Anni Friesinger beviel bewust in Duitsland - Privé | Het laatste Privé nieuws leest u op Prive.nl van De Telegraaf [prive] Deze vat ik dus niet. Hoezo is het in Nederland niet gebruikleijk dat de man bij de bevalling aanwezig is? Later noemt ze pas een keizersnede, maar ook bij een keizersnede is een man aanwezig toch?
schaatsster.. Als je hier onder algehele narcose moet of een mega spoed dan kan je man er niet bij zijn.. bij een geplande met ruggenprik is je man er wel bij
Aangezien ze bewust in Duitsland bevallen is zal het geen spoed geweest zijn maar een geplande. Lijkt me niet dat je met spoed je eerst nog even een end de grens over gaat.
Ehhhhhhhhhh niet gebruikelijk? Juist wel toch? Als de man niet bij de bevalling is hier in Ned dan kijken ze je raar aan. Vreemd artiekel
Nee, Anni mag dan inmiddels een aardig bekkie Nederlands (misschien ook wel Fries) spreken, maar wat dat betreft slaat ze de plank toch echt wel mis hoor. Heb nu ervaring met bevallen aan beide zijden van de grens.... vond het in D fijner, maar dat lag mogelijk ook aan de VK die de begeleiding daar deed.
Ik heb een spoedks gehad onder algehele narcose en zelfs daar mocht mn man bij zijn!!! Hij werd door de gyn gewoon meegesleurd en heeft een pak gekregen met de mededeling zo snel mogelijk aantrekken!!!
uh...huh? Hier was mijn man er gewoon bij hoor, heeft haar er ook zelf uitgehaald (nadat de schouders eruit waren) En het werd bijna een spoed KS en dan mocht mijn man ook gewoon mee..
... Ik denk dat de clou 'm meer zit in de laatste zin van het "artikel" (want het is nog altijd de Televaag ... dus hecht ik niet heel veel waarde aan deze berichtgeving).
Mijn man is bij beide bevallingen geweest! Zal toch wat wezen dat je man er niet bij "mag" zijn...........pffff Vind het een beetje een raar artikel!
Ik ben bevallen in het UMCG, en als ik er voor koos om onder algehele narcose te gaan mocht mijn man er ook niet bij zijn. Ik koos voor een ruggeprik en toen mocht hij er wel bij zijn.
ik denk dat ze hier in nederland raarder opkijken als je tegen je partner zegt ga maar even op de gang staan dan dat ze er bij zijn. is toch heel normaal dat papa erbij is!! wat een raar verhaal en rede om in duitsland te willen bevallen. je bepaald dat toch helemaal zelf en niemand anders (tenzij het niet anders kan met nood of iets dergelijks natuurlijk). een andere verloskundige zoeken was misschien een betere optie. nu zitten ze met heel wat papierwerk en een kind met misschien wel dubbele nationalteit.
Papierwerk valt best mee hoor, en idd zij hebben sowieso een kind met dubbele nationaliteit (omdat ze beide een andere nationaliteit hebben) Wij hebben een kindje geboren in NL en een kindje geboren in D, maar beide hebben gewoon de NLe nationaliteit hoor omdat we als ouders ook alleen maar de NLe hebben. Anni is Duits, Ids is NL....dus ongeacht waar het kindje is geboren, het krijgt in eerste instantie twee nationaliteiten.
Gewoon een berichtje met hoog vaagheidsgehalte Als ik het goed begrepen heb gaat ons kindje ook beide nationaliteiten krijgen. NL omdat wij beiden dat zijn en DE omdat het er geboren is.
Mijn ouders zijn beide nl en ik ben in dld geboren, omdat mijn vader daar gelegerd was. Ze mochten kiezen of ik ook de duitse nationaliteit kreeg maar dat wilden ze niet ivm het rare gedoe toen nog in dld met de muur enzo, ze waren bang dat ik dan dienstplichtig zou kunnen worden in dld. Maar goed, ontopic, ik snap dat mens niet, vaders zijn er gewoon bij hier toch?
Hier staat een ander verhaal Meppen: Eisschnelllaufstar Anni Friesinger begeistert vom Krankenhausteam - Lokale Nachrichten, Bilder und mehr aus und für Meppen | noz.de Wat ik hier van begrijp was ids in nederland en zijzelf in salzburg en wilde ze er tussenin bevallen, had ze ziekenhuizen online bekeken en voelde ze zich daar op haar gemak.. Ik kan me dat best voorstellen als je moedertaal duits is dat je liever in je eigen land bevalt...