Ik heb 1 pot gebruikt van een liter ad. 26, 95. Vind het niet duur om een hele kast met spiegel te restylen. Daarnaast moet je je bij gebruik van gewone verf helemaal suf schuren eerst terwijl ik nu alleen het bovenblad licht op heb hoeven schuren om het weer goed glad te krijgen voor de Anny verf. Dat is mij dan die extra euris wel waard haha
Ik heb ze hier inmiddels staan. Vanmiddag als de oudste naar school is ga ik weer aan de slag. Ik verf niet alles wat ik doe met AS die fotos horen hier dan niet thuis toch Onderstaande zijn stukjes foto van een dressoir en tv kast in grieks blauw met witte waslaag, deze niet in de hoekjes in naden aangebracht om nuance verschil te creëren. En een buikkastje voor de oudste dr speelgoed in old white met witte waslaag... en flink aan het doorschuren geweest (foto verwijder ik zo weer)
Erg leuk weer! Wat een mooie blauwe kleur! Wat bedoel je met een witte was laag? Blanke was of echte witte was?
Dankjewel, ik vind het ook een mooie oude kleur blauw. Door de was wordt hij wel een stuk donkerder maar dat is bekend. Sorry, zo noemen wij het onderling . Ik bedoel de AS soft wax clear
Oh ok, dan begrijp ik het, je hebt nml ook echte witte was, vandaar dat ik het vroeg. Vind jij de clearwax van annie sloan prettig? Ik niet, heb het al een paar keer geprobeerd,maar vind dat het heel stug blijft. Ik gebruik zelf andere blanke was, en dat is net boter, het smelt direct als je je kwast erover heen haalt.
Ik vind het goed werkbaar, wel stug maar ik smeer her en der wat klodders op het oppervlak en wrijf het daarna uit met een oud tshirt.
Dames, heeft er iemand ervaring met het verven van stoffen bekleding van stoelen. Op de site van shabby treats zag ik nml dat dit kan. Ik heb 6 eetkamerstoelen, maar de zittingen hebben een beetje vlekken gekregen tijdens het gebruik (wie bedenkt het dan ook om cremekleurige eetkamer stoelen te gebruiken...) Maargoed, ik heb de zittingen al eens geprobeerd te reinigen, maar helemaal schoon worden ze niet. Ik heb geen zin om ze opnieuw te gaan bekleden. Dus ik dacht misschien is dit een idee. Ik dacht als ik het met een wat donkerder kleur doe van Annie Sloan, dan is dat misschien best mooi. Wat denken jullie, is het wat. Op de site lijkt het wel mooi. Ik zou het natuurlijk gewoon ook kunnen uitproberen, maar misschien heeft 1 van jullie dat al gedaan.
Haha geweldig...dit had ik vanmiddag ook net gelezen. Mijn stoel staat al klaar en gaat na de koffie in de eerste laag verf. Paar pagina's terug was er ook iemand die naar ervaringen vroeg, maar daar is volgens mij nog geen reactie op geweest.
Wat grappig, in welke kleur ga je de zitting verven (je schijnt de stof zelf wel goed nat te moeten maken) Ik las dat je niet mag afwerken met boenwas, maar zou je dan niet heel snel vlekken krijgen,stel je knoeit met iets nat op de zitting? Geen idee.. Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Misschien heb ik zelf die vraag hier al wel gesteld, ik twijfelde nml toen ik het plaatste
Het gaat bij mij om een oude houten stoel met hogere pool stof. Het hout maak ik oud wit en de stof donker grijs. Ik maak het voor bij de secretaire. Ik las op verschillende sites vanmiddag verschillende verhalen over de wax op stoelen. 1 site gaf ook aan dat wanneer je een beetje leder look wou je juist wel een dun laagje wax moest doen. Doordat de wax door de verf heen trekt en dus in de stof komt kan de wax juist vlekken in de stof geven las ik weer op een andere site. Ik kies dus bewust voor donker, dan valt een eventuele doorgetrokken vlek ook niet zo op....hoop ik De stof niet TE nat maken, je kon ook af en toe de kwast in een beetje water stippen....denk dat ik de plantenspuit vanaf een afstand iets laat nevelen
Ik heb dezelfde site als jij gelezen over die leder look. Ik wil ook voor een donkerdere kleur kiezen. Zelf wou ik proberen om de stof van de zitting vochtig te nevelen met de plantenspuit. En dan de verf verdunnen met water in een bakje, zodat ik het overal de gelijke mengverhouding op de stof opbreng. Ik ben echt zo benieuwd naar je resultaat..
Ja ik heb ervaring, ik werk in een winkel waar ze het Annie Sloan verkopen. We hebben zowel stof als leer gedaan, mijn tip is altijd afwerken met boenwas, zo blijft de verf soepel anders breekt het er zo af. Wel goed laten uitharden. Je kan je voor stellen als je zulke stoelen in je winkel hebt dat iedereen er aan zit en ook iedereen er op gaat zitten. Zelfs wij waren verbaasd hoe mooi het blijft en hoe goed het blijft zitten.
Bedankt voor je reactie, volgens mij werk jij in een winkel in Zwolle althans ik dacht dat me dat bij was gebleven. Ik moet anders eens komen kijken naar het resultaat. Of zou je misschien een foto willen plaatsen van de stoffen stoel (de stof van dichtbij) Ik ben daar nml heel benieuwd naar. Op het internet lees je nml, dat je niet moet afwerken met boenwas. Is het niet de bedoeling om de verf zo te verdunnen dat de stof het als het ware opzuigt. Dan zou de verf toch niet kunnen breken omdat het er dan niet op ligt. Of zie ik dat verkeerd? Graag hoor ik je ervaring
He pcootje, hoe is het afgelopen met het schilderen van je stoffen bekleding, ik ben heel erg benieuwd??
Wij gaan de tafel nu opnieuw doen. Annie sloan verf, en daarna hadden we dus de soft wax gedaan, maar ging het dus 'bladderen'. Wat zijn de juiste stappen zodat de verf mooi blijft zitten? We gaan de stoelen dus ook doen, duck egg blue met pure white...
Ik heb zelf alleen een leren stoel gedaan, voor stof is het volgens mij niet anders. Ik dacht dat we op het moment alleen nog een leren hebben staan, ik werk er niet meer zo heel veel, alleen als er personeel ziek is of niet kan (moet zelf altijd oppas regelen) de winkel is van mijn moeder, dat is wel makkelijk! Als ik er ben en er staat een stoel zal ik zeker even een foto maken!
Ik heb geen er geen ervaring mee dat de verf van Annie Sloan gaat bladderen. Ik maak altijd mijn meubel schoon met een vochtige doek, zonder schoonmaakmiddelen. Daarna schilder ik er 2 dunne lagen verf op (verdund met water) Ik verf met een roller, dus vind het prettig om 2 dunnere lagen op te brengen. Daarna werk ik het af met blanke antiek was dat ik bestel bij de oude bank. Gaat prima, geen problemen mee gehad. Misschien heb je een te dunne laag verf gebruikt