Annie Sloan ervaringen gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    En behandel je die binnenzijde dan eerst met grondverf, of gok je gewoon of dat zo blijft zitten?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Thanks! Man neemt hem vanmiddag mee, dus kan vanavond beginnen :D
    Nu nog een goede kleur. Wij hebben een grijzige vloer, warm grijs op de muren en een zwarte boxspring. Dus ik denk dat ik voor old ochre gaan.

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Nee, tot nu toe, zonder grondverf. Twee x verven en het is dekkend.

Tip; oude was lagen kun je verwijderen met thee. 1 liter water koken, hierin 2 theezakjes hangen en laten afkoelen tot kamertemperatuur.
    Zachte doek vochtig maken met het theewater ( niet nat! ) en hiermee de kast afnemen. Nadrogen met een zachte doek.
    Scheelt weer agressieve schoonmaakmiddelen :)

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb een geweldig mooie oude kapstok gekocht. Dat wordt mn volgende projectje.
    De kapstok is 1.85 hoog met haken (duh :p ) een spiegel, kammenbakje en een plaat met haak voor de schoenenborstel oid.
    Als het klaar is wil ik kijken of het in de kamer staat, ik wil er dan fotolijstjes, kransjes en andere frutsels aan hangen.

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Ben benieuwd, klinkt erg leuk!
    show je ook een voor en na foto hier??;)

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ben je al begonnen:D

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik laat het je tegen die tijd wel ff zien :)
    Ik moet eerst nog een kast afmaken, hoop dit weekend het af te krijgen en met de de kapstok te kunnen beginnen

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Iemand een idee hoe je die zooi er met een beetje fatsoen vanaf krijgt? Ik had hier de tafel gedaan met sloan verf en de wax. ik til een doosje op wat op tafel stond en die bleek vastgeplakt te zitten;)
    Trok dus een stuk verf mee en de rest ligt zo te zien ook aardig los.
    Dochtertje is 3x met een speeltje tegen de poten aan gekomen en de stukken vlogen eraf:x
    Ik was al klaar met de sloan verf omdat hij verkleurde door de wax, nu ben ik er echt klaar mee. Is lang zo stevig niet als gewone verf. Tijdsbesparend met het erop brengen maar een ellende om het eraf te krijgen. Volgens de verkoper kon je er niet zomaar overheen schi,deren met gewone verf omdst krijtverf een losse laag was??
    Het zal er dus helemaal vanaf moeten. Het bladderd echt op de plekken waar dochterlief gestoten heeft. Zit te denken aan een plamuurmes. Iemand nog ideeen?

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Damay; Jammer van je negatieve ervaring, maar heb je er wel rekening mee gehouden dat de verf en was pas na enkele weken volledig uitgehard is? Tot die tijd moet je dus nog onderzetters etc gebruiken om beschadigingen te voorkomen.
    Dat de kleur door de was veranderd is normaal, dat staat ook overal wel beschreven. De was geeft de verf een diepere kleur, wellicht ben je niet goed voor gelicht of heb je je niet voldoende ingelezen?

Hoe te verwijderen, denk net als alle andere verf..schuren, verfbrander, verfafbijtmiddel etc etc

10. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste m'n eettafel kan behandelen? Ik heb m nu twee keer geverfd met annie sloan, paris grey en vanmorgen ingekwast met antiekboenwas van de oude bank. Moet ik dat nu nog uitwrijven met een doek of is 24 uur drogen voldoende?

11. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Heb je er rekening mee gehouden dat het kalkverf is?
    Dat kan je echt niet vergelijken met gewone verf.
    Ik heb het idee dat veel mensen kiezen voor Annie Sloan omdat het zo makkelijk is (niet schuren enz) maar dat er geen rekening mee wordt gehouden dat het kalkverf is.
    En als het dan snel beschadigd is, krijgt de verf de schuld, maar dat is nou eenmaal een risico van kalkverf.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Painting the Past hoef je ook niet eerst te gronden;) 33 euro voor 750 ml trouwens, dus iets duurder dan Annie Sloan

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Als het een tafel is die je intensief gebruikt moet je het blad wel echt heel goed laten drogen (de was) ik boen de was nooit uit. Ik merkte dat het blad van mijn salontafel af en toe vlekken vasthoud. Bijvoorbeeld: je hebt nootjes of chips op tafel staan, er vallen wat kruimels op tafel die je de volgende dag pas ontdekt. Dan geeft dat toch een vetvlekje.. het trekt in de was. Ik ga mijn blad even een nieuw laagje geven, en dan de vernis van annie sloan erover (die is mat en zie je niet) dan kan het blad wat meer hebben

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je het matte effect wilt behouden niet uitwrijven, wil je meer glans dan wel uitwrijven.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Waarom kies je voor deze verf, bevalt dat beter of is dat bij jou makkelijker te verkrijgen?

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Die is hier alleen te verkrijgen dus heb daar ook alleen maar ervaring mee, en goede ervaring, vlekken jan je er gewoon afboenen zonder dat de verf eraf gaat. Luc had met stift op mn dressoir getekend en dit heb ik er gewoon afgepoetst met een doek met water en zeep.

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Als ik het goed begrijp werkt deze verf dan net als Annie Sloan, ook afwerken met een was oid?

Ah ik lees net op een site dat je het dus niet zonder te gronden op bijvoorbeeld een kast kan verven die in de olie of was staat. Dat kan bij Annie Sloan dan weer wel..Dat vind ik wel een heel groot plus punt van deze verf trouwens!

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat klinkt wel goed.

Zal het dan verschil zijn dat het van jou krijtverf is en annie dr verf kalkverf?

Zoals ik op het net in dit blog las is krijtverf afwasbaar....

Impression-Lifestyle: Kalkverf, krijtverf, je ziet door de bomen het bos niet meer

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ik heb gewoon overal overheen geverft whahah

20. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Hahaha, dat geluk heb jij dan weer! Waarschijnlijk als ik zo'n potje verf van dat merk haal, en schilder zonder te schuren, dan hangen de dag erna de vellen erbij:$:D

Ik hou het dan voorlopig maar even bij Annie Sloan zonder schuren;)

Deel Deze Pagina