Holy moly!!! Ik wil ook gaan verven met deze verf, lekker makkelijk en mooi, maar nu weet ik niet welke kleuren ik wil gebruiken. Heb mijn kleurkaart net binnen gekregen en 1 kleur weet ik wel Old Whte. Maar daarnaast??? Dacht eerst aan een grijs, Paris Grey of Graphite. Ik heb alleen niet zo'n mooie lichtinval, raam zit op het zuidwesten. Dus dat wordt denk ik te donker. Nou vind ik Louis Blue, Henrietta en Provence ook mooi. Oh en Florence, ook mooi. *Denk, denk* Louis Blue is wel rustig, maar gaat ook kil worden denk ik. Florence is misschien te hard om een rustige uitstraling te geven. Henrietta of Provence dus. Ik houd van engeltjes, gehaakte kleedjes, white wash en landelijk. Ik ga even googlen op die kleuren op meubels. Ik wil trouwens een grote dressoir, een kleine buffet kast, mijn eethoek opnieuw en nog een paar kleine dingetjes schilderen.
Ik vindt persoonlijk french Linnen er erg mooi bij staan. maar ook afhankelijk van welke kleuren je nog meer in je interieur hebt. als je nou foto's hebt kunnen we meedenken
Jaaaaa French Linnen is erg mooi! en past denk ik vrijwel altijd. Inderdaad.. foto's, en dan zullen we er onze gedachten eens even op los laten
Persoonlijk zou ik, als je iets met Henrietta of Provence wilt doen, het bij 1 meubelstuk houden. Een kastje of misschien je stoelen van de tafel ik zeg maar wat. Ik denk als je met zo'n aanwezige kleur veel grote meubelstukken schildert het te druk wordt. Maar dat is ook weer afhankelijk van je eigen smaak. Ik heb zelf mijn meubels Old White, French Linen (keukentafel poten & van de site table zijn dan wel Graphite) Ik heb verschillende keukenstoelen op de kop getikt die ik old White ga maken, maar misschien ook wel 1 of 2 (van de 6) Duck egg blue of antoinette. Bij mijn dochter heb ik Duck Egg Blue op haar kamer (tafeltjes) ook erg mooie kleur! In onze keuken heb ik nu een buffetkast in de kleur French Linen, het behang is in de tint Louis Blue&Chateau Grey(toeval) en onder de witte lijst is het Chateau Grey. De tinten van de Annie Sloan verf matchen altijd mooi met elkaar. Op de foto kun je de tinten bij elkaar zien, misschien krijg je er inspiratie van
Nou het is hier een grote zooi op het moment dus ik ga geen foto's maken Mijn vloer is antraciet. De muren zijn wit en ik heb lila/paars, roze en blauwe accessoires. Ik ben nog op zoek naar nieuwe gordijnen, het liefst wit maar als ik mooie vind met een van de hier bovengenoemde kleuren is het ook goed. Mijn meubels zijn wit en grijs in verschillende tinten. Maar het is zo steriel zelfs wat donker, zelfs met accesoires. Dus eigenlijk wil ik niet weer grijs. Het mag wel wat warmer, maar wel op een brocant/landelijk ogende manier. Snappen jullie hem nog Als ik Frech Linen zo op het blaadje zie is het het net niet voor mij. Ik vind het wat donker en dat wilde ik juist niet anders had ik Graphite wel willen hebben, die vind ik echt mooi. Maar heb geen zin om in een grot te wonen
Ik weet wat ik ga doen. Old white met Paloma en dan kleine dingen (een krukje en tafeltje) met Henrietta of Provence. Bestel van beide kleuren een klein potje. Wat denken jullie?
Old White, paloma en henrietta vind ik prachtige combinatie. Ik vind duck egg blue persoonlijk mooier bij die tinten staan dan provence maar dat is natuurlijk een kwestie van wat je zelf mooi vind. Provence brengt misschien wel wat kleur in het geheel. Inderdaad een klein potje bestellen, en vind je het niet mooi.. kan je er zonder schuren zo weer overheen. Oh ja, als je voor het eerst met deze verf gaat schilderen is het misschien goed te weten dat als je het product gaat behandelen met soft was/of terpentijn was, dat dat de kleur pas echt naar voren brengt. Voor die tijd is de kleur een beetje schraal ofzo..
