Die lijkt wel op het blik dat ik heb, dat van mij is inderdaad ook hard, ruikt sterk, ik vind het lekker ruiken, maar kan begrijpen dat sommigen het vinden stinken Ik heb geen idee of elke terpentijn was hetzelfde is qua samenstelling.. die van mij gaat prima met de annie sloan verf, maar of dat dan voor elke terpentijn was geld, ik heb geen idee. Ben heel benieuwd naar je voor en na foto's. Ik ga éen dezer dagen met een buikkastje voor dochter beginnen. Duck egg blue en white linnen denk ik..
Oja, de terpentijn was is idd hard, maar als je met je kwast eroverheen wrijft kan je perfect een dun laagje aanbrengen. De bovenlaag van de was wordt dan zacht als het ware als je de kwast erover heen haalt.
Nou ik ben op het moment niet zo blij. Het bovenblad van mijn dressoir is mooi, want die kon ik met een roller doen. De rest heb ik met een fijne kwast en verdunde verf 2 keer gedaan en ik vind het echt niet zo mooi. Je ziet de strepen heel erg zitten maar dat is vast normaal met krijtverf. Het is na 2 keer nog niet gedekt dus mag nog wel 1 of 2 keer, onverdund, anders wordt het te dik en dan is het helemaal lelijk. De kleurtjes zijn wel mooi.
De buffetkast geschilderd met krijtverf en nu een stuk ingesmeerd met de wax. Ik vind het er met de wax niet echt mooier op worden Heel vlekkerig. Ik heb het nog niet opgewreven. Trekt dit nog weg? Heb mn tafelblad nu 3x met french linnen gedaan maar er komen een soort vetvlekjes doorheen. En een kring van een glas of zo. Erg irritant en zonde
Ik werk sinds kort met verf van Duller en co in Amsterdam. Verft veel prettiger dan Annie Sloan en scheelt 8 euro per liter bus. Ze kunnen ook alle kleuren van de histor verfkaart maken dus veel meer keus. Ze zijn nu bezig met een webshop te maken. Draagmoedertje : met welke kleur verf je ? damay: heb je tafelblad wel eerst met amoniak afgenomen ?
In krijtverf krijg je inderdaad snel kwaststrepen. Ik gebruik altijd een roller en verdunde verf. Zelfs als ik een meubel heb was heel erg bewerkt is, dan zet ik het op met een kwast en rol het na, met een klein rollertje. (heel lichtjes zodat je de kwaststrepen wegrolt. Bij mij wil dit altijd prima. Als het na 2 keer nog niet is gedekt, heb je het misschien te veel verdund? Ik heb nog nooit iets 4 keer hoeven schilderen met de verf van Annie Sloan. Ik heb oa eiken, teakhout en grenen geverd, en dat dekt echt goed naar 2 x verdund. Ben wel benieuwd hoe het resultaat nu geworden is, en of je er uiteindelijk toch tevreden mee bent
Kan je met deze verf ook alles schilderen? Net als met de Annie Sloan verf, zonder te schuren en voorbehandelen? Ik dacht dat Annie Sloan daar de enige verf soort in was. En dat schuren dat willen we juist niet
Ik ben absoluut blij met de kleuren en van een afstandje is die erg mooi, maar van dichtbij vind ik het jammer van de strepen. Ziet eruit als een rommeltje. Maar goed, niet met mijn neus bovenop gaan zitten dus
Wat je nog zou kunnen overwegen is je meubel heel licht opschuren, met een fijn schuurpapiertje, zodat je de kwaststrepen weg schuurt, en dan opnieuw in de was. Volgende keer misschien toch even met een rollertje
Ik ben weer terug gevallen op mn normale potje verf Wat een ellende zeg. Ik had mn buffetkast met old white gedaan. Zat dekkend in de verf. Wax erop en allemaal vage plekken erop Verkoper zegt dat dit niet hoort. Heb het gedaan zoals hun vertelde. Vervolgens de tafelblad gedaan met french linen. Allemaal vlekken die erdoor komen. Zelfs na 3 lagen. Verkoper dacht aan bloedend hout. Dus een lak erover om het tegen te houden en nieuwe laag french. Kwamen nog wat vlekken erdoor. Heb er een laag gewone grijze lak over gedaan en toen nog een laag french. Halve pot verf verder en het Blad zit nu redelijk in de verf. Maar de wax durfde ik niet te gebruiken. Speciale lak van sloan vond ik te duur om even uit te proberen. Volgens verkoper moest lak van ander merk ook ws wel kunnen... Niet dus. Slaat geel uit. Dus tafel kon gedeeltelijk over Eetkamertafel die onbewerkt is. Moest met krijtverf zo geverft kunnen worden. Niet dus. 2 lagen verder en je ziet het hout er nog steeds doorheen. Tafelblad al 3x met frenchs gedaan en er komen nog een soort vochtvlekken doorheen . Ik moest nieuwe verf bestellen voor mn dressoir maar ik durf het niet.. Hier dus weer een gewone pot grondverf en lak.
Wat voor een hout is je tafelblad als ik vragen mag? Hout kan nml inderdaad bloeden als je bijvoorbeeld eikenhout hebt. Teakhout zit ook een soort vettig iets in bijv. Dan kan je inderdaad kleurverschil krijgen. Het ligt eraan wat voor een soort tafel het is natuurlijk, maar het hoeft niet storend te zijn. Als je bang bent dat je hout gaat bloeden, en dit vervelend vind, kan je het met een primer voorbehandelen en schijn je er geen last van te hebben.
Ik heb twee krukjes van de mannen, die ik graag wil verven. Is de verf een beetje, hoe zeg je dat, sterk? Geeft het niet af, als het droog is?
Ik wil gaan krijtverven op de wanden in ons nieuwe huis, dacht misschien over vliesbehang heen. Weet iemand of dit kan?
C Je moet het afwerken met de wax of met de vernish. Dit versterkt het. Doe je dit niet dan stoot je het er zo af. Je kan je het ook niet afnemen met een vochtig doekje. Je haalt de verf er dan af. Met wax of vernish kan je dat wel. Als het erg sterk moet zijn dan zou ik vernish erop doen.
Het kan over allerlei ondergronden. Maar persoonlijk zou ik voor gewone muurverf gaan. Die kan je in allerlei kleuren laten mengen en is een stuk goedkoper dan de muren met krijtverf te doen. Gewone verf kan je ook vaak iets afnemen met een vochtige doek. Met krijtverf kan dit niet. Dan veeg je het eraf. Dan zal je eerst de muur nog in moeten gaan smeren met de wax om het te beschermen. Lijkt me een gigantisch klus.