoren, zal ik maar zeggen, dus ik heb geluk gehad! Voelde echt als een afsluiting, toen ik de parkeergarage van het zh uitreed. Bijna vijf jaar geleden reed ik daar ook, in tranen omdat ik net had gehoord dat ik misschien wel nooit moeder zou worden. Nu reed ik naar huis, naar ons mooie, lieve mannetje, wat een heerlijk gevoel is dat toch! Eigenlijk weten we wel zeker dat we nog wel een kindje zouden willen, maar voorlopig wil ik me echt nog helemaal niet bezig houden met mijn cyclus, of letten op tekenen van ongi. Bah, ik ben daar echt voor mezelf even helemaal klaar mee! Ook even geen polonaise aan mijn lijf, kan geen eendenbek of echostaaf meer zien voorlopig! Ik ga wel voorlopig nog niet aan de pil, wil wel even weten wat mijn rare lijf doet nu. Als ik dan over een half jaar nog steeds geen cyclus heb, dan begin ik met de pil. Maar dat betekent dan waarschijnlijk wel weer de medische molen voor ons, als we voor een tweede willen gaan. Ach ja, dat zien we tegen die tijd wel weer. Ik denk dat ik daar zeker wel een jaar of misschien wel twee mee wil wachten.
Hey, die baby onder mijn berichtjes kruipt te snel! Die is al op weg naar de drie maanden, maar de tekst klopt dan weer wel. Vreemd ding!
Murphy, die banner klopt idd niet helemaal Dus baby hoefde echt niet mee hè? bijna een totaalruptuur en niks gemerkt, zo zo lucky woman Wat een mooie afsluiting idd van een periode in je leven die wanhopig begon en geweldig mooi eindigde. Ik ben wel benieuwd hoe lang je volhoudt dat je nog 2 jaar wil wachten voor de tweede Toen Melle nog zo'n iniminie was wilde ik wel 4 jaar wachten. Voornamelijk door bevallingstrauma, maar ook idd door het klaar zijn met de mmm. Toen Melle 6 maanden was begon ik toch te denken dat ik wel sneller wilde en toen ie 9 maandag was wilde ik gewoon echt heel graag nog zo'n prachtig mooi kind en tegen de mmm zie ik nog steeds op, maar ja.....waarschijnlijk is het gewoon niet te voorkomen al hoop ik nog steeds op spontaan twee roze strepen, zonder gedoe Ella, alles Okee met jullie?