Dat laatste had ik al gelezen ja. Ik ga ook eerst mijn hout met voorstrijk vlekken verven omdat ik geen "bloedende" plekken wil. Nu alleen dan nog een vraag over de wax. Een paar van jullie vinden de Annie Sloan wax niks. Welke hebben jullie daarvoor in de plaats dan? Welk merk en kan je dat in een bouwmarkt kopen of moet dat op internet? Edit, ik denk dat Duck Egg Blue inderdaad mooier is bij Paloma en Old White dan Provence. Hahaha, mijn zoon staat op het dressoir (gister gekocht en zolang ik hem niet geverfd heb mag hij er van mij opstaan) en wijst er met zijn vingertje naar en zegt dat daar bloedje uit komt. Heb mijn moeder gister uitgelegd dat ik de kast eerst moet behandelen met Alabastine en waarom. Zoon stond daarbij en heeft dat dus goed in zijn oren geknoopt
Ik wil een kast wit maken, pure white. Is het dan beter om het na te behandelen met was? Waar is dat dan voor? Het wordt een kast die echt wit moet zijn, voor op een kinderkamer.
Haha wat grappig van je zoontje, ze horen ook alles he? Ik vind de soft wax van annie sloan niet fijn, zelfs als ik het verwarm of in de zon zet, houd ik eR kleine deeltjes in, en het smeert niet fijn uit. Ik bestel bij de oude bank in Zwolle blanke terpentijn antiek was (gele deksel), en dat breng ik met een brede platte kwast zo vanuit het blik aan, heel zacht, geen klontjes, ideaal. Als je besteld, zou ik gelijk meerdere blikken bestellen, scheelt in de verzendkosten, en als je meerdere meubels wilt doen heb je het toch nodig. Ben heel benieuwd naar je resultaat!
Ja dat moet wel, als je het schildert en je laat het zo, dan boen je met een vochtige doek de verf er zo weer af..
Deze? DE OUDE BANK » Blog Archive » Krijtwas Het maakt dus niks uit dat er staat dat het alleen voor onbehandeld hout is?
Haha wat grappig van je zoontje, ze horen ook alles he? Ik vind de soft wax van annie sloan niet fijn, zelfs als ik het verwarm of in de zon zet, houd ik eR kleine deeltjes in, en het smeert niet fijn uit. Ik bestel bij de oude bank in Zwolle blanke terpentijn antiek was (gele deksel), en dat breng ik met een brede platte kwast zo vanuit het blik aan, heel zacht, geen klontjes, ideaal. Als je besteld, zou ik gelijk meerdere blikken bestellen, scheelt in de verzendkosten, en als je meerdere meubels wilt doen heb je het toch nodig. Ben heel benieuwd naar je resultaat!
Ik ben er achter gekomen dat het spul in mijn link niet goed is. Ik weet nu wat je bedoelt. Ik weet niet hoeveel er in jou potje zit Siriel, maar ergens anders kan je 370 gram kopen voor 4,99. Ik vind De Oude bank sowieso duur. Bij andere online winkels kan het goedkoper. 1 liter AS krijtverf 25,00 euro. Ik moet echt op mijn geld letten, dus kijk goed waar iets het goedkoopst is
Nee dit moet je niet hebben!! Dat is krijtwas, je moet de blanke boenwas hebben die kost 10,50. Dit product werkt echt superfijn. Andere merken zijn misschien goedkoper, maar ik weet niet of dat 100% hetzelfde product is en dat het samen kan met de Annie Sloan verf.
Ik weet zo eigenlijk niet hoeveel er in het blik zit. Ben wel benieuwd welke boenwas dat dan is voor 4,99? Is die exact hetzelfde, en kan die samen met deze verf? Mijn Annie Sloan verf koop ik Bij Juut.
Zal ik doen. Muur is nu iig geverfd. Wat een takkeklus zeg... Zit nu op de verf te wachten voor mn meubels. Zal je zien, komen ze precies als ik de kleine van kdv gaan halen
@Siriel, ik heb deze was gekocht: ANTIEK TERPENTIJNWAS BLANK | BOEN- EN KRIJTWAS | WEIJERS MEUBEL- EN BOUWBESLAG Is toch dezelfde? Hij is alleen hard, klopt dat? (En hij stinkt.) Mijn verf is binnen!! Ik ga van het weekend aan de slag. Ben ook bezig met mijn huiskamer muur en de keukenmuren te latexen. Vandaag eerste laag en morgen tweede laag. Misschien dat ik morgen al een deurtje doe, gewoon om te kijken hoe en wat En dan moet ik niet vergeten eerst een voor foto te maken